בוקר טוב

../images/Emo96.gif בוקר טוב

שלום לכולם, אני חדשה כאן ולמעשה נחתתי רק היום ומאוד התרשמתי מהפורום ובמיוחד ממה שאתם מכנים תל"א. השאלה שלי איך מתמודדים עם סביבה אלימה (בגן, בביה"ס), אנחנו משתדלים לחנך לתקשורת לא אלימה ולכוון התנהגויות שונות כמו שאנחנו חושבים שהן צריכות להיות - פניה לאנשים בכבוד, דיבור בפה ולא בידיים וכו'- אבל ברוב שעות היום הם נמצאים בביה"ס או בצהרון ושם המצב קצת אחר ויש עוד ילדים ולא כולם "עדינים" וזה משפיע ולרוב גם מפריע ונראה שחלק המאמץ שאנחנו עושים הולך לאיבוד אז מה עושים? תודה ויום נעים
 

l שי l

New member
בוקר טוב גם לך

השאלה שלך מעסיקה גם אותי לאחרונה אני חושש פחות מילדים אחרים בסביבתם של הילדים שלי ויותר מההשפעות של המבוגרים בסביבתו קרי מורות מורים גננות סייעות וכ"ד מה עושים? אני לא חושב שיש "פתרון" אחד אני עצמי מנסה לברר מה הולך שם, ולנסות "להראות" סביבה שונה, דרך אחרת לתקשר. תקשורת מקרבת מטפלת בעיקר במה שאת מכנה "דיבור בפה" שמסתבר שיכול להיות קשה וכואב כמו "דיבור עם הידיים" אני גיליתי שגם שם קשה להיות "לא אלים" כי ככה כולנו גדלנו, הטחת אשמה באחרים, מניפולציות, ועוד כל מיני מטעמים כאלו. ברוכה הבאה.
 

l שי l

New member
אה... ואני גיליתי גם

שאצלי דברים לא מסתדרים מעצמם. אף פעם.
 
בקשר לדברים שמסתדרים מעצמם

"אלוהים תן לי את הכוח לשנות את מה שניתן לשנות, לקבל את מה שאי אפשר לשנות, ואת היכולת להבדיל בין השניים" זאת בעצם תמצית החתימה שלי ובמסגרת הדברים שאפשר לשנות אני משתדלת לעשות את המקסימום ואז מבחינתי הדברים מסתדרים הכי טוב שאפשר בסגרת המגבלות... קצת פילוסופי לבוקר יום שישי אבל מה היינו עושים בלי קצת פילוסופיה... יו נעים
 

mira ker

New member
שלום אני חדשה כאן. הפורום נשמע לי

מעניין. משהו לגבי ילדים. בכל תקשורת שלא תשתמש בה, הם תמיד יביאו אותך לידי רוגז. כי זאת הדרך שלהם לבדוק גבולות. תפקידנו כהורים לקבוע לילדים גבולות. תפקידי הילדים לנסות להרחיב את הגבולות הללו.
 

l שי l

New member
זה נכון אם את יוצאת מנקודת הנחה

שאפשר להביא אותך לידי רוגז או לומר "הוא מרגיז אותי" בתקשורת מקרבת אני משתדל לקחת אחריות על התחושות שלי ולומר "אני מרוגז" כי צורך כזה או אחר שלי לא מתמלא. התפיסה היא לקיחת אחריות על התחושות והרגשות שעולים ונוצרים כתוצאה מאי מילוי צרכים שלי הילדים ימשיכו להיות ילדים, ולא ממש יוד מה התפקידים שלהם או אם יש בכלל תפקידים כאן ברוכה הבאה מירה.
 

אונסן

New member
אני לא בטוחה לגבי גבולות

התייחסות לגבולות כמשהו דינמי שיכול להשתנות בהתאם לצרכים שלי ושל אחרים (למשל ילדים) עונה יותר על הצורך שלי בגמישות ופתיחות. אני מעדיפה לחשוב גם על גבולות וגם עם ילדים כנושא הפתוח לדיאלוג. אני די חוששת מגבולות הקיימים משום ש"אמא אמרה" וכדומה, כי זה מציב אותי במצב היררכי מול ילדי. לכן אני מעדיפה לדון איתם על גבולות, להסביר מה הצורך שלי מאחורי הגבול, איך אני מרגישה שהצורך לא מתמלא ולברר איתם מה הצרכים שלהם בגבול שונה, איך הם מרגישים עם הגבול בו אני מעוניינת, ומנסה למצוא יחד דרך שתענה גם על הצרכים שלי וגם על הצרכים שלהם. לא ממש הבנתי למה תפקיד ההורים לקבוע גבולות ותפקיד הילדים לנסות להרחיב אותם. מכיון שזה לא פעם ראשונה שאני שומעת את זה ומסתבר שזו דיעה רווחת , חשוב לי להבין את ההיגיון מאחוריה, ולראות אם האו עונה על צרכים אחרים שלי, לכן אשמח מאוד אם תוכלי להסביר לי תודה אונסן
 

mira ker

New member
אונסן, לגבי גבולות לילדים.

כשילד קטן נוגע באש ואת אומרת לא שזה מסוכן ומונעת את זה ממנו, זה נקרא הצבת גבולות. כל תהליך הסוציאליזציה, שפירושו להכניס את הילד לנורמות וחוקיה של החברה זה הכל תהליך של הצבת גבולות, מתוך הסיבה שילד לא יודע מה החוקים של החברה, אליה נולד, ואנחנו כן יודעים, כי אנחנו חיים בה מספיק שנים לכן אנחנו גם המורים של ילדנו. השאלה היא איך אנחנו מלמדים אותו גבולות. ופה מגיעה התקשורת הלא אלימה. נלמד אותו מה הם חוקי החברה והמשפחה לפי חוקי התקשורת הלא אלימה, גם זה התפקיד של ההורה. בכלל טוב לילד לדעת גבולות. כך הוא יותר בטוח בעולמו. אפשר ללמד גבולות גם בנועם. כדי להיות קיצוניים יותר. יש שני גבולות ברורים הם לא תגנוב ולא תרצח. מי שעובר אותם יוצא מהחברה ומבודד ממנה בבית סוהר. יש עוד גבולות דקים יותר. למשל כיבוד ההורים. אבל גם פה ההורים צריכים לדעת מה הגבולות שלהם. יום טוף מירה
 
צהריים טובים ../images/Emo185.gif

אלימות במסגרת חינוכית היא נושא שדובר בה הרבה ועוד ידובר בה המון. תפקיד ההורים הוא לחנך לתקשורת לא אלימה ולצערינו יש הורים שלא מכירים דרך אחרת חוץ מתקשורת לא אלימה. תפקיד הגננת / מורה / סייעת וכל איש חינוך אחר מעבר ללימוד חומר הוא גם לחנך לתקשורת נכונה ולא אלימה. אפשר לקיים סדנאות בגני ילדים גם לצוות החינוכי וגם להורים על מנת לעזור בבניית תיקשורת נכונה ולמנוע תקשורת אלימה. כאן אפשר למצא כמה קישורים העוסקים בנושא.
 
למעלה