דבר אלוהים

../images/Emo63.gifדבר אלוהים../images/Emo63.gif

סוֹף דָּבָר, חִזְקוּ בָּאָדוֹן וּבְכֹחַ גְּבוּרָתוֹ. לִבְשׁוּ אֶת מְלוֹא נֶשֶׁק הָאֱלֹהִים לְמַעַן תּוּכְלוּ לַעֲמֹד נֶגֶד נִכְלֵי הַשָּׂטָן; כִּי לֹא עִם בָּשָׂר-וָדָם מִלְחָמָה לָנוּ, אֶלָּא עִם רָשֻׁיּוֹת וּשְׂרָרוֹת, עִם מוֹשְׁלֵי חֶשְׁכַת הָעוֹלָם הַזֶּה, עִם כֹּחוֹת רוּחָנִיִּים רָעִים בַּשָּׁמַיִם. עַל כֵּן קְחוּ אֶת מְלוֹא נֶשֶׁק הָאֱלֹהִים, לְמַעַן תּוּכְלוּ לְהִתְנַגֵּד בַּיּוֹם הָרָע, וְלַעֲמֹד לְאַחַר עֲשׂוֹתְכֶם אֶת הַכֹּל. עִמְדוּ כְּשֶׁהָאֱמֶת חֲגוּרָה עַל מָתְנֵיכֶם וְשִׁרְיוֹן הַצֶּדֶק לְבוּשְׁכֶם, וּכְשֶׁרַגְלֵיכֶם נְעוּלוֹת נְכוֹנוּת לִבְשׂוֹרַת הַשָּׁלוֹם. עִם כָּל אֵלֶּה שְׂאוּ אֶת מָגֵן הָאֱמוּנָה אֲשֶׁר תּוּכְלוּ לְכַבּוֹת בּוֹ אֶת כָּל חִצָּיו הַבּוֹעֲרִים שֶׁל הָרָע. וּקְחוּ אֶת כּוֹבַע הַיְשׁוּעָה וְאֶת חֶרֶב הָרוּחַ, שֶׁהִיא דְּבַר הָאֱלֹהִים. בְּכָל תְּפִלָּה וּתְחִנָּה הִתְפַּלְּלוּ תָּמִיד בְּרוּחַ. שִׁקְדוּ בִּתְפִלַּתְכֶם וְהַתְמִידוּ בִּתְחִנָּה בְּעַד כָּל הַקְּדוֹשִׁים וְגַם בַּעֲדִי, שֶׁתִּנָּתַנָּה לִי מִלִּים וּבְאֹמֶץ לֵב אֶפְתַּח פִּי לְהוֹדִיעַ אֶת סוֹד הַבְּשׂוֹרָה, אֲשֶׁר בִּגְלָלָהּ אֲנִי שַׁגְרִיר אָסוּר בִּכְבָלִים, וַאֲדַבֵּר בְּבִטָּחוֹן כְּפִי שֶׁעָלַי לְדַבֵּר. (אל האפסים ו': 10-20)
אתם מוזמנים להרחיב דברים על הפסוקים המעודדים והמחזקים האלה.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifافسس 10:6-20../images/Emo45.gif

10 اخيرا يا اخوتي تقووا في الرب وفي شدة قوته. 11 البسوا سلاح الله الكامل لكي تقدروا ان تثبتوا ضد مكايد ابليس. 12 فان مصارعتنا ليست مع دم ولحم بل مع الرؤساء مع السلاطين مع ولاة العالم على ظلمة هذا الدهر مع اجناد الشر الروحية في السماويات. 13 من اجل ذلك احملوا سلاح الله الكامل لكي تقدروا ان تقاوموا في اليوم الشرير وبعد ان تتمموا كل شيء ان تثبتوا. 14 فاثبتوا ممنطقين احقاءكم بالحق ولابسين درع البر 15 وحاذين ارجلكم باستعداد انجيل السلام. 16 حاملين فوق الكل ترس الايمان الذي به تقدرون ان تطفئوا جميع سهام الشرير الملتهبة. 17 وخذوا خوذة الخلاص وسيف الروح الذي هو كلمة الله. 18 مصلّين بكل صلاة وطلبة كل وقت في الروح وساهرين لهذا بعينه بكل مواظبة وطلبة لاجل جميع القديسين 19 ولاجلي لكي يعطى لي كلام عند افتتاح فمي لاعلم جهارا بسر الانجيل. 20 الذي لاجله انا سفير في سلاسل.لكي اجاهر فيه كما يجب ان اتكلم
 

