אני דווקא מרגישה שהיא ממש ממש אוניברסילית
צ'יאקי הוא בערך הדמות הכי מערבית בעולם, וזה גם הגיוני כי הוא גדל באירופה. נודאמה מוזרה בכל תרבות, העניין הוא שהיא באמת רק מוזרה ולא מטומטמת והזויה בצורות יוצאות דופן כמו שהרגשתי שהיא תורגמה להיות בדרמות, ולאורך הסדרה כשרואים את ההתפתחות המדהימה שלה ואת מה שהיא הופכת להיות (עוד בעיה שלי עם הדרמה היפנית, ואולי גם הקוריאנית - המון התרכזות בהתפתחות של צ'יאקי ומעט מאוד התייחסות למסע המטורף שהיא עוברת כדי להפוך מילדה עם חלום להיות גננת לפסנתרנית של ממש) מבינים שהיא גם בחורה ממש חכמה ואני חושבת שעם תרגום נכון היא יכולה להיות מדהימה.
חוץ מהם אין יותר מדי דמויות בעייתיות מבחינת התרבות, וחוץ מזה, כל הרעיון של המנגה הוא שמוזיקה יכולה לחבר בין אנשים שונים לחלוטין מתרבויות שונות לחלוטין עם דעות שונות לחלוטין
מה גם שבמערב לא יפחדו להתעסק עם כל התרבויות ולשם שינוי כשהם יגיעו לצרפת הם באמת ידברו צרפתית ולא "ידבבו את כל הדמויות" כדי להקל על הצופים XD טניה שבאמת תהיה רוסיה ותדבר רוסית, רוי שתדבר עם אמא שלה בסינית ולא ביפנית
צ'יאקי ונודאמה מאוסטרליה! כי ארה"ב זה נדוש מדי ואפשר להצליח שם גם בלי להגיע לאירופה, אנגליה במרחק רכבת מצרפת וזה משאיר את אוסטרליה בתור המדינה היחידה דוברת האנגלית שיכולה להיות מקבילה
 
אני כן מרגישה שמדובר ביצירת מופת כי באנימה ובמנגה הדמויות מתפתחות באופן מדהים, ויש משמעות לבחירה של כל יצירה מוזיקלית. גם לדמויות המשניות יש כל כך הרבה יותר מקום ואפילו הדמויות שעצבנו אותי (רוי! קיבלה מקום מזערי בדרמה היפנית ואין לי מושג מה היא עשתה במשך פרק וחצי בדרמה הקוריאנית כי היא הייתה לא קשורה) היו כל כך אנושיות וחכמות.
אני פשוט מאוהבת בסדרה הזו ובכל מה שקשור אליה והאמת שהיא הסיבה היחידה שבגללה חזרתי לצפות בדרמות כי מאז שהתגייסתי אי שם לפני 5 שנים נטשתי את חיבתי לאסיה, בין היתר גם ל-J\K-music (אפילו שלפני 5 שנים הייתי בין המארגנים של מסיבות הג'יירוק בארץ
)
 
טוב יצא שקצת חפרתי כי אני נורא מתלהבת
 
ד"א תודה על המידע, זה באמת מסביר הרבה דברים לא ממש ברורים בפרק האחרון.