בכיף
ולגבי הסלרי
יש בה רומנטיקה - אבל לא הרבה... זה לא העיקר בדרמה הזו. אם את מחפשת משהו קליל במשקל נוצה, זו כנראה לא הדרמה שמתאימה בעיתוי הזה
למרות שיש בה קטעים קורעים מצחוק.
בעניין האישיות הסכיזואידית - בסדרות לא פעם מקצינים דברים לעומת המציאות, לחיזוק המימד הקומי או הדרמטי... אגב, הסדרה הזו מבוססת על דרמה יפנית (שהצליחה הרבה יותר מהרימייק הקוריאני). מעניין איך הנושא הזה הוצג שם.
לגבי האקסים שמתקמבקים - אני חושבת שאפשר ליהנות מחלק מהקומדיות הרומנטיות, אם רואים בהן סוג של אגדה ולא מחפשים בהן איזשהו ערך מוסף מעבר לזה, ו-Cunning Single lady די מתאימה לשטנץ הזה. במבט לאחור, אני חושבת שנהניתי שם יותר מהקטעים המרגשים מאשר מקטעי ההומור, אבל זו לא סדרה דגולה בעיניי, אלא חביבה כזו. עם "זוג בשעת חירום" היו לי עליות וירידות (למרות שחיבבתי מאוד את השחקן הראשי). היא התחילה עם הומור סלפסטיקי כזה שלא דיבר אליי כ"כ. באמצע הסדרה התחברתי קצת יותר, ולקראת הסוף היה כיוון מלודרמטי שלא התלהבתי ממנו, והפרק האחרון היה נחמד אבל רובו הרגיש לי כמו פילר כזה...
והנה סקירה שכתבתי בזמנו על הסלרי - יש בה מידע ראשוני על העלילה והדמויות:
-------------------------------------------------
הסדרה
History of the Salaryman (הידועה גם בשם המקוצר Salaryman) שודרה ברשת SBS בין החודשים ינואר-מרץ 2012. הסדרה, שהייתה אמורה לכלול במקור 20 פרקים, הוארכה בשל ההצלחה ל-22 פרקים. הרייטינג ההתחלתי הצנוע עמד על 9.9%, ואילו הפרק האחרון דורג בראש טבלת המדרוג עם 24.7% צפייה (ובממוצע 18.8%).
עלילה ודמויות מרכזיות:
הסדרה שואבת השראה מתקופה הידועה בשם Chu–Han Contention בסין הקדומה – תקופה של כאוס ומאבקי שלטון בין הפלת שושלת צ'ין ועד עליית שושלת האן. ב"סלרי מן" העבירו את זירת ההתרחשויות ממאבק צבאי-פוליטי למאבק משפחתי-עסקי, ומהתקופה הקדומה (206-202 לפנה"ס) למאה ה-21.
בגדול, המוקד העיקרי הוא חברת ג'ייבול (Chaebol) קוריאנית טיפוסית – כלומר קונגלומרט ענק בבעלות משפחה עשירה, העוסק בין השאר בתחום פיתוח התרופות ומכשור רפואי (לדוגמה: פיתוח תרופה מהפכנית ומעכבת הזדקנות). בזירה התחרותית הזו נפגשות ארבע הדמויות המרכזיות שלנו (שלכל אחת מהן יש דמות מקבילה בהיסטוריה הסינית. ותודה לבלוג של Dramafever):
יו באנג (לי בום סו- On air, Giant, "דר ג'ין") –תפרן שסיים לימודים באוניברסיטה סוג ג' ועובד בעבודות מזדמנות. אבא שלו תמיד חלם שבנו יעבוד כשכיר בחברה גדולה וילבש חליפה, אבל הבן לא הצליח להתקבל לאף חברה רצינית (חסרים לו קשרים ולאו דווקא כישורים).
בק יו-צ'י (ג'ונג ריו וון – סאם סון המתוקה, מאיזה כוכב את) – יורשת עשירה וחסרת מעצורים עם פה ג'ורה רציני שלא כדאי ליפול לתוכו. מתהדרת ביכולת המופלאה לקלל בשלוש שפות.
צ'וי האנג-וו – (ג'ונג גיו וון – ד"ר צ'אמפ, Loving You a Thousand Times) – מנהל אמביציוזי, קר רוח ושחצן, שסיים את לימודיו בהצטיינות בהרווארד ומחוזר על ידי החברות הגדולות בקוריאה, שרוצות אותו בשורותיהן.
צ'ה וו-הי (הונג סו היון, "הנסיך שלה", "שקר לי") – כימאית שעומדת בראש צוות הפיתוח של תרופה מהפכנית בתחום האנטי אייגי'נג.
