אימון אישי ורוחניות

../images/Emo57.gifאימון אישי ורוחניות

על הקשר בין אימון אישי ורוחניות.... ישנן הרבה הגדרות לרוחניות (ואני לא מדבר על מיסטיקה). לטעמי, רוחניות היא השאיפה להתבונן בעצמנו ובתהליכים אותם אנו עוברים, בהקשר של הסביבה בה אנו חיים, באופן שאינו מושפע מהאגו ומדפוסי חשיבה הטבועים בנו. רוחניות היא הרצון ל "דעת" , דרישה וחקירה מתמדת, שאיפה להתפתחות והגשמה עצמית. ישנן הרבה דרכים רוחניות. החל מכל הדתות כולן שהן המבשרות המובהקות ביותר של הגישה הרוחנית, ועד לאומנות.... הנה שני דברים על רוחניות אותם רציתי לשתף מתי רוחניות מתחילה ? רוחניות מתחילה ברגע שמתעוררת באדם ההכרה ש "משהו לא בסדר". דבר שחווה כל אחד מאיתנו בשלב כזה או אחר בחייו. כשאנו צעירים (מאד) הכל באמת בסדר, תמיד. אולם יום אחד מוקדם או מאוחר אנו חשים לפתע - כמו מבינים - שמשהו אינו כפי שחשבנו, האמנו, ידענו. זהו רגע בלתי הפיך. מרגע זה לא ניתן יותר להתעלם או להדחיק את הידיעה ש "משהו כאן לא בסדר" מבלי לסבול. יש רק דרך אחת לשים קץ לסבל. בשלב הראשון להתבונן, לשאול לחקור. בשלב השני, להמציא אפשרות חדשה - לפעול. מהי הרמה הגבוה ביותר של רוחניות ? הרמה הרוחנית הגבוה ביותר היא היכולת לא לגרום נזק לעצמנו ולאחרים. כל כך פשוט ? לגמרי לא כיוון שיכולת זו אינה תוצאה של אי עשייה או פסיביות. רק חשיבה ופעולה אקטיבית מאפשרים לפתח את היכולת הזו. לא אמונה עוורת ולא ציפיה לניסים ונפלאות ואיך כל זה מתקשר לאימון אישי ? אני רואה באימון האישי דרך רוחנית ואפקטיבית, לא פחות מיהדות, נצרות, בודהיזם או שירה. בתהליך האימון אנו מחוייבים להתבוננות מעמיקה במציאות של חיינו. אנו חוקרים את המציאות של מה ש"עובד" ושל מה ש"אינו עובד" עבורנו. אנו לומדים לזהות את ה DNA הערכי שלנו (מבלי להתחשב ב"דעתו" של האגו..) ולשים סימני שאלה על דפוסי החשיבה שלנו. אנו שואפים לצמיחה והתפתחות אישית בדרך של תרגול ופעולות לאורך זמן. דרך האימון מאפשרת (בניגוד לחלק מהדתות) את דרגות החופש לכל אדם לזהות את דרכו היחודית ורק אז לפעול, במתאם למי שהוא. באימון הדגש הוא על הדרך, על כאן ועכשיו - זו רוחניות
 

tlingit

New member
ברוך הבא דורון בללי ../images/Emo140.gif

יופי שאתה מצטרף אלינו לפורום
ההגדרה שלך למתי מתחילה הרוחניות עזרה לי להבין משהו שמתאמנת אמרה לי
אני לוקחת את ההגדרה הזו איתי גם לאימונים אחרים בעתיד
אבל אני לא כל כך מסכימה איתך שאנשים לא יכולים להתעלם או להדחיק את הידיעה ש"משהו לא בסדר" להיפך, אני רואה כל הזמן אנשים שעושים כל זאת בהצלחה מרובה, שמספרים לעצמם הרבה "סיפורים" שעוזרים להם לבצע את ההתעלמות הזו אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם אתה רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר קצת את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 
ברוכים הנמצאים - תודה tlingit |תודה

