Flaming

../images/Emo79.gif Flaming ../images/Emo79.gif

השיר הבא שהוקלט לאלבום היה Flaming, אשר הוקלט ב-16.3.67. רק טייק אחד נדרש ע"מ שהמפיק והלהקה היו מרוצים. הנה הדברים אשר נכתבו על השיר בסיבוב הקודם של הפרוייקט: ציףציף1000: בדומה ל-Matilda Mother, גם השיר הזה עוסק בחוויות הילדות. כאן: משחקי הילדות – מחבואים, ותופשת – שבארט הילד משחק עם אחותו הצעירה. Alone in a clouds all blue.. Lying on an eiderdown… זהו עולם מושלם, מאושר, בו הילד מצוי בחלל "כחול", מגונן ורך. עולם של פרחים ומשחקים, שבו לדמיון אין גבולות (“traveling by telephone”). אך גם בשיר זה קיים קו מקביל, של פחד ואימה. שם השיר – flaming – מתייחס, כך אומרים לי, לתופעה בה המשתמשים ב-LSD חושבים שלהבות אש יוצאות מקצות אצבעותיהם. בנוסף, הצליל הפסיכדלי הנוקשה של השיר נמצא בסתירה לתמימות של המילים, ויוצר תחושת אי-נוחות אצל המאזינים. השילוב של השניים, הוא שיוצר את המורכבות של השיר. שירי פופ-פסיכדליה רבים באותה תקופה ניסו לחקות את הדיסוננס הזה, בין המילים למוסיקה, אך במרבית המקרים היתה העדפה לצד זה או אחר. לדוגמא, פול מקרטני העדיף את המתיקות (Penny Lane) ולנון את הצד האפל (Strawberry fields). (זה במידה ומתייחסים לביטלס כיוצרי פסיכדליה. לי יש הסתייגויות מסויימות משיוך של הביטלס לז´אנר). אבל, מעבר לכל, זהו פשוט שיר פופ גדול: עם קצב סוחף ומלודיה שנתקעת לכם בראש ולא יוצאת. כמו שזה צריך להיות. אמילי: עוד שיר אהוב עלי.. גם פה יש את הניגוד בין התמימות לשובבות ואולי גם לרוע i wont touch u but then i might מעין התגרות ילדותית שיכולה להשתמע גם כמשהו מיני.. אבל אם זה אכן שיר על משחק עם אחותו אז נראה לי שהקטע המיני כנראה לא תופס. אבל יתכן שיש כאן מעין משחק תופסת "מבוגר יותר" עם החברה שלו או עם אישה אחרת.. ואז זה אולי הגיוני.. בכל מקרה 2 שירם מהיפים באלבום" מה דעתכם על השיר?
 

vegetable man

New member
שיר חמוד ביותר

שומעים בשירה של בארט שהוא שר במין שמחה כזאת, שובבית וילדותית כפי שהוא אמור היה תמיד להיות, במיטבו. הוא נותן לעצמו ליווי בכמה קולות. הפסנתר שעולה בצלילים שם ממש יפה. מלודיה יפיפיה, עוד שיר שחוגג את הילדות הנצחית שלו.
 
שיר נהדר

אני זוכר שבשמיעה הראשונה מיד רצתי לחפש את המילים של השיר, ושעשע אותי השילוב בין המילודיה לליריקה. זכרונות מהילדות שסיד רצה שתהיה לו, המשחקים והכיף הם פרי דימיונו, כנראה שלא היה לו את זה.
 
והמילים

Alone in the clouds all blue Lying on an eiderdown yippie ! You can't see me, but I can you Lazing in the foggy dew Sitting on an Unicorn No fear! You can't hear me, but I can you Watching buttercups come to light Sitting on a dandelion Too much! I won't touch you, but then I might Swimming through the starlit sky Travelling by telephone Hey-ho ! Here we go ever so high Alone in the clouds all blue Lying on an eiderdown - yippie ! You can't see me, but I can you​
תרגום: לבד בעננים הכל-כחולים שוכב על מצע פוך יפיי - את לא יכולה לראות אותי אבל אני יכול לראות אותך מנמנם בטל הערפילי רוכב על חד-קרן אל פחד! את לא יכולה לשמוע אותי אבל אני יכול לשמוע אותך רואים נוריות צומחות אל האור יושבים על פרחי שן-ארי יותר מדי! לא אגע בך, אבל אולי בכל זאת כן שוחים מבעד לשמיים זרועי-הכוכבים מטיילים באמצעות הטלפון היי-הו, הנה אנחנו באים גבוה יותר ויותר.... לבד בעננים הכל-כחולים שוכב על מצע פוך יפיי - את לא יכולה לראות אותי אבל אני יכול לראות אותך במחשבה שניה: איזה שיר נפלא, המילים הן אולי "טריפיות" ונאיביות אבל יש להן עוצמה כזו... בארט לוקח אותנו אתו בטריפ הזה, אל השמים זרועי הכוכבים, העננים, השמש, הפוך הרך, הפרחים הצבעוניים והריחניים... והאינטימיות חסרת-המורכבות והעכבות, של גיל הילדות. ומתעוררת המחשבה, שמא בארט התגעגע, כבר אז, לילדות שעברה, לבטחון ולאושר שאבדו. השוו את המילים לשיר Dominoes שלו, שכתב כמה שנים אחר כך - שיר שלכאורה גם כן מדבר על משחקי ילדות, אבל אפל ומדוכא בהרבה....
 
