צריכה עזרה בבקשה!

kitty

New member
../images/Emo53.gif צריכה עזרה בבקשה!

אז ככה, אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים ובמסגרת קורס ביסודות השיווק נתבקשנו לעשות עבודה. אחת השאלות מבקשת לתאר את תמיל המוצרים של חברה מסויימת ולהסביר כיצד תמהיל המוצרים משקף את אסטרטגיית הצמיחה שלה... יש למישהו רעיון על איזו חברה אני יכולה לכתוב? ניסיתי לחפש בנט אבל אין כל כך אינפורמציה על אסטרטגיות צמיחה של חברות.. אז מה עושים?? תודה מראש על כל עזרה!
 

רונס

New member
כל חברה שיש לה מוצר

יש ברשת הרבה חומר על אסטרטגיות צמיחה שונות- את יכולה להצמד למודל של אנסוף ולהתאים אותו כמעט לכל חברה, באופן אישי הייתי ממליץ לך ללכת על חברות גדולות במשק שיש גישה לדוחות שלהן(בורסאיות) דרך המערכת של הבורסה (מאיה). דוגמא קטנה, קחי את בזק, יש להם את האינטרנט המהיר, הם נותנים תוספת של אנטי וירוס, בנוסף יש להם את נושא הטלפוניה ושירותים ייעודיים לעסקים. מבחינת צמחיה החברה בנתה לעצמה שוק כל פעם מחדש, אם זה ע"י "פתיחה של נושא הרשתות האלחוטיות" ללקוחות פרטיים עי מתן ציוד קצה או ע"י שירותי מרכזות IP לעסקים שחוסכים כביכול עלויות תשתית. את יכולה ללכת על מיזוגים ורכישות, אסטרטגיות של פיתוח שווקים ועוד ועוד ועוד.... בהצלחה
 

רונס

New member
כשרק נכנסתי לתואר הייתי שובר את הראש...

אני כל כך מבין את המצוקה של לעמוד מול דף דרישות אקדמי
 

kitty

New member
תודה, אבל לא הבנתי...

מצטערת אבל אני בכלל מתחום הביולוגיה.. ובוא נגיד שהמרצה שלנו לא לימד כלום במהלך הסמסטר אז אני ממש לומדת הכל לבד וזה קשה.. נכנסתי לאתר מאיה אבל הוא ענקי!! המון המון אינפורמציה! איך אני מוצאת את מה שרלוונטי לי?
 

רונס

New member
אני אתן לך את הטיפ הכי גדול שאפשר

בתור אחד שסיים לפני שנה לימודי , אני מבין אותך לחלוטין MBA, הרבה מהלמידה היא עצמאית, כי אין מה לעשות לא תמיד המרצים בעצמם מבינים מה הם אמורים ללמד ויש להם פרשנויות שונות למקצוע- למשל שיווק חברתי- לשלוח לחברים שלכם אימייל עם תוכן שיווקי.... (סיפור אמיתי) מרצתה תותח בשיווק שלא בדיוק הבין את מהות השיווק החברתי. תעשי חיפוש בגוגל לאסטרטגיות צמיחה- את תמצאי הרבה סיכומים וחומר של סטודנטים, תקראי את החומר ותנסי להבין את הלוגיקה של התאוריה. בעיקרון מספיק לך לקחת מודל אחד ולעשות לו התאמה לחברה המדוברת. במערכת של מאיה, תעשי חיפוש לדוחות של חברות למשל בזק ותחפשי את הדוח של ה31/12-31/3 בד"כ יש לדוחות הפיננסיים גם דוח דירקטוריון שפורס את המידע המלא על החברה- תחרות- אסטרטגיה- מוצרים וכד.. ודרך אגב, יש לך גישה לספרים של קוטלר והורניק? ניהול השיווק? אם כן יש שם אם אני לא טועה חומר גם על האסטרטגיות האלו. וטיפ נוסף- אל תסתמכי רק על הרשת, אני הייתי מעביר לא מעט זמן בספריה בקריאה של חומר כי לא תמיד הסיכומים מכילים את כל החומר הרלוונטי וטעות קטנה בסיכום יכולה לבנות לך הבנה שגויה של המודל. רון
 
למעלה