מזמורו של יום

../images/Emo63.gif מזמורו של יום../images/Emo23.gif

לַמְנַצֵּחַ לִבְנֵי-קֹרַח מִזְמוֹר׃ ב רָצִיתָ יְהוָה אַרְצֶךָ שַׁבְתָּ שבות (שְׁבִית) יַעֲקֹב׃ ג נָשָׂאתָ עֲו‍ֹן עַמֶּךָ כִּסִּיתָ כָל-חַטָּאתָם סֶלָה׃ ד אָסַפְתָּ כָל-עֶבְרָתֶךָ הֱשִׁיבוֹתָ מֵחֲרוֹן אַפֶּךָ׃ ה שׁוּבֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ וְהָפֵר כַּעַסְךָ עִמָּנוּ׃ ו הַלְעוֹלָם תֶּאֱנַף-בָּנוּ תִּמְשֹׁךְ אַפְּךָ לְדֹר וָדֹר׃ ז הֲלֹא-אַתָּה תָּשׁוּב תְּחַיֵּנוּ וְעַמְּךָ יִשְׂמְחוּ-בָךְ׃ ח הַרְאֵנוּ יְהוָה חַסְדֶּךָ וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן-לָנוּ׃ ט אֶשְׁמְעָה מַה-יְדַבֵּר הָאֵל יְהוָה כִּי יְדַבֵּר שָׁלוֹם אֶל-עַמּוֹ וְאֶל-חֲסִידָיו וְאַל-יָשׁוּבוּ לְכִסְלָה׃ י אַךְ קָרוֹב לִירֵאָיו יִשְׁעוֹ לִשְׁכֹּן כָּבוֹד בְּאַרְצֵנוּ׃ יא חֶסֶד-וֶאֱמֶת נִפְגָּשׁוּ צֶדֶק וְשָׁלוֹם נָשָׁקוּ׃ יב אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף׃ יג גַּם-יְהוָה יִתֵּן הַטּוֹב וְאַרְצֵנוּ תִּתֵּן יְבוּלָהּ׃ יד צֶדֶק לְפָנָיו יְהַלֵּךְ וְיָשֵׂם לְדֶרֶךְ פְּעָמָיו׃
 
