Waiting For The Worms

../images/Emo79.gif Waiting For The Worms ../images/Emo79.gif

Waiting for the worms הוא המתקפה החריפה ביותר של ווטרס על הפשיזם, ב"החומה" (ואולי בכלל). בימים בהם ווטרס כתב את "החומה", היתה פריחה לתנועות ימניות קיצוניות, פשיסטיות ומעין-נאציות, בכמה מוקדים בבריטניה. אחד ממוקדים אלו היה ברובע בריקסטון, בדרום לונדון, שם גרו באותה תקופה מהגרים שחורים רבים מאיי הודו המערבית. במחצית השניה של שנות השבעים, היה גל של מהומות על רקע גזעי, בבריקסטון ובמקומות אחרים, כאשר קבוצות של "סקינהדס" פשיסטיים התעמתו עם נערים מהגרים. השיר - וגם קטעים בסרט "החומה" - משקפים מצב זה. קטעים בשיר אף לקוחים - אולי מילה במילה - מהנחיות לאחד המצעדים הפשיסטיים בדרום העיר. אין שום ספק למי מתכוון ווטרס כאשר הוא מדבר על ה"תולעים", ולאן יכולה הליכה בעקבותיהם להוביל: היום זה המהגרים, ומחר זה היהודים וההומואים והקומוניסטים, בדיוק כפי שהיה בגרמניה. לטעמי, לשיר הזה אין קיום מחוץ למסגרת של "החומה". ההקשר היחיד שלו הוא היצירה הזו, והוא אינו עומד בפני עצמו. במסגרת הקשר זה, זהו קטע טוב. המוסיקה היא הצד החלש בו, אך מבחינה תמטית, הוא עובד. יחד עם זאת, היו אמנים אחרים שטיפלו בדיוק באותו נושא, באותה תקופה, אולי יותר טוב מווטרס: אלביס קוסטלו למשל, כאשר עוד היה צעיר זועם המחובר למציאות, עם Night Rally שלו, Goon Squad ו-Less Than Zero, ועוד כמה שירים ששכחתי, וכמובן הקלאש, במיוחד באלבומם הראשון. מה דעתכם על השיר?
Hammer, hammer, hammer, hammer, hammer… Eins, swei, drei, alle! Ooooh, you cannot reach me now Ooooh, no matter how you try Goodbye, cruel world, it's over Walk on by Sitting in a bunker here behind my wall Waiting for the worms to come In perfect isolation here behind my wall Waiting for the worms to come Testing, one, two… We're going to convene at 1:15 outside Brixton Town Hall where we will going to... Waiting to cut out the deadwood Waiting to clean up the city Waiting to follow the worms Waiting to put on a black shirt Waiting to weed out the weaklings Waiting to smash in their windows And kick in their doors Waiting for the final solution To strengthen the strain Waiting to follow the worms Waiting to turn on the showers And fire the ovens Waiting for the queers and the coons and the reds and the Jews Waiting to follow the worms Would you like to see Britannia Rule again, my friend? All you have to do is follow the worms Would you like to send our colored cousins Home again, my friend? All you need to do is follow the worms The Worms will convene at Brixton Bus Station. We'll be moving along at about 4 o'clock down Stockwell Road. And then… [unintelligible] … we'll be moving along Lambeth Road towards Vauxhall Bridge. Now when we get to the other side of Vauxhall Bridge we're in Westminster Borough area. It's quite possible we may encounter some Jew boys [unintelligible] by the way we go. [unintelligible]. Hammer, hammer, hammer, hammer, hammer, hammer Hammer, hammer, hammer, hammer, hammer, hammer Hammer, hammer, hammer, hammer, hammer, hammer Hammer, hammer, hammer, hammer, hammer, hammer​
פטיש, פטיש... [בגרמנית:] אחת, שתיים, שלוש - כולם ביחד... אווו, אתם לא יכולים לתפוש אותי עכשיו אווו, גם אם תתאמצו מאוד להתראות, עולם אכזר, הכל נגמר תמשיכו ללכת יושב בבונקר כאן מאחורי החומה שלי מחכה לתולעים שיבואו בבידוד מושלם מאחורי החומה שלי מחכה לתולעים שיבואו בדיקה, אחת, שתיים... מתאספים בשעה 1:15 מחוץ לבניין העיריה בבריקסטון, משם נלך ל... מחכים להעיף את המיותרים מחכים לנקות את העיר מחכים ללכת בעקבות התולעים מחכים ללבוש את החולצות השחורות מחכים לנפות את החלשים מחכים לנפץ את החלונות שלהם ולפרוץ את דלתותיהם מחכים לפתרון הסופי לחזק את הגזע מחכים ללכת בעקבות התולעים מחכים להפעיל את המקלחות ולהבעיר אש בתנורים מחכים למתרוממים ולכושים ולאדומים וליהודים מחכים ללכת בעקבות התולעים האם היית רוצה לראות את בריטניה שולטת שוב, ידידי? כל שאתה צריך לעשות זה ללכת בעקבות התולעים האם היית רוצה לשלוח את בני דודינו הצבעוניים חזרה הביתה, ידידי? כל שאתה צריך לעשות זה ללכת בעקבות התולעים התולעים יתאספו בתחנת האוטובוסים בבריקסטון נתקדם בערך בשעה ארבע במורד דרך סטוקוול, ואז..... נתקדם לאורך דרך לאמבת' לעבר גשר ווקסהול כשנגיע לצד השני של הגשר, אנחנו נהיה באזור רובע ווסטמינסטר יכול מאוד להיות שנתקל.. בכמה נערים יהודונים... אנחנו נמשיך... פטיש, פטיש..
 

