סיכום מסע באופני כביש וכמה טיפים

roygl

New member
../images/Emo98.gifסיכום מסע באופני כביש וכמה טיפים

אני רוכב הרים מושבע אבל החלטתי לקנות אופני כביש גם בגלל שאני אוהב לגמוע מרחקים על כבישים, וגם בגלל שה- MERIDA BIG AIR שלי בהחלפת שלדה שבורה בחנות למשך חודש לפחות.... (עד שיגיע משלוח חדש של שלדות) ובלי אופניים אפשר להכניס אותי לבית משוגעים תוך שבוע בערך. זאת הייתה הרכיבה השלישית שלי על אופני הכביש האלו, ואני חייב לומר, כבר חל שיפור מדהים גם בכושר וגם ביכולת ההתמדה לאורך המסע שהשאירו אותי נדהם, ואני ממליץ לכל פריק שטח מושבע כמוני... להצטייד גם באופני כביש פשוטות ולטעום... המסע המתוכנן היה לפגוש עוד רוכב כביש (איציק היימן), שרכב ממטולה לאילת ב- 24 שעות (וכמעט הצליח, רק ביותר שעות!). קבענו להיפגש ביקנעם והייתי אמור ללוות אותו עד לרעננה ואחר כך לחזור לחיפה עצמאית ברכיבה. גיליתי שאיבדתי את המתאם היחיד שהיה לי לונטיל צרפתי... הצרפתים האלה וההמצאות שלהם.... וכבר ראיתי עצמי רוכב, ללא משאבה מתאימה וללא אופציה לתקן פנצ'ר. מפחיד בהתחשב במרחק ובשעה שרכבתי בה. מה שטמבל כמוני שכח, זה שרוב המשאבות הנורמליות בימינו (והייתה לי כזאת) מתאימות גם לונטיל צרפתי... לקחתי את המשאבה, והתפללתי שעד למפגש ביקנעם לא יקרה לי איזה פנצ'ר... והשטח היה מוכשר לכך היטב: קור לא נורמלי, חושך כמעט מוחלט (ירח מלא), ומרפי כמובן שידאג לשים מסמרים, ברגים, ושאר מיני חולרות על הכביש בשילוב עם החשיכה... בגדים ארוכים? אמנם היה קור לא כל כך חזק בחוץ והרכיבה מחממת אבל עדיין... לקחתי. יצאתי מחיפה ב-2 וחצי לפנות בוקר באיחור כמובן לנקודת המפגש ביקנעם... והתחלתי בירידה המתחילה ליד האוניברסיטה של חיפה (410 מטר), עד לתחתית נשר (20 מטר). היה קור לא נורמלי... ולא הצטערתי לרגע שלקחתי משהו ארוך ללבוש. צומת יגור, כביש 70, הורדתי את הבגדים הארוכים, והתחלתי לרכב באיטיות, במישור, מזרחה לכיוון יקנעם. הציוילזציה ותאורת הרחובות נעלמה, ונותרתי גלמוד ללא פנס קדמי שיאיר את דרכי. למרות הירח המלא, עדיין נמנע ממני לראות טוב את השוליים, ונקטתי בטכניקה הבאה: רכבתי על הנתיב הימני משמאל לקו הצהוב (שבו הסיכוי לפגוש פגר/מתכת דוקרת כלשהי) קטן יותר, וכשמגיע רכב מאחוריי אני ניעזר באורות שלו ורוכב על השוליים עד חלוף וחוזר חלילה. עדיין מומלץ בחום לקנות פנס... דקות ספורות לאחר מכן מתקשר אליי איציק מיקנעם שכבר לא יכל להמתין בקור העז (הוא לא לקח בגדים חמים), ואמר שהוא ממשיך דרומה בעלייה לכיוון אליקים ושאשיג אותו. מצאתי את עצמי דוהר במהירות, ללא חימום נאות לשרירים, כדי להקטין כמה שאפשר את האיחור... רכבתי מהר עם דופק גבוה, מה שלא היה טוב, גם בגלל הצורך לחסוך באנרגיה במסע כזה, וגם בשביל הדקות הראשונות, אין זה טוב כחימום... ליקנעם הגעתי עם שרירים "קשים", פעם הבאה אצא מוקדם יותר, מלמלתי וכעסתי על עצמי, ואתחמם כראוי ברכיבה איטית יותר. הגעתי ליקנעם והתחלתי לטפס דרומה על כביש 70 לכיוון אליקים (210 מטר) ושם באמת הצלחתי להשיג את איציק, שנדהם מפרק הזמן הקצר שלקח לי לטפס מיקנעם לאליקים. גם אני נדהמתי... כנראה שהלחץ של האיחור, והמיומנות שכבר הספקתי לרכוש עזרו לי "לדהור" את אותה עלייה במהירויות שלא הכרתי.. מאליקים התגלגלנו לכיוון פורידיס. ירידה רצופה, מתונה מאוד, המאפשרת לך לנוח על האוכף ולהתגלגל במהירות סבירה של 40 קמ"ש. האיבוד גובה איטי יחסית בשל השיפוע העדין, ולכן גמיעת המרחק ללא דיווש ארוכה מאוד, וכיפית. אבל... לא בלילה.. אחרי מספר דקות של תחילת הירידה וחוסר פעילות בשרירים, הקור חזר להציק ובגדול.. והנה אני, המזיע כמו סוס ומקלל החום והקיץ, מוצא את עצמי מחכה לסוף הירידה ולקצת דיווש שיחמם אותי. ניסיתי לדווש בירידה, לא ממש עזר. לא מספיק בשביל להתחמם בקור וברוח במהירות של 40 קמ"ש... ואז