ביאור המזמור(מנקודת השקפה משיחית) ../images/Emo41.gif

ב. אלוהים רוצה את ארצו, הארץ שהוא הבטיח לאברהם ליצחק וליעקב ולבניו, והוא חפץ בשובם של עמו אליו. בתורה ובנביאים אלוהים חוזר ואומר שאם עם ישראל יחטא לו ויעבוד אלילים, הוא יגרש אותם מאדמתם. אך זהו לא רצונו, רצונו הטהור שהם ישארו כאן בארץ ישראל וישובו אליו. ג. אלוהים הוא ואך ורק הוא נושא עוונות, ומכסה על כל החטאים. סלה - המשמעות של סלה היא השמת דגש שהדברים שנאמרו חשובים לאין שיעור. וחייבים לשאול את השאלה - איך? איך אלוהים נושא עוונות איך אלוהים מכסה על כל החטאים? באמצעות דם, רק באמצעות דמו של ישוע המשיח, יש כפרה ולסיחת חטאים, אלוהים עצמו ירד למטה נהייה לבן-אדם שקראו לו ישוע, והוא אלוהים שלבש בשר נשא את כל החטאים וכיסה על כל חטאי בני ישראל, ושאר העמים. ד. אספת כל עברתך - השיבות מחרון אפך, אלו משפטים מקבילים שמבטאים את חזרתו של אלוהים מכעסו, על מה ולמה? בגלל המעשים הטובים של עם ישראל? ככה סתם ללא סיבה? לא. בגלל הדם של ישוע המשיח, זעם אלוהים נגלה על הצלב של ישוע המשיח, כל זעמו כל חרון אפו ועברתו, כעסו נמצאים על ישוע המשיח, ולכן אלוהים גם חוזר מהם. ה - ז. ביטוי כמיהתו של המאמין לשוב אל אלוהים, ושכל העם ישוב אליו. מתוך חשיבה שאמנם אלוהים הפר את כעסו, אך יש לבקש זאת ממנו כאות לחזרה אליו, על הבסיס של דם המשיח. אלוהים הוא ישיב אותנו וייחיינו. רגע מה עכשיו אנחנו לא חיים? מה עם כל החילונים, הם לא חיים? חלקם יכולים לספר שהם חיים טוב מאד. החיים האמיתיים נמצאים באלוהים, הוא המחייה, הוא הנותן את החיים, וישוע המשיח אמר שהוא החיים. אלו הם חיים עליי חיים, חיי נצח שיכולים להתחיל כאן ועכשיו. ח. המאמין מבקש לראות את חסדו של ה' בכך שהוא יתן לו את הישועה. ובזאת אנו מאמינים שהישועה שאלוהים נתן לנו על הצלב של ישוע המשיח, היא מתנת חסד, שניתנה לנו בחינם. חסד משמעו ניתינה בחינם ללא תנאי אפילו ולמרות שלא מגיע לנו. ט. אשמעה מה ידבר האל יהוה. אלוהים מדבר, במיוחד לאנשים שפתוחים לקבל ושמקבלים את חסד הישועה, כי אלוהים מדבר שלום, ומחשבותיו לגבינו הם מחשבות של שלום ולא לרעה לתת לנו אחרית ותקווה(ירמיה כ"ט: 11). ואל ישובו לכסלה, אל ישובו למעשיהם הרעים. י. אלוהים קרוב ליראיו - המשמעות של יראת אלוהים היא מודעות לנוכחותו הקדושה של אלוהים, והתייחסות של כבוד לנוכחותו. מודעות לכך שאלוהים רואה הכל, יודע הכל ושום דבר לא נסתר מעיניו, ושמיעה בקולו - קרי הליכה ברוח. הישועה שלו באה לשכון בכבוד בארצנו - המאמינים בישוע המשיח, קיבלו לתוך ליבם את רוח האלוהים, השוכנת בנו, ואנחנו היכלו של אלוהים. י"א. חסד ואמת נפגשו - החסד תמיד קשור עם האמת. כל מה שבא בחסד בא עם האמת. החסד של אלוהים הוא האמת, ורק בחסדו של אלוהים אנחנו נושעים, רק בחסדו של אלוהים אנחנו יכולים להתחבר איתו, לא מתוך המעשים שלנו, שהרי אם מתוך מעשים - החסד אינו חסד. צדק ושלום נשקו - היכן שיש צדק יש שלום, היכן שאין צדק אין שלום, מי מאיתנו לא חווה חוסר צדק בחייו? האם בזמן שחווינו חוסר צדק הרגשנו שלום ושלווה? לא. לא היה בנו שלום. אך כשאנו מוצאים את הצדק. ואת הצדק ניתן למצוא רק אצל אלוהים, אנחנו מוצאים גם שלום. אלוהים מצדיק אותנו אנשים חוטאים בחסדו, בדם ישוע המשיח, מתנת חסד - ההצדקה לפני אלוהים בחינם - וכל מי שמקבל את מתנת ההצדקה בחסדו של אלוהים, מקבל את השלום של אלוהים לתוך לבו. י"ב. אמת מארץ תצמח - מעניין שהאמת צומחת מהארץ דווקא ולא מהשמיים. רמז למשיח שיבוא לארץ יקבר ויקום לתחייה. ובעלייתו למרום לימין האלוהים, בצדקתו הוא משקיף מהשמים. י"ג - לכן לכל מי שמקבל את האמת שבתקומתו של ישוע מבין המתים ואת מתנת ההצדקה אלוהים נותן לו מתנות טובות(ראה יעקב א': 17). והארץ נותנת יבולה, כלומר אין המשפט חל על אדם שמקבל את ישוע המשיח. כיוון שכאשר הארץ יבשה ולא נותנת יבול - זהו סימן למשפטו של אלוהים. י"ד - מי שמקבל את ישוע המשיח הוא בריאה חדשה, הוא מוצדק בדמו של ישוע המשיח בחסדו של אלוהים, והוא מתהלך בצדק בכל דרכיו.
 

yaponchik

New member
סחטיין

על הפרוש שלך למזמור... עוד לא קראתי את כל התוכן, אני ישמח לתת לזה מחשבה עמוקה יותר כשיהיה זמן לכך. בכל מקרה אני מאוד אוהב שמוציאים לדבר אלהים את המיץ:)
 
למעלה