ראשית, תבורכי על התרומה שלך למרחב המזמין בפורום הזה. שנית אני שמח מאד על ההזדמנות להציג את עצמי. אולם קודם לכן אגיב ואבהיר את דברי על התעלמות/הדחקה... כתבתי: "מרגע זה לא ניתן יותר להתעלם או להדחיק את הידיעה ש "משהו כאן לא בסדר" מבלי לסבול". והדגש הוא על - מבלי לסבול!!! כולנו מכירים אנשים שהביאו את ההתעלמות או ההדחקה לרמה של אומנות ואכן עושים זאת בהצלחה מרובה (חלקם אכן גם מספרים סיפורים ואף חיים את הסיפור שהמציאו...). אולם האם את מכירה ולו אחד מאלא שאינו סובל ??? אפשר לשאול גם איך את יודעת ש"מספר סיפורים" מוצלח ככל שיהיה אינו סובל ??? אני יודע שכל מי שחי את הסיפור שלו ולא את מי שהוא באמת תמיד סובל, ולכן אני אומר בהמשך... "יש רק דרך אחת לשים קץ לסבל. בשלב הראשון להתבונן, לשאול לחקור. בשלב השני, להמציא אפשרות חדשה - לפעול". אני מצרף קצת מידע עלי ועל עסק האימון שלי בקובץ המצורף. יום נפלא, דורון
 
אני לא חושבת שאני מכירה אדם

שאינו סובל באופן כלשהו. אבל זה גם מקור התנועה בחיינו. פנימה, החוצה - תנועה היא תנועה בכל מקרה. בתור מי שסיפור סיפורים והאזנה לסיפורים הוא לחם חוקה היומיומי אני יכולה לומר לך שהאפשרות החדשה כבר הומצאה. היא נמצאת בתוך הסיפור בין או הוא סוגר אותנו או פותח את דרכנו. אם אדם חי את סיפורו או את מי שהוא באמת? מבחינת מספר הסיפורים - היינו הך. בעולם הרוחני שלנו הכל הוא חלק מאותו סיפור. אם לאדם יש צורך להמציא לעצמו סיפור חיים ולחיות בתוכו, זה חלק ממי שהוא עכשיו והוא לא בהכרח צריך להיות סובל בשביל זה. אני ממליצה לך להחליף את המילה "סבל" במילה "פער". למילים יש הרבה כוח. ועוד דבר אחרון - איני חושבת שבגיל צעיר מאוד אנחנו חושבים שהכל בסדר. הפערים נוצרים כבר בזמן הלידה ולהיות ילד זה אחד המצבים היותר מפחידים שבן-אדם יכול לשהות בו. בברכה,
 
את צודקת, רב האנשים סובלים

או חווים פער בדרך זו או אחרת. אך יש גם מתי מעט שאינם... גם אם אני או את לא מכירים אותם (אישית). איני ממעיט לרגע בערכם של סיפורים ויש להם ערך ותרומה רבים בעיני (כולל בריחה מהמציאות). אני חושב שמקור התנועה האמיתי בחיינו היא ההשראה - inspiration - ודרכה אנו מביאים לידי ביטוי את המיטב והיחודי שבנו.גם סבל יכול להביא השראה. למשל, אני תמיד מעריך אמנות שבאה מסבל (ואן גוך, דוד אבידן וכדו' וכדו') אך רק יכול לשער כמה עוד יותר נפלאה היתה אומנותם עם השראה שבאה ממקום של אושר וקבלה. לגבי מצבם של ילדים דעתי אחרת משלך. רב האנשים שאני מכיר או שנחשפתי לשיתופים שלהם זוכרים את תקופת הילדות שלהם כמקום הכי נקי והכי שלם בעברם. לתחושות הילדות שלהם הם הכי מחוברים ולא מכיוון שחוו שם את אחד המצבים הכי מפחידים שאדם יכול לשהות בו (אולי זה שיפוט שלנו המבוגרים?). הרבה הוקרה והערכה, דורון
 