איציק עם שיניים נוקשות אמר: "תיכף תהיה עלייה קטנה, ואז נתחמם" ובאמת, היא הופיעה... ובחיים שלי לא חשבתי שאשמח לראות עלייה מתקרבת...... ולפתע, המהירות ירדה, ואנחנו דיוושנו והרגשנו פרץ של חום נעים בוקע ממעמקי גופנו הקפוא... עד להמשך הירידה... הגענו לצומת פורידיס. שם פגשנו את יורם גלבוע שחיכה לנו, רועד מקור. מסכן. גם הוא לא דאג לבגדים חמים. אחרי הפסקה של מספר דקות לחטיף אנרגיה, הטלת מים, וכמו כן היכרות אישית זה עם זה התחלנו להדרים על כביש 4. הדרמנו. שוב חזר לו המישור, והחום גוף פיצה על הקור.. לחדרה הגענו עם תחילת דמדומי הבוקר, ועשינו הפסקה במסעדה. עד סיום ההפסקה כבר כמעט עלתה השמש, והמשכנו, דרומה ללא הפסקות עד לרעננה, ביתו של איציק. השעה הייתה לקראת 7 בבוקר. כאן נפרד מאיתנו יורם, ואני ואיציק רכבנו אל ביתו ברעננה לעוד הפסקה. 86 ק"מ עד כה... מנוחה של שעה, ארוחת בוקר טובה (ממה שהיה לי בתיק) וקפיצה לכפר סבא לקניית מתאם לונטיל, נפרדנו לשלום. הוא המשיך דרומה לאילת, ואני הצפנתי על כביש 4 חזרה לחיפה. עייפות השרירים התחילה בהדרגה להעיק עליי, ובהפסקה הבאה שלי בחדרה, אכלתי שוב כמו שצריך ונחתי. המשכתי צפונה ובאזור עין הוד שרירי כבר הכריזו: "לא עוד!". צומת אורן. (ממנו מתחילה העלייה לבית אורן) זחלתי ועצרתי למנוחה בחניון, לא לפני שהסברתי פנים לקבוצת מטיילים חביבה שהתעניינה לגבי מסלול בכרמל, שאותו אני מכיר די טוב. השעה 12. עוד ארוחה, תנומה של חצי שעה ואני מוכן לעליות של בית אורן. רכיבה איטית, מוזיקה קצבית להחשת הקצב, ואמרתי שעד בית אורן רוכבים רצוף! פחדתי שההילוך הנמוך (שאינו כל כך נמוך באופני כביש לעומת הרים) יכניע אותי, אבל לא נתתי לו ותרגלתי כל מה שיכולתי, החל מדמיון של תנועת הרגליים כשעון, ועמידות ממושכות. אחרי הגשרון הצר והפנייה שמאלה הרגשתי צורך לעצור לכמה רגעים, לקחת אוויר, והמשכתי. מגיעה העלייה המפורסמת והקשה.. ה- SPD שלי לא עמדו בלחץ המשיכות והשתחררה הרגל השמאלית. עצירה להדק את הקפיץ עם אלן והמשכתי עד בית אורן אל חנות האופניים סינגל טרק. (בה קניתי את אופניי) אחרי הצטיידות באביזרים למיניהם (אי אפשר לעבור בחנות אופניים בלי לפתוח לרווחה את הארנק, תמיד יש מה לקנות), המשכתי את העלייה ללא עצירות, ומערבה לכיוון חיפה מצומת דמון(500 מטר). השעה הייתה 2 בצהריים כשהגעתי למבואות חיפה. סה"כ מרחק: 170 ק"מ. נטו על האופניים: 7 שעות. זמן ברוטו למסע: 11 וחצי שעות כולל כל ההפסקות. מתוך 3 ליטר מים ששתיתי: שתי ליטר בכל המסע, וליטר שלם לעלייה בבית אורן! הסיכום שלי: 1. לצאת מוקדם, ללא לחץ, לא לרכב מהר מדי ועל דופק מהיר על ההתחלה. 2. לבצע מתיחות לשרירי הרגליים בכל הפסקה, גם אם היא קצרה מאוד. 3. במסעות ארוכים מאוד, לעבוד על דופק נמוך לאורך כל המסע ולשמור כוחות ודופק גבוה לעליות הקשות, כדי לא לדלדל מהר מדי את מאגרי הגליקוגן. 4. לאכול הרבה דברי מתיקה כדי לשמור על רמת סוכר גבוהה בדם, ולדחות כמה שאפשר ולמזער את השימוש במאגרים (הגליקוגן בשרירים ובכבד), כי לאחר השימוש בו, הביצועים יהיו נחותים בהרבה, גם אם התזונה תהיה טובה לאחר מכן. 5. אם הרכיבה עוברת בשעות הלילה/מזג אוויר קר לקחת בגדים חמים! תוספת המשקל אינה משמעותית, ותמיד עלול לקרות מצב של פנצ'ר/המתנה ממושכת/אפיסת כוחות שבו תהיו מוכנים לשלם כפליים ולו רק שיהיה עליכם משהו ארוך ללבוש! 6. גיליתי, שאמנם ההילוך הנמוך באופני כביש.. לא מגיע לקרסוליהם של הפלטות הנמוכות באופני ההרים, אבל... כמו שהמוכר בסינגל טרק אמר... מתרגלים, ואפילו מפתחים יכולות חדשות, כמו עמידה ממושכת, וחיזוק שרירי הרגליים. אני לא האמנתי לאיזה שיפור ברמת כושר אני מצליח להגיע תוך 3 רכיבות! זהו פחות או יותר... אשמח לשמוע מכם חוות דעת, עוד טיפים שאפשר לשפר, או אם בא לכם לרכב... חג שמח לכולם! רועי גליקמן [email protected]
 

