דרוש מומחה למנועים !

halevyO

New member
../images/Emo53.gifדרוש מומחה למנועים !

כבר תקופה די ארוכה אני מנסה (ללא הרבה הצלחה) לכוון מנוע IRVINE 40 . בהתחלה היו בעיות עם סל"ד סרק לא יציב ומנוע נכבה, סל"ד גבוה היה תקין ויציב, בזמנו עבדתי עם דלק מעורבב 20/80 . לאחר בחינה של המנוע על ידי בעל חנות והגעה למסקנה שיש בעיה די רצינית עם קומפרסיה, הוצע לי לעבור לדלק 15% של מודל טכניקס, השבוע ניסיתי שוב ועכשיו,לאחר נסיונות רבים ותלישת שערות,נראה שהצלחתי לכוון את הסיכה הנגדית כמו שצריך כי סל"ד הסרק נמוך ויציב (אינו מסיע את הטיסן על הריצפה, זה טוב לא?), וכמו בכל סיפור פה מגיע שלב ה"אבל עכשיו"... אז נתחיל.. אבל עכשיו כאשר המצערת פתוחה לגמרי המנוע מחזיק מספר שניות בלבד ונכבה בפתאומיות, בפתיחת מצערת מהירה מסל"ד נמוך הוא מטפס מהר חלק ויפה לטורים גבוהים עד מצב שהחבית בקרבורטור במצב חצי, במצב זה המנוע יציב בכל זוית שהטיסן נמצא, במצב פתיחה מלא של החבית המנוע נכבה בפתאומיות כפי שצויין. הסיכה הנגדית פתוחה כ- 5-6 סיבובים, המנוע לא מעשן מספיק (לטעמי) ונראה שהוא די חם בלשון המעטה, אם כי לאחר שהמנוע נכבה נסיון מהיר להתניעו ללא בוסטר לא צלח (האם זה אומר שהוא לא כזה חם כמו שאני חושב?) ניסיתי את כל המאמרים הנוגעים לכוון מנועים ללא הצלחה, אז אולי סיעור מוחות יעזור פה, או אולי פגישה עם מומחה אמיתי. תודה מראש לכל המשיבים.
 

zest96

New member
שים לב...

אני בטוח שבדקת את הצינוריות וכל האלמנטים הפשוטים שיכולים ליצור בעיה זו.. מקווה שהאגזוז הורכב נכון... בפנים ישנה מעין ממברנה קבועה שמווסתת את הלחץ היוא מהאגזוז ו"מנפחת" את מיכל הדלק. ובכן אם הכל תקין, תפתח את סיכת הדלק עוד סיבוב ותניע. פתח מצערת עד הסוף, ותן למנוע לעלות טורים עד שיגיע למקסימום שאפשר, הוא לא יגיע למקסימום ולכן תתחיל לסגור את הסיכה לאט ותאזין לשינויי הטורים. כאשר יגיע לטורים המקסימליים (תוך כדי סגירת הסיכה), תפתח את הסיכה מעט, קליק או שניים, אתה בטח יודע למה... הטורים לא חייבים להיות הכי גבוהים מפני שיכול להיות שהקומפרסיה נמוכה מידי ואלה הביצועים שיהיו לו. אם לא עזר נמשיך לעוד אפשרות, והיא תהיה כיוון מחדש של סיכת האוויר
 

