הוי אוריה אוריה

../images/Emo7.gif הוי אוריה אוריה

איזה שרשור ענק נגרר לאוריה... ומיהו בעצם אוריה? (אני מתכוונת התנכ"י) הקרבן..... אותו איש שדוד המלך
הרשה לעצמו לנאוף עם אשתו ולא די בכך עוד שלח אותו אלי קרב על מנת למות במלחמה ובכך יצא "נקי" וזה פסוקו של הספור : "ויתהלך על-גג בית המלך וירא אשה רוחצת מעל הגג והאשה טובת מראה מאוד, וישלח דוד מלאכים ויקחה ותבוא אליו וישכב עמה"...(שמואל ב´ י"א) ולאחר מכן : שלח את אוריה עצמו לקרב עם "מכתב" הוראה לשרי הצבא בזו הלשון : "הבו את אוריה אל-מול פני המלחמה החזקה ושבתם מאחוריו ונכה ומת".... ועל זה אמר הנביא בלשון תוכחה "הרצחת וגם ירשת?"... ובסופו של דבר אוריה - הלך ואותה בת-שבע אשתו היא שילדה מאוחר יותר לדוד את שלמה המלך....והוא בלי בושה ב"לגיטימיות מלאה" לקח לו אלף נשים. מי כמוהו
גדול
 
המלך שמדד בחבל

דוד הוא גם המלך אשר בנצחונו על מואב השמידם באכזריות כנאמר: "ויך את מואב וימדדם בחבל.השכב אותם ארצה, וימדוד - שני חבלים להמית ומלוא החבל להחיות." שמואל ב ח/2
 
לחברשל... על המלך ../images/Emo47.gif

אנו יכולים למצוא בתנ"ך עוד הרבה מעללים של מלכינו הנהדרים שמביישים את כבודם. אולם חזלנ"ו תמיד ימצאו צידוק ופירושים חיוביים למעשים הללו. אז מי אנחנו "קטונו" אגב חברשל... אני ממליצה לך לקרוא את הספר תנ"ך עכשיו של מאיר שלו... הספר מלא הומור ומענינת נקודת המבט של המחבר.
 
כמו אז גם היום

יודעים החוכמולגים מש"ס להצדיק כל שטות שפולט הרב עובדיה בדרשותיו השבועיות. מירי.
 
תנ"ך הסטוריה ואמיתות

תנ"ך, היסטוריה ואמיתות : לכל הרוקדים, ובמיוחד ל"שוגי", "מירי" ו"חבר של". ראשית על התנ"ך וההיסטוריה שבו – בניגוד לעמים אחרים, לא מוסתרות בתנ"ך שגיאות של אישים או אף מעשי עוול ואכזריות. נראה לי שדווקא בגלל זה אני אוהב לקרוא בו. אין שם צדיקים גדולים וגם האנשים הגדולים ביותר בעמנו מוצגים כבני אדם עם תאוות, שנאות ושגיאות. ואכן צדקה מירי כשדחתה את נסיונם ש אנשי ש"ס להצדיק כל שטות של מנהיגם. אצל היהודים אין צדיקים מושלמים, כולם בסה"כ בני אדם "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא". ואין זה גורע מגדולתם. בקשר למה שאמרה שוגי ידידתי – "אנו יכולים למצוא בתנ"ך עוד הרבה מעללים של מלכינו הנהדרים שמביישים את כבודם. אולם חזלנ"ו תמיד ימצאו צידוק ופירושים חיוביים למעשים הללו..." כבר נאמר "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". וזה בדיוק מה שמנסים לעשות "חזלנו", בניגוד למר שליו השטחי, הם מנסים להבין את הזמן והמקום, לא מנסים להראות כאילו המעשים אירעו אמש בין "גולדה" ל"הדר-יוסף", במסגרת חוג ריקודי עם. מנסים להבין ועם זאת לא מסתירים את דעתם, אם הגיעו למסקנה ש"הבחור" לא התנהג כיאות. בהקשר ל"אכזריות" לכאורה, עליה מלינים "שוגי" ו"חבר של". אספר לכם סיפור מנקודת ראות של היום, סיפור על המלך הכי נחמד שהיה, המלך שאני מכנה "המלך השמאלני", עליו נאמר : "כל המרחם על אכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים" (מישהו מכם יודע למה?). באותם זמנים, נחגג ראש-חודש בסעודה חגיגית. הג´ינג´י שהוזמן לסעודה פחד לבוא כי חשש שהמלך "הרחמן" (על מי הוא ריחם?) מתכוון להורגו. הג´ינג´י ביקש מבנו של הרחמן הידוע לבדוק אם אכן יש סכנה לחייו. ובן המלך הודיע לו שאכן, מוטב שלא יבוא. בזמן הסעודה, משראה המלך שהג´ינג´י לא הגיע, חשד בבנו ואף קילל אותו (בקללה הערבית הידועה – "ערוות אימך"). כמו הרבה יהודים רחמנים, לא ריחם אותו "מחפש אתונות" על בני עמו, כאשר חשד כי הג´ינג´י מתחבא בנוב שהיתה עיר כהנים ברמה"ג, רצח את כל יושבי העיר (טוב, נו, הם היו מתנחבלים, אז מותר להרוג אותם). לסיכום עם אינטרפטציה לימינו – נחמד להיות יפה נפש ולגנות את אלו המגינים עליכם. מאד "מתקדם" ו"פתוח" להאשים את היהודים (ורוכבי האופניים) בכל עוולה. אבל אל תשכחו שאתם יכולים להמשיך לרקוד בשלווה ולגנות את היהודים רק בזכות אלו הלוחמים ועושים את "העבודה המלוכלכת", בזמן שאתם שומרים על "טוהר המידות" ו"נקיון כפיכם". **** מהזקן שעדין משרת במילואים בגלל שיש צעירים שמשתמטים. צעירים משמאל ומימין, חרדים וחילונים, כל אחד והאידאולוגיה שלו, אידאולוגיה של השתמטות.
 