RONBIKE

New member
אתה ממש סופר במלא מובן המילה.

זה קטע שיכול לבוא בכתיבת ספר אוטוביוגרפיה. בקיצור לעניינים היותר חשובים. לדעתי לרכב הרוג ומוטש בכביש בהחלט זה לא מומלץ ועדיף לתפוס מנוחה לרבע שעה או חצי שעה להחזיר כוחות, הרכיבה היא נעימה יותר. מה שטוב לרוכבי כביש שאין לרוכבי שטח הם התחנות של אגד שניתן לנוח בהם ולהמשיך לאחר מכן. לגבי רמת סוכר גבוהה בדם זה בהחלט לא מומלץ היות ורמת סוכר גבוהה גורמת לעייפות ואילו רמת סוכר נמוכה יכולה לגרום לחולשה ואף לרעד. הטוב ביותר לווסת רמת סוכר נורמלית ע"י כך שאוכלים קצת כל פעם מאשר להרביץ במכה אחת הרבה אוכל דבר שמעייף מאוד בהמשך רכיבה. לכל אדם יש את הרמה הממוצעת שלו של שריפת קלוריות כך שכל אחד צריך לתאם את כמות האוכל האופטימלית שלו. עדיף תמיד לאכול קצת ובמספר פעמים מאשר במכה אחת כמות גדולה של אוכל. כך רמת סוכרים נישמרת על נורמל ולא ניגרם זיגזג שמעייף רק את הגוף.
 

