Liège-Bastogne-Liège 2015, קדימון

gadis13

New member
Liège-Bastogne-Liège 2015, קדימון

המארגנים משנים שוב את התוואי של המרוץ לאחר שהנסיון הקודם בשנה שעברה לא עלה יפה והביא (קרוב) לקו הסיום קבוצה גדולה (מדי) של רוכבים למאוץ אל הקו – אכן לא לעניין (מרטין אילולא החליק בפינה האחרונה היה אולי פותר להם הכול. וידאו בהמשך). לפעמים שינויים גדולים מושגים על ידי שינוים קטנטנים אבל מה בעצם רוצים להשיג? כולם היו רוצים שמרוץ נחשב, לא כל שכן 'מונומנט', לא יסתיים כך סתם – כאשר לסביבת קו הסיום מופיעה קבוצת רוכבים גדולה – מרוץ גדול חייב

רשימה

 

gadis13

New member
רשיון המרוצים של אסטנה, מאמר בלאקיפ

'עדיין אין בסיס משפטי מספיק מוצק בכדי לנהל מערכה שכזו... עורכי הדין הם בעצם אלה ששולטים בספורט... מערכת המשפט של הספורט עדיין לא ממש עצמאית... אסטנה היא לא לוטו סודאל ולא טראק או קנונדייל, היא שייכת למדינה (הקאזחית)...'
מאמר
 
לא נראה לי שמתיוס האוסטרלי משתתף

אולי הכוונה למנצח 2014, סיימון גראנס, שחוזר מפציעה ומשתתף במרוץ.
 

gadis13

New member
לשונאי וולוורדה: what is the correct viewing strategy

for the perennial Valverde hater?
Denial: “Is that Dan Martin?”
Anger: “That’s not Dan Martin!”
Bargaining: “C’mon Dan Martin!”
Depression: “Why can't it be Dan Martin?”
Acceptance: “How nice for Dan Martin.”
כמה מילים של Philip Gomes ב - SBS
 

ItsikH

Member
ותהיה, מדוע באמת בטורים הגדולים אינו מצליח להגיע
לאותה רמה של הישגים.
 

mrgrin

New member
ולוורדה הוא overachiever ובניגוד להרבה אחרים שמבטיחים

ולא מקיימים, הוא תמיד ממצה את הפוטנציאל.
בעליות אלפניות ארוכות הוא לא ברמה של מטפסי העל ולכן תמיד מפסיד זמן בטורים הגדולים, אבל גם שם הוא דואג שלא להישרף ומגיע אל הסיום זמן קצר באופן מפתיע אחרי הראשונים לאחר שניראה כי כבר נשר בדרך.
 
עוד מישהו שם לב לכיתוב על הכביש, 16 ק"מ לסיום - Free Gaza?

בערך 16.5 ק"מ לסיום המרוץ, בעלייה הלפני אחרונה אני חושב, על הכביש היה כתוב בצהוב - Free Gaza.
עוד מישהו שם לב לזה?
 

nachshon4

New member
חיובי

גם אני ראיתי את זה.
אין מערבים פוליטיקה בספורט...
 
אין לי ספק:

בליאז - בסטון - ליאז 2015 ניצח הרוכב שהיה הכי חזק.

המהלכים של ולוורדה בק"מ וחצי האחרונים הוכיחו את פער היכולות שלו משאר הרוכבים בזמן נתון זה.

לקראת הכניסה לק"מ האחרון הוא הוביל דבוקה של כעשרים רוכבים, שישבו על הזנב שלו וחיכו לראות מה הוא יעשה.
אחרי זה קאטיושה שלחו את מורנו להתקפה כדי לאפשר לרודריגז לשבת על הזנב של ולוורדה, שבסוף אכן היה חייב להגיב בסגירה למורנו ואז הדבוקה על הזנב של ולוורדה הצטמקה בערך בחמישים אחוז ואחרי כל זה עדיין ולוורדה היה המאיץ הטוב ביותר לקו הסיום, כשאלאפליפה ורודריגז נאלצו להסתפק במאבק על מדרגות המשנה של דוכן המנצחים.

כבר בשנת 2006 היה ולוורד הוא רוכב השישי בהיסטוריה להשלים דאבל ארדני (פלאש וולוני + ליאז - בסטון - ליאז) באותה השנה.
מאז גילבר היה לשביעי, ברצף מטורף וחסר תקדים של ניצחונות שכלל את אמסטל גולד ו- Brabantse Pijl (שמעולם לא ידעתי לתרגם לעברית.9.

עכשיו ולוורדה היה לרוכב השני בהיסטוריה שרשם פעמיים את הדאבל הארדני באותה השנה.
הרוכב האחרון שעשה זאת, לפני יותר מחצי מאה - פרדי קובלר בשנים 1951-2 שגם היה ראשון שהשיג את הדאבל.

לא הצלחתי להזכר מתי שני המרוצים הופרדו, הפסיקו להתקיים באותו סוף שבוע.
 

nachshon4

New member
מי שהפתיע אותי לטוב

הוא אלאפיליפ (או איך שכותבים את זה בעברית...) הצרפתי הצעיר של קוויקסטפ. גם הוא סיים חזק מאד, ונראה סוגר על ולוורדה, ורק מיקום גרוע במאה מטרים האחרונים גרם לו לאחר בתגובה. נראה שיש לו עתיד.
 

yshor

New member
אכן אלחנדרו הכי חזק. לא ברור לי מה אסטנה ניסו לעשות

זאת פעם שלישית באביב הזה (אם עקבתי נכון) שקבוצה מחליטה לשלוט על הקצב 80-100 ק"מ לסיום ולא יוצא מזה כלום.
בסאן-רמו אלה היו סקיי. עבדו בשביל כולם בגשם ולא עברו את הפוג'יו.
באמסטל גולד BMC עשו יופי של עבודה ולא קיבלו את ג'ילבר בשום מקום.
והיום אסטנה.
מוביסטר עבדו רק איפה שהיה ממש צריך ועשו גם בחוכמה כשהכניסו רוכב לבריחה.

במקרה יצא לי השבוע לעיין באתר של אסטנה ומה שראיתי שם היה הרבה מאוד תסכול, במיוחד סביב פריז-רובה שם הם כנראה חשבו שיש להם סיכוי.
יכול להיות שוינוקורוב הטריף אותם שזו ההזדמנות האחרונה וניבלי התפרק לו בסוף.
אין לי הסבר אחר להתנהלות שלהם. גם אם מחליטים לקבוע את הקצב של הדבוקה, אין סיבה לעשות את זה עם שבעה רוכבים מקדימה.
 
אין לאסטנה וקטיושה ספרינטר אז יש להם רק דרך אחת לניצחון

הדרך הזאת היא א)קצב גבוה, ב) בריחות מטווחים קצת יותר רחוקים. רק כך אפשר לנער את פועלי הספרינטרים דוגמת ואלוורדה וקוויאטקובסקי ולהשאיר אותם לבדם בזמן האמת. המרוץ היום היה מעולה מהבחינה שהוא היה כל הזמן פתוח ובגלל הקצב המהיר (וגם בגלל ההתרסקות) ראינו בסוף דבוקה מדוללת כמו שצריך ואז באמת רק החזקים נשארו והרוכב החזק ביותר גם ניצח בצדק מוחלט.
את אסטנה קטיושה ומוביסטאר אני רגיל לראות בעשירייה הראשונה במרוצים הללו. שימח אותי לראות את רומן ברדה הצרפתי מקבוצת AG2R שסיים חמישי והפגין יכולת מעולה.
 
למעלה