lion 7

New member
פסוקים מרשימים

תקנון או תבנית האדם הרוחני תמיד למדתי אותם בעל פה במיוחד פסוק 12 הרי אנו תמיד במלחמה : فان مصارعتنا ليست مع دم ولحم بل مع الرؤساء مع السلاطين مع ولاة العالم على ظلمة هذا الدهر مع اجناد الشر الروحية في السماويات אמין
 

lion 7

New member
ואו, תקנון או מודל האדם הנוצרי\משיחי

אהבתי תמיד את ההגנה עִם כָּל אֵלֶּה שְׂאוּ אֶת מָגֵן הָאֱמוּנָה אֲשֶׁר תּוּכְלוּ לְכַבּוֹת בּוֹ אֶת כָּל חִצָּיו הַבּוֹעֲרִים שֶׁל הָרָע ....במושגי ספורט ממליצים על הדבר היעיל לנצחון ונקודות -במיוחד במשחקי כדורגל (גם כמה ענפים אחרים) - הוא לתקוף יותר בכדי להבקיע שערים ולנצח הרי יש מטרה בלשחק, מגינים די טוב על השער ובמקביל יש את מרכז השדה ויש חלוצים שתפקידם הוא להבקיע ויפה שעה אחת , לא משחקים כל הזמן הגנה (יש סבירות לקבל גול\שער) * זכור לי משחק הגמר ביורוליג מלפני כמה שנים (משחק גביע אירופה המפואר שלא יורד מהמונדיאל העולמי ברמתו ) בין שתי נבחרות אחת היא יוון (נבחרת מרמה בינונית ומטה ויחסית דומה לרמה של נבחרת ישראל מול נבחרות אירופה) - בניצוחו של מאמן גרמני ידוע -ופשוט ברח לי שמו מהראש- וממול נבחרת חזקה מאוד (גרמניה? לא נראה לי: כי אמרו יש נציגות גרמנית בגמר או הולנד? טוב אז בקצרה יוון שיחקה בונקר (יענו כל הזמן במשך 90 דק היתה בהגנה) והיה מרתק איך נבחרת האנדרדוג מצליחה לנצח (ואם אינני טועה בפנדלים-שגם זה היה תוצר טוב של הבית ספר של הכדורגל הגרמני המשובח בעל הרבה תארים במפעל האירופי והעולמי) טוב יוון ניצחה !!!! (אולי הישג של פעם בחיים), אולם ההתרשמות ממבקרי הספורט על משחק מייגע !! שבלוני בלי שום הברקות , (יחסית לאיטליה הולנד או פורטוגל או ספרד שמשחקות באופן פתוח והתקפי) אז גם לפי הכדורגל הטוב צריך נבחרת עם הגנה ומרכז(שימסור את הכדור להתקפה ומשם לחלוצים) כך גם במלוא נשק אלוהים הגנה, קישור-מרכז- וגם לבסוף התקפה אהבתי את הדמיון בפסוקים : עִם כָּל אֵלֶּה שְׂאוּ אֶת מָגֵן הָאֱמוּנָה אֲשֶׁר תּוּכְלוּ לְכַבּוֹת בּוֹ אֶת כָּל חִצָּיו הַבּוֹעֲרִים שֶׁל הָרָע עם כל אלה תחזקו את ההגנה והקישור של (הנבחרת) , דרך מגן האמונה אֲשֶׁר תּוּכְלוּ לְכַבּוֹת בּוֹ אֶת כָּל חִצָּיו הַבּוֹעֲרִים שֶׁל הָרָע (התקפה חוזרות של הנבחרת היריבה) ולבסוף בכדי להבקיע צריך חלוצים לא? וּקְחוּ אֶת כּוֹבַע הַיְשׁוּעָה וְאֶת חֶרֶב הָרוּחַ, שֶׁהִיא דְּבַר הָאֱלֹהִים אם אין קהל או מחודדים אז המשחק חלש ובלי אקשן : בְּכָל תְּפִלָּה וּתְחִנָּה הִתְפַּלְּלוּ תָּמִיד בְּרוּחַ. שִׁקְדוּ בִּתְפִלַּתְכֶם וְהַתְמִידוּ בִּתְחִנָּה בְּעַד כָּל הַקְּדוֹשִׁים וְגַם בַּעֲדִי ומה עם פרסומות על המשחק בכדי למשוך קהל? וְ מִלִּים וּבְאֹמֶץ לֵב אֶפְתַּח פִּי לְהוֹדִיעַ אֶת סוֹד הַבְּשׂוֹרָה
 