The Walrus

New member
דווקא אני לא מסכים

מבחינה מוזיקלית זה אחד הקטעים הנפלאים בחומה, עובד מעולה, עיבוד חזק ומותח... כמובן שזה שיר מעולה. יחד עם stop הוא נהיה עוד יותר עוצמתי...
 

שלום חן

New member
../images/Emo45.gif

לא רק שזה אחד הקטעים החזקים בכל התקליט, שיר חזק ומלא עוצמה מקצב אדיר, בכלל הדיסק השני של התקליט (חלק ב') יותר טוב מחלק א'.
 

Jason2

New member
השיר הזה

מסמל את השלב האחרון לפני השבירה בתהליך הנפשי שעובר על פינק. זה התחיל עם התנתקות מוחלטת ב-Comfortably Numb אח"כ אימוץ של זהות אפלה ב-In The Flesh ב- Run Like Hell ראינו הזדהות מוחלטת עם הצד האפל ואפילו תחילה של מעשי אלימות. וכאן אנחנו רואים איבוד שליטה מוחלט על הדמות ונדרש כוח עצום וכמעט בלתי אפשרי כדי לעצור את זה. כאן התהליך הזה מוצג כתנועה גדולה ופשיסטית שלוקחת את הרעיונות קדימה ומציגה שאיפות לכוח מוחלט בדומה לתנועות ניאו נאציות ופאשיסטיות הקיימות במציאות. כבר לא מדברים על הפרט כמו ב-Run Like Hell אלא על רעיונות דוגמת הפתרון הסופי ושאיפות אימפריאליסטיות וגזעניות בקנה מידה גדול. ואם נחזור לתהליך הפנימי מדובר כאן בשיא הטירוף שלאחריו חייבת להגיע שבירה כלשהי ואכן היא מגיעה בקטע הבא.
 

Jason2

New member
ובעניין המוזיקה

כמו מארש צבאי מתגבר והולך ומנגינה מונוטונית אשר חוזרת על עצמה ונעשית מאיימת וגדולה יותר ויותר. ודווקא הגזענות ושאיפות הכיבוש מוצגות בקטע שקט ורגוע יחסית. הרי רוב הרעיונות והמעשים הנוראים בהיסטוריה באו תוך כדי הבטחות לחיים טובים יותר ולמדינה עשירה ושלווה יותר. עיבוד מצויין ללא ספק.
 

RoieL

New member
פספסת קצת קטעים..

למעשה פינק מחליט להתנתק מהעולם רגע אחרי שהגרופית עוזבת אותו, הוא מרחם על עצמו אחרי שנהג בה כמו שנהג בה [One of my tunes]. ב- ABITW הוא מסיק את המסקנות שלו, וברצועה האחרונה של צד ב' הוא מתנתק מאיתנו [נשלמת בניית "החומה"]. בהיי יו הוא כבר מתחרט על זה, מחפש עזרה, אבל אף אחד לא שומע אותו. מוורה הוא מתחבר למקורותיו, ב- CN מגיעה ההתמוטטות מהסמים, הוא נאלץ לעלות לבמה ב- The whow nust go on, וכשהוא כבר עולה, מתחילה הגזענות, פה הוא הופך לפשיסט, השיא של הטירוף, ובעוד רגע הוא ייתערער.. מה עשיתי? איפה אני? בוא נלך הביתה.. מה שעשיתי היה לא בסדר? I was guilty all this time?..
 