noam weissman

New member
שלום,

מנועי IRVINE מנועים טובים מאוד וחזקים. הם עשויים מחומרים טובים וקשה לי להבין מה קרה חוץ מלחשוב שנגרם נזק למנוע. אם יש לך בעיית קומפרסיה זה אומר אחד מהשניים. או שבורח לחץ מהפלג או מראש המנוע או שפשוט הבוכנה שחוקה. אם הבוכנה שחוקה הייתי אומר שהדלק שהשתמשת היה גרוע. אתה אומר דלק מעורבב לבד. אין לי בעיה אם לערבב לבד, לא קניתי מימי דלק ואני תמיד מערבב לבד אבל צריך לדעת מה אתה עושה. איזה דלק זה או במילים אחרות מאיפה החומרים. אם במקרה זה דלק שנקנה מחן שמואל בחיפה, חבל על הזמן. השמן שלו על הפנים !!!. הגדלת כמות הניטרו לא כל כך עוזרת לך כי יחס הדחיסה לא השתנה. לפי מה שאתה כותב הבעיה שלך היא קומפרסיה נמוכה !!! ראשית תתמקד בפיתרון הבעיה הנ"ל. שנית אתה יכול להוסיף קצת שמן ולהשתמש ב 22-23 אחוז שמן. עוד נקודה למחשבה, כתבת שכאשר המנוע חם הוא לא הניע לך. מה לעשות ככה זה עם מנועי פלג. המנוע עובד בצורה מיטבית כאשר יש מינימום מגע ביין בוכנה לשרוול אבל כאשר הוא חם אין אטימה מספקת וקשה עד בלתי אפשרי להניע בלי לקרר. אתה מתרכז לדעתי סביב הכיוון כאשר יש לך בעיה יסודית יותר והיא מצבו הכללי של המנוע. תאתר מה הבעיה עם המנוע וכאשר הוא יניע טוב תתרכז בכיוון. בהצלחה, נועם.
 
מנועי IRVINE

במנועים האלה יש בעיה של בריחת אויר בחיבור הקרבורטור לגוף. זה יוצר בעיה רק בסל"ד סרק כי אויר "עוקף" את הקרבורטור. פתח את בורג חיזוק הקרבורטור ותהדק חזק את הקרבורטור כלפי הגוף בזמן שאתה סוגר את הבורג חזרה. יתכן ובנוסף תצטרך לאטום את בורג ההידוק עם קצת סיליקון (לא חובה). אגב, תשתמש רק בדלק 5% ניטרו. המנועים האלה לא תוכננו לעבוד עם יותר ניטרו כי זה גורם לדטונציות בסל"ד גבוה מה שמביא לבלאי מואץ ולקאטים. זה אפילו כתוב בחוברת שמגיעה עם המנוע. איזה פרופ שמת עליו? לגבי נסיעה על הרצפה בסרק - תמיד אפשר לבחור מדחף עם פסיעה קטנה יותר וקוטר גדול ולהמנע מהבעיה. וכמו שאמר נועם, אלה מנועים מצויינים שמחזיקים מעמ שנים רבות.
 

halevyO

New member
תשובות ושאלות

לגבי הקרבורטור שמתי לב לנקודה הזו של חיזוק הקרבורטור וכך עשיתי, הגומיה בין הקרבורטור למנוע במצב טוב ונראה שהאטימה בצד זה טובה, כמו כן כעת הבעיה בסל"ד גבוה. הפרופ' הוא Master Airscrew 10x6 פלסטיק. טבעות האטימה מנחושת בראש המנוע ובפלג "מעוכות" והברגים סגורים חזק. בין המנוע לאגזוז אין אטם (חסר). האם אפשר להוסיף על הדלק שלי (15%), שמן ומתנול במטרה להוריד את אחוז הניטרו וליצור סיכה טובה יותר? אם לא אעבוד עם טורים גבוהים האם דלק 15% גם כן יגרום נזק? לגבי חום המנוע לפי איזה מדד אני יכול לדעת האם המנוע חם או לא? לנועם, כתבתי שכשהמנוע היה חם מאד הוא לא הניע ללא בוסטר אבל עם בוסטר הוא הניע בחצי שניה.
 
מנוע חייב בוסטר כדי להניע

החום של חוט הלהט הוא כ- 600 מעלות בשעה שמנוע עובד סביב 110-140 מעלות. ברגע שהמנוע מפסיק הסליל בפלג מתקרר מייד ולכן חייבים בוסטר תמיד כדי להניע. 10X6 סביר למנוע. תנסה 11X4 אם הסרק גבוה מדי. פרופ גדול מייצב את הסרק (אפקט של גלגל תנופה). לגבי הדלק- תערבב ליטר של דלק 15% עם 2 ליטר דלק 80/20 ותקבל 3 ליטר דלק 5%. אין עם זה בעיה. באיזה שמן אתה משתמש? תבדוק שמערכת הדיחוס למיכל תקינה. יתכן ובורח לך לחץ ולכן המנוע נהיה עני במצערת מלאה. מהו מיקום מיכל הדלק יחסית לקרבורטור (גובה...)?
 

