Jago Hazzard - מסע בטבעת אוטובוסי ה Superloop

Ccyclist

Well-known member

טיול סביב לונדון בלולאת האוטובוסים החדשה במסלול בינפרברי שמקיף את העיר בטבעת אחת באזורים 3 4 ו 5.

בלונדון שתי מסילות רכבת טבעתיות: הקו המעגלי באזור 1 צפונית לנהר וטבעת קווי דרום, מזרח, צפון ומערב לונדון באוברגראונד ( Clapham Junction ל Highbury and Islington ) באזור 2.

בפרברים אין רכבת היקפית, אך ניתן לבצע נסיעות רכבתיות מסויימות בין פרברים באמצעות החלפה בתחנות מהן מתפצלים ענפים שונים או שיש בהן מספר קווים שונים. זה יוצר מצב שבו הקישוריות הבינפרברית די מקרית ותלוייה לעיתים בנסיעה עד אזור 2.

לולאת הסופרלופ מהווה פתרון ביניים חדש - אוטובוסי אקספרס המשלימים טבעת בינפרברית. הרעיון הוא שהם מקשרים ביק החישורים השונים של הקווים היוצאים החוצה ומאפשרים חיבוריות מהירה בין פרוזדורי הקווים השונים.

כפי שג'ייגו האזארד מודה - הוא לא הבלוגר הראשון שהעלה וידאו על הלולאה, אך ראיתי את שלו היום לוכן העלתי. כמו M3 הלולאה נועדה יותר לנסיעות של תחנות ספורות בין הקווים היוצאים לפרברים ופחות לנסיעה רציפה.

אפשר לצפות ולהתרשם מפרבריה של לונדון, שרובם צמודי קרקע עם מספר אזורי בינוי לגובה במרכזי עיירות פרבריות כמו קרוידן.

לדעתי הביצוע של הלולאה לא אידאלי. קודם כל - כפי שמצויין בוידאו - היא אינה טבעת מלאה אלא ספיראלה ואין קישור כלשהו בין שני הקצוות המזרחיים שלה. Thamesmead (השכונה שבה צולם התפוז המכאני לפני איכלוסה) נמצאת כ 5 קילומטרים מזרחית ל North Woolwich והקישורים של מעבורת וווליץ' ומנהרת הולכי הרגל שלה מתחת לנהר מובילים לאזור וווליץ' עצמה על הגדה הדרומית, מה שמצריך קו משלים החוצה ומזרחה. בנוסף - הקווים עושים מירוץ שליחים בלי חפיפה ביניהם. קו אחד מסתיים והבא מתחיל מאותה תחנה או אזור מרכזי. כתוצאה - השירות לא שימושי במיוחד לקישורים שמצריכים החלפה לשני אוטובוסי סופרלופ כמו מענף היי בארנט של הקו הצפוני לקו הפיקדילי - נסיעה שמצריכה הן את SL10 והן את SL1. לדעתי היה עדיף לתכנן כך שיהיה אפשר תמיד להגיע מפרוזדור תחתית אחד למשנהו באוטובוס אחד, מה שהיה הופך נסיעה לאורך קווי התחתית לעניין של 3 אמצעים, לא 4. קפיצה של כמה תחנות תחתית פרבריות, אוטובוס אחד ותחנות ספורות בקו התחתית הבא. למעט אזור Walthamstow הכיסוי של הטבעת הוא מחוץ לטבעת של הכביש הצפון מעגלי, אבל אישית מעולם לא גרתי או התארחתי בדיוק בטבעת הזו, אז היא מרגישה לי טיפה חיצונית מדי כתושב לשעבר של אזור 3 ופנימית מדי עבור קרובים שהתארחתי אצלהם באזור 5. יש תוכניות מסויימות להרחבת המערכת בקווים נוספים לטבעת חיצונית יותר באזור 5.

כפי שנאמר - כמה מהקווים בלולאה הם מיתוג מחדש של קווי X, קווי אוטובוס אקספרס נדירים ללונדון. ההחלטה שהמערכת תהיה מערכת אקספרס לא תמיד מצליחה במקומות שאי אפשר לעקוף אוטובוס מאסף.

אני מקווה שתהנו מהוידאו שמראה את פרברי לונדון שאין סיבה שתייר השוהה במרכז העיר יגיע אליהם.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member

טיול סביב לונדון בלולאת האוטובוסים החדשה במסלול בינפרברי שמקיף את העיר בטבעת אחת באזורים 3 4 ו 5.

בלונדון שתי מסילות רכבת טבעתיות: הקו המעגלי באזור 1 צפונית לנהר וטבעת קווי דרום, מזרח, צפון ומערב לונדון באוברגראונד ( Clapham Junction ל Highbury and Islington ) באזור 2.

בפרברים אין רכבת היקפית, אך ניתן לבצע נסיעות רכבתיות מסויימות בין פרברים באמצעות החלפה בתחנות מהן מתפצלים ענפים שונים או שיש בהן מספר קווים שונים. זה יוצר מצב שבו הקישוריות הבינפרברית די מקרית ותלוייה לעיתים בנסיעה עד אזור 2.

לולאת הסופרלופ מהווה פתרון ביניים חדש - אוטובוסי אקספרס המשלימים טבעת בינפרברית. הרעיון הוא שהם מקשרים ביק החישורים השונים של הקווים היוצאים החוצה ומאפשרים חיבוריות מהירה בין פרוזדורי הקווים השונים.

כפי שג'ייגו האזארד מודה - הוא לא הבלוגר הראשון שהעלה וידאו על הלולאה, אך ראיתי את שלו היום לוכן העלתי. כמו M3 הלולאה נועדה יותר לנסיעות של תחנות ספורות בין הקווים היוצאים לפרברים ופחות לנסיעה רציפה.

