עזרה בפעולות.

yaelula94

New member
עזרה בשני נושאים...!

יש לי התייעצות קטנה איתכם בתור אנשי מכבי צעיר: הדבר הראשון הוא טיפה יותר טוב- אנחנו מארגנים בסניף פורימון בנושא קרקס ונשמח לקבל רעיונות לפעילויות. הדבר השני טיפה פחות טוב- יש לי חניכים נורא מפריעים(כמה בודדים)משום מה הם חושבים שהם לא עושים כלום ושהם נורא בסדר וזה מאוד מכעיס אותי. יש חניכים אחרים שנורא רוצים לבוא לפעולות אבל הם מעדיפים לא לבוא כדי לא לבזבז בעצם שעה של בעיותת משמעת בלתי פוסקות. אני בכיתה ח' ולמרות הכל מדריכה ואולי בעצם ידעו מה שעשו שמוציאים לקורס מדריכים בסוף ח' כי לי כבר הייתה התפרצות בכי מול החניכים(
) המון המון תוודה... יעל סניף נילי (מי מכיר את סניף נילי
)
 

A m b a G a l

New member
שלום לכולם :]

יש לי בקשה דיי דחופהה :] אנחנו צריכים לבנות פעולת ODT לבוגרים (15-16), כשהנושא העיקרי הוא גאוות יחידה. יש למישהו רעיון למשחקים, שיתרמו לביטחון העצמי של הקבוצה? כל דבר יעזור :] תווודה רבהה...
 

Rioter

New member
../images/Emo41.gif צריכה עזרה דחופה בפעולה. ../images/Emo41.gif

פעולה שלישית ואחרונה במערך איכות-הסביבה. מטרות: • החניך יכיר שימושים שונים שניתן לעשות בטבע מבלי שנזיק לו. • החניך ישתתף בפעילות חווייתית אשר תחבר אותו לנושא שימור הטבע. - הפעולה שיש בקלסר הדרכה לא טובה לי. חניכים בכיתה ד'. בין 6-11 בקבוצה. (לא כולם יגיעו מחר) דחוף. תודה.
 

hadita22

New member
גל..

תקחי משחקים שהשמיניות עשו לנו בסמינר פתחיחת שנה...=] מזכירה לך אם שכחת: *הסנדינות שצריך לעבור מעליהן [יעני אחד הולך עליהן, אני בטוחה שכבר הבנת] *המשולש של בתאל שהיה צריך לסחור אחד על המשולש.. *הבקבוק עם המים, שצריך ביחד לתת לאחד מחברי הקבוצה לשתות רק בעזרת כופתים.. ועוד כלמיני משחקים..
 

ravidush4

New member
../images/Emo207.gif

יש למישו משחקים מגניבים לפעולת טו בשבט? - זו רביד מסניף גדרה, רק עם משתמש אחר
-
 
פעולת ט"ו בשבט../images/Emo13.gif

פעולת ט"ו בשבט אעלה לפורום מחר (אשתדל, תלוי אם אהיה במחשב שלי- כרגע אני לא) את הפעולה שעשינו שנה שעברה בסניף.
בכל מקרה- את יכולה ללכת על כל הרעיון של העצים, לשתול שתילים, משחקים עם פירות יבשים וכד'. מה כבר יש לך בפעולה? מה חסר? תני לנו כיוון? לאיזה כיתות? כמה חניכים?
[זו פעולת שיא?]
 

שקד9

New member
אני יכולה לנסות..