על מלוא נשק האלוהים חלק א'

אנחנו במלחמה, לא עם בשר ודם, לא עם בני-אדם, אלא עם רשיוית ושררות, עם מושלי חשכת העולם הזה, עם כוחות רוחניים רעים בשמים. אנחנו במלחמה נגד השדים, מלאכי השטן. לכן עלינו לקחת את מלוא נשק האלוהים. עלינו לעמוד נגדם כשאנחנו חגורים בחגורת האמת, על המתוניים שלנו. ישוע המשיח הוא האמת, הבשורה היא האמת, דבר האלוהים הוא האמת, עלינו לחגור את עצמנו באמת, כלומר להסכים עם האמת, שישוע הוא האמת, שהבשורה היא האמת ושדבר ה' הוא האמת, ושכל שאר הדברים שאר האמונות והדתות הם שקר. אפילו המחשבות שלנו, אם יש לנו מחשבה שלא עומדת בקו אחד עם דבר ה', עלינו לסלק אותה ממחשבותנו ולהתנגד לה כי היא שקר, ודבר ה' הוא האמת. לדוגמה היה פעם רועה קהילה באיזו מדינה, שהיה נשוי מספר של שנים, אך בתוכו הוא לא היה בטוח אם אשתו היא האישה הנכונה, היו לו מחשבות לא נכונות, שלא תאמו את דבר ה'. היה לו ספק אם האשה שלו היא האשה שאלוהים ייעד לו. יום אחד הגיעה לקהילה אישה שהתאהבה ברועה הקהילה. והיא נגשה אחרי מספר שבועות אליו, ואמרה לו שאלוהים אמר לה שעליו להתגרש מאשתו ולהתחתן איתה. כיוון שהיא הייתה אישה מושכת ויפה, והיא ביטאה רוחניות מסויימת, שכנראה הקסימה את רועה הקהילה. הוא התגרש מאשתו ונשא את האישה הזאת לאישה. כמובן שהדבר נוגד לחלוטין את דבר ה', שאוסר לגרש את אשתך אלא על דבר זנות, ובטח שלא לשאת אישה אחרת, מה שהפך את אותו הרועה לנואף. לאחר מספר חודשים רועה הקהילה איבד את תפקידו בקהילה, איבד את כשרו לעבוד, והאישה שהוא התחתן איתה, נהרגה אחרי מספר חודשים בתאונת דרכים. אנחנו חייבים להסכים עם דבר ה', כיוון שדבר ה' הוא האמת. בכדי שנדע מהי האמת עלינו לקרוא בדבר ה'. ישוע אמר שהאמת תשחרר אותנו. לכן עלינו לחגור את חגורת האמת. עליינו ללבוש את שריון הצדק. מי שקיבל את ישוע המשיח, הוא מוצדק בדמו, ישוע המשיח מצדיק אותנו בדמו שנשפך על הצלב בגלגלתא. אין לאשמה שום מקום בחיינו כיוון שאנחנו מוצדקים בדמו של ישוע המשיח. גם אין מעשה שאנחנו יכולים לעשות בכדי שיצדיק אותנו לפני אלוהים. בישעיה ס"ד: 5 כתוב: וַנְּהִי כַטָּמֵא כֻּלָּנוּ וּכְבֶגֶד