halevyO

New member
ראש טורבו

אני מקבל את הרושם שאתה מבין מאד בתחום ומכיר את מנועי IRVINE טוב. כמו כן אני מאמין שתמונה אחת שווה אלף מילים (לפחות). אם אתה מטיס בסופי שבוע אשמח להפגיש אותך עם ה"חולה". אני מרחובות.
 

zest96

New member
אוויר.....

אם כיוונת סיבובי סרק ע"י פתיחת סיכת האוויר עד שהמנוע נשמע חלק אבל בטורים נמוכים, אז הנה לך הבעיה. סגור חצי אוויר פתח חצי דלק וראה זה פלא.
 
ERVINE אוי ואבוי !!!

בגיל 15 כאשר נכנסתי לתחום הטיסנים, קניתי טיסו אנפה ומנוע ERVINE עד היום אני זוכר לרעה את המנוע הזה שהיה לוקח כחצי שעה ע"י טובי המומחים (לשעבר במנחת פרויד,חיפה) כדי להניע אותו. מיותר לציין שבעקבות כך לא למדתי להטיס אלא להניע מנועים כיוון שכאשר כבר היה יוצא לי להטיס הייתי מוטש ולא מרוכז... שנים מאוחר יותר חזרתי לתחום ולמדתי להטיס, אך אז התעקשתי לקנות מנוע O.S, שתמיד מניע במכה ראשונה...
 
אם היית קונה IRVINE הכל היה שונה

מנועי IRVINE נחשבים לטובים ואמינים ושמים את OS בכיס הקטן. לא נתקלתי במנוע IRVINE בעייתי (ונתקלתי בהרבה מנועים כאלה) אבל ב- OS מחורבנים נתקלתי גם נתקלתי. לא אופייני לך ללכלך סתם ככה דניאל!
 
המנוע עדיין נמצא אצלי..

האם ראית פעם בית קרבורטור עשוי מפלסטיק? (סוג של פלסטיק קשיח) ברגים בעלי ראש פיליפס ולא הלן(לכן הם נשחקים מהר) להמשיך? אני מדבר על מנוע IRVINE 0.25 אולי מנועים אחרים שלהם סבירים יותר וכאמור מדובר על מנוע שיוצר לפני 20 שנה אולי בינתיים IRVINE ישתפרו קצת...
 

noam weissman

New member
שלום דניאל

אני לא רוצה להכנס לשירשור הנ"ל יותר מדי, אני חושב שהחברה פה נתנו מספיק מידע לגבי המנוע. לגבי הטרוניות שלך. ראשית מנועי IRVINE ישנים יחסית (אולי כמו שלך) היו באמת יותר בעייתיים. היה להם BACKPLATE מפלסטיק ופין בציר בנפרד. לגבי הקרבורטור, PERY נחשב לקרבורטור מעולה ומה לעשות שהוא מפלסטיק. יש סיבה חשובה מאוד ליצר קרבורטור מחומר סינטטי והיא שהוא מבודד חום. זה לא רק הורדת עלויות כמו שזה נראה ממבט ראשון. מנוע עם קרבורטור סינטטי חסכוני יותר בדלק. הדלק נכנס לתוך הקרבורטור שהוא קר יחסית. רמת ההתאדות קטנה יותר מאשר בקרבורטור מממתכת שמתחמם. המנועים המודרניים שלהם בנויים ABC אמיתי וממש ממש בריאים. לפני כמה שנים הם יצרו כמויות קטנות של מנועים תחרותיים והמפורסם שבהם הוא ה HELMAN SPECIAL. מנוע 2.5 סמ"ק לטיסני מהירות כבלים. רוב האנגלים משתמשים במנועים האלו והם בד"כ מדורגים במקומות הראשונים בתחרויות חשובות. אם הם יודעים לעשות מנועים לטיסני מהירות אז הם מבינים במנועים טוב מאוד. בברכה, נועם.
 