Yippie..no fair..too much

השינוי מצב רוחו של סיד במהלך השיר. בהתחלה הוא שמח שהיא לא רואה אותו, אחרכך זה לא פייר כי היא לא יכולה גם לשמוע אותו, ובסוף הוא מאושר מאוד כי עכשיו הוא יכול לגעת בה. אפשר לפרט ולהוסיף עוד
 

vegetable man

New member
אהבתי שהשוות ל-Dominoes

לכאורה מדבר על נושא דומה, אבל מנקודת זמן שונה. השוואה ממש מצויינת. על Flaming: התקופת PIPER, או התקופה לפני שהוא יצא, סיד היה מוקף. שיר עם לחן "שמח" מאוד. יתכן ששיר הגעגועים הזה בא לא במודע מסיד. כלומר, הוא לא היה מודע לאי הנוחות שלו מהפרסום והקהל הלוחץ, אולי איפשהו הדחיק אותה. הסיטואציה היתה ימים יפים, הוא היה פופולרי, אהוד. לגבי Dominoes, זה אחד השירים האחרונים שלו. התקופה שונה לגמרי, אין ציפיות כ"כ מסיד יותר, התגובות הפסיכוטיות שלו הרבה יותר קיצוניות. הלחן עצוב מאוד. הגיטרות של סיד מושמעות הפוך, זה מעביר לדעתי את תחושות החרדה של סיד, זה נשמע לי כמו סכין חדה (אגב גילמור מתופף בשיר הזה). סיד יודע בוודאות שהוא הגיע למבוי סתום. הוא שר בעצב, בצורה אדישה משהו. הוא מודע למרחק שנות אור שהוא נמצא מאותם ימים עליזים, בהם הוא היה מוגן.
 

toao

New member
לו סינגל מסויים היה נכלל בפייפר

אז פליימינג אולי היה מאבד אצלי את התואר, אבל מכיוון שלא, אני יכול להגדיר אותו בלב שלם כשיר האהוב עלי בפייפר. מה שכבש אותי בשיר היו ה"קריאות" של סיד. למרות שמדובר במשחק מחבואים, ובוא הוא מציין שהוא זה ש"מתחבא" ורואה את מי שמחפשת אותו, הוא בעצם חושף את הרגשות שלו במיני קריאות, בייחוד ה"ייפי!" העולז, וגם ה "היי הו", לאחר שהוא אומר במפורש שהוא צורח דרך שמיים. לאמיתו של דבר סיד גלוי וחשוף הרבה יותר מאשר זו שהוא רואה. מה שמסקרן אותי בהקשר הזה הם כל דימוי הגובה - השמיים, העננים, אור הכוכבים ובסופו של דבר האמירה "Ever so high" שלאחריה יש קטע אינסטרומנטלי קטן ומקסים. משהו בו נשמע לי כמו השתחררות, כאילו הוא כן הצליח להתחמק ממשהו שכבל אותו לאחר שבתחילת הבית הוא צרח דרך השמיים. אבל כנראה שזו סתם תחושת אופטימיות מוזרה שהשיר משרה עלי. אם יש משהו ברעיון ההשתחררות, והעולם שממנו הוא משתחרר הוא אכן אידאלי ומושלם, יש כאן פן מעניין אחר, שדי משתלב עם הסדקים שהסמים פערו לעתים (קרובות מדי) בחלום ההיפי והפסיכדלי המושלם. אולי מעין רצון להתחבר לצדדים פחות חיוביים באדם, אולי ליצר ה"תנטוס" שפרויד דיבר עליו, ולא רק ל"ארוס"? או שזו כבר יותר מדי פסיכולוגיה בגרוש?
 

נימרודל

New member
אני מאוהבת בשיר הזה :)

היו כמה שירים בפייפר שפשוט תפסו אותי. הם היו לוציפר סאם, פלאמינג, "הגמד", ובייק. זה שיר שנשמע פשוט כל-כך תמים וחמוד. כל-כך שמח! קצת מוזר עכשיו שאת מדברת על הצד היותר אפל שבו,הקישור לLSD וכו'... לא ממש חשבתי על זה ככה. מעניין... :)
 
למעלה