עִדִּים כָּל-צִדְקֹתֵינוּ וַנָּבֶל כֶּעָלֶה כֻּלָּנוּ וַעֲו‍ֹנֵנוּ כָּרוּחַ יִשָּׂאֻנוּ׃ כלומר המעשים שאנו חושבים שמצדיקים אותנו, הם כבגדים מטונפים בעייני הבורא. אין שום מעשה בעולם שנוכל לעשות בכדי להצדיק את עצמנו. ישוע שילם מחיר כבד, הוא שילם בחייו המושלמים, החיים היחידים שלא היו ראויים למיתה, כיוון שלא היה בו חטא, ולכן גם לא היה עליו למות, אך הוא מסר את עצמו למוות בכדי לכפר על החטאים שלנו בני האדם, הוא מסר את חייו, בכדי שנוכל להיות מוצדקים לפני אלוהים, בזכות הדם שלו שמכפר על החטאים שלנו. אלוהים הוא המצדיק אותנו בדם ישוע המשיח, ולכן עלינו ללבוש את שריון הצדק. אין לשום אשמה מקום בחיינו, כיוון שאנחנו מוצדקים בדמו של ישוע המשיח. מִי יִטְעַן נֶגֶד בְּחִירֵי אֱלֹהִים? הֲרֵי אֱלֹהִים הוּא הַמַּצְדִּיק! מִי הַמַּרְשִׁיעַ? הַאִם הַמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ אֲשֶׁר מֵת, וְלֹא זוֹ בִּלְבַד כִּי אִם קָם לִתְחִיָּה, וְהוּא נִמְצָא לִימִין אֱלֹהִים וּמַפְגִּיעַ בַּעֲדֵנוּ? (רומים ח': 33-34) עלינו לנעול את הנכונות לבשר את הבשורה, אלו הם הנעליים של המבשר. בישעיה נ"ב, ממש לפני הפרק המפורסם על המשיח בישעייה נ"ג כתוב: מַה-נָּאווּ עַל-הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִךְ׃ עלינו להיות מוכנים תמיד לענות על כל שאלה ששואלים אותנו לגביי אמונתנו. ולא רק לחכות שישאלו אתנו שאלה, אלא להיות מוכנים ממש, לבשר את הבשורה, למוכרת בסופר, לנהג האוטובוס לזה שיושב ליידנו, לחבר מהעבודה, בלי לפחד מה יהיו התוצאות של בשורתנו. אלוהים רוצה שאנחנו נזרע את זרעי האמונה בליבותיהם של בני-האדם, לא משנה איך הם יגיבו, הזרעים יזרעו בחייהם. נכון, אם נבשר את הבשורה, אנו עלולים לקבל תגובות לא חיוביות עד שליליות ואם אנו נבשר לחבר יכול ליהות שהוא יתרחק מאיתנו, אך גם יכול להיות שלא. יכול להיות שהוא באמת מחפש אחר האמת, והדברים שאנו סיפרנו לו יגעו בליבו, ישנו את חייו לנצח והוא יוושע מהחטא, מהאנוכיות מהפחד שהוא חווה באופן מתמיד, מהדכאון מהייאוש ומהגיהינום הצפוי לכל מי שלא קיבל את ישועה משיח בחייו.
 