roygl

New member
לגבי המנוחות ורמת הסוכר

אתה בהחלט צודק שיש להרבות במנוחות. בכיוון דרום בחלק הראשון של הטיול הייתה רק מנוחה אחת של חצי שעה בחדרה, אבל גם לא הרגשתי שאני צריך יותר מזה, למרות שבאמת היה מומלץ לעשות יותר הפסקות בדרך לשם. בנקודת היעד ברעננה נחתי כשעה ומשהו. בדרך חזרה בחדרה כשכבר הייתי עייף, מנוחה של 20 דקות, ובצומת אורן לפני הטיפוס, מנוחה של כמעט שעה. סה"כ מנוחה היא דבר טוב מאוד, ובכל אחת מהן גם דאגתי לאכול בהתאם להרגשות הבטן שלי (עם קצת יותר דחיפת סוכר), אבל מנוחה ארוכה גורמת "לקירור" של הגוף, ולצורך בחימום מחודש שמתבטא בעייפות בשרירים למשך 20-30 דקות הרכיבות הראשונות של החזרה לפעילות. וכמו כן, למרות שהרגשתי עייף בדרך חזרה, רציתי להביא את הגוף "ללימיט" כדי לגרום לשיפור בכושר, וזאת כמובן כי ידעתי שאני כבר מתקרב לסוף המסע. לקחתי סיכון שאם לא אצליח לעלות את בית אורן, אקח אוטובוס, או אבקש טרמפ מחבר... לדעתי מה שמומלץ הוא לעשות לפחות מנוחות קצרות של 15 דקות על כל שעת רכיבה במסע כזה, גם אם לא מרגישים עייפים, כדי לא להגיע למצב "שפוך" ורק אז באמת לעשות הפסקות גדולות. חשוב מאוד במסעות כאלה להישאר לכל האורך כמה שיותר עירני ולא לבנות על "רזרבות". לגבי סוכר, ממה שלמדתי על עצמי, הוא שאני עלול לפתח עייפות מרמת סוכר גבוהה רק שאני במצב תשוש ברכיבה, אבל עדיין, זה נכון שיש לווסת בצורה מסוימת את כמות הסוכר. אצלי לפחות, תחושות הגוף והתיאבון מנחים אותי לאכול פחות או יותר את הכמות הדרושה. (עם נטייה קטנה מעלה)
 

רובן Z

New member
עניין מעניין כל רכיבות הלילה האלו

בכביש. ועוד בלי פנס. ברי מזל אתם. בחיי. ממש שמח בשבילכם שהכל עבר בשלום- גם אתם בחיים, וגם ללא פנצרים או נזקים אחרים. יוצא לי פה ושם לרכב מעט בחושך. בחורף, כשאני קם לרכיבת בוקר והשמש טרם עלתה. אני מצויד בשני נצנצים מאחורה, פנס מקדימה, מחזירי אור על הקרסוליים, וחולצה בצבע צהב זרחני. מפחידים אותי הנהגים הרדומים של מוקדם בבוקר- אז אני עושה את המקסימום בשביל לחדור במעט את הזיגוג שיש להם בעיניים. מפחידות אותי הזכוכיות, הליכלוכים והאבנים שיש בצידי הדרכים (ובשפע) לכן יש פנס מקדימה. אם הצלחתם לשרוד בלי כל האבזור הזה שבעיני הוא חיוני- ברי מזל אתם! רובן
 

