Reckoner

V e g

New member
../images/Emo79.gifReckoner../images/Emo79.gif

השיר ה-7 באלבום, הוא גם שיר הנושא ומרכז האלבום:
Reckoner You can't take it with you Dancing for your pleasure You are not to blame for Bittersweet distractors Dare not speak its name Dedicated to all you all human beings Because we separate like ripples on a blank shore (in rainbows) Because we separate like ripples on a blank shore (in rainbows) Reckoner Take me with you Dedicated to all you​
מֵחשב אתה לא יכול לקחת את זה איתך רוקד עבור העונג שלך אתה אינך נושא באשמה עבור המפריעים המרירים שלא תעז לומר את השם שלו מוקדש לכולכם אתם כל בני האדם מפני שאנחנו מפורדים כמו גלים בחוף ריק (בקשת בשמיים) מפני שאנחנו מפורדים כמו גלים בחוף ריק (בקשת בשמיים) מחשב קח אותי איתך מוקדש לכולכם אתם _________________________________________ השיר נכתב לראשונה בשנת 2000, ורדיוהד הציגו אותו בגירסא הישנה שלו לראשונה ב-2001 - ניתן לשמוע עד כמה היא שונה בלינק הזה (נשמע לי קצת לד זפלין - אפרופו ההופעה ההיסטורית היום). רדיוהד כבר ציינו לא מכבר בראיון ש-Reckoner הוא "מרכז" האלבום. אני לא ממש מצליח להבין מה ת'ום אומר בעצם. ישנם כמה גירסאות למילים - אני לא יודע איזה היא הנכונה, ובכל מקרה לא הייתי נתפס לתרגום הזה. בין השורות Because we separate like ripples on a blank shore אפשר לשמוע את ת'ום שר "In Rainbows". בכל מקרה, נשמע שת'ום מדבר על ניצול לרעה של משהו ("Dancing for your pleasure"). והשירה של "Because we separate like ripples on a blank shore" נשמעת כמו וידוי של הכרה בכך ש"הוא" ו"היא" שונים מאוד, נפרדים. אבל מעבר לאלה לא הצלחתי לפתח הבנה יותר מעמיקה...כנראה שיש פה התייחסות למערכת יחסים. לא אהבתי את השיר בשמיעה ראשונה, גם לא בשנייה - משהו בו היה נשמע לי בהתחלה קצת חוזר על עצמו ומייגע, אבל לאחרונה אני ממש ממש אוהב אותו, השירה של יורק מלאה ב...סוג של חמלה כזאת, משהו מנחם בקול שלו, יחד עם כלי הקשת. קשה להסביר. שיר מדהים.
 
כרגע על המילים אין לי מה לגיד,

כמו כל האלבום כולו, עדיין קצת קשה לקלוט ולעכל מה שהולך בכלל. אז עדיין לא הפנמתי לעצמי את המילים. כרגע רק מבחינה מוזיקלית אתייחס. לי די מפריע כל ההתחלה הדי מייגעת הזאת של השיר הזה, מונוטוני שכזה... המשך השיר מעולה, ונבנה מעולה ומדהים עד לדקה ה- 3:22, דווקא שם ציפיתי לירידה בקול של ת'ום יורק , אבל העלייה הכ"כ מגעילה הזאת, מצטער שאני משתמש במילה כזאת בוטה, אבל זה כ"כ הורס לי את השיר העלייה הזאת, שהוא גם די מזייף שם. בקיצור זה מעצבן אותי, אחרי שהשיר נבנה כ"כ יפה ומרגש פתאום בא משהו כ"כ מגעיל ושובר את כל האווירה המיוחדת שלו! אוקי, חח הוצאתי קצת קיטור על הקטע הזה. מבחינה כללית השיר סבבה, אולי המילים בעתיד ישפרו את מעמדו אצלי.
 

Faust Arp

New member
לא מסכימה

אני דווקא מאוד אוהבת את ההתחלה, הקצב שם אדיר. בכלל, להרבה שירים באלבום החדש יש קצב תופים מאוד מיוחד ויפה שמתלווה לכל השיר. בקשר לעלייה של ת'ום בקול, אני דווקא ממש אוהבת אותה. היא מסיימת מצויין את הקטע של "Because we separate like ripples on a blank shore". אצלי הוא מדורג מקום ראשון-שני-שלישי. זה בא לי עכשיו בתקופות. שיר מדהים לדעתי, שוב הקצב בקצב. ואני חייבת לציין שהאלבום משתפר משמיעה לשמיעה!
 

Assilicious

New member
אממ

אני חייב להודות, שבהתחלה, זה היה השיר הכי שנוא עלי בדיסק. גם אח"כ, וגם אחרי זה, ורק לאחרונה, אחרי שהחיים שלי חזרו למסלול המדכא שלהם
, התחלתי להתחבר לשיר הזה מאוד, והיום אני חושב שהוא השיר השני הכי טוב בדיסק.
 

