בואו נדבר קצת על נושא השיווק

tlingit

New member
../images/Emo96.gif בואו נדבר קצת על נושא השיווק

מהו שיווק? ובאופן ספציפי – מהו שיווק של אימון אישי, של מאמן אישי? האם מאמן צריך לשווק את עצמו או אולי לנהוג כמו בעלי מקצועות חופשיים אחרים שאינם מפרסמים, או לבחור בפרסום מפה לאוזן? איך אתם מתייחסים לנושא השיווק? אילו מחשבות ותובנות אספתם? [בתודה למאמנת דורית על ההשראה]
 

פוEט

New member
שיווק לדעתי הוא לא "דבר" אלא

דרך חיים שלא נגמרת ,זאת אומרת להסתובב עם כרטיסי ביקור ,לשוחח על עדובתך עם כל אדם שאתה פוגש או לארגן ולפעול כל הזמן בכדי ליצור תדמית אישית מוצלחת ומודעות ,שיכירו וידעו מי אתה ומה יש לך להציע או במילים אחרות אופי שיווקי
 
אבא שלי היה אומר../images/Emo152.gif

"מישהו הציע לי שני פילים באלף דולר. עסקה טובה, מה? אבל אני לא צריך שני פילים ואין לי אלף דולר." וזה מבחינתי כלל הבסיס לשיווק - אני רוצה לדעת שאני מוכרת דבר שהוא בעל ערך ראוי ויותר מזה, לקונה הנכון, שחושב שצריך ויכול לשלם עבור הסחורה. בנוסף הייתי מפרידה קצת בין פרסום ושיווק - האחד פסיבי השני אקטיבי יותר. כמספרת סיפורים - כמעט שמעולם לא פרסמתי אבל אי אפשר לומר שלא עסקתי בשיווק. כמאמנת אני מפרסמת מעט (יש לי אתר) אבל עדיין - בהחלט עוסקת בשיווק. מבחינתי, כל מה שאני עושה בהקשר הזה קשור בשיווק, בין אם מדובר במהלך אדמיניסטרטיבי קטן כמו תשובה לטלפון ועד לאיכות העבודה שלי כמאמנת. נשאיר מקום לאחרים
בברכה,
 

hanashim

New member
חבר שווה זהב

לדעתי אופן השיווק הטוב ביותר זה בשיטת חבר מביא חבר מאמן טוב גורם שהמטופלים שלו יהיו אנשי השיווק והפירסום שלו אני לא מזלזלת בדרכי הפירסום והשיווק האחרות אבל אין כמו צילה טובה מחבר
 

אדלשה

New member
חבר שווה זהב

מסכימה בהחלט! אני גם אוהבת את הדרך הזאת לשיווק. הרבה אנשים גם מעונינים לקבל המלצה מחבר בנוגע לשירות כל שהוא שהם מחפשים. אדל מאמנת אישית מעסה מרפאה פיזית דרך אלמנטים מהאימון.
 
שיווק

אנחנו למעשה כל יום ויום משווקים את עצמינו..עצם העובדה שמכירים אדם ואומרים לו.."נעים מאוד שמי.." זוהי פעולת שיווק. ועכשיו לעצם העניין,אני בעד השווק מפה לאוזן או מה שנקרא בהגה היומית שוק חם. לא מאמין בשווק בשוק קר קרי..עיתונות/ פרסומים/אינרנט במיוחד בתחום האימון. אני בתור מתאמן לא הייתי הולך למאמן זר דרך פרסום בשוק קר אלא למישהו שיש לו קבלות וקיבלתי המלצות חמות.
 
שיווק האימון

לדעתי, כיום אנו עוסקים בשיווק כל היום מבלי להיות ערים לעניין.כשאנו נמצאים במעגלים חברתיים ולא רק במעגל מקצועי, אנו משווקים את עצמנו באמצעות התקשרות (מילולית ולא מילולית)שאנו משתמשים.קל וחומר אם אנחנו בעלי פרופסיה ורוצים להתייחס לתחום זה כך, עלינו לשווק את המקצוע ואת עצמנו כעוסקים בתחום.תחום האימון הוא תחום בו "מוכרים" שירות ולא מוצר כגון מקרר,ועל כן מה שמקובל בתחום נותני השירות כגון עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים אחרים ,צריך להיות מקובל גם בתחום שלנו.ישנו לעיתים בלבול בין שיווק ופירסום.אך אמצעיי שיווק שמקובלים בתחומים אחרים כגון שיווק מפה לאוזן, ובאמצעים אחרים מקובלים ראוי להשתמש בו גם כן.ובהקשר זה קראתי בירחון "סטטוס"של החודש על סמינר שמתקיים בתחילת יוני בשפיים,בו יופיע אחד המאמנים המוערכים באירופה-פטריציו פאולטי שאחד מהרעיונות המרכזיים שהוא מוביל שתקשורת טובה -מטרתה אינה רק שיבנו את הדובר,אלא לתקשר פירושו להגיע לתוצאות הרצויות לנו.לדעתי השקפה שעשוייה לסייע לנו כמאמנים. בהצלחה לכולנו, דורית מאמנת אישית ומאמנת מנהלים www.doritcoaching.com
 