roygl

New member
על רכיבה ללא פנס../images/Emo29.gif

אתה צודק בהחלט.... נהגי הלילה נוסעים מהר ולעיתים פחות מרוכזים, וכמו כל רכיבת כביש.. אתה נתון לחסדי הנהגים...
פנס זה דבר מומלץ וחיוני לרכיבת כביש לילית. אמנם נקטתי בשיטה של שימוש בנתיב הימני בהיעדר רכבים, אבל, מכשולים כמו פגרים, תקרים, ודברים יותר מסוכנים, מופיעים לעיתים גם בנתיב הימני, ככה שאפשר להגיד, שלקחתי סיכון ממשי.
אני בהחלט מתכוון לקחת את הנושא בצורה מקצועית ורצינית, ולהרכיב פנס קדמי.
מה שכמובן רכבתי איתו הוא שני נצנצים אדומים מאחור, ואחד ירוק קדמי, כדי להיראות.. הרעיון שעומד מאחוריי 2 נצנצים מאחורה או יותר, הוא שזה "מדמה" מספר רוכבים ולכן גם זהירות יתר מצד הנהגים! תחשבו על זה!
 

IlanShacham

New member
ורכיבה עם ווקמן בכביש חסר שוליים

כמו העליה לבית אורן.... מה יהיה, תגידו לי? אחלה סיפור. תמשיך להנות מהאופניים.
 

yaron j

New member
איציק היימן הצליח! בקרוב התמונות

מהקטע ב"ש-אילת...
 

roygl

New member
לא אמרתי שהוא לא הצליח, רק ציינתי ש

שזה בסוף לקח קצת יותר מ-24 שעות, ובאמת, כל הכבוד לו! אני מצדיע לו! הבחור עם כושר מדהים ממה שרכבתי איתו, והלוואי וגם אני אגיע יום אחד לרמה כזו...
כאן כבר לא מדובר בכושר... אלא ביכולת להתמיד על האוכף כל כך הרבה זמן... ולשמור על מאגרים מספיקים למסע כזה:)
 

nnsad

New member
כיף של מסע...מסע של כיף

שוב אני יושב מאחור ורואה איך אנשים תופסים יוזמה ועושים משהו שונה. לגבי תזונה - אם תעמיס על עצמך כמות גדולה מדי של סוכרים תגרום להפרשת יתר של הורמון אינסולין המונע מהסוכר לצאת מהכבד ומערכת העיכול אל הדם וכן מאיט את שריפת השומנים. זה בטח לא מה שהגוף שלך צריך בזמן רכיבה. אכילה של מנות קטנות יחסית תעזור למנוע את הפרשת היתר של האינסולין. כמו כן שילוב של חלבונים ושומנים (לא רווים) עם הפחממות יעזור. לוקח הרבה זמן ללמוד את הגוף שלך - כמות אוכל, מנוחות, תנוחות וכו'. לגבי המסלול - אני גר ביקנעם ועברתי לפני כחדשיים לרכיבת כביש. אחד המסלולים האהובים עלי: יקנעם - פרדיס - צ.אורן - בית אורן - אניברסיטה - נשר - יקנעם. עליה די מתונה עד לקיר (כך שמעתי שמכנים את העליה התלולה לפני בית אורן) ממש חוויה לעבור את זה. לצערי Single track סגורים בשעות שאני רוכב שם. המרחק הגדול ביותר שלי הוא 145 ק"מ - פשוט לא מצאתי יותר זמן... לגבי האופניים - ספר קצת על הדגם וביקורת. אני רכשתי Giant TCR3 בבית אורן, ועדיין לא בטוח שעשיתי בשכל. אולי הייתי צריך להשקיע יותר...
 

roygl

New member
על האופניים עצמן...

