סיזיפוס I-IV

../images/Emo79.gif סיזיפוס I-IV ../images/Emo79.gif

והגענו לצד האולפן באומהגומה. ארבעת הקטעים הראשונים הם שלושת חלקיו של "סיזיפוס", של ריק רייט. לטעמי, אלו הקטעים הגרועים ביותר שרייט כתב עבור הפלויד. העדרם של נגנים אחרים, דינמיקה כלשהי עם כלים אחרים ונקודות מבט שונות - מלבד כלי הקשה פה ושם - הופך את הקטעים לתלושים. העדר הקשר מילולי או מוסיקלי, גורם להם להשמע יומרניים. מעניין שרייט בחר דווקא בגישה גותית, כוחנית, לקטעים אלו; אין בהם את הצליל הפלוידי המוכר, שרייט הוא האחראי העיקרי לו, מלבד בחלקו הראשון של הקטע הרביעי, שהוא גם היחיד שיש בו עניין כלשהו (ואולי זה פשוט כוחו של ההרגל; אוזנינו רגילות כבר לצליל הפלוידי, ומחפשות אותו?). רייט מקבל נקודות על התעוזה והנסיוניות, אבל לטעמי הנסיון הזה נכשל. ואיך אתם רואים את "סיזיפוס"?
 

DOCTOR ROBERT

New member
גרוע ומשעמם.

זה נראה כאילו לריק נגמרו רעיונות הכתיבה, אז הוא אמר- "אוקיי, בואו נחרפש קצת על הפסנתר ונקרא לזה שיר". חוץ מהחלק הראשון שהוא עוד איכשהו בסדר, כל השאר סתם משעמם.
 

vegetable man

New member
פעם היתה כתבה בטלויזיה

שאני זוכר חלק ממנה, כי הראו שם איזה מוסד שיקומי, ובחורה שהתאשפזה בו, והראו מלא ציורים שהיא ציירה, והיא ציירה משהו תוך כדי הכתבה, כשברקע התנגן אצלה Sysyphus. ולא יודע, זה השאיר בי רושם מאז על השיר. הבעיה של הקטע שאינו מגובש, הוא משתנה מגותיקה כמו שאמרת, לבלאגן בפסנתר ובהמשך, ואז לקטע השקט (שאני אוהב), ולסוף הגותי שוב. למרות שהנסיון הזה אכן נכשל, הוא מעביר אוירה אימתנית - ובקטעים האינסטרומנטליים שכל הלהקה כתבה (כמו ASOS למשל) - רייט אחראי גם ל"אימתניות" הזאת לדעתי.
 
את צד האולפן של אומהגומה

הם הקליטו כל אחד בנפרד, בכוונה תחילה, מתוך רצון לתת לכל אחד להתפתח.
 
למעלה