אלה שאינם חווים פער

הם לא בדיוק מתי-מעט אבל הם בהחלט מתים. דיברת על רוחניות - בכל תורה רוחנית חייב להתקיים פער שהוא המניע. הסתכל בסמל היין והיאנג - זו המחשה ויזואלית מצויינת לדבר אליו כוונתי. פער אינו חסך, הוא פשוט מניע לפעולה. בריחה מהמציאות זה לא מה שהסיפורים עושים, אלא שהייה זמנית מחוץ למציאות החושית כדי לבדוק בתנאים של זמן אחר את חיינו ואת האפשרויות העומדות בפנינו או מאחורינו. אבל באותו זמן מתקיימת המציאות החושית במלוא עוצמתה אלא שהסיפורים מפעילים אותה בדרך שונה בתוכנו וסביבנו. נאמר בפשטות - הסיפורים הם זמן לרפלקציה פעילה. הנטייה של אנשים לומר שילדותם הייתה המקום הכי נקי ושלם עבורם היא סוג של מנגנון הקשור בבריאות הנפש. תאר לך מה היה קורה אם היינו מסתובבים בעולם ומספרים על הילדות הלא שלמה שלנו. אבל בחדרי הטיפולים הגדושים עד אפס מקום, עולים סיפורים אחרים. לא בגלל שפרויד אמר אלא משום שכך זה - בילדות אנחנו חיים בעולם גדול ומפחיד המתנהל על-פי חוקים שאינם מובנים לנו. אנחנו מקבלים מסרים מרובים ומבלבלים ועדיין אין לנו היכולת לסווג אותם לגמרי למרות שהיכולת הזו מתפתחת בנו מגיל צעיר מאוד. בשלבים השונים של הילדות אנחנו מפעילים מנגנונים מאחים שונים כדי שנוכל להמשיך לחיות ולהשלים עבור עצמנו את התמונה למצב בריא, שפוי ובר-חיים. והמילה "שיפוט" אינה מילה שלילית. שיפוט הוא דבר בריא ביותר. השאלה באיזו דרך משתמשים בו. אישית, חוסר שיפוט, נראה לי כאחד החוליים הגדולים של האנושות בשנים האחרונות. בברכה,
 
אני נחרצת בהתנגדותי לאמירות נחרצות

כשאנו צעירים מאוד הכל בסדר? תמיד? אצל כולם? אימון אישי הוא דת? אלוהים ישמור!
אנחנו יודעים בודאות שכל מי שחי את הסיפור שלו סובל? כולם? בלי יוצא מן הכלל? כל בני האדם - שהיו, שהווים ושיהיו? איך בודקים את הסבל שלהם? את הסיפורים שלהם? את האמת שלהם? כאדם ואח"כ כמאמנת, אני מתקשה לקבל כזו עמדה...
 
אגב רוחניות ובסבל

בודהה שהגיע להארה לימד כי החיים הם סבל, החיים לא במובן הפיזי כי אם המנטאלי ז"א מה שאנשים עושים עם החיים, הסמסארה זהו מעגל הסבל מעגל החיים והמוות לאומת הנירוונה שהיא השארות המצב הטהור של התודעה מחוץ למעגל החיים והמוות. עם זאת חשוב לזכור כי גאוטמה סידהארתה אותו נסיך הודי שהגיע להארה וידוע יותר כבודהה (מסנסקריט "זה שהתעורר") חי בסביבות 500 לפנה"ס ולא דיבר עברית כי אם סנסקריט עתיקה ומאוד יכול להיות שהמילה שעברית "סבל" בקונוטציה שאני מבינים אותה איננה התרגום המדוייק לכוונתו. ישנו חוק בסיסי אחד ביקום וכל חוק אחר הוא נסיבתי או נובע ממנו, זהו חוק הקרמה, חוק הסיבה והתוצאה, לכל פעולה בעולם יש תוצאה כל שהיא. בעוד אנחנו כבני אדם חופשיים לבחור את הפעולות שלנו אנחנו לא יכולים לבחור את התוצאות שלהן. מי שמבין זאת ומשכיל לחיות באהבה עם ההבנה הזו יגיע להארה, מי שיבין שכל תוצאה שהוא חווה בחייו היא תוצר של איזושהי פעולה שהוא עשה או נמנע מלעשות בין בחיים אלה ובין בקודמים ויקבל את התוצאה באהבה ולו מהסיבה שהיא שלו יחיה בהרמוניה עם העולם וימצא אושר. לעומתו מי שידחה מעליו תוצאות כאילו אינם שלו, ילדות עשוקה, עשו לי לקחו לי שתו לי, החיים שלי הם תוצר של מישהו אחר שאין לי השפעה עליו בעצם חי את חייו בדיסהרמוניה עם הדבר היחידי שנמצא בבסיס העולם, חוק הקרמה וזהו מקור ה"סבל" עליו דיבר בודהה, סבל במובן של דיסהרמוניה עם העולם. כולנו מספרים סיפורים, סיפורם זו הדרך שלנו לחיות, אנו חיים דרך השפה שלנו והשפה היא צלילים, הברות, מילים, משפטים וסיפורים, גם הכתוב כאן הוא סיפור שהמצאתי לעצמי כדי להבין טוב יותר את העולם (במקרה מבוסס על סיפור שסיפר לעצמו נסיך הודי לפני 2500 שנה לערך) הסבל אינו נובע מהסיפור כי אם מהשאלה האם הסיפור הזה שאני מספר לעצמי ומאמין בו (אם אני לא מאמין בו אז יש סיפור אחר ברקע) מביא אותי להרמוניה עם העולם או לא. להיות אדם החי מתחת לקו העוני זו עובדה הניתנת לבדיקה, לסבול מזה זה עניין סובייקטיבי לחלוטין שמבוסס על הסיפור שנספר. התעללו בנו כשהיינו ילדים זו אולי עובדה, לסבול מזה היום זה עניין סובייקטיבי לחלוטין שמבוסס על הסיפור שנספר גם כן. שיהיה לכולכם רק אור וסיפורים מלאי הרמוניה
 
בחירה...