אפשר לצפות ולהתרשם מפרבריה של לונדון, שרובם צמודי קרקע עם מספר אזורי בינוי לגובה במרכזי עיירות פרבריות כמו קרוידן.

לדעתי הביצוע של הלולאה לא אידאלי. קודם כל - כפי שמצויין בוידאו - היא אינה טבעת מלאה אלא ספיראלה ואין קישור כלשהו בין שני הקצוות המזרחיים שלה. Thamesmead (השכונה שבה צולם התפוז המכאני לפני איכלוסה) נמצאת כמה קילומטרים מזרחית ל North Woolwich והקישורים של מעבורת וווליץ' ומנהרת הולכי הרגל שלה מתחת לנהר מובילים לאזור וווליץ' עצמה על הגדה הדרומית, מה שמצריך קו משלים החוצה ומזרחה. בנוסף - הקווים עושים מירוץ שליחים בלי חפיפה ביניהם. קו אחד מסתיים והבא מתחיל מאותה תחנה או אזור מרכזי. כתוצאה - השירות לא שימושי במיוחד לקישורים שמצריכים החלפה לשני אוטובוסי סופרלופ כמו מענף היי בארנט של הקו הצפוני לקו הפיקדילי - נסיעה שמצריכה הן את SL10 והן את SL1. לדעתי היה עדיף לתכנן כך שיהיה אפשר תמיד להגיע מפרוזדור תחתית אחד למשנהו באוטובוס אחד, מה שהיה הופך נסיעה לאורך קווי התחתית לעניין של 3 אמצעים, לא 4. קפיצה של כמה תחנות תחתית פרבריות, אוטובוס אחד ותחנות ספורות בקו התחתית הבא. למעט אזור Walthamstow הכיסוי של הטבעת הוא מחוץ לטבעת של הכביש הצפון מעגלי, אבל אישית מעולם לא גרתי או התארחתי בדיוק בטבעת הזו, אז היא מרגישה לי טיפה חיצונית מדי כתושב לשעבר של אזור 3 ופנימית מדי עבור קרובים שהתארחתי אצלהם באזור 5. יש תוכניות מסויימות להרחבת המערכת בקווים נוספים לטבעת חיצונית יותר באזור 5.

כפי שנאמר - כמה מהקווים בלולאה הם מיתוג מחדש של קווי X, קווי אוטובוס אקספרס נדירים ללונדון. ההחלטה שהמערכת תהיה מערכת אקספרס לא תמיד מצליחה במקומות שאי אפשר לעקוף אוטובוס מאסף.

אני מקווה שתהנו מהוידאו שמראה את פרברי לונדון שאין סיבה שתייר השוהה במרכז העיר יגיע אליהם.

דיאגרמת הסופרלופ וייצוג הסופרלופ על דיאגרמת הרכבות התחתית והפרברית.

דוגמה טובה לחיבוריות החלקית של מערכת המסילות הקיימת אפשר לראות בצפון מערב העיר, במקטע ההיקפי יחסית של הקו המטרופוליטני (בורדו). ישנה קישוריות רכבתית עם שני קווי תחתית נוספים - קו היובל (אפור) וקו הפיקדילי (כחול) וקישוריות חלקית באמצעות הליכה בין תחנות סמוכות לקו המרכזי (אדום) , אך אין קישוריות רכבתית לקו הצפוני או לקווים הנוסעים מערבה.

תופעה דומה אפשר לראות ברשת הקווים במזרח צפון העיר, המסתעפים מפינסברי פארק וליברפול סטריט - קו הפיקדילי וקו הויקטוריה נפגשים בפינסברי פארק, קו הויקטוריה נפגש עם מספר קווים וענפים של האוברגראונד- אך קישור מסילתי פרברי לקו המרכזי או לקו הצפוני אין.

הסופרלופ מגשר בין מקבצים כאלו בצורה שמאפשרת נסיעה היקפית לפרוזדור הרכבת השכן או מקבץ קווי הרכבת השכנים באופן ראשי וממותג.

יש כמובן קווי אוטובוס רוחביים בין פרוזדורי הרכבת, אך בעיר עם מעל 500 קווי אוטובוס אי אפשר להכיר את כולם. רשת אקספרס ממותגת פונה לנוסעים מזדמנים או כאלו המבקרים בפרבר חדש ומנגישה את העסק בצורה שרק רשת ראשית יכולה לעשות. כמו כן - תיכנונה כטבעת הוא מסודר, בעוד שחיבורים מקריים של אוטובוס פה - אוטובוס שם לא יוצרים מערכת היקפית שלמה.

שלושת קווי האקספרס מהפרברים פנימה משקפים מסלולים שיתכן והיו רוצים לתת להם פתרון מסילתי, אך יעיל יותר למתג אותם כאוטובוס אקספרס. המערבי ביותר הוא במסלול שהיתה תוכנית לרק"ל לאורכו, המזרחי - חיבור לרובע הפיננסי של הדוקלנדס דרך מנהרת כביש וותיקה בכביש חצי מהיר, האמצעי - קו אקספרס לראסל סקוור במסלול שגם בחלקו תוכנן ובוטל קו רק"ל חוצה נהר, נראה שהוא מכסה אזור בדרום לונדון שהוסרו בו תחנות לשעבר מהמסילה הפרברית בקמברוול וווולווורת' ויש לו מקטע פרברי באמצע הדרך בין שני פרוזדורי מסילה מקבילים העירה.
 

קבצים מצורפים

  • Superloop-v2-on-Tube-Map-Jesse-Feld.png
    Superloop-v2-on-Tube-Map-Jesse-Feld.png
    KB 176.1 · צפיות: 1
  • superloop-map.png
    superloop-map.png
    KB 42.8 · צפיות: 1
למעלה