על מלוא נשק האלוהים חלק ב'

עלינו לשאת את מגן האמונה, האמונה מגינה עלינו מפני הרע, האמונה היא הכלי החזק ביותר שלנו, והשטן מנסה לעשות הכל בכדי שאנו נטיל ספק, ותוקף את אמונתנו בכל דרך אפשרית. למה? בגלל שהאמונה שלנו מנצחת אותו, היא עוצרת את כל חיציו הבוערים של הרע, היא עוצרת את השטן ולא מאפשרת לו לפעול. בראשונה ליוחנן ה': 4-5 כתוב: שֶׁכֵּן כָּל הַנּוֹלָד מֵאֵת אֱלֹהִים מְנַצֵּחַ אֶת הָעוֹלָם. וְזֶהוּ הַנִּצָּחוֹן הַמְנַצֵּחַ אֶת הָעוֹלָם -- אֱמוּנָתֵנוּ. מִי הַמְנַצֵּחַ אֶת הָעוֹלָם בִּלְתִּי אִם הַמַּאֲמִין כִּי יֵשׁוּעַ הוּא בֶּן-הָאֱלֹהִים? האמונה שלנו מנצחת את העולם. האמונה שלנו גוברת על כל רע, מנצחת כל מחלה, כל רוח רעה, כל ייאוש ופחד, כל דיכאון, כל חשש, כל בעיה. אם חיינו יהיו מלאים באמונה, אנו נהייה מלאי חיים, כיוון שבאמונתנו בישוע המשיח בן האלוהים יש לנו חיים בשמו. אֲבָל אֵלֶּה נִכְתְּבוּ כְּדֵי שֶׁתַּאֲמִינוּ כִּי יֵשׁוּעַ הוּא הַמָּשִׁיחַ בֶּן-הָאֱלֹהִים, וּכְדֵי שֶׁבְּהַאֲמִינְכֶם יִהְיוּ לָכֶם חַיִּים בִּשְׁמוֹ. (יוחנן כ': 31) עליינו לחבוש את כובע הישועה. באנגלית כתוב קסדת הישועה. הכובע-קסדה הזה כשאנו חובשים אותו אנו מגנים על מחשבותינו, השטן תוקף קודם כל את המחשבות שלנו. למעשה הוא זה השולט על מחשבות העולם. כל המחשבות של לקיים יחסים מחוץ למסגרת נשואין, לבגוד, לשקר, לכעוס, להתעצבן, לקלל, לבצע הפלות, לבצע שיכפולים גנטיים, לשרוד בכל מחיר, לפוצץ את הירח בתקווה שימצאו שם מים וכו' אלו הם מחשבות שמקורן בשטן. לכן עלינו לחבוש את כובע הישועה, בכדי שאלוהים יגן על המחשבות שלנו, שהמחשבות של אלוהים ישלטו על המחשבות שלנו, שהישועה תמלא את שכלנו. כשאנחנו נחשוב מחשבות טהורות שמקורן אך ורק מאלוהים, אנחנו נגבור על כל בעייה ומכשול שיקרו בדרכנו. והדבר האחרון הוא לקחת את חרב הרוח, שהיא דבר ה'. ישנם מספר דרכים שאנו יכולים להשתמש בחרב, לא רק דרך אחת. הדרכים הן: 1. קריאה בדבר ה'. ככל שאנחנו נקרא יותר בדבר ה', אנחנו נכיר יותר את אלוהים, ככל שנכיר יותר את אלוהים, אנחנו נעריץ אותו יותר ונהלל אותו יותר, ונהפך יותר ויותר לצלמו ולדמותו, כיוון שאתה הופך להיות למה שאתה מעריץ, מהלל וחושב עליו. 2. הגות בדבר ה'. המשמעות של הגות, היא התבוננות בדבר, מספיק לקרוא פסוק אחד או שניים, ופשוט לחשוב עליהם, מה הם אומרים, מה אלוהים אומר בהם, מה המשמעות שלהם, עלינו להתבונן על הפסוקים האלה, להתרכז עליהם, והרוח תבנה בתוכנו הבנה יותר עמוקה לגבי כל פסוק שנהגה עליו, והדבר יעבוד בתוך לבנו וישנה אותנו. אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב׃ כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה׃ וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל-פַּלְגֵי-מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא-יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ. (תהילים א': 1-3) 3. שינון דבר ה'. זה כל כך חשוב לשנן פסוקים, ולזכור אותם בעל-פה. כשאנחנו מבשרים או משרתים מישהו בדבר ה', זה כל-כך חיוני להביא ולגבות את דברינו בדבר ה', וכשאנחנו מצטטים בעל-פה מהדבר, יש לדבר כוח הרבה יותר חזק, מאשר שפשוט נחפש את הפסוק בכתובים. כשאנו מכריזים את דבר ה', כשזה בא מתוכנו, הדבר בונה את השומע באופן משמעותי יותר, ומחזק את אמונתנו אנו, כיוון שהאמונה באה משמיעה, והשמיעה מדבר ה'. ישנו סיפור אמיתי על מאמין סיני, ששינן את כל ספר מתי, יום אחד הוא נלקח לכלא על הפצת דבר ה', וספר הבריתות נלקח ממנו. אך כיוון שהוא שינן את כל ספר מתי בעל-פה, הוא יכל לצטט את כל הספר לשכניו לתא המעצר, ורבים מהאסירים נושעו דרכו. 4. הכרזת דבר ה'. כשאנחנו מכריזים את דבר ה' על חיינו, רוחנו מתחילה להיבנות ולבנות בנו את האמונה בדבר. כשאנחנו מכריזים על חיינו 'אני בריאה חדשה במשיח ישוע'. הרוח שלנו מתעוררת, ובונה את האמונה של מה שאנחנו באמת. כשאנחנו מכריזים את מי שאנחנו באמת, השטן בורח מאיתנו, הבשר נחלש, והאדם הפנימי מתחזק. עַל כֵּן הִכָּנְעוּ לִפְנֵי אֱלֹהִים. הִתְיַצְּבוּ נֶגֶד הַשָּׂטָן וְיִבְרַח מִפְּנֵיכֶם (יעקב ד': 7)
 

