Ccyclist
Well-known member
טיול סביב לונדון בלולאת האוטובוסים החדשה במסלול בינפרברי שמקיף את העיר בטבעת אחת באזורים 3 4 ו 5.
בלונדון שתי מסילות רכבת טבעתיות: הקו המעגלי באזור 1 צפונית לנהר וטבעת קווי דרום, מזרח, צפון ומערב לונדון באוברגראונד ( Clapham Junction ל Highbury and Islington ) באזור 2.
בפרברים אין רכבת היקפית, אך ניתן לבצע נסיעות רכבתיות מסויימות בין פרברים באמצעות החלפה בתחנות מהן מתפצלים ענפים שונים או שיש בהן מספר קווים שונים. זה יוצר מצב שבו הקישוריות הבינפרברית די מקרית ותלוייה לעיתים בנסיעה עד אזור 2.
לולאת הסופרלופ מהווה פתרון ביניים חדש - אוטובוסי אקספרס המשלימים טבעת בינפרברית. הרעיון הוא שהם מקשרים ביק החישורים השונים של הקווים היוצאים החוצה ומאפשרים חיבוריות מהירה בין פרוזדורי הקווים השונים.
כפי שג'ייגו האזארד מודה - הוא לא הבלוגר הראשון שהעלה וידאו על הלולאה, אך ראיתי את שלו היום לוכן העלתי. כמו M3 הלולאה נועדה יותר לנסיעות של תחנות ספורות בין הקווים היוצאים לפרברים ופחות לנסיעה רציפה.
אפשר לצפות ולהתרשם מפרבריה של לונדון, שרובם צמודי קרקע עם מספר אזורי בינוי לגובה במרכזי עיירות פרבריות כמו קרוידן.
לדעתי הביצוע של הלולאה לא אידאלי. קודם כל - כפי שמצויין בוידאו - היא אינה טבעת מלאה אלא ספיראלה ואין קישור כלשהו בין שני הקצוות המזרחיים שלה. Thamesmead (השכונה שבה צולם התפוז המכאני לפני איכלוסה) נמצאת כ 5 קילומטרים מזרחית ל North Woolwich והקישורים של מעבורת וווליץ' ומנהרת הולכי הרגל שלה מתחת לנהר מובילים לאזור וווליץ' עצמה על הגדה הדרומית, מה שמצריך קו משלים החוצה ומזרחה. בנוסף - הקווים עושים מירוץ שליחים בלי חפיפה ביניהם. קו אחד מסתיים והבא מתחיל מאותה תחנה או אזור מרכזי. כתוצאה - השירות לא שימושי במיוחד לקישורים שמצריכים החלפה לשני אוטובוסי סופרלופ כמו מענף היי בארנט של הקו הצפוני לקו הפיקדילי - נסיעה שמצריכה הן את SL10 והן את SL1. לדעתי היה עדיף לתכנן כך שיהיה אפשר תמיד להגיע מפרוזדור תחתית אחד למשנהו באוטובוס אחד, מה שהיה הופך נסיעה לאורך קווי התחתית לעניין של 3 אמצעים, לא 4. קפיצה של כמה תחנות תחתית פרבריות, אוטובוס אחד ותחנות ספורות בקו התחתית הבא. למעט אזור Walthamstow הכיסוי של הטבעת הוא מחוץ לטבעת של הכביש הצפון מעגלי, אבל אישית מעולם לא גרתי או התארחתי בדיוק בטבעת הזו, אז היא מרגישה לי טיפה חיצונית מדי כתושב לשעבר של אזור 3 ופנימית מדי עבור קרובים שהתארחתי אצלהם באזור 5. יש תוכניות מסויימות להרחבת המערכת בקווים נוספים לטבעת חיצונית יותר באזור 5.
כפי שנאמר - כמה מהקווים בלולאה הם מיתוג מחדש של קווי X, קווי אוטובוס אקספרס נדירים ללונדון. ההחלטה שהמערכת תהיה מערכת אקספרס לא תמיד מצליחה במקומות שאי אפשר לעקוף אוטובוס מאסף.
אני מקווה שתהנו מהוידאו שמראה את פרברי לונדון שאין סיבה שתייר השוהה במרכז העיר יגיע אליהם.
נערך לאחרונה ב: