יום הולדת 62 לרוג'ר

הקשר שבין רוג'ר ווטרס לישראל

http://www.rogerwatersontour.com/main.htm כן כן חפשו ISRAEL. ליד תמונה שלו חותם על קיר. אני ראיתי!!!
 
../images/Emo77.gif יום הולדת 62 לרוג'ר ../images/Emo65.gif

ולכבוד העניין, הנה הביוגרפיה שלו שסוף סוף סיימתי: הביוגרפיה של ווטרס ג'ורג' רוג'ר ווטרס נולד ב-6 לספטמבר 1943, בגרייט בוקהם, סארי, (כעשרים מיילים מדרום ללונדון) למרי ואריק פלטשר ווטרס. אריק פלטשר ווטרס היה מורה, ונוצרי אדוק. עם פרוץ מלחמת העולם השניה, הצהיר אריק ווטרס על היותו פציפיסט, ושוחרר מגיוס. כרבים אחרים אשר חלקו את השקפת עולמו, התנדב אריק ווטרס לשרותי הכבאות הלונדוניים, וסייע בכיבוי שרפות והצלת נפגעים בעקבות ההפצצות על העיר. במהלך שרותו בשרותי הכבאות הוא התקרב, בהשפעת חברים, לחוגים קומוניסטיים והצטרף כחבר למפלגה הקומוניסטית. שם פגש במרי, שהיתה מורה אף היא, והשניים נישאו. אימוץ העמדות הקומוניסטיות הביא את אריק ווטרס לחשוב בשנית על גיוס לצבא, ובשנת 1943 הוא גוייס כרובאי ליחידת הרובאים המלכותית (Royal Fusiliers). באותה עת היו בני הזוג ווטרס הורים לשני בנים, שג'ורג' רוג'ר היה הצעיר מביניהם. אריק ווטרס נהרג בקרב על העיר אנציו בינואר-פברואר 1944, כאשר בנו הצעיר היה בן 5 חודשים בלבד. מותו לא אומת מעולם, ולמשפחה נמסר רק שהוא "נעדר בקרב". במשך שנים, המשיכה אשתו – ולאחר מכן ילדיו – לקוות כי ישוב. מותו של אביו היה מאורע מכריע בחייו של ווטרס, והנושא חזר והופיע בשירים ואלבומים רבים שלו. מרי ווטרס העתיקה את מושב משפחתה לעיר קיימבריג', שם עבדה כמורה בבית ספר יסודי ולאחר מכן, כמנהלת אותו בית הספר. ווטרס למד בבית הספר היסודי בו לימדה אמו, שם פגש, בגיל 10 לערך, את סיד בארט (אז, רוג'ר בארט), הצעיר ממנו בכשנה וחצי. ילדותו של ווטרס עברה, לפי תאוריו, בצל אמו השתלטנית, ומוריו האכזריים בבית הספר היסודי, אשר דיכאו כל ניצוץ יצירתיות והתעללו בו ובילדים רגישים אחרים. למרות הסביבה המדכאת, חבריו מאותם ימים זוכרים אותו כנער אינטליגנטי, בעל דמיון ובטחון עצמי שגבל ביהירות. אהבתו של ווטרס לצבא ולרובים הביאה אותו, בעת למודיו בבית הספר התיכון לבנים בקיימברידג', להצטרף לצוערי חיל-הים, אך הקריירה הצבאית שלו נקטעה באיבה לאחר שפקודיו הצעירים התמרדו נגדו והרביצו בו מכות נמרצות. בשלב מאוחר יותר, הצטרף ווטרס ל"נוער CND ", קבוצת הנוער של התנועה נגד נשק אטומי, ארגון גדול ובעל השפעה באנגליה. במקביל, טיפח ווטרס את התחום האמנותי. הוא הסתובב בחברתם של נערים ונערות אחרים בני עירו, שהיו בעלי נטיות אמנותיות. בקבוצה זו היו חברים בין היתר גם סיד בארט, סטורם תורגרסון (אותו הכיר ווטרס עוד כילד, בעקבות הידידות הקרובה בין אמותיהם) ודייויד גילמור. הנערים נהגו להפגש לאחר הלימודים, להשמיע תקליטים ולנסות לנגן בעצמם, לכתוב שירה, להעלות מחזות, להשיט סירות במורד נהר הקאם ולטייל בחיק הטבע – במיוחד בשדות ובאזורים הפתוחים מסביב לקיימברידג', כגון מדשאות גרנטצ'סטר ((Grantchester Meadows. לאחר תום לימודיו התיכוניים, נרשם ווטרס ללימודי ארכיטקטורה ב-Regent Street Polytechnic בלונדון, שם פגש בניק מייסון וריק רייט – אף הם תלמידי ארכיטקטורה – והקים עמם הרכב רוק. ההרכב שינה שמות וחברים בקצב מהיר, והתייצב כחמישיה רק לאחר הצטרפותו של סיד בארט להרכב, בשנת 1964. בהרכב היו חברים מייסון, רייט, בארט, בוב קלוז (בגיטרה) ו-ווטרס, אשר עבר לנגן בבס. אף כי בארט היה כותב השירים הדומיננטי בהרכב, החל גם ווטרס לכתוב שירים. באלבומם הראשון של הפלויד, Piper at the Gates of Dawn, אשר יצא בקיץ 1967, נכלל שיר בוסרי שלו – Take Up Thy Stethoscope and Leave, והוא השתתף גם בכתיבת כמה מהקטעים הפסיכדליים האינסטרומנטליים באלבום: Interstellar Overdrive ו-Pow R Toc H. אישיותו הדומיננטית של ווטרס החלה לבוא לידי ביטוי כאשר מצבו הנפשי של בארט החל להתדרדר, לקראת סוף שנת 1967. ווטרס היה נחוש למנוע את קריסת הלהקה, שהיתה תלויה בבארט ככותב שירים, גיטריסט וסולן. לדברי פיטר ג'נר, מנהל הלהקה באותם ימים, היה זה ווטרס אשר דחף לצירופו של דייויד גילמור, חברו מקיימברידג', כגיטריסט ללהקה, בסוף אותה שנה, והשארתו כמחליף קבוע לבארט המסולק, כמה חודשים לאחר מכן. במקביל, החל ווטרס להשקיע בכתיבת שירים, על מנת למלא את החלל שנוצר בעקבות עזיבתו של בארט. עדיין תחת השפעת כתיבתו של בארט, כתב ווטרס את Julia Dream המלודי והשקט, אשר יצא בצד ב' של הסינגל It Would Be So Nice, וחיבר הסינגל הבא של הלהקה, Point Me At The Sky / Careful with the Axe, Eugene. ווטרס גם תרם לכתיבת שירי האלבום השני של הפלויד, עם שירים כגון Let There Be More Light ו-Set the Controls for the Heart of the Sun. במהלך השנים הבאות, הלכה והתרחבה תרומתו של ווטרס ללהקה ככותב שירים, במקביל לתפקידו כבסיסט. החל מהאלבום Dark Side of the Moon, נהיה ווטרס כותב המילים היחיד בלהקה, והמלחין המרכזי. שני נושאים עיקריים העסיקו את ווטרס בכתיבתו. בעקבות מותו של אביו, והעמדות הפוליטיות השמאלניות של אמו, עסק ווטרס רבות במלחמות, במחיר האנושי שלהן ובפוליטיקאים הגורמים להן. אחד משיריו המוקדמים, Corporal Clegg, עוסק בחייל המשתחרר מהצבא אך מתקשה להשתלב באזרחות, וסובל מנכויות. Us and Them מהאלבום Dark Side of the Moon מתריע מפני הבידול האנושי והאלימות שגורמים למלחמה, והאלבום The Final Cut עוסק, רובו ככולו, בביקורת נוקבת כלפי הפוליטיקאים מחרחרי-המלחמה, ובזכרון אביו המת, לו גם הוקדש האלבום. הנושא השני בו עסק ווטרס רבות הוא השגעון, ונסיבות החיים הגורמות לו. התדררותו הנפשית של חברו, סיד בארט, גרמה לווטרס זעזוע עמוק, עליו התקשה להתגבר. הזעזוע, רגשות האשמה והגעגועים לבארט הזינו שירים רבים שכתב ווטרס במהלך השנים. ב-If, מתוך Atom Heart Mother (1970) תוהה ווטרס האם השגעון הוא חד כיווני והאם יאבד את חבריו ואת מקומו בלהקה, אם יחלה כמו חברו. ב-Dark Side of the Moon (1973) עסק ווטרס בלחצי היומיום – כסף, עבודה, הזמן החולף – כגורמים לטירוף. שיאו של האלבום הוא בצמד השירים Brain Damage / Eclipse, בהם מציג ווטרס תפישת עולם פסימית, לפיה השגעון הוא כצל המעיב על מכלול חוויות החיים האנושיות. באלבום הבא של הפלויד, Wish You Were Here (1975) התעמת ווטרס עם הלחצים המופעלים מצד תעשיית המוסיקה על אמנים רגישים, לחצים המביאים אותם לידי טירוף, לגישתו. השיר המרכזי באלבום, Shine On You Crazy Diamond, הוקדש לבארט ובו באים לידי ביטוי רגשותיו המורכבים של ווטרס כלפיו. Wish You Were Here, שיר הנושא באלבום, הוא בין היתר גם שיר געגועים לבארט. באלבום "החומה" (1979) באה הקירבה שחש ווטרס כלפי בארט לשיאה, כאשר הדמות המרכזית ביצירה, "פינק", הוא למעשה שילוב של יסודות אוטוביוגרפיים מחייו של ווטרס, ואלמנטים הלקוחים מחייו של בארט. [חלק ב' יועלה מיד]
 
חלק ב'

בנוסף לאלבומי הקונספט של הלהקה, שנסבו סביב רעיונות שהגה ווטרס, היה ווטרס אחראי גם על המופעים האור-קוליים הגרנדיוזיים שהלהקה היתה ידועה בהם. אמנם, הלהקה עשתה שימוש באפקטים אור-קוליים עוד בתקופת בארט, אך ווטרס דחף לשימוש באלמנטים אלו לשם העצמת החוויה של הופעות הפלויד. כתוצאה, הופעות הלהקה בשנות השבעים נודעו בהפקות הגרנדיוזיות שלהן, אשר הגה ווטרס: בובות-ענק מתנפחות אשר התנופפו מעל הקהל; מסך-ענק עליו הוקרנו סרטונים בעת ההופעה; תאורה אשר השרתה אווירה תאטרלית באולם, והסיטה את תשומת לבו של הקהל מהלהקה שעל הבמה. שיאה של גישה תאטרלית זו היה ביצירה "החומה", אשר נהגתה מלכתחילה לא רק כאלבום מוסיקלי, אלא גם כהופעה בפני קהל, וכסרט. באמצע שנות השבעים החל ווטרס לחוש שהקשר בין הלהקה לבין הקהל מתרופף. הופעות הענק של הלהקה באיצטדיונים – במיוחד בצפון אמריקה – המחישו לו את המרחק הרב בין הלהקה לבין הקהל, אשר הגיע להופעות "בשביל הבירה", ולא נתן כבוד למוסיקה ולנגנים. בהופעה שנערכה במונטריאול, במסגרת סיבוב הופעות Animals בשנת 1977, ירק ווטרס על אוהד לאחר שזה התפרע בקדמת הבמה. בעקבות הארוע, ולאור תחושותיו לגבי הקורה בהופעות, החל ווטרס להגות סוג של קונצרט, בו תהיה חומה בין הלהקה לבין הקהל, אשר תגן על הלהקה מחד, ותמחיש את הניכור ביניהם, מאידך. רעיון זה היה הבסיס ליצירה "החומה" (1979). במהלך מופע "החומה" שהועלה בעקבות יציאת האלבום באותו השם, אכן נבנתה "חומה" (מקלקר) על גבי הבמה, כאשר כל שיר ביצירה זוכה לסצינה משלו, עם תפאורה ותאורה הולמים. ווטרס גם היה מעורב במידה רבה בהפקת הסרט על פי היצירה, בשנת 1982. הדומיננטיות של ווטרס ככותב שירים היתה מקבילה לדומיננטיות ההולכת וגוברת של ווטרס בקרב הלהקה. שליטתו הגוברת של ווטרס בלהקה הביאה להעמקת המתחים והקרעים בין חברי הלהקה. במהלך הקלטת האלבום "החומה", הביא ווטרס לידי פיטוריו של ריק רייט, כאשר איים כי אם רייט לא יפוטר/יתפטר, יעזוב ווטרס את הלהקה, וייקח עמו את שיריו. הלהקה, שהיתה זקוקה לאלבום כדי להמנע מפשיטת רגל עקב קשיים כלכליים אליהם נקלעו, נאלצה לבחור בין ווטרס לבין רייט – ובחרה בווטרס. אלבומה הבא של הלהקה, The Final Cut (1982) הוקלט ללא רייט, כאשר היחסים בין ווטרס לבין גילמור ומייסון הולכים ומתדרדרים. כותרת המשנה של האלבום שיקפה התדרדרות זו: "יצירה מאת רוג'ר ווטרס, בביצוע פינק פלויד". הלהקה הפסיקה למעשה להתקיים לאחר יציאת האלבום (שלא לווה בסיבוב הופעות). ווטרס פנה לקריירת סולו, והוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, Pros and Cons of Hitchhiking. יציאת האלבום לוותה בשערוריה-זוטא, לאחר שקבוצות הפועלות למען זכויות נשים תקפו את עטיפת האלבום, עליה נראתה בחורה ערומה כשהיא עוצרת טרמפ. לאחר סיבוב הופעות לקידום האלבום, בו שיתף ווטרס פעולה עם אריק קלפטון, הודיע ווטרס לגילמור ומייסון על פרישתו מהלהקה. ווטרס הגיע למסקנה שהלהקה מיצתה את עצמה, והוא התכונן לקריירת סולו. הוא הניח שאם יפרוש מהלהקה, היא תחדל להתקיים גם משפטית. אך גילמור ומייסון חשבו אחרת, והמשיכו להקליט תחת