• החניך ישתתף בפעילות חווייתית אשר תחבר אותו לנושא שימור הטבע את יכולה להכין איתם משו למען איכות הסביבה או להכין משהו מכל מיני חומרים.. למשל.. אני בטוחה שיש לכם בסניף הרבה זבל.. ואני בטוחה שאת יכולה למצוא איזה משהו שלא מסריח.. סתם כל מיני דפים, קרטונים וכל מיני כאלה.. ואת יכולה לאסוף נגיד פחיות.. ולהכין ביחד עם החניכים מכונה או משהו כזה.. או שאת יכולה להכין איתם פח זבל מקושט ויפה לסניף.. או להכין כל דבר שעוזר לשמור על הסביבה.. מקווה שעזרתי..:) בהצלחה..
 

anat135

New member
אני רק יכולה להגיד---

ששנה שעברה עשיתי פעולה על איכות הסביבה, וצבענו פח לסניף, כתבנו עליו את השמות וזבל מי שמלכלך וכל מיני כאלה... והם ממש נהנו. בנוסף, אני לא בטוחה שזה עונה על המטרות שלך, אני רק יכולה להגיד שעשיתי להם כל מי קטעי מידע בחפש את המטמון על כמה זמן לוקח לחומר להתקלות ולהפוך ל"סביבה" (כמו פלסטיק, זכוכית, ברזל, מתכת) ואז בסוף מיחזרנו ועשינו מבקבוקים וחתיכות מתכת מוביילים ממש יפים. וזהו,
 
ממ..

לא יודעת אם בדיוק מתאים, אבל את יכולה לשחק את המשחק של השבלול. מכירה?
יש ציור של ספירלה- שבלול, ורציך להעביר סנדה דרך הספירלה, בלי לצאת מהקווים (הסנדה נמצאת במאונך לציור של הספירלה ומחוברים אלייה כופתים- כופת לכל בוגר). מקווה שהבנת.
המשחק עובד יותר על שיתוף פעולה, אז לא יודעת אם זה מתאים לך. איזה מחשקים כבר עשית?
 

A m b a G a l

New member
בסוף עשינו את זה :]

אבל הסנדה נשברה להם באמצעע!!! תווודה בכל מקרה =]
 
....

בקשר לפורימון, כמו ששירלי אמרה צריך לחשוב עוד. אם יהיו לי רעיונות אני אכתוב.... בקשר לחניכים... זה שהייתה לך התפרצות בכי מול חניכים, זה לא כ"כ נורא. אני יכולה להגיד לך שכשאני הדרכתי בחמשוש [עכשיו אני שביעיסטית], הדרכתי ה', והיו פעולות שהם ממש "הוציאו אותי מהכלים", בעיות משמעת, הפרעות... ממש ממש ממש מה שאת רוצה ולא רוצה, וכן בכיתי מולם, ולא קרה כלום. נכון, הדריך צריך להראות דוגמא, צריך להיות חזק, אבל, המדריך הוא בנאדם
וגם לו יש רגשות, וגם לו מותר לבכות
אז מה בכל זאת תעשי? הייתי שמחה עם תפרטי יותר מה הם עושים ובאיזו כיתה הם. ובכל זאת, את יכולה לעשות להם פעולת חוקים [עשיתי את זה גם לאותה קב' בחמשוש, וזה עבד!]. את יכולה אולי לעשות פעולה שבעצם מפריע להם, לראות איך את רואה את זה, איך זה שמפריעים לך. תנסי. רע לא יכול לצאת מזה. =]] מקווה שעזרתי... =]] בקשר לפורימון, שוב כמו שירלי אני אנסה לחשוב על רעיונות. והייתי שמחה אם תגידי יותר במדויק מה הם עושים? איך הם בעצם מפריעים ובאיזו כיתה הם?
 

yaelula94

New member
.....

החניכים שלי בכיתה ד' הם די קטנים יחסית. הם מדברים לא יפה אבל על זה אני לא מדברת בכלל,למרות שיש להם פה מאוד מלוכלך אבל זה פחות נורא. אבל בכל זאת זה גם נושא שחשוב לשים לב אליו. אבל מה שיותר מפריע לי זה הזילזול שהם מפגינים כלפי הפעולות הסניף ובכללי בכלל. ולגבי הבכי-הוא לא קשור כולו דווקא להתנהגות של החניכים בכלל היה לי אתמול יום נורא קשה אבל זה לא קשור לתנועה. והמון תודה על התמיכה והעזרה,יצא לי לראות שיש פה הרבה תמיכה בפורום אחד בשני וזה נורא יפה בעיני =]
 