חיפשתי את האופניים הכי זולות שיש ועם יחסי העברה שמתקרבים כמה שיותר לאופני הרים. (מבחינת כוח) קניתי MERIDA ROAD 850 בסינגל טרק בבית אורן. המחיר שלהן הוא 1400 ש"ח אבל קניתי אותן ב- 1000 ש"ח יד שנייה. (של משתמש שהחזיר וקנה משהו מקצועי יותר) ובינתיים אני מרוצה מהם מאוד. אמנם הם כבדות יחסית לאופני כביש אחרות (שעולות 5-7 אלף) ועשויות משלדה כרומולית, אבל הג'אנטים שלהן ממש ממש קלים.. כמו כן, יש יחסי העברה "כוחניים" יחסית בהשוואה לאופני כביש. יש קסטת דאבל מקדימה עם 42 ו- 52 שיניים. מאחורה 7 פלטות שהקיצוניות הן 28 ו- 14 שיניים. לרוב מוצאים 23 שיניים מאחורה... שזה יחסית קשה למי שמתחיל רכיבת כביש. ההילוכים עוברים בשיטה "הקלאסית" עם מוטות ברמה. מה שכן, יש קליקים לכל הילוך, ולא בצורה רציפה. אמנם בסיסי, אבל מוזיל מאוד את האופניים, וגם מתרגלים ממש ממש בקלות. מבחינה חיצונית הן גם נראות ממש טוב, צהוב על גבי שחור בצבעים נועזים כאלה.. סה"כ אני ממש מרוצה יחסית למחיר שהשקעתי ולדעתי קיבלתי אפילו תמורה טובה יותר... וממליץ עליהם בחום. (נותרו בחנות עוד 2 זוגות אם אני לא טועה) אני גם אעלה תמונה שלהן לכאן בקרוב.
 

RONBIKE

New member
בהחלט אפשר להסכים איתך שהאופניים

בהחלט שוות את מחירן וחשוב להבין שדווקא מערכת הילוכים פשוטה מנואלית כמו שיש במרידה-850 היא לא פחות טובה מהדגמים היותר משוכללים כמו האולטגרה או ה-105 אך בהבדל שבמעכות החדשות נותנים ידיות STI כביכול אוטומטיות להחלפת הילוכים שעושות המון בעיות בדגמים הזולים יותר שניתנים באופניים שמחירן 3000-4000 מערכות כמו הטיגרה או הסורה של שימנו עושות הרבה בעיות בהחלפת הילוכים כולל יציאה מכיוון. דבר שלא קורה במערכות פשוטות כמו של המרידה 850 החיסרון של המרידה היא השילדה הלא כל כך גמישה לקפיצות וצריך להחליף את המזלג למזלג קרבון בכדי להגביר את הגמישות. אני ניסיתי ברכיבה אופניים אלו וזה הדבר הבולט שלא מצא חן בעיניי. חבל מאוד שחברות אחרות הפסיקו לייבא אופניי כביש עם שילדות טובות והילוכים ידניים לא STI דבר שהיה מוזיל את מחירי אופניי הכביש בצורה ניכרת.
 

איציקH

New member
STL בהחלט בעייתי, אם כי...

STL עושה לי בעיות כמעט מהיום הראשון, וגם מייקר את האופניים, ואני מאמין בפשטות ואמינות, במחיר שווה לכל נפש. מצד שני, זה בהחלט כיף...
 

nnsad

New member
בעיות הSTL

איזה רמת הילוכים עשתה לך בעיה? אני רוכב עם Tiagra ומאוד מקווה לא להיתקל בבעיה. נכון לעכשיו ההילוכים עוברים חלק ואין שום בעיה מכוון הSTL. קראתי גם ביקורת מקצועית שציינה שמערכות Tiagra מוערות מעט מדי ואפילו עדיף להתפשר על Tiagra ובחיסכון לשפר גלגלים.
 

איציקH

New member
לא קשור להעברה, אלא החלפת כבלים

החלפת הכבל ב-STL קצת מסובכת יותר, וכנראה נגרם לי נזק לידית אחת כתוצאה מזה. גם בידית השניה יש בעיות מאז שהחלפתי כבל, וצריך שתי תנועות להעברת גלגל השינים הקדמי
 

RONBIKE

New member
נסה פעם לעלות על ג'יאנט או פג'ו

ישנים עשה סיבוב על שילדה כזו ותיראה את ההבדל בין לרכב על שילדות שיוצרו בצרפת או ארה"ב לבין השילדות אפילו של אותם מותגים שמיוצרים כיום בטייאן . שמיים וארץ. רכות וגמישות מול קשיחות חדה לכל קפיצה.
 

