אורקל לשירותכם

../images/Emo96.gif אורקל לשירותכם

"הטרנד הלוהט של בלוגים ארגוניים עוד לא כבש את ישראל, אבל סנוניות ראשונות, כמו הבלוג של סמנכ"ל שירות הלקוחות של יצרנית התוכנות, מבשרות את העתיד" (נענע מחשבים). http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=529073
 

דם דם

New member
"הבלוג של סמנכ"ל יצרנית התוכנות"

אויש איזה שם ארוך. עם כאלה שמות ארוכים לבלוגים מוטב שלא יפתחו בלוגים בכלל אחרת עוד נקבל פה שמות כמו הבלוג של: "התאחדות התעשיינים ביהודה שומרון ועוטף עזה" "אירגון הגג של עולי קירגיזיה" "מועצת הלול נגד חתול תעלול" איפשהו זה מבאס שהבלוגים נלקחים לשימושים כאלה של חברות,שיווק,פרסום ועוד...
 

דם דם

New member
בלוג הוא מין "תרבות אלטרנטיבית"

שלא קשורה למיינסטרים, לחברות הפרסום/שיווק שאמורה להיות עצמאית ולתת מין נקודת מבט עצמאית של הציבור. ברגע שזה מתחיל להיות ממוסחר כמו הבלוג שלמקודנלס וטיב טעם.ובלוגים של שחקנים זמרים ושאר המפורסמים (שאגב אני לא מאמין שהם באמת כותבים שם אלא מישהו מטעמם) ועכשיו נכנסים גם בלוגים של חברות כאלה ואחרות...עניין הבלוגים מאבד מערכו ומתמסחר כמו הרבה דברים אחרים. זה משהו שצורם לי
 

Jack Cole

New member
מי החליט את זה?

בלוג הוא פלטפורמה ולא "תרבות אלטרנטיבית". אף אחד לא קבע איזה תכנים צריכים להיות בה ומי יכול לכתוב בה. זה יכול לצרום לך עד מחר. זה לא ישנה את זה שאף אחד לא הגדיר מה זה בלוג ומיהו בלוגר. ושוב: בלוג הוא פלטפורמה.
 

דם דם

New member
לא מעניין אותי

מי הגדיר מה אני אומר את דעתי על הבלוגים. אני ל אוהב את זה שהבלוגים מתמסחרים. עד שהייתה חלקה אחת טובה בו ה"עמחא" שלטו באו עכשיו אותם עשירים קפיטליסטים או מי שהם לא יהיו והחריבו את הבלוגים עם חמדנותם לעוד כסף וכסף.
 

Jack Cole

New member
אלוהים, באיזו בועה אתה חי?

אולי בבלוגיה של תפוז ה"עמחא" שלטו. בכל העולם בלוגים הם לא רק מקום לאנשים עילגים שרוצים שמישהו יקרא אותם.
 

piggy bank

New member
האמת שאני די מסכימה עם jack cole, לא פלא.

אחרי שקראתי את כל ההתכתבות, לא פלא שהבלוגוספירה הישראלית נראית כמו שהיא נראית, כמו ה"עמחא" (כותבים את זה "עמך", יקירי) רק בגלל אנשים שחושבים כמוך. אנחנו כולנו בלוגרים קטנים שלא מצליחים לעשות אפילו עשירית ממה שקרה בחו"ל לפני שלוש שנים - לא מבחינת היכולת לעשות כסף מבלוגיניג, לא מבחינת היכולת להתקדם עם הטכנלוגיות ולא מבחינת רמת הכתיבה והגיוון הבלוגוספרי. כרגיל הכל עלוב, עלוב בגלל אנשים שחיים בתרבות האלטרנטיבית הקטנה שלהם.
 
לדעתי יש מקום לשניהם

הבלוגים הארגוניים או הבלוגים של הסלברטים לא נכנסים במקום בלוגים אחרים, אלא נכנסים כתוספת לעוד אלפי הבלוגים שקיימים בישראל. כמו שציינו בדיון, בלוג הוא פלטפורמה וכל אחד רואה בצורה שונה כיצד הבלוג יכול לשרת אותו. לכל אחד מסוגי הבלוגים (אם למטרות שיווקיות או כיומן אישי המשקף נקודת מבט עצמאית) יש קהל קוראים שימצא את דרכו אל הבלוג שמעניין אותו. לא חושב שאתה צריך לדאוג, להפך - זו התפתחות חיובית.
 