חוצמזה יש עוד המון דמויות ואנסמבל שחקנים מצוין. אין רגע דל בסדרה הזו ואין אף דמות מיותרת. רובן ככולן מעניינות ותורמות את חלקן לפאזל המרתק הזה.
http://asianwiki.com/History_of_the_Salaryman
התרשמות אישית:
על פניו, זו יכלה עוד דרמה קוריאנית שמתמקדת בנושאים מוכרים כמו יריבות עסקית, פוליטיקה משרדית, מאבקי כוח ויחסים בעייתיים במשפחות עשירות ולא מתפקדות. אבל כבר מהשנייה הראשונה ברור שזו לא דרמה סטנדרטית, בזכות היצירתיות, המופרעות, המקוריות והמשחק המעולה ושילוב בין סגנונות – מתח, מלודרמה (על גבול המקג'נג לפעמים), קומדיה שחורה ואולי גם נגיעות של פרודיה.
אני לא זוכרת מה הייתה הסדרה האחרונה שגרמה לי לצחוק כל כך (עד דמעות ממש), ושדרשה ממני לשמור על ריכוז גבוה בכל דקה ודקה (ואין מה לדבר על המרצה). אבל למרות שזו סדרה מאוד מצחיקה (חלק גדול מהזמן) היא בכלל לא קלילה. יש כאן גם מתח ויסודות דרמטיים והרבה מאוד מושגים ותכנים מהעולם העסקי והתעשייתי. זו כנראה גם הסיבה שלקחתי את הסדרה לאט. לרוב פרק אחד ליום. רק ביום האחרון לא יכולתי להתאפק וצפיתי בשלושה פרקים ברצף – המתח עלה והייתי חייבת לדעת איך זה ייגמר.
החלק הראשון של הסדרה היה מלא הפתעות והתעלה על כל הציפיות שלי. זירת ההתרחשות הייתה דינמית והשתנתה כל הזמן, ולא יכולתי לנחש מה יהיה הלאה. בחמשת הפרקים הראשונים של "סלרי" יש התרחשויות ופיתולים מהממים שמספיקים לסדרה שלמה. הייתי בתחושה של וואו מתמשך. החלק האחרון של הסדרה, לעומת זאת, היה ממוקד בזירה אחת שבה חוקי המשחק היו די ברורים, כך שהיו פחות הפתעות מבחינתי, ובנוסף לכך נרשמה התמקדות יתר (לטעמי) בדמות ובקו עלילה מסוים – אבל עדיין הסדרה נשארה מרתקת, ושמרה על אופציות פתוחות כמעט עד לקו הסיום.
התלהבתי מארבע הדמויות הראשיות, למרות ואולי בזכות החולשות שלהן. היה כאן שילוב מוצלח בין כתיבה משובחת ופיתוח דמויות (בעיקר בחלק הראשון) ומשחק מצוין וכימיה נהדרת (לאורך כל הדרך).
לי בום סו הוא שחקן קומי ודרמטי נהדר שמקרין הרבה חום ואנושיות – התלהבתי ממנו ב-On air, ועכשיו אני עוד יותר רוצה לצפות ב-Giant בכיכובו (סדרה של 60 פרקים מאותו בית יוצר – תסריטאי ובמאי).
ג'ונג גיו וון (שבו התאהבתי בד"ר צ'אמפ") עושה כאן תפקיד שונה לחלוטין כאיש עסקים קר ומחושב, אבל כאמור הוא כבש אותי דווקא ברגעי החולשה, והיו לו מבטים ממיסים (ולשמחתי גם רגעים שבהם היה אפשר ליהנות מגופו הבנוי לתלפיות... פאנגירל שכמותי).
גם
הונג סו היון היפה הייתה נהדרת בתפקיד שלה, אבל ההפתעה הגדולה הייתה
ג'ונג ריו וון – היא הייתה מבריקה, ורסטילית וכובשת, ואני לא מצליחה לדמיין אף שחקנית אחרת שהייתה עושה את התפקיד הזה בצורה כ"כ מוצלחת. זו דמות עם רגעים מאוד מוקצנים שעוברת לא מעט תהפוכות, וג'ונג ריו וון הצליחה להעביר אותה בצורה מדויקת, מעוררת אמפתיה וקורעת מצחוק! כ"כ אהבתי את הדמות שלה, עד שבמהלך הסדרה נתקפתי חשק לצבוע את השיער באדום ואת הציפורניים בשלל צבעי הקשת...
בפרקי הסדרה הזו כדאי לצפות עד השנייה האחרונה, גם אחרי כתוביות הסיום – כי בסוף כל פרק ממתין עוד בונוס קטן – סרטון נוסף והומוריסטי, שלרוב נותן זווית חדשה לאירועי הפרק, סוגר פינות ו/או סתם קורע מצחוק...
דוגמה ליצירתיות של העוסקים במלאכה אפשר לראות בטיזר/קליפ מיוחד – אין לו קשר ישיר לעלילה, אבל נראה לי שהוא מבטא באופן מטאפורי את שדה הקרב העסקי (ונדמה לי שקראתי שהוא צולם בשוט אחד). ובכלל, בסדרה הוזכרו הרבה אסטרטגיות צבאיות קדומות, שעברו התאמה לעולם העסקים המודרני, ומסתבר שההבדל לא גדול. העיקרון המרכזי הוא לבלבל את האויב, ויש אינספור אמצעים ושיטות.