ציףציף1000
New member
../images/Emo79.gif Jugband Blues ../images/Emo79.gif
אנו ממשיכים, לפי סדר ההקלטה של השירים, ומועד השלמתם. בסוף חודש מאי הקליטה הלהקה את הסינגל See Emily Play. דייויד גילמור מספר שהוא הוזמן להקלטה, שם נחרד לגלות שסיד אינו כתמול שלשום. השיר נהיה להיט, והלהקה הוזמנה לנגן בתכנית הטלוויזיה top of the pops, במשך שלושה שבועות רצופים. האגדה מספרת שסיד הגיע לצילומים האחרונים כשהוא לבוש בלויים ומלוכלך. פיטר ג'נר טוען בתקיפות שסיד עוד היה בסדר בתקופה הזו, כולל בהקלטות SEP, ושהכל עורבא פרח. אנדרו קינג זוכר את סיד מגיע לצילומי ההופעה השלישית ב-TOTP בבגדים "אזרחיים" ולא במחלצות הפסיכדליות שהיו אז האופנה. החודשים יוני ויולי הוקדשו ל"מקצי שיפורים" לשירי האלבום, ולמיקסינג של גרסאות הסטריאו והמונו. פיטר ג'נר נזכר שגרסת הסטריאו נועדה בעיקר לקהל האמריקאי, ככל הנראה מכיוון שמערכות סטריאו עוד לא היו נפוצות בבריטניה. הלהקה והנהלתה לא העניקו משקל לגרסת הסטריאו כלל, והניחו לנורמן סמית' ולטכנאי פיטר בוון לעשות את זה בעצמם. את תשומת הלב הם נתנו רק לגרסת המונו, והיו נוכחים בעת המיקסינג שלה. סיד פיקח על ההפקה בעצמו. יתכן שבשל כך, המיקס בגרסת המונו שונה מאוד מזה של הסטריאו (ומומלץ להאזנה). בכל מקרה, זוהי הגרסה לה התכוונה הלהקה; גרסת הסטריאו, המוכרת לכולנו, היתה משנית בחשיבותה. בסוף יולי החלו הבעיות הרציניות עם סיד, כאשר הוא עזב את אולפן ההקלטות בעת שהלהקה הקליטה קטעים עבור תכנית טלוויזיה מסויימת. בתחילת אוגוסט החלה הלהקה בעצם לעבוד על האלבום הבא, Saucerful, ונעשו נסיונות ראשונים להקליט את Scream Thy Last Scream ו-Set The Controls For The Heart Of The Sun - עם סיד בגיטרה. קטע אינסטרומנטלי נוסף שהוקלט - אך הקלטות אלו נעלמו - הוא Reaction in G. זה היה קטע אינסטרומנטלי, שהלהקה בצעה גם בהופעות. הלהקה המשיכה בנסיונות הקלטה במהלך ספטמבר, אבל לא היו ממש רעיונות לשירים חדשים. הלחץ על סיד לכתוב, הלך וגבר. פיטר ג'נר זוכר שהוא היה המום מכך שסיד לא היה יכול להעלות יותר מרעיונות בודדים, והפנה אותו לריק ולרוג'ר. כיום, אולי, זה היה מובן לחלוטין: כל להקה מתקשה עם האלבום השני, לאחר אלבום ראשון מוצלח ולהיטים במצעד. גם לוח הזמנים של הלהקה היה מאוד צפוף ולא היתה להם כל מנוחה בין סיום העבודה על פייפר ותחילת העבודה על האלבום הבא. סיד, כנראה, היה רגיש יותר מהממוצע. מקרה זהה קרה, שנים רבות אחר כך, ללי מייוורס, כותב השירים ומנהיג ה-La's, להקה ליברפולית מוערכת. ובוודאי היו עוד מקרים רבים, פחות ידועים (My Bloody Valentine, אולי?). אבח ב-1967 עוד לא היתה מודעות לכך. הלהקה המשיכה להופיע בפסטיבלים והלחץ להוציא סינגלים נוספים, גבר. פיטר ג'נר זוכר שהמתחים בין