דם דם

New member
כמו שנסיתי להסביר לזוג למעלה

בלוג זה משהו בשליטת העם הוא נותן במה לאנשים הקטנים להשמיע את קולם מול ענקי העולם. אני יותר מתרעם על כך שלמשל עיתונאי פותח בלוג ובו כותב את העניינים העיתונאים שלו. בשביל זה יש לו טור בעיתון. כמו שאנו האנשים הקטנים לא הולכים ונדחפים לעיתונאים במה לפרסם ובטורים שלהם אז אין צורך (לדעתי) שעיתונאי שיהיה לו גם טור בעיתון וגם יפצח בלוג שידבר פלוס מינוס על מה שהוא מדבר בטור שלו. כך גם חברות כמו טיב טעם ומקדונלדס. כמו שאני אתה ושאר האנשים פה לא נכנסים להם העניינים איך לפרסם ולשווק. אז זכותי המלאה להרים גבה כאשר מקדונלדס חודרים לתחום שלנו לצורך שיווקם. כמוהם יש כמובן עוד אינספור דוגמאות. התפתחות חיובית אולי, אבל שענקי השלטון ישאירו את הבלוגים שלהם בפלטפורמות שלהם. זה קצת יותר ימתיק את העניין. כי אם למשל קוקה קולה יפתחו בלוג בתפוז/ישרא זה יגרום להרמת גבות ואולי מנגד גם לשיווק דיי טוב. אני בך הכול אומר שצריך למצוא את האיזון הנכון. שקוקה קולה למשל יפתחו בלוג באתר של החברה.
 

Jack Cole

New member
סלח לי כן

אבל אתה סותר את עצמך. אתה כותב "שקוקה קולה למשל יפתחו בלוג באתר של החברה." טיב טעם ומקדונלדס לא פתחו את הבלוגים שלהם בתפוז ובישרא. אז מה בעצם הבעיה? אתה רשאי להמשיך לחשוב שבלוג הוא במה של אנשים קטנים. זה שזה לא נכון זה כבר משהו אחר
 

דם דם

New member
עד עכשיו

הבלוגים ה"ממוסחרים" (אם לכנות אותם כך לצורך הדיון וההפרדה בין בלוגים של חברות ועשירים לבין בלוגים של "העם") נפתחו ונפתחים בפלטפורמות שלהם. מקדונלדס פתחו את הבלוג באתר שלהם,כמוהם גם טיב טעם. החשש אצלי הוא שפתאום עלית ,למשל, יחליטו לפתוח בלוג גם כן והם יבחרו לעשות זאת דווקא בתפוז,ישרא או בלוגלי. שהם יותר פלטפורמות של הציבור הרחב מאשר פלטפורמות של בלוגי שיווק/עסקים וכדומה. כמו שיש את דה מרקר שבו קיימים בלוגים עסקיים/כלכליים. אני חושב שמוטב יהיה אם ההפרדה הזו תישאר גם לעתיד. שיהיו פלטפורמות לבלוגים עיסקיים ושיווקים וכיו"ב. ויהיו פלטפורמות של בלוגים מ"פשוטי העם". זה הכול. אני לא אומר שבלוג הוא במה רק של אנשים קטנים. אבל מין הראוי שיהיו עוד פלטפורמות שיתמקדו על תחום מסויים. כמו שדה מרקר מתמקדים על בלוג בתחום עיסקי. אני פשוט לא רוצה שבעתיד יהיה עברוב שבתפוז יתחילו להופיע בלוגים של איזה ברוקר מהבורסה ובדה מרקר יתחילו להופיע בלוגים עם סיפורים ושירים שלא קשורים לתחום של הפלטפורמה.
 

Kawaii Baka

New member
מיותר יהיה לציין שבלוג הוא לא עיתון?

(במובן של המגבלות החלות על הכותבים בו כמובן) עיתונאי הפותח בלוג, יהיה מסוגל לכתוב בו דברים שאולי לא עוברים את העורך הראשי בעיתון בו הוא עובד. מכאן שדווקא לראות אנשים שכאלה כותבים בבמה שלא נתונה למגבלות (לרובן לפחות) הרגילות של כלי התקשורת.
 
למעלה