../images/Emo53.gifשאלות ליונה שורק- דחוף!../images/Emo53.gif
שלום יונה, לצערי, לא קיבלתי ממך תשובות בפורום השכן
...ומאחר והדבר דיי דחוף לי, והיות וחשוב לי לשמוע את דעתך אודה לך אם תעני לי (כמיטב יכולתך) כאן- ובכן- אני בעלת תואר ראשון (B.ed) אך לא בחינוך מיוחד. מזה מספר שנים שאיני עוסקת באופן ישיר בהוראה. אני מעוניינת ללמוד בקורס איבחון ליקויי למידה (אני חושבת, שהוראה יחידנית ו/או איבחון יתאימו לי יותר מאשר הוראה פרונטלית). השאלות שלי הן: 1. כאשר פניתי למכללת סמינר הקיבוצים/לוינסקי/ בית ברל- נאמר לי, שעליי להשלים תואר כמורה לחינוך מיוחד, ורק אחרי 5 שנות עבודה בחינוך מיוחד, אוכל להתקבל לקורס (וגם אז- רק אחרי שאעבור "סינון"). לכן- א. האם יש דרך "קצרה" יותר? כלומר, ניתן ללמוד ב"ניצן"...אך, שם התעודה אינה אקדמית. ב. האם השלמה לתואר בחינוך מיוחד עשוייה לתרום לי בתחום האיבחון? ג. האם יש מכללה שבה תוכנית הלימודים מומלצת יותר? 2. האמת היא, שמעולם לא ראיתי כיצד מתבצע בפועל איבחון שכזה. הבעיה- מבחינה אתית, לא קיימת אפשרות לצפות בתלמיד. לכן- האם ניתן לראות באיזשהו מקום תהליך איבחון "על יבש"? (כלומר, מתוך שיחה והסבר של מאבחנת?). אם כן- היכן? 3. האם מאבחן - גם מטפל בפועל בתלמידים לקויי למידה? דהיינו, האם אדם שעוסק באופן עצמאי כמאבחן- יכול לתת גם שעורים בהוראה מתקנת? (הערה, יתכן, ואני משתמשת לא נכון במונח "הוראה מתקנת"...לכן, אבהיר, שאני מתכוונת לעבודה יחידנית עם לקויי למידה ולא עם תלמידים ללא קושי). בכבוד רב , ובתודה רבה מראש על כל תשובה
(ואם אפשר...תשובה מפורטת ככל הניתן).
שלום יונה, לצערי, לא קיבלתי ממך תשובות בפורום השכן