פסוקו של יום

../images/Emo63.gifפסוקו של יום../images/Emo63.gif

"רַבִּי, אֵיזוֹהִי הַמִּצְוָה הַגְּדוֹלָה שֶׁבַּתּוֹרָה?" הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: "וְאָהַבְתָּ אֶת יהוה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ. זֹאת הַמִּצְוָה הַגְּדוֹלָה וְהָרִאשׁוֹנָה. הַשְּׁנִיָּה דּוֹמָה לָהּ: 'וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ'. בִּשְׁתֵּי מִצְווֹת אֵלֶּה תְּלוּיָה כָּל הַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים."
 
../images/Emo26.gif

בכל פעם שאני נתקל בפסוקים אלו(כל יום), אני מקבל תוכחה מהרוח שאומר לי, האם אתה באמת אוהב אותי בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך? האם אתה באמת אוהב את רעיך כמו שאתה אוהב את עצמך? אני חייב להודות שלצערי הרב לא תמיד. אך השבח לאל וזה באמת בחסדו הגדול, אני רואה איך שהוא עובד בי ומשנה אותי כך שאני יותר ויותר אוהב אותו בכל לבבי ובכל נפשי ובכל מאדי ואוהב את רעיי כמוני. דבר ה' הוא כמו זרע שנזרע באדמה, אם נאפשר לו ליפול אל תוך האדמה הטובה נוכל לעשות פרי בחיינו פי מאה, פי שישים ופי שלושים. האהבה של אלוהים היא כמו זרע שנזרע בליבנו וגדל וצומח. וכשאהבתו צומחת בנו, אנו יכולים יותר ויותר לאהוב אותו בכל ליבנו בכל נפשנו ובכל מאודנו, ולאהוב את רעינו כמונו. אחד הדברים המעניינים בפסוקים אלה הוא, שהם מבטאים את הצלב, הצלב מורכב מחלק אנכי שהולך מלמטה למעלה, הדבר מבטא את האהבה שעלינו לאהוב את אלוהים. ומהחלק שצולב את האנך שעובר מימין לשמאל או משמאל ימין, מה שמבטא את האהבה שעלינו לגלות אחד כלפי השני. למי שיש עוד מחשבות על הפסוקים האלה, מוזמן לשפוך את אותם לתוך הפורום.
 

HailMary

New member
האם האהבה כפופה לכוח הרצון? אהבת האלוהים האין

סופית, האם היא עניין של "לרצות מספיק חזק"? במובן מסויים כן. עלינו לרצות לאהוב את אלוהים באופן אין סופי. אך מזה לא נובע שאם נירצה זאת, באופן אוטומטי נאהב כך את אלוהים. זה טבוע בנו, ויכול להתעצם, או להשכח - כשאנשים מתכחשים לאלוהים. אך אם אנו רוצים זאת, כלומר מכירים בכל מאודנו באלוהים, במשיח, אז בחסד האל תתעצם אהבתנו מאד. אנו יכולים להגיד לעצמנו "אני רוצה לאהוב מאד מאד את אלוהים", אך לשם שבאמת זה יהיה הרגש - אנו זקוקים לעיתים לחסד. לא כתוב שם ו"אהבת בכל רצונך" אלא ב"כל לבבך", ב"כל נפשך" ובכל מאודך" בהקשר לכך, למגבלות הרצון, כתבתי למטה את ההודעה הבאה http://www.tapuz.co.il/Forums2008/AddMsg.aspx?ForumId=1674&ParentMsgId=135422484 לכן הפסוק הקודם לפסוק הזה הוא "שמע ישראל, ה' אלוהנו ה' אחד". "שמע ישראל" = דעו לכם. אנו זקוקים לידיעה זאת, בשביל שנדע שנוכל לאהוב את אלוהים באמת באופן אין סופי. לכן נאמר קודם "ה' אלוהינו" -כלומר חסד האל הוא שיבטיח זאת. למה "ה' אחד"? קודם כל, זה האלוהים. אחד. זאת אמירה אונטולוגית. אך גם בנוסף: במובן זה שהדבר מאפשר לנו "לב אחד single heartedness" כלומר אהבת אמת שאינה מפוצלת, אחידות, אינטגריטי. ולא הליכה אחרי אלילים שונים, כגון אליל הממון, אליל הכוח הפוליטי, אליל הצרכנות, אליל החיים הזוהרים. אלה היו מחשבותי כרגע.
 
אנו זקוקים תמיד לחסד

אין זה ברצונו של האדם כי אם בחסדו של האל. תפקידו של רצוננו משקיבלנו את ישוע לתוך ליבנו, הוא להיכנע לרצונו של האדון ולשתף איתו פעולה. תודה על הדברים ששיתפת.
 

lion 7

New member
כאשר אני נתקל בפסוקים אלה

אני ישר נזכר שישוע רוצה להבהיר לשואל ולנו את המשמעות של נתינת התורה לבני אדם (אני חושב התורה ניתנה לעולם כולו) בכדי שיבינו כי אלוהים רוצה אותם קרוב אליו יותר, אין אפשרות לללכת בדרך המצוות אלה אם לא ניתנה לנו מפתח וקוד , הקוד כבר ניתן והוא ישוע, המפתח זה רוח הקדש שיכול לתת לנו לאהוב את אלוהים בכל נפשנו, לאהוב אותו זה גם לעשות את דבריו הפסוקים אלה מזכירים לי ישר את המצווה בתנ"ך (ויהי הדברים האלה... ושיננתם) והם גם קשורים באופן מדהים עם תהלים א כך זה לגבי , מענין מה אחרים כאן חושבים בקריאה מהירה לפסוקים האלה לגבי הצלב, ראיתינ לפני שנים הצגה של מאמינים מארה"ב , ובה מראים מבט נוסף על הצלב, הקורה במאוזן משמש כגשר ביננו לבין אלוהים האב שנהרס בפועל על ידי החטא הראשון, והקורה האנכית משמשת כיד ישוע המחברת את יד אלוהים עם העולם
 
למעלה