השם "פינק פלויד", בלעדיו. במחצית השניה של שנות השמונים, היה ווטרס עסוק בהליכי גירושין מכוערים מחבריו ללהקה, שלוו בהשמצות פומביות ותביעות משפטיות. ווטרס הפגוע סרב לדבר פנים אל פנים עם חבריו-לשעבר ללהקה, במשך שנים רבות. אלבום סולו שני אשר הוציא ווטרס בשנת 1987 – Radio KAOS – נכשל מסחרית ואמנותית, וגם הופעותיו של ווטרס לא זכו להד ציבורי נרחב. בשנת 1990 העלה ווטרס מופע גרנדיוזי נוסף על פי "החומה", בעיר ברלין, בהשתתפות עשרות אמנים אורחים. המופע נועד לגיוס תרומות למען קרן צדקה המסייעת לותיקי מלחמה, אך גם נועד להעלות את הפרופיל (והמורל) של ווטרס, אשר כעס על חבריו-לשעבר, וקינא בהם על הצלחתם המסחרית. אלבום סולו שלישי, Amused to Death, אשר עסק בתקשורת ועוולותיה, יצא בשנת 1992, אך נכשל אף הוא. לקראת סוף שנות התשעים העלה ווטרס מופע בשם In the Flesh, בו ביצע שירים ישנים וחדשים שלו. המופע זכה להצלחה והועלה במדינות רבות ברחבי העולם. במקביל, החל ווטרס לכתוב שירים חדשים לאלבום סולו. בשנת 1989 החל ווטרס לעבוד על אופרה בשם Ca Ira, על בסיס ליברטו שחיבר התמלילן אטיין רודה-ז'יל, העוסקת במהפכה הצרפתית וערכיה. לאחר 16 שנים של עבודה-לסירוגין על היצירה, יוצאת היצירה לבסוף על גבי דיסק בספטמבר 2005. עם השנים, נתן ווטרס ביטוי הולך וגובר לעמדותיו הפוליטיות, הנמצאות בצד השמאלי של המפה, הן ביצירותיו והן בראיונות שנתן לעתונות. לצד התגברות הביקורת הפומבית שהשמיע כלפי פוליטיקאים וראשי מדינות, המשיך ווטרס לפעול מאחורי הקלעים למען מטרות חברתיות וארגוני צדקה שונים. בתחילת 2005, לדוגמא, הופיע ווטרס במשדר טלוויזיה לגיוס תרומות לסיוע לנפגעי הצונאמי באסיה, שם ביצע שיר יחד עם אריק קלפטון. ווטרס גם נתן תמיכה פומבית בראשית העשור בארגון התומך בציד שועלים, ובקיץ 2005 נתן את תמיכתו לעמותה המסייעת לאנשים עם מוגבלויות נפשיות, באיזור קיימברידג'. פעילותו החברתית של ווטרס גם הביאה, בסופו של דבר, ל'שולם' בין חברי הלהקה המסוכסכים. ביולי 2005, לאחר שנים רבות של ברוגז והשמצות פומביות הדדיות, התפייס ווטרס עם חבריו-ללהקה, והופיע עמם במסגרת ארוע Live 8 – מופע ענק שהתקיים בו זמנית בכמה במות ברחבי העולם, ושנועד ללחוץ על מנהיגי המדינות המתועשות למחוק את חובותיהן של מדינות אפריקה העניות. הופעתם המרגשת של הפלויד בבמה הלונדונית של הארוע היתה גולת הכותרת שלו, וזכתה לשבחים רבים. במהלך המופע, בו ביצעו הפלויד ארבעה שירים, הודה ווטרס הקורן מאושר כי הוא "מאוד מתרגש להיות כאן על הבמה עם שלושת הבחורים הללו אחרי כל השנים האלו", והקדיש את השיר Wish You Were Here לסיד בארט, שלא היה נוכח. כיום, עובד ווטרס עדיין על אלבום הסולו, שמועד סיומו לא ברור, וכן על עיבוד היצירה "החומה" למחזמר שיועלה על במות ברודוויי ב-2006, ככל הנראה. ווטרס גרוש בפעם השלישית, ומאורס כיום לשחקנית האמריקאית לורי דרנינג. יש לו שלושה ילדים: הארי ואינדיה, ילדיו מאשתו השניה, קרוליין כריסטי; ובנו ג'ק, מנישואיו השלישיים לפריסילה פיליפס. הוא מתגורר כיום בארה"ב, אך מחזיק בתים גם בלונדון ובמחוז המפשייר באנגליה.
 

