בתור יבואן שהביא הרבה שירוקו לארץ
אני יכול להגיד לך שזה גלגל מדהים למטרה שלשמה הוא נוצר - אבל הפספוס שלך הוא שעל מנת לבחור גלגל אתה צריך להגדיר לך את השימוש שתעשה בגלגל, רכיבת מישור או עליות, רכיבות נפח, רכיבות מהירות, רכיבות ראפטינג, אינטרוולים בספרינטים, רכיבות בגשם וכיוצא בזה. רק אחרי שתגדיר את חלוקת הקמ שלך באמת תוכל לקחת מבין אוסף הגלגלים את המושלם שביניהם. דוגמא: 1. גלגל עם חישוק דק 20-25 ממ משמש לעליות או לרכיבות קבוצתיות עם תאוצות שכין הוא מאיץ טוב - אולם אין הוא מתאים לרכבישות נגד שעון או טריאתלון מכיוון שהוא לא שומר על מהירות. כמו כן היציבות שלו בירידות פחות טובה מכיוון שכל משב רוח יעיף אותך מהאופניים. 2.גלגל עם חישוק עבה 45-80 ממ יהיה פחות טוב לעליות כי הוא לא מאיץ טוב וכמו כן פחות טוב לרכיבות כביש עם מיאוצים. אולם הגלגל יהיה נהדר במירוצי נגד שעון וכן בטריאתלונים או ברכיבות מישור ארוכות. שים לב לא תמיד יש בארץ פנימיות לחישוקים כאלו - שאל כל מי שיש לו גלגלי ZIP 404 צריך או מאריך (שלא תמיד עובד טוב) או פנימיות יקרות של 60 ממ (לך חפש) 3. גלגל אמצע - 30-39 ממ משלב משני העולמות אך לא נותן את המושלם מביניהם. שיקולי תחזוקה: 1. שפיצים - האם יש במלאי, האם ניתן להחליף, האם אפשר בארץ, עלות שפיץ, זמן ההחלפה. 2. מיסבים - האם יש במלאי, האם ניתן להחליף, האם אפשר בארץ, עלות שפיץ, זמן ההחלפה. 3. חישוקים - האם יש במלאי, האם ניתן להחליף, האם אפשר בארץ, עלות שפיץ, זמן ההחלפה. ניסיון העבר מלמד ש: לגלגלי ROLF יש בעיה עיקרית שנקראת טרק!!! הם היו הבעל הבית ולכן רק לנציגים של טרק יש חלקי חילוף שלהם ----> לך חפש. בעיות של שפיצים שנשברים ומיסבים הרוסים נובעים בעיקר מחוסר כלי שנקרא מד מתח שפיצים וממיעוט שפיצים בגלגלים. לכן היום למרות כמות הטרקים האדירה שנמכרו עם גלגלים כאלו לא תראה היום הרבה כגלגלים כאלו שנוסעים עדיין בכביש הארץ וכדאי שתשאל בעלי טרק מסדרת 5XXX מה דעתם על הגלגלים הללו. שפיצים אין מיסבים אין ולכן אתה בחסדם של אתרי האינטרנט!!! האמינות של ROLF עלתה להם ביוקר כשאפילו TREK הפסיקה למכור את האופנים שלהם איתם!!! עלית 1900 גרם MAVIC - למרות נציג מכובד ומסורת יפה עדיין באתר של מוויק כתוב שאת השפיצים של העלית לא להחליף לבד אלה לשלוח לצרפת והם יעשו לך את זה. זה טוב לאירופאים - לך המשלוח יעלה כמו זוג חדש. מי שמאמין שאין שפיצים שנשברים חי בסרט!!! אם אתהרוכב בגשם שכח ממנו - אין פתח יציאה למים. שירוקו 1850 גר לזוג הוא טוב מכולם אולם אין מי שמוכר אותו כיום בארץ ואתה צריך לחפש לך אחד כזה בחול. מיסבים אטומים - קידמי דורש גירוז מידי פעם - שפיצים מיוחדים שדורשים בעל מקצוע ליישר. יש פתח יציאה למיים - לא מטפס מי יודע מה - עושים ממנו אחלה שולחן לקפה כשאתה דורס אותו עם האוטו. בתקציב שלך כדאי לבדוק ג: וולומקס, ריצי שימאנו אלכס (בעיני פשוט גלגלי קקי נוזלי אבל תבדוק) בונטרגר (דווקא בסדר השנה) קריס קינג
אמריקאן קלאסיק לי אישית יש באוסף הפרטי: 1. קמפניולו HYPRON TOBULAR 1200 גרם
ניצחתי אליפות ישראל איתם 2003 2. אמריקאן קלאסיק קרבון טובולר 980 גרם מקום 3 אליפות ישראל 2004 3. אחורי דיסק של כורימה (לא מרוצה ממנו) 4. אמריקאן קלאסיק 350 - 1350 גרם בשביל הכיף 5ץ גלגלי נבו דייטונה חישוקי ריגידה עם 160,000 קמ שבנה לי במיוחד יובל שטינמן שיבדל לחיים ארוכים - לאימונים ולחורף. והיו לי: 1. קסיריום SSC 2000 2. קסיריום SSC SL 2002 3. רולף פרו 4. נבות קריס קינג שפיצים טיטניום חלישוקי מוויק אופן פרו (כל הזמן נשברו שפיצים) 5. מוויק הליום 1999 7. ADA - עשו לי מחיר רק 1000 יורו
מקום 3 ניצנים עלית 2002 איתם 8. נבות רקורד חישוקי קמפניולו ברצלונה טובולאר - מעולים אם כי קצת 9. גלגל X קרבון של קורימה - הקקי קיבל שמינית ונזרק לפח. כבדים - דימא גורלקין ריסק לי קידמי בתאונה בקריטריום בגני התערוכה - מי שזוכר אולי עוד אני כבר לא זוכר כי היה לי חדר גלגלים מדהים בבית. ככה שאני מבין קצת בגלגלים
ארז