תחבורה ציבורית

../images/Emo73.gif תחבורה ציבורית

1. על הפרויקט: פרויקט משותף של משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון בע"מ ועיריית כפר-סבא לארגון מחדש של התחבורה הציבורית במטרופולין ת"א ובערי השרון יצא לדרך. שלב הביניים של הפרויקט, אשר הסתיים לאחרונה, התמקד בפעולות של איסוף, ניתוח ועיבוד נתוני המצב הקיים. דו"ח הביניים כולל סקר נוסעים באוטובוסים, זיהוי מוקדי הביקוש העיקריים, ניתוח מערך קווי התחבורה , נתונים אודות מסופי אוטובוסים ותחנות רכבת, ניתוח ביקושים לנסיעות בתחבורה ציבורית, היקף נסיעות ומטרות נסיעה לפי מוצאים ויעדים, מאפיינים תכנוניים (שכונות חדשות, מרכזי פעילות), הקשרים בין אזורי התנועה ובין ערי השרון, הכשלים במערך התחבורה הקיים ויכולת העמידה בדרישות העתידיות. 2. מטרות הפרויקט:  שיפור רמת השירות לנוסע בתחבורה הציבורית- קיצור זמני הנסיעה ושדרוג תדירות קווי הנסיעות.  שיפור הנגישות והתאמתה לרמת הביקושים הקיימים והעתידיים.  הקמת מערכת ידידותית, אמינה ונוחה לנוסע.  שיפור יעילות התפעול.  שיפור איכות הסביבה והגדלת השוויוניות בשירותי התחבורה.  שיפור השילוב בין אמצעי התחבורה השונים (אוטובוסים, מדיבוס, רכבת) 3. דו"ח מצב קיים- ממצאים: בבחינה מקיפה של מערך קווי התחבורה הציבורית הקיים ובניתוח סקר נוסעים באוטובוסים נמצא, בין היתר, כדלקמן:  מבנה שירות האוטובוסים בכ"ס מתאפיין בריכוזו לאורך רחוב ויצמן (למעט קווים בינעירוניים הנושקים לעיר בצומת רעננה בלבד).  בכ"ס פועלים בעיקר 4 קווים מקומיים של "אגד" (3,2,1 ו-5).  בכ"ס קיימים 4 מסופי אוטובוסים (התחנה המרכזית, תחנת רכבת נורדאו, צומת רעננה ומסוף קצה קפלן) המהווים מרכיב חשוב בתפעול התחבורה הציבורית ומיקומם משפיע על רמת השירות לנוסע ועלות התפעול.  כללית, מערך הקווים מספק שרות טוב ומפותח מבחינת אזורי הכיסוי וכמות הקווים, אך תדירות הקווים נמוכה מאוד.  מספר הנוסעים באוטובוס ביום הינו – 14,396 , ואילו מספרם בתקופת שיא הבוקר עומד על 4,907 נוסעים (כ- 35% מכלל הנסיעות). מטרות הנסיעה ביעד הינן: עבודה (51%), לימודים ( 24%), צבא ( 13%) ואחר( 12%).  מוקדי הביקוש העיקריים הינם: שכונת קפלן ועליה, ריכוז בתי הספר בצפון העיר, התחנה המרכזית, אזור התעשייה, המרכז המסחרי של רחוב ויצמן, ביה"ח מאיר וצומת רעננה.  שכונות קפלן ועליה הן נקודות מוצא ויעד בולטות מבחינת כמות הביקושים.  צפויים מוקדי ביקוש עתידיים בצפון העיר וצומת רעננה.  זוהו מספר יעדים נוספים (בתי אבות, דיור מוגן, האוניברסיטה הפתוחה ברעננה ועוד), שיש להתחשב בהם בתכנון הקווים המקומיים, למרות רמת ביקושים נמוכה עבורם.  מבדיקת יעדי נסיעה של תושבי כ"ס מחוץ לעיר, בתקופת שיא הבוקר, ניראה כי המע"ר המטרופוליטני, אוניברסיטת בר-אילן וקומפלקס ביה"ח תל-השומר הינם המוקדים העיקריים.  נוסעים שמוצאם בדרום-מערב העיר וצומת רעננה, בתקופה שיא של הבוקר, אינם מהווים יעדים מקומיים בעלי ביקושים גבוהים במיוחד. דהיינו, תושבים הגרים במיתחם שבין רחוב בן גוריון לכביש הטייסים אינם מעוניינים במרביתם בתחבורה ציבורית בקירבת ביתם. 4. דו"ח הביניים- סיכום ומסקנות:  כמות הביקושים לנסיעות בתחבורה ציבורית בכ"ס ליעדים בתוך העיר או בערים סמוכות הינה משמעותית וגבוהה יחסית (55%).  זוהו קשרים חשובים בין שכונות קפלן ושכונות המרכז לבין יעדים לאורך רחוב ויצמן, ביה"ח מאיר, צומת רעננה ואזור התעשייה נווה נאמן בהוד השרון; ולפיכך, יש הצדק ליצור קשר ישיר בין שכונת קפלן לא.ת נווה נאמן בהוד-השרון.  בולט הקשר שבין שכונת עליה לאזור התעשייה בעיר.  היקף הנסיעות הגבוה ביותר בעיר מתרכז לאורך רחוב ויצמן המהווה עורק תנועה ראשי בעיר.  קיימים צרכים בעלי היקף ביקושים מצומצם (בתי הדיור המוגן, האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, שכונות המגורים העתידיות במערב העיר), אך בעלי חשיבות למציאת פתרון עבורם.  על התכנון מחדש להתחשב במערך תחנות הרכבת באזור.  יש לתכנן מחדש את מערך מסופי האוטובוסים בעיר.  יעדי הנסיעה של תושבי העיר באזור כוללים בעיקר את אזור התעשייה המזרחי, אזור התעשייה ברעננה, צומת רעננה, ביה"ח לוינשטיין ואזור התעשייה נווה נאמן בהוד-השרון ועל התכנון מחדש לקחתם בחשבון.  קיימים קווים שאינם ממלאים את ייעודם (כגון קווים מס' 29 ו- 921 ) ויש להחליפם. 5. סוף דבר: עו"ד יעקב אוחיון, סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה : "דו"ח המצב הקיים מהווה סיכום שלב ביניים של איפיון שרות האוטובוסים הקיים והביקושים באזור ובסיס לגיבוש חלופות ומהלכי קווים מקומיים, אזוריים ובינעירוניים תוך התחשבות בתחזיות נוסעים ונתונים תפעוליים. בחירת החלופה המועדפת ותכנון מפורט של קווי התחבורה הציבורית ופריסתם מחדש כולל מיקום ותדירות השירות יגובשו ויאושרו ע"י הרשויות המוסמכות בחודשים הקרובים". (אתר העירייה)
 

badboy3919

New member
קראתי את הכתבה העיתון

והיא נראת לי מאד מעניין ומגוונת אבל איך לומר,צריך לקחת הכל בערבון מוגבל,אי אפשר באמת לדעת מה הולכים לעשות. הפרוייקט הרציני הקרוב שאני בטוח כמעט ב100 אחוז שעומד להתרחש בחודשים הקקרובים יהיה רימזור צומת ויצמן-הגליל ובנוסף לזה הרחבת הכניסה לאיזור התעשייה מרחוב ויצמן.
 
למעלה