מפרי עיטכן- מאמרים, בלוגים, כתבות

../images/Emo63.gifמפרי עיטכן- מאמרים, בלוגים, כתבות

מוזמנות לשרשר כאן מאמרים, מידעון, כתבות, קישור לבלוג שלכן
 
את כותבת במאמר:

"תקשור עבורי זה דרך להיות בקשר רצוף ותמיד ותמיד להרגיש ביחד ולקבל הכוונה מלמעלה כי הוא בוחן כליות ולב ורואה הכול ...." ואני שואלת איך אני יכולה לחוש את ההכונה מלמעלה לעיתים אני מתקשה להחליט לבחור לנקוט צעד ואפילו מפילה פור..... לא תמיד ההכונה בטוחה בי.
 
מה אתם יודעים על המורים של ילדכם?../images/Emo2.gif

מה אתם יודעים על המורים של ילדכם? מה אתם חושבים עליהם? זה נכון שיש להם חופש גדול ונכון שיש להם חופשות חגים ונכון שהם מלמדים מהבקר עד לצהרים. אבל רק מי שחי במחיצת מורה יכול להבין: שלהיות מורה זה בדיוק כמו להיות שוטר או חייל
להיות מורה משמע להיות מחויב למערכת החינוך לאורך כל שעות היממה. להיות חלק ממערכת תובענית להיות נתין לדרישות ולגחמות המנהל/ת להיות זמין להורי התלמידים כל שעות היממה (כן,מסתבר שאין גבולות) לשבת שעות בישיבות מורים משעממות ולא תמיד ענייניות,להשתתף בהשתלמויות, לכתוב שיעורים, מבחנים, עבודות ולבודקם במשך שעות, ליזום, להמציא, לחדש, לאתגר..... לצאת לטיולים שנתיים. לוותר על הבית והמיטה הפרטית לטובת "מזרון צבאי" או שק שינה, להשגיח במיליון עיניים ולדאוג לשלומם של הצעירים התוססים, לרדוף אחריהם בלילה שיכנסו למיטות כי מחר לא יהיה להם כח להלך את המסלול שלרוב הם אינם רוצים כלל לחוות. לגשר בין תלמידים, ללמד, לחבק, להקנות, להבליג, לעמוד תחת ביקורת וכל אלו מבלי להיות מתוגמל על שעות עבודה רבות.
כך שלא פלא שמורים רבים תרים אחר דרך לעזוב את המערכת ולצאת לחיים אחרים. אבל הדרך החוצה אינה קלה ואינה אפשרית כלל ועיקר.. ומהמקום הזה, מהניסיון המתוק והמר לאורך 25 שנות חינוך והוראה. מבינה לליבם של כל אותם מורים ש"השחיקה ממש לא יפה להם" ש"מושכים" שנה ועוד אחת, ומקוים שבשנה הבאה ניתן יהיה לפרוש מורים החוברים למערכת בעודם סובלים תשישות גופנית ורוחנית. תשישות המאופיינת במכאובים ובדכדוך. עניינם בעבודה פוחת, הערכתם העצמית יורדת, עד שהם חשים נחיתות וחוסר שייכות.
פונה אליכם מורים יקרים עמיתים שלי מימים שחלפו. מזמינה אתכם לבחור בעצמכם ולהקל על המקום האישי הזה. בואו להטעין מצברים לנפש ולגוף אימון חוויתי מעצים שישיב אתכם למערכת הלימודים בתחושה נפלאה שעוד אפשר לחדש, להתרגש וליהנות מאותה שליחות שלשמה יצאתם ללמוד הוראה. ריקי ברוך המאמנת האישית שלך. מורה ומחנכת בוותק של 25 שנות הוראה. [email protected] מציעה לכם- אימון ממוקד למורים שעייפו מעול המערכת שנשחקו ואינם יכולים עדיין לפרוש כי רק מי שהיה שם יודע........ חשבו על חבר/ה מורה הזקוק לכלים בהתמודדות עם "תלאות" חדר המורים," שגעונות" המנהל/ת וזקוק להטענת מצבור האנרגיות לקראת שובו לשנת לימודים נוספת. נסיון של 25 שנות הוראה ואימון אישי ממוקד יהיו עבורם המתנה המושלמת בחופשת הקיץ הקרובה.
תודה
 

דבי76

New member
קישור למאמר על בנייה ירוקה

שבוע טוב, ! להלן קישור למאמר "בניין ירוק במדבר" שפירסמתי בעיתון שער הנגב, גליון מס. 313, פברואר 2010: http://debbyschorelyasy.weebly.com/uploads/2/4/7/0/2470630/maamar_midbar.pdf אשמח לענות על שאלות בנושא, דבי שור אליאסי
 
למה תאטרון בובות? ולמה טיפולי?

תיאטרון בובות ככלי טיפולי השימוש בתיאטרון בובות ככלי טיפולי הינו מסע מרתק לגילוי עצמי כאשר הבובות משמשות ככלי עזר לעבודה הטיפולית. כבר משחר תולדות האנושות בובות משמשות כאמצעי מרפא. מרגע שתינוק נקשר לחפץ הראשון הוא מתחיל את מסעו בתיאטרון הבובות. הבובה משמשת כאובייקט המגשר בין עולמו הפנימי של המפעיל אותה לבין המציאות כאשר באמצעותה יוכל ליצור עולם הנתון לשליטתו. העבודה דרך תיאטרון בובות מפתחת יכולת ומיומנות והיא משמשת כלי התערבותי המאפשר אמצעי הבעה לא שגרתיים. הבובה הינה כלי השלכתי רב עוצמה אשר באמצעותה ניתן לפתח יצירתיות, דמיון, יכולת לשונית, כישורים מוטוריים ודימוי עצמי. השימוש בבובות תיאטרון יוצר דרך אחרת לתקשורת בינאישית וקבוצתית. דרך זו מאפשרת התמודדות עם בעיות התנהגותיות והתפתחותיות, עם לחציי היום יום, בדידות, חרדות, אלימות. היא מפתחת כישורי חיים נוספים ומעודדת התפתחות, וצמיחה. אוכלוסיית היעד של עבודה דרך תיאטרון בובות הינה אין סופית. כיום שיטה זו מיושמת במגוון רחב מאוד של אוכלוסיות כגון ילדים ומבוגרים (במסגרות נורמטיביות וטיפוליות), קשישים, נשים בסיכון, אסירים, נפגעי נפש ועוד ועוד. המפגשים נעשים במסגרת יחידנית או קבוצתית כאשר רצף של מפגשים מאפשר התפתחות והתמקדות בעניינים רבים ומגוונים במטרה ליצור בהם שינוי. נעמה חפץ-מדריכה ומנחה באמצעות תיאטרון בובות הדרכה טיפולית באופן אישי וקבוצתי | הדרכת סדנאות 054-4768678 [email protected]
 
למעלה