Rioter

New member
תשובות לשני הנושאים. ../images/Emo9.gif

כדי למצוא ביתנים\דוכנים\הפעלות, קודם כל צריך להגדיר את המונח "קרקס". חיפשתי בויקיפדיה ומצאתי את זה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A1 כל רשימת הפעילויות בפסקה הראשונה יכולה לתרום לך(ם). אם את צריכה רעיונות ספציפיים - תגידי ואשמח לעזור.
- קודם כל, כל הכבוד לך. באמת. על זה שאת מדריכה בכיתה ח', והמוטיבציה, והרצון - והכל. :] ככה: זה די מקדים לי את הטור הבא שלי בעיתון הסניפי, אבל לא נורא
אני אכתוב בנקודות. אז -
ראשון מערב - ראו הוזהרתם!
ספויילרים לפניכם..
- להעביר פעולות להוצאת המרץ.. אני מניחה שאת איתם כבר כמה זמן, ויודעת מה הם אוהבים יותר ופחות. :) - לא להרים את הקול בפעולות, למדתי את זה על בשרי. זה מראה על איבוד שליטה ומשדר דבר לא נכון. לדבר בשקט, בביטחון וברוגע עד שהחניך המופרע יתרסן. - שיחות. בהתחלה את עם החניך. אח"כ עם הרכז. הוא לא ייתן לך להתמודד עם זה, אני בטוחה.. הרי את לא "אשמה". חשוב לא להפנות על ההתחלה לגורם הכי גבוה (הורים, אני מניחה?) כי ככה תמיד תשאר לך רשת ביטחון. - לא להתקפל מולם. אבל גם לא להכנס להבטחות-שווא, כמו עונשים ואיומים שלא יצאו לפועל.. והכי חשוב: סבלנות. בהצלחה.
 
היי יעל. ../images/Emo13.gif

רעיונות לפורימון תוכלי למצוא כאן. אפשר לעשות המון תחנות כמו באולינג, הפל את הפחית וכל מיני כאלה.. ופשוט להלביש על זה תפאורה של קרקס.
עצה שתעזור לך במציאת ביתנים
לעשות רשימה של מוטיבים של קרקס (מאכלים, דוממים, חיות וכללי..) כמה להוסיף לך:
ליצנים, להטוטנים, חישוקים, פילים, אריות, כדורים, צבעים, שמחה, קביים, חיוכים, אודם, אוהל גדול... מכאן את יכולה למצוא תחנות כמו: איפור, הליכה על קביים, לעשות פינת ג'אגלינג, קליעה לסל...
לגבי ההדרכה:
באיזה אופן הם מפריעים? הם צועקים? הם מרביצים? הם לא מקשיבים?
שיחות אישיות עם החניכים. (חובה! ^^) אם תרצי עזרה במה לעשות בשיחה האישית- בכיף.
כמו שלילך אמרה, פעולת חוקים, משמעת, או כל דבר אחר בנושא, שיכול לעזור. אם זה לא עובד, ללכת לרכז, להורים שלהם... לדאוג שהבעיות יפסקו. לגבי שאר החניכים- לשכנע אותם להגיע, להסביר להם שזה זמני ולדאוג שהם יהנו..
^^ ושלא תעזי לפקפק, התפרצות הבכי מול החניכים זה ממש ממש ממש לא נורא.
כמו שאמרו קודם (
) גם למדריך יש רגשות. שיהיה המון המון המון
..
 

yaelula94

New member
=]]

אמממ... לגבי הצורה שהם מפריעים הם בעיקר צועקים ולפעמים רבים אחד עם השני. ובאמת פעולת חוקים נראה לי רעיון מצויין אני אתחיל לחשוב על רעיונות ואם כבר אז יש לך רעיונות?D= והפורימון יש לנו כבר מספר תחנות שאנחנו מתכננים לעשות ולתת להם אופי של קרקס והכל מתקדם די מהר...
 
למעלה