איציקH

New member
ממטולה לאילת ב-קצת יותר מ-24 שעות

לא רק פנס אחד היה לי, אלא שניים, וסוללות רזרביות לשניהם. אלא שהסוללות בפנס שעל הכידון נגמרו, ואני הייתי כבר בשלבי התקררות מתקדמים עקב עצירה לא מתוכננת בצומת גולני, והירח היה מלא, לכן העדפתי להמשיך. בלילה השני בנגב כבר הייתי חכם יותר, והכנתי את הפנס השני בהישג יד. אלא ששם הכריעה אותי העייפות דווקא, והתחלתי להרדם. בגלל עיכובים לא מתוכננים, חלקם טפשיים ומיותרים וחלקם לא, כבר הייתי 24 שעות בדך כשהגענו, ירון ואני, למישר, ושם התחלתי להרדם על הכידון... מה שהעיר אותי לשעה נוספת היה פאואר ג'ל - שמעולם לא השפיע עלי בעבר כהוא זה. ממש מציל חיים. ישנו בקטורה בסוכה (ממש כך) ולאילת המשכנו עוד 50 ק"מ רק בכדי להחתים את הכרטיס ולשוב הביתה. בפעם הבאה נהיה מתוכננים יותר - זה אפשרי אבל מחייב תכנון מדויק ועמידה בזמנים. זה לא טיול סתם...
 

nnsad

New member
ממש לא יצאת ידי חובה

אני חושב שמסע כזה הוא משאת נפשם של רבים וטובים, בשבילם אתה חייב לפרט יותר (טוב אתה לא חייב כלום אבל...) ספר על המסע - הכנות, רכיבה, קשיים ועוד ועוד.
 

