ציףציף1000
New member
../images/Emo79.gif Flaming ../images/Emo79.gif
השיר הבא שהוקלט לאלבום היה Flaming, אשר הוקלט ב-16.3.67. רק טייק אחד נדרש ע"מ שהמפיק והלהקה היו מרוצים. הנה הדברים אשר נכתבו על השיר בסיבוב הקודם של הפרוייקט: ציףציף1000: בדומה ל-Matilda Mother, גם השיר הזה עוסק בחוויות הילדות. כאן: משחקי הילדות – מחבואים, ותופשת – שבארט הילד משחק עם אחותו הצעירה. Alone in a clouds all blue.. Lying on an eiderdown… זהו עולם מושלם, מאושר, בו הילד מצוי בחלל "כחול", מגונן ורך. עולם של פרחים ומשחקים, שבו לדמיון אין גבולות (“traveling by telephone”). אך גם בשיר זה קיים קו מקביל, של פחד ואימה. שם השיר – flaming – מתייחס, כך אומרים לי, לתופעה בה המשתמשים ב-LSD חושבים שלהבות אש יוצאות מקצות אצבעותיהם. בנוסף, הצליל הפסיכדלי הנוקשה של השיר נמצא בסתירה לתמימות של המילים, ויוצר תחושת אי-נוחות אצל המאזינים. השילוב של השניים, הוא שיוצר את המורכבות של השיר. שירי פופ-פסיכדליה רבים באותה תקופה ניסו לחקות את הדיסוננס הזה, בין המילים למוסיקה, אך במרבית המקרים היתה העדפה לצד זה או אחר. לדוגמא, פול מקרטני העדיף את המתיקות (Penny Lane) ולנון את הצד האפל (Strawberry fields). (זה במידה ומתייחסים לביטלס כיוצרי פסיכדליה. לי יש הסתייגויות מסויימות משיוך של הביטלס לז´אנר). אבל, מעבר לכל, זהו פשוט שיר פופ גדול: עם קצב סוחף ומלודיה שנתקעת לכם בראש ולא יוצאת. כמו שזה צריך להיות. אמילי: עוד שיר אהוב עלי.. גם פה יש את הניגוד בין התמימות לשובבות ואולי גם לרוע i wont touch u but then i might מעין התגרות ילדותית שיכולה להשתמע גם כמשהו מיני.. אבל אם זה אכן שיר על משחק עם אחותו אז נראה לי שהקטע המיני כנראה לא תופס. אבל יתכן שיש כאן מעין משחק תופסת "מבוגר יותר" עם החברה שלו או עם אישה אחרת.. ואז זה אולי הגיוני.. בכל מקרה 2 שירם מהיפים באלבום" מה דעתכם על השיר?
השיר הבא שהוקלט לאלבום היה Flaming, אשר הוקלט ב-16.3.67. רק טייק אחד נדרש ע"מ שהמפיק והלהקה היו מרוצים. הנה הדברים אשר נכתבו על השיר בסיבוב הקודם של הפרוייקט: ציףציף1000: בדומה ל-Matilda Mother, גם השיר הזה עוסק בחוויות הילדות. כאן: משחקי הילדות – מחבואים, ותופשת – שבארט הילד משחק עם אחותו הצעירה. Alone in a clouds all blue.. Lying on an eiderdown… זהו עולם מושלם, מאושר, בו הילד מצוי בחלל "כחול", מגונן ורך. עולם של פרחים ומשחקים, שבו לדמיון אין גבולות (“traveling by telephone”). אך גם בשיר זה קיים קו מקביל, של פחד ואימה. שם השיר – flaming – מתייחס, כך אומרים לי, לתופעה בה המשתמשים ב-LSD חושבים שלהבות אש יוצאות מקצות אצבעותיהם. בנוסף, הצליל הפסיכדלי הנוקשה של השיר נמצא בסתירה לתמימות של המילים, ויוצר תחושת אי-נוחות אצל המאזינים. השילוב של השניים, הוא שיוצר את המורכבות של השיר. שירי פופ-פסיכדליה רבים באותה תקופה ניסו לחקות את הדיסוננס הזה, בין המילים למוסיקה, אך במרבית המקרים היתה העדפה לצד זה או אחר. לדוגמא, פול מקרטני העדיף את המתיקות (Penny Lane) ולנון את הצד האפל (Strawberry fields). (זה במידה ומתייחסים לביטלס כיוצרי פסיכדליה. לי יש הסתייגויות מסויימות משיוך של הביטלס לז´אנר). אבל, מעבר לכל, זהו פשוט שיר פופ גדול: עם קצב סוחף ומלודיה שנתקעת לכם בראש ולא יוצאת. כמו שזה צריך להיות. אמילי: עוד שיר אהוב עלי.. גם פה יש את הניגוד בין התמימות לשובבות ואולי גם לרוע i wont touch u but then i might מעין התגרות ילדותית שיכולה להשתמע גם כמשהו מיני.. אבל אם זה אכן שיר על משחק עם אחותו אז נראה לי שהקטע המיני כנראה לא תופס. אבל יתכן שיש כאן מעין משחק תופסת "מבוגר יותר" עם החברה שלו או עם אישה אחרת.. ואז זה אולי הגיוני.. בכל מקרה 2 שירם מהיפים באלבום" מה דעתכם על השיר?