פוֹלי

New member
השיר הזה אצלי במלחה על המקום הראשון

מול Faust Arp. אבל אין לי מה לומר מבחינת הניתוח שלו (כמו תמיד). הוא פשוט שיר אדיר, מתחיל ברגוע ממשיך להתגבר ככל שהשיר מתקדם. וה- In Raaaaaaaaaainbows הזה ברקע... גררר.... המערכת באוטו לא שורדת אחרי השיר הזה.
 

w0nkas

New member
יוווווו אני מקנאא

איך באלי כבר להוציא רישיון רק בשביל לשמוע את כל השירים של רדיוהד!
 

Karma Killer

New member
השיר הכי טוב באלבום ללא עוררין.

אחריו מגיע Faust Arp הניק דרייקי.
 

Knives Out

New member
זה הקולות רקע

ולא מבינים את זה כל כך כי זה חלש, עקרונית גילו את זה כששיחקו עם הEQ של השיר
 

FunkyMonk

New member
שומעים את זה אם מתאמצים.

וסה"כ השתיקו תערוץ הימני. בערוץ השמאלי יש רק את קולות הליווי ואז קל לשמוע את זה.
 

Videotape

New member
השיר נשמע יותר טוב בגירסא הישנה.

מבחינתי השירים באלבום מדהימים, אפשר להתחבר אליהם ברגע .. מה שמאכזב ששומעים כמה זה שונה מהאלבומים האחרים שלהם, רוב השירים ממש שקטים.
 

Assilicious

New member
עוד פירוש לשיר...

קראתי את זה ב ateaseweb פירוש של מישהו, שבעצם מראה שהשיר הוא על בני האדם ואלוהים... אין לי כוח לתרגם את זה, אז העתקתי
You can't take it with yer (One cannot take the superficial aspects of life with one when one dies, as in "Videotape") Dancing for your pleasure (A reference to worship, the "your" referring to God) You are not to blame for bittersweet distractor (It's not God's fault that there are temptations) Dare not speak its name (Do not utter the name of God, as is the tradition in Judaism) Dedicated to all human beings (Speaks for itself) Because we separate like ripples on a blank shore (The separation of man from God leaves life as desolate as a blank shore) In Rainbows (We separate like the colors of the spectrum in a rainbow, yet beauty arises as it does in the art about our divorce from God, or as it does in Radiohead's other tormented albums) . . . Take me with yer (A desire to reunite with God)
 
הבית הראשון חביב, הבית השני מעצבן

(חוזר על עצמו בטירוף) והבית השלישי- הוא הבית בשיר הזה. מבחינתי, בלי הבית השלישי, השיר היה קצת סתמי מבחינת הלחן שלו. זה בית כלכך מדהים, שאני לא יכולה להתחיל אפילו להסביר מה הוא עושה לי. מבחינת הליריקה, Dare not speak its name מזכיר לי את וולדמורט
וקצת יותר ברצינות- Because we separate like ripples on a blank shore ליריקה מדהימה. גם Dancing for your pleasure, איזה יופי.
הסוף משאיר אותי קצת באוויר- כלי הקשת דועכים. מצד אחד זה מאכזב ומצד שני זה מתחבר לאכזבה שנוטפת מהליריקה של השיר הזה. הבית השלישי של השיר מאוד נוגע לי, אני משוחדת בזכותו. סה"כ שיר מרגש.
 

Roy1232

New member
זה בטוח הליריקס?

משום מה שמעתי אותו תמיד ככה (גם כל האתרי ליריקס מסתבר...) Reckoner You can't take it with you Dancing for your pleasure You are not to blame for Bittersweet distractors Dare not speak its name Did I cater to all you all your needs Because we separate it ripples our reflections (in rainbows) Because we separate it ripples our reflections (in rainbows)
 

dresner

New member
השיר הטוב באלבום

שהקשבתי לראשונה לשיר הזה, אי-אפשר היה להתעלם מאפקט ההפתעה שלו, כי כולנו ציפינו למשהו שיהיה דומה לסגנון של הגירסא הקודמת, ופתאום קיבלנו שיר שונה לגמרי. ולא התאכזבתי בכלל, אלא בדיוק להיפך, כי הרגשתי שהשיר הזה בא להם בשיא הטבעיות שבעולם, והוא התאים לכל האווירה הנינוחה שנודפת מהאלבום הזה. מה שהוכח גם לאחר מכן, כאשר ג'וני הודה בראיון שההקלטה של השיר הזה צלחה ללא הפרעות ובקלות יותר משאר השירים. "המרכז של האלבום" - לפי ת'ום, לב ליבו , אם תרשו לי להוסיף. ולסיכום: פסגת היצירה הרדיוהדית!
 
למעלה