wommer

New member
רגע שניה....שאלה\ות...

אמממ חסרים פרטים...(או שפשוט אני טועה) מה עם ציון סיום לימודיו במכללה\אונ'?? מה עם פגישתו עם מייסון לאחר הפירוק? זה לא שהביוגרפיה, וכתיבתה לא טובים, פשוט חבל שלא יצויינו פרטים(גם אם הם קטנים... אבללל!!!! קבלי ח"ח על ההשקעה... אהבתי את הביוגרפיה! ו....! מזל טוב ווטרס יאללה לא צריך אלבום סולו, יאללה איחוד!
 
אני אוסיף את הפיוס עם מייסון

ווטרס לא סיים את הלימודים, כמדומני. הוא ומייסון פרשו מהלימודים לפני סיומם, כדי להשקיע את הזמן בהופעות. ותודה על המחמאות.
 

toao

New member
../images/Emo45.gif נהנתי לקרוא

וכמובן - מזל טוב לרוג'ר ווטרס, שאני אוהב אותו למרות הכל, וגם למרות ההתבטאות המטופשת האחרונה שלו, בה הוא מודיע כי הוא מתבייש בבריטניה ומתעתד לעזוב אותה לצמיתות כי היא הוציאה את הציד אל מחוץ לחוק.
 
הוא בעצם עזב את בריטניה

לפני כמה שנים. הייתי בטוחה שהוא עזב בעקבות גירושיו, ב-2001-2002. אך כאן הוא אומר שהעזיבה לא היתה קשורה לגירושין, כי בנו גר בלונדון. בכל מקרה, הוא חי בארה"ב כבר מספר שנים. כ"כ, בעבר קראתי שהוא מכר את הארמון שלו בהמפשייר, ועכשיו הטיימס אומר שהוא עדיין הבעלים. המממ .
 
ציף.....

בתור אחת שממש אוהבת את רוג'ר ווטרס.. אני רוצה להגיד לך שעשית פשוט עבודה מעולה!!!!!!!! לא החסרת אף פרט.. ואני פשוט נרגשת לקורא את זה שוב ושוב.. אז עוד פעם... עשית ממש עבודה מצויינת!! שנה טובה!!!
 