זה כמו לקנות מצלמה של ניקון ב 500שח

ישנן חברות שמתמחות במוצרים איכותיים אבל יקרים. כאשר הן צריכות לייצר מוצרים זולים יותר לצרכן הפשוט, לא תמיד הן יודעות לרדת במחיר ולשמור על איכות מוצר סבירה. אם היה לי תקציב של 500 ש"ח לא הייתי הולך לקנות מצלמה של ניקון אלא בוחר חברה אחרת שמוצריה נפוצים בטווח המחירים הזה. סביר להניח שמצלמה של ניקון במחיר הזה תהיה ברמה כה נמוכה שפשוט חבל על הכסף (אני מכיר את המקרה מהורי) יתכן ש IRVINE יודעים לייצר מנועים לטיסנים מהירים, אך בזמנו הליין של מנועי ה 25 היה גרוע, והמקרה שלי לא היה היחיד (ראה הדוגמא העכשווית)
 

noam weissman

New member
דניאל לא ירדת לסוף דעתי

מנועים לטיסני מהירות הם מנועי בוכנה החזקים ביותר שיש יחסית לגודלם. הם באופן יחסי יותר חזקים ממנועים של פורמולה אחת. זה ממש לא פשוט ליצר מנוע כזה שגם יעבוד טוב. יש אנשים ש20 שנה בונים מנועים ולא הצליחו לעשות מנוע יותר טוב מ IRVINR. זה אומר שהם מבינים מה שהם עושים. לגבי איכות המנועים קשה לי לומר. הנסיון שלי עם מנועי IRVINE הוא כמעט אפס. ראיתי כמה מנועים כאלו וגם עבר לי ביד איזה מנוע 40 ומשהו שלהם. המנוע שאני אישית ראיתי היה בריא מאוד בנוי יפה ואיכותי. קרבורטור איכותי... יכול להיות שמנועי ה 25 שלהם או דגם כזה או אחר פחות אמינים, ממש לא יודע. כמו שאמרת לך יש נסיון לא מוצלח ולי אין בכלל כך שקשה להתווכח על כך. נועם.
 
אני מניח...

שאחרי ששינית את אחוז הניטרו גם כיוונת מחדש את הסיכה הראשית. אני לא ממש מכיר את המנועים של IRVINE אבל אני מניח שהם בנויים לעבוד על כמות מסויימת של ניטרו (לא מתאים ליצרן אירופאי), כלומר סרק לא יציב עם אפס ניטרו. אני הייתי בודק כמה דברים: 1) תחליף את כל צינוריות הדלק. כולל את הצינורית במיכל. 2) תבדוק שאין סתימות. אם יש לך פילטר, תנקה אותו. 3) תבדוק בהוראות היצרן מה הדלק המומלץ. אם הרצת אותו על 0% הייתי יורד ל5%. אם אתה צפוני, תשלח לי הודעה. אשמח להיפגש ולעזור לך.
 

halevyO

New member
כל צינוריות הדלק ללא יוצא מן הכלל

הוחלפו בחדשות, עם הפילטר לא התעסקתי פשוט החלפתי בחדש, אחוז הניטרו הגבוה (15) נובע מחוסר קומפרסיה במנוע. מה שכן אני מתחיל לחשוב שאולי עשיתי טעות בכך שכוונתי קודם את הסל"ד הנמוך ולא להיפך. תודה על הנכונות לעזור אבל קצת רחוק מרחובות.
 

yeheve

New member
הייתה לי כזאת בעיה !!!

לא במנוע מהסוג הזה בדיוק הייתי פותח 8 סיבובים סיכה ושהייתי מעלה לפול המנוע מת תוציא את הקרבורטור השפרץ פנימה דלק ונקה עם אויר דחוס אתה אפילו יכול לתת לו "לישון" איזה לילה בחומר כמו דלק טיסנים או דלק לבן לי זה עזר מקווה שלך גם יעזור
 
למעלה