המו שיווק... ../images/Emo140.gif

רוצה להתחיל בשיתוף על שינוי הפרדיגמה האישית שלי בנושא שיווק. עבורי היום, שיווק = נדיבות. בעבר (במהלך שנים רבות של עבודה בשיווק ומכירות של ציוד רפואי) שיווק נתפס עבורי = ניג'וס / נידנוד / בזבוז זמן של אנשים וכדו' כמאמנים המחוייבים לעשיית הבדל בחיים של אנשים יהיה מאד "לא נדיב" מצידנו לא לשווק את השירות/המוצר שלנו אם אנו אכן מחויבים ומאמינים בערך הטרנספורמטיבי של האימון ובתרומה שלו לאיכות החיים. איך משווקים? איך/אם מפרסמים? איך לדבר את המקצוע? היכן להתמקד? לכל אחד העדפות ונטיות משלו - אני קורא לזה אסטרטגיות ומסכים עם כל מה שנאמר בתגובות עד כה. אגב.... גם "מפה לאוזן" או הפניות של "חבר ממליץ לחבר" זו אסטרטגיה שיווקית מובהקת ויעילה ביותר - לוקח יותר זמן לבסס אותה, והיא מושתתת על איכות האימון והתקשורת של המאמן אולם לאורך זמן היא האפקטיבית ביותר. פריצת הדרך היא לראות בשיווק הזדמנות. ולסיום סיפור: "שני מוכרי נעלים מגיעים לפתוח עסק באי חדש שהתגלה באוקיינוס הפסיפי. הראשון מתקשר הבייתה בבכי ואומר לאשתו, אל תשאלי איזה אסון - כולם הולכים כאן יחפים. השני מתקשר לאשתו צוהל ואומר איזה יופי הצלחנו - כולם הולכים כאן יחפים.
 
שיווק בעיני זאת לא מילה גסה.

באימונים עם מתאמנים שלי אני מקדישה נושא שלם בנושא השיווק. מנסיוני האישי, והמקצועי השיווק תלוי בבטחון העצמי של משווק במוצר. הרבה יותר קל לשווק את החבר/ה מאשר את עצמנו. אני רואה בעשייה השיווקית כחלק מהתמקצעות האישית והמקצועית. לנגד עיני עומדת תמיד החזון שלי לאפשר זוגיות לכמה שיותר אנשיים, אושר להם, אושר עצום לעצמי. פועלת בהמון ערוצים שיווקים להפצת האופציה האימונית.
 

אדלשה

New member
שיווק.

לדעתי צריך בין לבין לעסוק כל הזמן בשיווק. להקציב לזה כמה שעות בכל יום. גם כרטיסי ביקור, גם מפה לאוזן, חברים וכו.הכל טוב. גם כשיש הרבה עבודה וביקוש, להמשיך. אדל מאמנת אישית מעסה מרפאה פיזית דרך אלמנטים מהאימון.
 

צביקה38

New member
במשפט אחד

מי שיכול להרשות לעצמו לא לשווק את עצמו סימן שכבר שיווק מספיק. בשורות טובות צביקה ברגמן
 

ליפט

New member
ואני מניחה שאין דבר כזה

אם ניקח בחשבון שממשיכים לשווק את מילקי ואת הגבינה עם הבית.
 
אני מפרידה בין....

..שיווק מכוון, מנותב יעד לבין שיווק טבעי המשתלב בפעולות, באמירות ובמעשים. שיווק מכוון - כרוך בהגדרת מטרה שיווקית (X מתאמנים עד לתאריך...) מלווה באמצעים שיווקיים (כרטיסי ביקור, folders, מיתוג עצמי, תרגול השיווק) וכמובן בעשיה מכוונת (טלפונים, פגישות, שיחות יזומות). במקרה כזה חשוב לתכנן משבצות כמו: מהו אימון, מי אני כמאמנת, מהי מסגרת האימון שאני מקיימת וכו' השיווק הטבעי נעשה בעצם היותך מי שאת. מה שאת מקרינה מפניך, מעינייך ומפיך מה שאת מכניסה לחדר כשאת נכנסת ומותירה אחריך בעוזבך מתאמנים מרוצים שמספרים (במלים וגם שלא) מה תרמת להם הרצון של אנשים לשהות במחיצתך אנשים ששמעו אותך מדברים ויודעים רוצים גם לעבוד איתך וכו'... אור ואהבה ענת המעשים שאת עושה
 

tlingit

New member
נתתם תשובות שיוצרות יותר שאלות ../images/Emo22.gif

שזה ממש נפלא בעיני
מה הקשר בין אימון אישי ושיווק? איזה מקום תופש השיווק בהקשר של אימון אישי? אתם מרגישים שתחום האימון האישי מתייחס לנושא השיווק באופן שונה מתחומים אחרים? ההבדל שציינה הגבירה מן האגם (בין פרסום לשיווק) מדבר אליכם? מהי לדעתכם המהות של השיווק וממה הוא מורכב?
 
למעלה