../images/Emo62.gif מחשבה ../images/Emo70.gif
עלה לי רעיון כלשהו, והייתי רוצה, לפני הפיכתו לטיעון, לשמוע את דעת חכמי הפורום בנושא. תקופות השיא של העם היהודי, למעשה הימים שביאת המשיח מתארת את שובם, היתה תקופת בית ראשון/שני. באותה תקופה עם ישראל היה מחוייב לקיים כמה מצוות, תרי"ג לכל היותר. מעטות המצוות שכללו ברכות או תפילות, ורובן היו מצוות מעשיות. את עבודות הקודש מלאו הכהנים, את הלימוד קיימו החכמים/נביאים/שופטים. ובני ישראל, האזרחים הפשוטים, תכלית חייהם היתה - לחיות
ללכת לעבודה, לגדל משפחה, לטייל בטבע, מידי פעם לעלות איזה כבש באש, או לתרום לאיזה "מקובל" ולהיות אדם טוב. לדעתי, התפילות ודרך החיים שתיקנו חז"ל לאחר החורבן, אלו שנועדו לשמור על הגחלת, נהפכו למפלצת הלכתית ורעיונית. מליוני בני אדם (לאורך הדורות), יושבים בחדרים קטנים ומעופשים, דנים על אלפי מצוות ותתי מצוות מגוכחות וקטנוניות. לא נראה כי זו היתה כוונתו של המשורר כשיצר עולם מופלא כשלנו, וגם לא כוונתם של חכמינו, שניסו לשמור על מורושתו של עם בעל איכות מסויימת. (אין לי בעיה שעם ישראל יותר טוב מכל העמים. זה בדיוק כמו שקבוצת הכדורגל החביבה עלי היא הטובה ביותר - גאוות יחידה.) ומכאן המסקנה שכל הגישה של "אני חיים בשביל ללמוד תורה", היא תלושה מהמציאות ומוטעית מיסודה. תמוה בעיני, שבורא עולם, יברא עולם כמו שלנו לשם תכלית זו. צאו לבלות. אשמח לקבל חיזוקים, תיקונים, הערות, הארות, תרומות...וגם מעשרות. בוע
ון
עלה לי רעיון כלשהו, והייתי רוצה, לפני הפיכתו לטיעון, לשמוע את דעת חכמי הפורום בנושא. תקופות השיא של העם היהודי, למעשה הימים שביאת המשיח מתארת את שובם, היתה תקופת בית ראשון/שני. באותה תקופה עם ישראל היה מחוייב לקיים כמה מצוות, תרי"ג לכל היותר. מעטות המצוות שכללו ברכות או תפילות, ורובן היו מצוות מעשיות. את עבודות הקודש מלאו הכהנים, את הלימוד קיימו החכמים/נביאים/שופטים. ובני ישראל, האזרחים הפשוטים, תכלית חייהם היתה - לחיות