שפיצים נשברים

pilmot

New member
../images/Emo53.gif../images/Emo92.gifשפיצים נשברים

אחרי שנתיים רכיבה התחילו להישבר לי שפיצים בגלגל האחורי. כל השפיצים שנשברו נמצאים באותו אזור בגלגל. אחרי החלפת השפיץ ותיקון השמינייה נראה שהכל בסדר. רעיונות למשהו למה התופעה חוזרת על עצמה (פעם שלישית.. ). הגלגל לא משהו מיוחד כך שאני לא רואה אפשרות שאגיע לבונה גלגלים. חשבתי אולי שהצד הבעייתי מתוח יותר ולכן שם נשברים השפיצים. אבל זו השערה שאני לא יודע איך לאמת כל עזרה תתקבל בברכה ערב טוב מוטי
 

nintense

New member
האם אתה מתקן לבד ?

ללא ידע בסיסי בבנית גלגלים ? אולי השפיץ שאתה קונה לא איכותי \ חזק מספיק ? מה זה צד מתוח יותר ? השפיצים משני הצדדים אמורים להיות בעלי מתח שווה.
 

pilmot

New member
נתחיל בהתחלה ...

בשני המיקרים הקודמים הלכתי לחנות ושם החליפו לי את השפיץ השבור בנוסף אמרו לי שמכיוון שהבעייה חוזרת יש ביידי 3 אפשרויות 1. השפיצים ימשיכו להישבר ואצטרך לחזור כל שבועיים שושה לתקן. 2. בניית גלגל מחדש. 3. קניית גלגל חדש. אפשרות 2 לא נראית לי מכיוון ששכמו שכתבתי הגלגל הוא לא גלגלג ששווה להשקיע בבנייה מחדש. אני מעוניין לנסות להבין את הבעייה בעצמי ולנסול לתקן. מובנת לי מורכבות הנושא, אני יודע שבוני גלגלים טובים הם אומנים אבל בכל זאת אין לי מה להפסיד אם התיקון לא ילך נקנה גלגל חדש. ולשאלתך אם אני לא טועה השפיץ הוא של DT (נחשב טוב לא?) חשוב לציין בנוסף שכל פעם נשבר שפיץ אחר (אם כי כולם באותו אזור) ברור לי שהגלגל צריך להיות סימטרי ומשני הצדדים צריך להיות מתח שווה אבל אם התופעה קוראת אני מניח שמשהו לא סימטרי רק שאני לא מבין איך אוכן לבדוק זאת תודה מוטי
 
האם השפיצים שנישברים הם בצד של

הקסטה? אם כן אז כנראה לפחות פעם אחת נפלה לך השרשרת בין הקסטה לשפיצים ואם תסתכל מקרוב תראה שהשרשרת עשתה לך חריצים מה שיותר נראה לי שהגלגל שלך עשה את שלו צריך לבנות במינימום את הגלגל מחדש להחליף כל פעם שפיץ זה לא שיטה לבנות לבד בלי לדעת איך זה מתכון די ברור ל: א. גלגל עקום ב. גלגל ביצה ג. גלגל עם שמיניות ד. גלגל שיקרוס ה. כל התשובות נכונות הסיכוי שלך לבנות כמו שצריך הוא לא גבוה במיוחד אם לא תלמד טוב לפחות תאורטית מה השיקולים שמנחים את מי שבונה גלגלים
 

מרזוקי

New member
בגלגל אחורי בצד של הקסטה ....

....הסיחים מתוחים יותר מהסיחים בצד השמאלי (כמעט ב- 50% יותר!!)וזאת עקב המבנה האי סימטרי של הגלגל , לכן באופן טבעי הסיחים שם יראו עומס גבוה יותר. בנוסף הסיחים בצד הקסטה מעבירים כ-85% ממומנט הדיווש לכן לסיחים בצד הזה תהיה נטייה חזקה יותר להשבר. למרות שגם סיחים בצד השמאלי יכולים להשבר וזאת כנראה עקב העובדה שהסיחים לא מתוחים מספיק ונוטים "להתעייף" יותר. אבל לפי דעתי במקרה שלך לאחר שנתיים רכיבה עם מס' ק"מ לא מבוטל סביר מאוד שיתחילו להשבר סיחים כי הסיחים עוברים עומס התעייפותי ונשברים לבסוף . מיד יקפצו אנשים ויגידו "רכבתי על גלגל 5 שנים ולא נשבר לי אף סיח......" - יכול להיות , אבל הסיכוי לסיח להישבר תלוי במספר גורמים כמו :רמת העומס , מס' ק"מ ,וטיב בניית הגלגל. שורה תחתונה : יש מקום לחשוב על בנייה מחודשת של הגלגל עם סיחים חדשים ואף אולי עם חישוק חדש (תלוי במצבו) בברכה עודד
 

pilmot

New member
|תודה{ לכולכם

הבנתי את רוח הדברים... כנראה שכל מה שנותר לי הוא לומר "קדיש" על הגלגל ולהתחדש בגלגל חדש בנייה מחדש לא כדאית מכיוון שהגלגל כולו עולה כמו בניה מחדש בכל לאופן תדה רבה גמר חתימה טובה מוטי
 
למעלה