סיד לרוג'ר החלו בשלב זה, בערך בספטמבר. רוג'ר רצה שהכל יהיה מסודר בסדר "צבאי"; סיד רצה שהדברים יהיו יותר אמנותיים ורוחניים. הלהקה הקליטה שירים עבור ה-BBC, ובאוקטובר המשיכה את העבודה על האלבום, עם הקלטת Jugband Blues, Remember a Day ו-Vegetable Man. פיטר בוון, הטכנאי, החלים באותה עת ממחלה זיהומית שפקדה אותו חודשיים קודם לכן. במהלך מחלתו הוא שכב בבית ולא ראה את הפלויד. כאשר חזר לעבוד אתם, מישהו הזהיר אותו ש"סיד השתנה". אבל לדבריו, בעבודה על Jugband Blues הוא לא ראה התנהגות חריגה מצד סיד, למרות שסיד נראה חיוור מתמיד. בוון ייחס את זה לסמים שסיד לקח. הוא לא קלט שמצבו של סיד חמור, עד הקלטות אלבום הסולו השני שלו. בשלב הזה, שיריו של סיד נהיו ספורדיים, ועסקו במצבו המתדרדר: Vegetable Man הוא תאור של הרגשתו המנוכרת בבגדיו הפסיכדליים; Scream Thy Last Scream מלא בדימויים מסוייטים. ו-Jugband Blues הוא שיר עצוב על ניכור מלהקתו, ומעצמו. לקראת סוף דצמבר, כמה ימים לפני חג המולד, הקליטה הלהקה את השיר גם עבור ה-BBC. פיטר ג'נר אירגן ללהקה צילומי קליפ של השיר. הקליפ "נעלם" אחר כך למשך שלושה עשורים, והתגלה רק לפני שלוש שנים. הוא מומלץ מאוד לצפיה, יחד עם האזנה לשיר (פס הקול של הקליפ הוא כיום גרסת ה-BBC, שכן פס הקול המקורי דהה עם השנים). בחלק ב', אעלה לנוחיותכם את הדברים שנאמרו על השיר בסיבוב הקודם של הדיון עליו. מה דעתכם?
אנו ממשיכים, לפי סדר ההקלטה של השירים, ומועד השלמתם. בסוף חודש מאי הקליטה הלהקה את הסינגל See Emily Play. דייויד גילמור מספר שהוא הוזמן להקלטה, שם נחרד לגלות שסיד אינו כתמול שלשום. השיר נהיה להיט, והלהקה הוזמנה לנגן בתכנית הטלוויזיה top of the pops, במשך שלושה שבועות רצופים. האגדה מספרת שסיד הגיע לצילומים האחרונים כשהוא לבוש בלויים ומלוכלך. פיטר ג'נר טוען בתקיפות שסיד עוד היה בסדר בתקופה הזו, כולל בהקלטות SEP, ושהכל עורבא פרח. אנדרו קינג זוכר את סיד מגיע לצילומי ההופעה השלישית ב-TOTP בבגדים "אזרחיים" ולא במחלצות הפסיכדליות שהיו אז האופנה. החודשים יוני ויולי הוקדשו ל"מקצי שיפורים" לשירי האלבום, ולמיקסינג של גרסאות הסטריאו והמונו. פיטר ג'נר נזכר שגרסת הסטריאו נועדה בעיקר לקהל האמריקאי, ככל הנראה מכיוון שמערכות סטריאו עוד לא היו נפוצות בבריטניה. הלהקה והנהלתה לא העניקו משקל לגרסת הסטריאו כלל, והניחו לנורמן סמית' ולטכנאי פיטר בוון לעשות את זה בעצמם. את תשומת הלב הם נתנו רק לגרסת המונו, והיו נוכחים בעת המיקסינג שלה. סיד פיקח על ההפקה בעצמו. יתכן שבשל כך, המיקס בגרסת המונו שונה מאוד מזה של הסטריאו (ומומלץ להאזנה). בכל מקרה, זוהי הגרסה לה התכוונה הלהקה; גרסת הסטריאו, המוכרת לכולנו, היתה משנית בחשיבותה. בסוף יולי החלו הבעיות הרציניות