בי

New member
יישר כח

לא יכולתי לכתוב זאת טוב ממך ישנו צד אחר, בכ"ז, בהתייחסות של חז"ל לחכמים הראשונים, והוא מתבטא בשתי אימרות שאני כותבת מהזיכרון, וסליחה אם הן לא מדויקות האחת, המפארת אל הראשונים לעומת הדורות אחריהם: אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, ואם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים, ולא כחמורו של ר´ פנחס בן יאיר (חמורו של ר´ פנחס לא אכל תבואה שאינה מעושרת) השניה, הקובעת שהלכה כאחרונים, ויוצרת סתירה לכך שדווקא הראשונים הם הגדולים ועל כך עונים שהאחרונים הם כמו גמד היושב רכוב על כתפי ענק הראשונים אכן ענקים ואחרונים קטנים, אבל לאחרונים יש את הייתרון של הגובה, כיוון שהם, למרות קטנותם, נמצאים גבוה יותר מהראשונים
 
ברוך בואך זקנמוך...

אגב גם אני אוהבת מאוד את שאול המלך הוא היה דמות די טרגית בתנ"ך. מה שאתה עשית הוא זה : ראשית ניסית לסתור את דברינו בקשר לכך שגם אנשי התנ"ך היו בני אנוש הרי גם אנו אמרנו זאת.. ותאמין או לא פגשתי רבנים שבאמת הצדיקו את מעשיהם. למרות שבמקרה של אוריה דוד ננזף ע"י נתן הנביא ולא היתה כל הצדקה למעשה... חלק מהפרשנים האשימו את אוריה בהליכה למותו. שנית הכנסת לנו פוליטיקה מהדלת האחורית, אין איש חולק על כך שאתה איש קרבות גיבור ושאתה בגילך הזקן והמופלג עושה עדיין מילואים במקום המשתמטים. ומה לך כי תלין עלינו הן לא גינינו ולא הכפשנו איש. לא ברורה לי טענתך. ומה הקשר לדיון בין רקודים בהדר יוסף או בגולדה שנעשה בימינו אנו לבין מה שעושים חזלינ"ו שלפי דבריך "מנסים להבין את הזמן והמקום" זה לא עושה את המעשה או את העוולה פחות טוב זה נעשה ע"י בני אנוש. ואשר לשליו עליו אי אפשר לומר שהוא שטחי האיש גדל על ברכי התנ"ך וינק תנ"ך מחלב אימו האמן לי הכרתי את אביו אישית. אתה יכול לא לאהוב את ספרו זה ענין אחר- זכותך
 
זקנמוךקרח יקר

אני מבין את גישתך במלומדת, שנובעת מחינוך דתי. קשה לאנשים כמוך להבין את ביקורת המקרא. אני לא שולל את ההיסטוריה שבתנ"ך, אבל אני מתיחס לתוכן - בביקורת. אומנם לא דנים אדם - עד שמגיעים למקומו. אבל יש נושאים מוסכמים, שלא רק אנחנו שופטים אותם בקנה מידה אקטואליים, אלא גם התורה עצמה הגיבה כמונו. נתן הנביא - מביע את דעתי. החוקים -חוקי המלחמה , שקבלנו בהר סיני, היו קיימים גם בזמנו של דוד. איך אתה תסביר את המשפט - "לא תנאף" , "לא תרצח" האם היית דן את דוד אחרת מאשר היום ? קריטריונים של רצח וניאוף שונים , בימינו ? דוד - גם אם יגידו לי , מאה פעם , שהוא גדול וצדיק, עושה מיצוות אדוני - אבקר אותו בחריפות, ואשלול את התנהגותו עד חורמה.
 
למעלה