לפרשת השבוע

../images/Emo63.gif לפרשת השבוע ../images/Emo63.gif

פרשת בשלח, שמעתי - ואיני זוכר בשם מי. "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך, כי אני ה´ רופאך" יש את רופא המשפחה בקופת החולים, ויש רופא פרטי בקליניקה שלו. רופא מקופת חולים - לא איכפת לו אם יהיו פציינטים חולים, או לא. הוא את משכורתו יקבל. ואילו הרופא הפרטי - מעוניין בכמה שיותר חולים. אומר הקב"ה - אני ה´ רופאך - אני הרופא הקבוע שלך מקופת החולים, אין צורך שתהיה חולה, שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא לכל חולי ישראל.
 

הרב סגל

New member
פרשת בשלח >>>>>>>>>

ברשות נאמן למקורות וברשות חברי הפורום
דברים שכתבתי כעת בפורום "חוזרים בתשובה" : "ופרעה הקריב וישאו בני ישראל את עיניהם והנה מצריים נוסע אחריהם – ויראו מאוד ויצעקו בנ"י אל ה´ " עומד רש"י על מילת "ויצעקו" ומפרש": "תפשו אומנות אבותם" הכלל הוא שכל מה שרש"י אומר בא לתרץ דבר שקשה בפסוק , ואם הכל מובן – רש"י לא כותב כלום ! הרי ברור שבני ישראל ראו את המצריים רודפים – אזי הם צעקו והתפללו לה´...אם כן לא ברור איזה קושי בא רש"י לתרץ ?? ההסבר הוא : אחרי שה´ הבטיח להם שיביאם אל ארץ ישראל , לא מובן מה יש מקום להתפלל אל ה´ ועוד בצעקה , הרי אם הם מאמינים לה´ – הם צריכים להיות בטוחים שאכן ה´ יכניס אותם לארץ ישראל ובפרט שהם ראו איך שה´ הוציא אותם ממצרים ביד רמה , ואם נכנסו אצלם ספקות באמונה (בגלל שראו את המצרים רודפים) – מדוע הם מתפללים בכלל לה´ ?! כדי להסביר את זה , כותב רש"י "תפסו אומנות אבותם" כלומר שאצל יהודי תפילה לה´ זו אומנותו ובכל מצב הוא מתפלל לה´ ! ההוראה מכך : שכאשר לומדים תורה , זה לא רק בכדי לדעת , אלא זו האומנות שלנו וחשיבות לימוד התורה הינו בלימוד עצמו , כמו כן כאשר מתפללים זה לא רק מתי שיש בעיה ובכדי שה´ ימלא את בקשתנו , אלא זו האומנות של כל יהודי לעבוד את הקב"ה בתורה ותפילה ! גם ב"עבודה עם הזולת" עם יהודי שני שבחיצוניות לא נראה שיש לו שייכות לתורה ותפילה – לא צריך להתחשב\להתפעל מזה אלא צריך לדעת שבאמת ובפנימיות: תורה ותפילה לה´ היא ה"אומנות" של כל יהודי , אלא שכעת זה בהעלם ועלינו מוטל לגלות את זה מהעלם לגילוי . (מקור : "ליקוטי שחות" של הרבי חלק י"א פרשת בשלח) שבוע טוב ומבורך !
 
למעלה