צריכה עזרה בבקשה

muglag

New member
../images/Emo53.gif../images/Emo92.gifצריכה עזרה בבקשה

כיצד ניתן להסביר לילדים בגיל גן (4 ומעלה) בגן רגיל על אוטיזם בהקשר של ילד שמשתלב בגנם כדי שידעו להתמודד עם השונות וההתנהגויות של הילד . חשבתי על ספרות ילדים הדנים בנושא שונות . האם יש לכם רעיונות נוספים? אודה לכם אם תוכלו לייעץ לי ולעזור ולו במעט. תודה
 

anidnd

New member
איפה בעלי המקצוע?

האם את משלבת את הילד לבד? האם את לא מקבלת סיוע / עזרה / עיצה / ליווי מבעלי מקצוע? נראה לי שזה קצת גדול עלייך להסביר לילדים בני 4 על אוטיזם, ואולי בעצם לא ממש צריך. אם הילד מוכן לשילוב (האם הוא מוכן? מישהו נתן על כך את הדעת?) אני חושבת שצריך לדבר איתם על ילד עם קושי, אבל לא להיכנס לפרטים נוספים. בכל מקרה, אני ממש חושבת שאת צריכה עזרה מקצועית בכל התהליך
 

1סימה

New member
לדעתי

ככל שתהיי אמיתית וכנה כך יהיה קל יותר לילדים. לדעתי את צריכה לספר לילדים על הילד (בשמו הפרטי) ולהסביר להם מה קשה לו ובמה אפשר לעזור (בלי להזכיר את המילה אוטיזם). תתפלאי לראות כמה מהר הם נרתמים לעזרה כשמגייסים אותם מתוך אמונה בהם...
 

החורזת**

New member
מסכימה אתך.

קודם כל באמת היכן הם בעלי המקצוע? דבר נוסף, לילדים בגיל הזה לא צריך להסביר על אוטיזם אלא על ילד שזקוק לעזרה, כי יש דברים שקשה לו. וכמובן שבגיל זה הכי טוב להגיע אל הילדים בדרך המשחק והסיפור וזה לא מוכרח להיות דווקא על אנשים. בגיל זה אגדות וסיפורים על חיות הרבה יותר מזמינים הזדהות. אז יש את הסיפור הידוע על הברווזון המכוער, שלא אהבו אותו כי היה שונה ובסוף הפך לברבור. אני אישית פחות אוהבת אותו כי הוא מזמין קונוטציה של שונה=מכוער, אבל מסתבר שהילדים דווקא מאוד מזדהים עם סבלו ומהזדהות זו ניתן לצאת לשיחה על יחס לשונה בכלל ולהגיע לילדים שצריכים עזרה, מה גם שבסוף הוא הופך לברבור וזה פתח לתקווה. אבל יש סיפור עוד יותר מתאים, סיפור מצויין של עודד בורלא שנקרא "האפרוח השנים עשר". זהו סיפור על אפרוח של יען, אחד מבין 18, שלא הצליח ללמוד כמו כל אחיו ואחיותיו ועל יחס הסביבה אליו בשל כך. עודד בורלא בכתיבתו הנהדרת, עם ההומור במקומות הנכונים מעביר לילדים את התחושות של אותו אפרוח כשהוא משאיר גם הרבה דברים פתוחים לקחת ולעבד לאיזה כיוון שרוצים (כמו למשל כשאמו כועסת עליו ושואלת אבל למה אתה לא לומד כמו כולם עונה האפרוח אני רוצה ללמוד כמו כולם אבל זה לא נלמד לי). את הסיפור בגירסתו הארוכה ניתן להשיג בספר שנקרא בשם זה "טוק טוק או האפרוח השנים עשר". אני אישית מעדיפה את הגירסה המקוצרת שמופיעה כאחד מתוך קובץ הסיפורים בספרו של עודד בורלא "בתוך הבחוץ". דרך אגב בספר זה יש מקבץ של סיפורים שכתב עודד בורלא שמתאימים לעיבוד נושאים שונים עם ילדים בגיל זה כמו אימוץ, יתמות, גירושין ועוד.
 
ערב טוב,

מה שאנחנו עושים בדרך כלל בגיל כזה שונה מעבודת שילוב בקרב ילדים מעט יותר בוגרים. בגיל 4 לא הייתי מדברת על הילד הספציפי ועל האבחנה. הייתי מדברת על כך שכל אחד שונה מחברו, כל אחד יחיד ומיוחד. ואז אפשר להביא לילדים תמונות של ילד משקפופר, ילד שמנמן, רזה, גבוה, נמוך, בלונדיני, גינגי וכדומה, ולדבר על השונות במראה. אחר כך נכנסים למשהו עמוק יותר ממראה חיצוני ומדברים על ילד שקט, שובב, מופנם, מקשיב, דברן, כועס, וכדומה. ומציינים התנהגויות שונות של ילדי הגן. לפעמים אנחנו אפילו מאפשרים לילדים לשחק במשחק זיהוי - שהם ינחשו איזה ילד מתארת הגננת. ואז מדברים על עזרה הדדית. במה אנחנו יכולים לעזור לכל ילד. לזה בבניית ארמון בחול, לזה ביוזמה לשחק, לזה בעזרה לתשומת לב וקשב במפגש וכדומה. העבודה היא הדרגתית והיררכית. נדבך על נדבך מפרקים שונות בין הילדים, נקודות חוזק, ונקודות חולשה. אם עושים את זה נכון כלל הילדים מתגייס לעזור לכלל הילדים. מה שנקרא בעצם- גיבוש חברתי. אני חושבת שמי שאמור לעשות זאת היא הגננת בתמיכה של השפח-שרות פסיכולוגי חינוכי. וזה המעט במעט. כמובן שזו תכנית שלמה. בהצלחה רבה, רונית
 
למעלה