עם סיד, כאשר הוא עזב את אולפן ההקלטות בעת שהלהקה הקליטה קטעים עבור תכנית טלוויזיה מסויימת. בתחילת אוגוסט החלה הלהקה בעצם לעבוד על האלבום הבא, Saucerful, ונעשו נסיונות ראשונים להקליט את Scream Thy Last Scream ו-Set The Controls For The Heart Of The Sun - עם סיד בגיטרה. קטע אינסטרומנטלי נוסף שהוקלט - אך הקלטות אלו נעלמו - הוא Reaction in G. זה היה קטע אינסטרומנטלי, שהלהקה בצעה גם בהופעות. הלהקה המשיכה בנסיונות הקלטה במהלך ספטמבר, אבל לא היו ממש רעיונות לשירים חדשים. הלחץ על סיד לכתוב, הלך וגבר. פיטר ג'נר זוכר שהוא היה המום מכך שסיד לא היה יכול להעלות יותר מרעיונות בודדים, והפנה אותו לריק ולרוג'ר. כיום, אולי, זה היה מובן לחלוטין: כל להקה מתקשה עם האלבום השני, לאחר אלבום ראשון מוצלח ולהיטים במצעד. גם לוח הזמנים של הלהקה היה מאוד צפוף ולא היתה להם כל מנוחה בין סיום העבודה על פייפר ותחילת העבודה על האלבום הבא. סיד, כנראה, היה רגיש יותר מהממוצע. מקרה זהה קרה, שנים רבות אחר כך, ללי מייוורס, כותב השירים ומנהיג ה-La's, להקה ליברפולית מוערכת. ובוודאי היו עוד מקרים רבים, פחות ידועים (My Bloody Valentine, אולי?). אבח ב-1967 עוד לא היתה מודעות לכך. הלהקה המשיכה להופיע בפסטיבלים והלחץ להוציא סינגלים נוספים, גבר. פיטר ג'נר זוכר שהמתחים בין סיד לרוג'ר החלו בשלב זה, בערך בספטמבר. רוג'ר רצה שהכל יהיה מסודר בסדר "צבאי"; סיד רצה שהדברים יהיו יותר אמנותיים ורוחניים. הלהקה הקליטה שירים עבור ה-BBC, ובאוקטובר המשיכה את העבודה על האלבום, עם הקלטת Jugband Blues, Remember a Day ו-Vegetable Man. פיטר בוון, הטכנאי, החלים באותה עת ממחלה זיהומית שפקדה אותו חודשיים קודם לכן. במהלך מחלתו הוא שכב בבית ולא ראה את הפלויד. כאשר חזר לעבוד אתם, מישהו הזהיר אותו ש"סיד השתנה". אבל לדבריו, בעבודה על Jugband Blues הוא לא ראה התנהגות חריגה מצד סיד, למרות שסיד נראה חיוור מתמיד. בוון ייחס את זה לסמים שסיד לקח. הוא לא קלט שמצבו של סיד חמור, עד הקלטות אלבום הסולו השני שלו. בשלב הזה, שיריו של סיד נהיו ספורדיים, ועסקו במצבו המתדרדר: Vegetable Man הוא תאור של הרגשתו המנוכרת בבגדיו הפסיכדליים; Scream Thy Last Scream מלא בדימויים מסוייטים. ו-Jugband Blues הוא שיר עצוב על ניכור מלהקתו, ומעצמו. לקראת סוף דצמבר, כמה ימים לפני חג המולד, הקליטה הלהקה את השיר גם עבור ה-BBC. פיטר ג'נר אירגן ללהקה צילומי קליפ של השיר. הקליפ "נעלם" אחר כך למשך שלושה עשורים, והתגלה רק לפני שלוש שנים. הוא מומלץ מאוד לצפיה, יחד עם האזנה לשיר (פס הקול של הקליפ הוא כיום גרסת ה-BBC, שכן פס הקול המקורי דהה עם השנים). בחלק ב', אעלה לנוחיותכם את הדברים שנאמרו על השיר בסיבוב הקודם של הדיון עליו. מה דעתכם?