חרטושה

New member
דרנינג

היא לא דוקומנטריסטית? לתומי חשבתי שאישה מס' 3 הייתה שחקנית שהופיעה לרגע בכל מיני סרטים.
 
גם זו וגם זו ../images/Emo6.gif

זאת אמנם רכילות זולה, ואני לא ממש אוהבת לרדת לנומך כזה, אבל מכיוון ששאלת.. פריסילה פיליפס היתה מה שנקרא פעם "נערת זוהר". היא הציגה עצמה כשחקנית אבל את עיקר זמנה בילתה בהסתופפות עם המפורסמים והעשירים בבריטניה (היא אמריקאית, כאמור). לפני שנפלה לזרועותיו של ווטרס (או ההפך), היא נודעה כמי שבילתה חופשה עם הנסיכה פרגי, במהלכה צולם מאן דהוא ע"י הפפרצים, כשהוא מוצץ את בוהנה של הוד מעלתה. פיליפס השתתפה בכמה קליפים של ווטרס, ולמיטב ידיעתי זו היתה עבודתה היחידה בתחום הקולנוע. דרנינג מציגה עצמה כ-film maker, ולכן גם אני חשבתי, כמוך, שמדובר בדוקומנטריסטית. אבל, על פי imdb הקשר היחיד שלה לקולנוע הוא תפקיד קטן כמלצרית, באיזה סרט שכוח אל מלפני שנים. for what it's worth. |בלעע|
 

חרטושה

New member
אני צריכה להפסיק

לקרוא תואמי סאנים ומירורים למינהם . אבל יש בזה משהו ממכר. פלפס קיבלה תפקיד שולי שולי שולי, קטן, פצפון ומינורי בסרט פרנקי וג'וני (עם מישל פייפר, מזמן). אבל זו לא ממש רכילות, אלא יותר עובדות שוליות שלאף אחד לא איכפת מהן חוץ ממני. בתור מי שאוהבת רכילות הארדקור אמיתית אני מוצאת את עלילות משפ' ווטרס לדורותיה הרבה יותר..אמ...אה... עסיסיות?
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif וואו, ציף, כל הכבוד!

מעולה. אני חייבת להודות, בהתחלה התסכלתי על זה ואטומטית חשבתי: "אה, ארוך. אחרכך. \:" עכשיו אמרתי, נו, ניגש לעבודה, והצטערתי שאין עוד. [הצלחת לגרום ~לי~ לקרוא מאמר ולא בגלל שאני חייבת.
[בזמן האחרון אני מתחילה לעשות את זה. טוב, אני סוטה מהנושא.
] בכולופן, מזלטוב לרוג'ר ווטרס וזה.
 

vegetable man

New member
יפה כתבת ../images/Emo45.gif

סיכמת ממש יפה את מהלך החיים והקריירה שלו. בייחוד היה מעניין לקרוא על ההתחלה עליה ידעתי פחות. בנוגע לשועלים, עשו מזה ממש פארסה. ברור שציד שועלים הוא רע. ברור שהוא לא עזב את אנגליה בגלל זה. לא צריך להתרגש מכל מה שווטרס אומר. אפילו לו מותר מדי פעם להיות גם אידיוט. הוא בן פאקינג 62 כבר...וגם אצל ווטרס מסתתר אביב גפן קטן של יחסי ציבור מדי פעם(ויחי ההבדל הקטנטן).
 

holo

New member
מצוין ציף!../images/Emo45.gif

רק לדעתי חסר החלק שבו התחיל ווטרס את הקריירה הפלוידית, המפגש עם מייסון ורייט וכל השאר. אבל מאמר מצוין! כל הכבוד על ההשקעה! אה ומזל טוב רוג'ר
 

Coon Jew

New member
מזל טוב..

לאחד מחמשת הכותבים הגדולים ברוק! לאיש שיכול להיות הכי חסר בטחון עצמי בעולם ומצד שני להיות הכי מגהלומן שאפשר להיות! לשמאלני הקיצוני שמעלה מופע בתור פאשיסט! לראשון שכתב שיר לאמא אבל לא בהכרח לטובתה (אמינם ניסה לחקות אותו)! לבנאדם שכתב את "החומה"!! מזל טוב רוג'ר! אתה בן 62! אתה מתנהג לפעמים כמו בן חמש אבל אני מת עליך!!!
 
למעלה