INSTRUMENTAL MOTIVATION

amera

New member
INSTRUMENTAL MOTIVATION

מה דעתכם על שלושת אלו:
1. Studying English can be important for me because it will help me be admitted to a university or a college 2. Studying English can be important for me because it will help me find a good job 3. Studying English can be important for me because it will help me succeed in other fields​
האם שאלות אלו בודקות יותר טוב את ה- INSTRUMENTAL MOTIVATION מאשר השאלות:
1. Studying English can be important for me because my parents will be proud of me. 2. Studying English can be important for me because my classmates and teachers will respect me. 3. Studying English can be important for me because it will help me get a good job.​
בשאלון לתלמידי תיכון שחילקתי, היו שם 3 שאלות האחרונות על Instrumental Motivation, והתלמידים היו אמורים לבחור בין להסכים או לא להסכים בסולם 1-7. בשביל שהשאלון יהיה RELIABLE , אמורים התלמידים לתת תשובות דומות ל- 3 השאלות. אבל ההתייחסות לשאלה השלישית היתה שונה. מה דעתכם, האם שאלה 3 לא מודדת Instrumental Motivation? ובימה הייתם מחליפים אותה בשאלה אחרת למדידת Instrumental Motivation?
 
לדעתי

יש כאן כמה נקודות: 1) נראה לי שהסיכוי לקבל מהימנות גבוהה בשאלות החדשות הוא טוב. הן בודקות דברים דומים. 2) השאלות החדשות בודקות משהו אחר משתי השאלות הראשונות בשאלון הקודם (שבדקו מה חושבים הנשאלים על איך אנשים אחרים יתייחסו אליהם) 3) האם הן בודקות instrumental motivation? תלוי מה הגדרתך למושג.
 

amera

New member
תודה. ואולי עוד התייעצות אחרונה

Attitudes/Emotions toward Learning English Positively Worded Items 1. Learning English is really great. 2. I really enjoy learning English. 3. English is an important part of the school programme. 4. I plan to learn as much English as possible. 5. Learning English help me broaden my horizons. Negatively Worded Items 1. I hate my English class. 2. I would rather spend my time on subjects other than English. 3. Learning English is a waste of time. 4. I think that learning English is boring. 5. When I leave school, I shall give up the study of English entirely because I am not interested in it.​
האם כל קבוצה בודקת אותו הדבר? האם לכל קבוצה יש אמינות מספיקה? אני שואל אחרי PILOT TEST, והיו לי כמה נואנסים בשאלות אלו!
 
מהתרשמות כללית

הפריט החיובי הראשון נראה לי בעייתי- הוא כללי מדי לעומת כל השאר. הפריט החיובי מס' 4 אינו בודק לדעתי עמדה אלא כוונה (intention) יש אמנם הרבה מחקרים בפסיכולוגיה חברתית שמראים קשר בין עמדות לכוונה ובין כוונה לפעולה אבל אלו constructs שונים. כנ"ל גם לגבי הפריט השלילי מס' 5. כיון שיש לך יחסית הרבה פריטים, יש סיכוי טוב לקבל מהימנות גבוהה. חוץ מזה זה מאפשר להשמיט פריטים מסויימים שהקורלציה בינם לבין האחרים נמוכה והם מורידים את המהימנות.
 
למעלה