פרימדונה האחת
New member
../images/Emo66.gifתינוק בן 8 חודשים
שלום, לבני מלאו 8 חודשים אתמול, בשעה טובה ומוצלחת. בני עומד על 6 מניע את גופו קדימה ואחורה, ואז מוריד את ישבנו וחוזר למצב של שכיבה על בטנו/גחונו. הוא זוחל על הגחון, מסתובב על צירו לכל הכיוונים, ולמעשה יכול להגיע לכל מקום בבית, באמצעות הזחילה על הגחון, תוך שימוש בידיו והסתובבות לכיוונים שונים כשישבנו מורם "הצידה". הואעדיין אינו זוחל על 6. כשאני מניחה לפניו צעצוע ומעט מרחיקה אותו על מנת לגרות את בני להתקרב אליו בזחילה על 6, הוא אינו מנסה לזחול על 6, אלא מנסה להושיט ידיו (כשהוא שכוב על בטנו/גחונו, כמו נחש) אל הצעצוע, ותוך הזזת רגליים נמרצת (שכמובן אינה "מוליכה" אותו לשום מקום). כשהוא מגיע (מהר מאוד) למסקנה כי לא יוכל באמצעות הושטת ידיו להגיע אל הצעצוע, הוא זונח אותו, ופונה לצעצוע אחר או לכיוון אחר בחדר,על מנת למצוא לעצמו דבר אחר לעסוק בו. השאלות: א. האם בגיל 8 חודשים בדיוק, ההתפתחות המוטורית המתוארת היא תקינה? או שבגיל זה עליו כבר ממש לזחול על 6? ב. כיצד אוכל לעודד את בני לזחול על 6? ג. האם העובדה שבני יחסית מהר זונח את המאמץ , כמתואר, ופונה לתעסוקה אחרת כשאינו מצליח להגיע אל חפץ מסויים באמצעות הושטת ידיו אל החפץ - האם זה מעיד כי בני הוא / יהא אדם "עצל", או שלא יהא אמביציוזי וכו'? האם זה מעיד על תכונת אופי כזו? אודה לתשובות!
שלום, לבני מלאו 8 חודשים אתמול, בשעה טובה ומוצלחת. בני עומד על 6 מניע את גופו קדימה ואחורה, ואז מוריד את ישבנו וחוזר למצב של שכיבה על בטנו/גחונו. הוא זוחל על הגחון, מסתובב על צירו לכל הכיוונים, ולמעשה יכול להגיע לכל מקום בבית, באמצעות הזחילה על הגחון, תוך שימוש בידיו והסתובבות לכיוונים שונים כשישבנו מורם "הצידה". הואעדיין אינו זוחל על 6. כשאני מניחה לפניו צעצוע ומעט מרחיקה אותו על מנת לגרות את בני להתקרב אליו בזחילה על 6, הוא אינו מנסה לזחול על 6, אלא מנסה להושיט ידיו (כשהוא שכוב על בטנו/גחונו, כמו נחש) אל הצעצוע, ותוך הזזת רגליים נמרצת (שכמובן אינה "מוליכה" אותו לשום מקום). כשהוא מגיע (מהר מאוד) למסקנה כי לא יוכל באמצעות הושטת ידיו להגיע אל הצעצוע, הוא זונח אותו, ופונה לצעצוע אחר או לכיוון אחר בחדר,על מנת למצוא לעצמו דבר אחר לעסוק בו. השאלות: א. האם בגיל 8 חודשים בדיוק, ההתפתחות המוטורית המתוארת היא תקינה? או שבגיל זה עליו כבר ממש לזחול על 6? ב. כיצד אוכל לעודד את בני לזחול על 6? ג. האם העובדה שבני יחסית מהר זונח את המאמץ , כמתואר, ופונה לתעסוקה אחרת כשאינו מצליח להגיע אל חפץ מסויים באמצעות הושטת ידיו אל החפץ - האם זה מעיד כי בני הוא / יהא אדם "עצל", או שלא יהא אמביציוזי וכו'? האם זה מעיד על תכונת אופי כזו? אודה לתשובות!