lion 7

New member
אמן ותודה המנהל על ההסבר

והנה צורת הליבוש כביכול ממה שעלה לראשו של פאלוס (שהיתה לו גם אזרחות רומאית) http://reflectionsofamirror.wordpress.com/2009/06/28/gods-uniform-part-2/ וכאן הלבוש במלואו בתמונה אפרופו שאול, אתמול היה במלון גולדן קראון (על ידי אולמי אלדור) סרט על חייו של פואלוס\שאול ואיך פגש את ישוע, הסרט מהפקה ערבית סורית, חדש ראינו אותו בפעם הראשונה, יש גם מבטים בסרט על התחנות שהיו בדמשק, מקומות שלגביי היו תעלומה,, סרט ערבי לתפארת והפקה ושחקנים ערבים סורים נוצרים ומוסלמים גם המגישה הותיקה היפיפיה נאדין למרות גילה עדיין יפה מאוד, סרט כביכול עם היבט הסטורי יותר מהיותו רוחני, הראו למשל שוק בדמשק שטוענים ששם היה ביתו של פאולוס או אחר, צעקני קצת עם אקשן (רוחניות במידה מה) (למרות שמי שהגיש את ההקדמה ביקש לקחת את הילדים מתחת לגיל 8 לאולם הסמוך שיש שם גננת מורה של הסנדי סקול)והאמת שבאמצע הסרט הבנות שלי לא יכולנה לראות סקילת איסטיפנוס אחרי שניסיתי להסתיר מעינהן של הבנות במו ידי את מראה הדם והאבנים (וכאן האמת גם אני לא אהבתי את הקטע הזה בסרט, מזכיר לי סרט על חיי ישוע עם מל גבסון -ולפי הביקורצ עליו לא ראיתי אותו גם-) אז ויתרתי על ההמשך שלו ויצאתי מהאולם יחד איתם , מה שמענין שהתפוצה היתה מלאה בשתי האולמות כ1200 איש (הערכה) 2 אולנות עם 3 מסכים , וההצגה היתה הבכורה מעל האקרנים ,, חבל שאין קולנוע דיאנא כמו פעם !! הכניסה היתה חינם , עוד חבל שהודיעו לי רק בדקה האחרונה, (מישהו סיפר לי שראה את הסרט באינטרנט
) אז היו מכל רחבי הגליל מכפר ראמה וגם מחיפה וכו , אין לי מידע על הצגות עוד , אם יוודע אני ארשום כאן טוב סליחה שסטיתי מהנושא אחי יעקב, אבל פאלוס היה אדיר ובאמת ובתמים הוא היה נקודת מפנה בהפצת הבשורה וגם בכתיבת האגרות שלא לדבר על הקמת כנסיות מעבר לא"י תבורכו כולם כאן
 
ליאון, אחי היקר

אני אמנם המנהל של הפורום, אך אם אפשר לקרוא לי בכינוי שלי(יעקב אחד) ולא בתפקיד שלי, אין ספק ששאול התריסי(פאולוס), היה שליח מעולה, ואחד האנשים שהאדון השתמש לכבודו. תודה לאל עליו, ועל כל הקהילות שהוא הקים.
 

lion 7

New member
אחי היקר יעקוב האחד והיחיד

תבורך וסורי, אתה צודק בהחלט .
 
למעלה