... היא המקום שבו הבודהיזם והאימון נפגשים. יש לנו בחירה, היום, כאן ועכשיו, איזה סיפור נספר לעצמנו. יש לנו בחירה בין סיפור "טוב" לסיפור "רע"; בין סיפור אוהב לסיפור שונא; בין סיפור מקבל לסיפור דוחה; בין סיפור מעצים לסיפור מחליש... יש לנו בחירה איפה נשים את עצמנו על הסקאלות שבין הקצוות. יש לנו בחירה עד כמה נתקרב לשביל הזהב, לדרך הביניים הנאצלת. אגב, כדי שכולנו נדע על מה כולנו מדברים, ולא רק מי שמקורב לנושא: 4 האמיתות האציליות עפ"י הבודהיזם הן - 1. החיים הם סבל 2. הסבל נובע מהיקשרות 3. ניתן להפסיק את הסבל 4. האמת על הדרך להפסקת הסבל האמת על הדרך להפסקת הסבל כוללת תכנית נרחבת שנקראת "השביל המתומן" בתרגום חופשי. המטרה היא להגיע לדרך הביניים או שביל הזהב, מקום בו יש איזון בין חיי אגו לחיי ביטול עצמי. כאשר מגיעים לשם, משתחררים מהקארמה (גלגולי החיים הרבים) ומהסבל הקיומי.
 

tlingit

New member
מקבלת ../images/Emo13.gif

אכן ההבהרה "בלי לסבול מכך" משמעותית, ומשנה את הכל. בהחלט מסכימה איתך. שים
בבקשה לכללי הפרסום בפורום: מאחר שאנחנו רוצים לשמור על המרחב בפורום פנוי לדיונים תוכניים ומקצועיים, נשמח אם תספר על עצמך בכמה מילים, הרי תמיד נעים יותר לדעת קצת יותר על הכותבים (זו גם הסיבה שאני ממליצה לכל המצטרפים החדשים בפורום לקרא קצת לאחור בדפי הפורום כדי להכיר את הכותבים שכבר נמצאים כאן) אך פרסום ברושור עסקי איננו מותר בפורום מקווה שתקבל זאת בהבנה
 
רוחניות ואימון../images/Emo39.gif

היי דורון מה מחבר אותך לרוחניות? מהם התועלות שאתה מפיק מהדרך הרוחנית ? ובמה היא מתגמלת אותך? פיתוח כישורי חיים מאמנת הוליסטית|
 
שלום כישורי חיים - תודה על השאלה

רוחניות עבורי זו (התייחסות)התבוננות במציאות בכלל ובמציאות חיי בפרט. לא רק התבוננות פסיבית אלא גם חקירה אקטיבית להקשרים שמניעים אותי או עוצרים אותי. אני נעזר במדיטציה פעמיים ביום - פעילות שעוזרת לי "לקלף" מעלי רבדים שהצטברו במהלך השנים ואינם משרתים אותי יותר. אני גם מברך הרבה את עצמי ואת כל מי שנקרה בדרכי. אני גם משתדל להתייחס רק למה שיש/קיים (ולא למה שאין...). אלו ביטויים מעשיים לפעילות הרוחנית שלי שמאפשרת לי כמאמן לחקור גם עם המתאמנים שלי את מציאות החיים שלהם ולחשוף את ההקשרים שעוצרים אותם. נוצרת בהירות במקומות האלה שמאפשרת למתאמנים לבחור הקשר אחר (מדליק/מעורר השראה) שמניע אותם לפעולה. הגמול הוא כפול. ברמה האישית, כאדם, הרבה יותר אנרגיה נשמרת וממוקדת בעשייה, ובנוכחות בהווה (פחות אנרגיה נשאבת ומתבזבזת על דברים שהיו או אינם). ברמה האנושית - התזוזה ופריצות הדרך של המתאמנים (שמתאפשרת ממקום של נוכחות והקשבה ממוקדת ונקיה). מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי בתשובה לשאלתך.
 
למעלה