Jason2

New member
בוא נגיד

שב-CN הוא בשיא הפסיביות וב-IN THE FLESH הטירוף הופך להיות הרסני ומזיק.
 

RoieL

New member
בוא.

אבל ב- CN פינהק מזיק לעצמו, נזק שעתיד להשפיע על כולם. זה די שוב, כי פינק הוא הדמות הראשית.
 

The Walrus

New member
כמעט מסכים

בhey you הוא לא ממש מתחרט, אלא מתחיל לחשוב אחרת - אולי אני בכל זאת טועה? אבל לא, זאת הייתה רק פנטזיה, הוא לא באמת מתחרט...
 

RoieL

New member
הפנטזיה

היא על זה שמישהו שומע אותו, תראה את השורה הבאה- The wall was to high as you can see.
 

The Walrus

New member
עדיין

הוא לא ממש מתחרט, אחרת הוא היה פשוט שובר את החומה...
 

RoieL

New member
זה לא קשור

בנובודי הום הוא רוצה לשבור והוא עוד ל אהגיע למצב של CN, למה הוא לא שבר אותה פה? בהיי יו זה כבר מאוחר מדי.. בהיי יו בבתים גילמור שר את פינק ובגשר ווטרס מסביר לנו שזה לא יעזור כי זה כבר מאוחר מדי.
 

Jason2

New member
נראה לי

שבדיוק כפי שהחומה נבנתה בהדרגה, כך גם ההסתגלות לחיים בתוך החומה נעשית בהדרגה. זה נכון שהנתק מתחיל עם Goodbye Cruel World אבל הניתוק המושלם מהעולם ללא כל תקווה להצלה ע" גורם חיצונינעשה ב-CN. בקטעים שלפניו יש עדיין נסיון לתקשורת עם העולם הישן החל מהשאלה is there anybody out there דרך הנסיונות להתקשרות ב-Nobodys Home ועד לקריאה הנואשת האחרונה ב-Bring The Boys Back Home ולא סתם יש כאן חזרה לקריאה הראשונה is there anybody out there המגיעה לאחר הקטעים האלה, קריאה שמסמלת כניעה מוחלטת וחוסר תקווה לאיזשהו גורם שיחזיר אותו בחזרה הביתה.
 

RoieL

New member
אני מסכים

ושים לב שב- CN הדוקטור מנסה לתקשר עם פינק כמו שפינק ניסה עם העולם- Is there .. in there, ורק החומה הפרידה.
 

וינסנטי

New member
בניית מתח מעולה..

קטע חזק מאוד, מפחיד מאוד, והשבירה שלו עם stop היא אחד הקטעים החזקים ביותר שאני מכיר במוזיקה. ווטרס ופינק פלויד בשיאם.
 

CrazySheep1

New member
לעזאזל אני פשוט חרשתי את 'החומה'

השבוע משהו כמו 4-5 פעמים, ואתם לא מבינים כמה חשק אתם עושים לי לשים את זה שוב, אני פשוט כבר עצבני על עצמי שאני שומע את אותו הדבר.
 

RoieL

New member
לדעתי

הלחן פשוט גאוני, כדי להראות את הצביעות של עריצים כמו היטלר יש לנו רגע אחד את ווטרס ששר בקול נעים שהנה, עוד רגע כל הפנטזיות שלנו התגשמו, צריך רק ללכת אחרי "התולעים". הריף תמיד מצמרר אותי, יחד עם סטופ זו אחת היצירות הגאוניות באלבום. אני שונא את הכתיבה הזו של ווטרס, אני פשוט לא אוהב כתיבה סרקסטית מדי, וזה לדעתי השיר החריף ביותר שלו, אבל עם כל הסרקזם הוא מעביר פה בצורה הטובה ביותר את רוח התקופה והאנשים שלהם דומה פינק בשלב זה של העלילה.
 
למעלה