איציקH

New member
../images/Emo29.gifצודק. ראה גם הצעות לסיבוב נוסף

המוטיבציה באה בעקבות טור ד'ישראל בו השתתפתי בחודש שעבר, שנקטע בבאר-שבע. המסקנות שלי מהטור: חייבים ירח מלא או כמעט מלא, צריך אספקה וציוד, תאורה, ורצוי לרכב כמה שיותר מהמסלול עם אנשים נוספים. ללא רכב ליווי אסור לנסוע בערבה (יש לי נסיון מפחיד עם הכביש הזה בלילה, שעה אחת הספיקה לי), ולכן עדיף דרך מצפה רמון - העליות לא קשות מדי, במיוחד בלילה באויר קריר. אז קודם כל הרכבתי סבל (גועל נפש הכרחי), לקחתי שני פנסים, בגד עליון (לא מספיק, מסתבר - רצוי לקנות חולצת רכיבה לחורף), בננות, סנדביצ'ים ושתיה (שני ליטר בבקבוקים), משקה אנרגיה, שתי פנימיות וצמיג נוסף. יום קודם נסעתי לכפר גלעדי לנוח כמה שעות באכסניה. כבר כאן התחילו הבעיות - קודם כל לא הצלחתי לישון מספיק (וזה חזר אלי בנגב), והשותף המתוכנן מקרית שמונה (ג'ורג' - אנחנו עוד נרכב ביחד!) לא יכול להצטרף עקב תקלה חמורה. יצאתי מוקדם מהמתוכנן, מתוך כוונה להקדים את כל המסע. ממטולה יצאתי בעשר ורבע, ועד צומת גולני רכבתי ברציפות בקצב נינוח וללא בעיות מיוחדות. הנסיעה בלילה בכביש הזה מדהימה, אם כי התנועה היתה רבה מהצפוי לפי הטור חודש קודם - כנראה בגלל החג ובגלל השעה המוקדמת יותר. בגולני עצרתי לרבע שעה לאכול ולמלא מים - טעות חמורה, כי מיד כשיצאתי חטפתי את כל הקור, איבדתי תחושה בידיים ואפילו קצת ברגליים. במצב כזה צריך להמשיך לרכב בכל מחיר, בכדי להתחמם בחזרה, וזאת עשיתי, ואז נגמרו הסוללות בפנס, ולא החלפתי בכדי להמנע מעצירה נוספת. הירח המלא הספיק לי, והנצנצים נתנו מידה מסוימת של בטחון, אבל ההרגשה במצב כזה לא ממש נעימה. מסקנות: אסור לעצור בלילה, ואת הפנס הרזרבי יש להכין בהישג יד. את השותף השני - רועי - פגשתי ביקנעם, אך הוא אחר (שלא באשמתו) בחצי שעה, וכך נגרם עיכוב נוסף. על מנת לא לעצור נסעתי הלוך וחזור בעליה לאליקים. רועי הגיע במהירות שיא מרשימה בעליה, והמשכנו בירידה לפורידיס, שם פגשנו את יורם. במישור החוף מזג האויר נעים יותר, ורכבנו במהירות טובה עד חדרה, שם עצרנו לקפה. ההפסקה היתה ארוכה מדי (רצוי לקצר בהפסקות בכלל בלילה הראשון), וכך גם ההפסקה בבית בכפר-סבא (רצוי להכין תיק שני מראש). מכפר-סבא לבאר-שבע רכבתי במהירות שיא - 28 קמ"ש בממוצע עד קרית גת, 27 קמ"ש כל הדרך. מגדרה עד באר-שבע זה כביש די כיפי לרכיבה, והורוח היתה גבית כל הדרך. בבאר-שבע פגשתי את ירון, אבל שוב נגרם עיכוב כי גנבו לי - לא את הפנס, לא את הפולר, ואפילו לא את המשאבה, אלא את בקבוק הליטר, הדבר היחיד שאני באמת צריך. עם ירון נסעתי בקצב נינוח הרבה יותר. פנצ'ר במשאבי שדה גרם לעיכוב נוסף, כך שהגענו לנחל צין כבר בחושך. הלילה בנגב מדהים, רואים את שביל החלב והרבה מאוד כוכבים, וממש לא קר, לפחות בתחילת הלילה. הגענו למצפה רק בשבע וחצי, ויצאנו רק בתשע. האמת שהיו לי מחשבות להשאר במצפה עד הבוקר, בעיקר בגלל הקור שציפיתי לו (שלא היה נורא בכלל בסוף), ובדיעבד זה מה שהיינו צריכים לעשות - לפחות לנוח מספר שעות. האחור השתלם מבחינת התאורה - אור הירח האיר כמעט מרגע שיצאנו, המכתש ומעלה אפור נראים אחרת לגמרי באור ירח - כל ההרים כאילו מוקטנים. הכניסה למישר והנסיעה בו מרשימים בליל ירח כמו ביום (בדרך כלל אני מגיע אליו בבוקר מוקדם). אלא שכאן הגעתי ל-24 שעות רכיבה ו-40 שעות כמעט ללא שינה, והתחלתי להרדם ברכיבה. למזלנו (וגם לרוע מזלנו) אין כמעט מכוניות. התחלתי לראות חזיונות שווא, ורק הג'ל עזר - באופן מיידי, ממש כמו תרד לפופאי. את מעלה פארן עשינו בקלות, והגענו לצומת ציחור. כאן התחיל כבר להיות קריר (למזלנו הרוח, אם היתה, היתה גבית), והחלטנו להמשיך לשיזפון. אלא שכאן התחלתי להרדם ממש, והתחלנו לשיר, ואחר כך לצעוק ולקלל אחד את השני בכדי לשמור על עירנות. הג'ל, מסתבר, השפעתו מוגבלת, ואת הירידה התלולה לקטורה עשיתי כבר מתוך שינה ממש, ואפילו נפלתי על הכביש. עד כמה שיכולתי לראות, הקטע המדהים (והתלול במיוחד) בסוף הירידה מדהים עוד יותר לאור הירח, הצוקים בעלי הצורות המיוחדות מוארים באור חוור ומסתורי. בקטורה עצרנו ונכנסנו לסוכה, ואני נרדמתי כמעט מיד - על רצפת הבטון, ללא שום סידור מיוחד. בבוקר המשכנו לאילת, רק בכדי להשלים את המסלול, כולל העצירה המתחיית ביטבתה, ולאחר מנוחה נוספת חזרנו לתל-אביב. סיבוב נוסף - או בחודש הבא, עם רכב ליווי בחלק מהדרך, או באביב הקרוב.
 

nnsad

New member
מדהים...

צור קשר בפעם הבאה, אני מעוניין להצטרף לפחות לחלק מהדרך (אם לא לכולו...).
 
למעלה