Lo-Fi

Lo-Fi

חצי סיפור, חצי בקשת עיצה יש לי חבר טוב ששמו גיא. אותו גיא הוא אחת מהסמכויות הגדולות שאני מכיר לנושא מוזיקה פופולארית. יש לו מאות דיסקים, מסודרים בצורה פדנטית ומרשימה בבית, וזכרון אבסלוטי. זוכרים את הדמות שג´ון קיוזק שיחק ב high fidelity? אז זה הוא. רק מה, יש לו בבית מין מיני-מערכת של איווה שכזאת. לא מדובר באיש חסר אמצעים, או לא מודע - הוא שמע את המערכת שלי ומאוד התרשם. כששאלתי אותו "נו, אז למה שלא תשיג לעצמך גם אחת כזאת", התשובה היה מוזרה מאוד. "רוב מה שאני שומע זה במילא lo-fi, כך שאני לא חושב שיש טעם". lo-fi, למי שלא מכיר, היא מוזיקה שהחלה להתפתח בתחילת שנות השמונים, ומוקלטת במגוון מאוד, ובכן... lo-fi של אמצעים. השאלה היא - מה אתם הייתם מייעצים לבנאדם? להשאר עם המיני, או לעבור למרות הLo-fi? האפור
 

ניסים ב.

New member
רוב המוסיקה שאנו שומעים היא Lo-Fi

בהשוואה לדיסק מהסמינר, כמעט אף דיסק שלי לא משתווה באיכותו לקטעים אלו אבל אני מצליח להנות גם ממוסיקת Lo-Fi ויש גם תמריץ לחפש Hi-Fi תגיד לו שילך על זה ניסים
 
לא לא לא

לא lo fi במובן של "הקלטה לא משהו" אלא lo-fi במובן של "הוקלט באמצעות טייפ של פישר-פרייס על ידי להקת גראז´ מניו-יורק".
 

SCaToPHaG

New member
...

אם הסאונד גם ככה מסריח למה להרוס אותו עוד יותר עם אייוה? הוא מפחד שהדיסטורשנים יהרסו את הרמקולים הרציניים שהוא לא מתכוון לקנות? אנאלוגיה לא כל כך טובה:למה למרוח חמאה על לחם פשוט עם האצבע ולאכול על הרצפה כשאפשר למרוח אותה בסכין כסף טהור פינית על כיכר לחם ארז ולאכול מעל צלחת חרסינה? ...כי זה רק לחם עם חמאה? כי זה רק LoFi? (סוניק יות´ ודינאזור ג´וניור וכאלה? תשאל אותו איך הויזר החדש...)
 
עכשיו אני מבין

שלום ניסים אפשר לתקן את העובדה הקטנה הזו ולסדר לך הרבה HI FI.
 
תשובה לגוטמן ולגון קוזאק

בוקר טוב, יתכן והרושם נוצר כתוצאה מהאזנה למערכת מיני באיכות צליל נמוכה. יש לי דיסקים משנות השמונים (פופ) שנשמעים טוב מאוד, במערכת חלקים איכותית. סביר להניח שמר קוז´אק ימשיך לרכוש דיסקים בעתיד לכן אמליץ לו לרכוש מערכת בחלקים נפרדים, להלן מספר המלצות: 1. מגבר משולב NAD C320 או NAD C350 (הדגם תלוי בצרכי העוצמה, בגודל החדר, ברמקולים שיבחר ובתקציב). 2. קומפקט דיסק של NAD524 או ROTEL 971, או MARANTZ CD 6000. 3. רמקולים B&W 602 S2, או TANNOY mX3, או DYNAUDIO AUDIENCE 52. קיימים עוד הרבה דגמים טובים בשוק, עליו לשמוע בעצמו לפני שיחליט. תומר צין
 

רון ו

New member
בשלב ראשון שישווה עם רמקולים אחרים

אפילו יד שניה.. זה יעשה לו את ההבדל בגדול.
 

ש.פ.ד

New member
מוסיקה LOFI ../images/Emo35.gif

המערכת שחבר שלך צריך: 1. פטיפון - Tecnics 1200 SL עם ראש של Ortphon יעודי. 2. הגברה מאוד חזקה: NAD 317 ודומיו או מגבר כח של ROTEL 991(עוז מוכר אחד) עם פרה כלשהו. 3. רמקולים - החבר שלך צריך רמקול שהוא מצד אחד קצת בהיר ומחוספס, אבל עם המון באס וחשוב מכך - באס חד ומאוד מהיר
- נניח PMC FB1, או Mission 782\3או במחיר יותר "סביר" Wharfedale P-30 (כן - הוא עד כדי כך טוב, ומתאים בדיוק למטרה הזו). 4. נו טוב , אז גם CD - גם כאן צריך מכשיר עם הרבה באס וצליל מאוד "חד". נניח: Narantz KI כלשהו (יונתן מוכר אחד), או Rotel 991, או Arcam CD 72\92. כל זה כמובן "חצי בצחוק" אבל חצי מאוד ברצינות. בדיוק בסוג המוסיקה לו הוא מקשיב יש חשיבות עליונה לאיכות וכמות הבאס. מערכת מיני (שום מערכת מיני!) פשוט אינה מסוגלת להעביר את הצליל. מערכת "טובה" פשוט תהפוך עבורו עולם ומלואו. הפנה אותו אלי, אולי אפילו כדאי שהוא יבוא לבקר אותי עם המיני שלו וכמה דיסקים כדי לשמוע את ההבדל...
 
כמה שאלות לש.פ.ד

שלום, 1. מדוע ג´ון קוז´אק צריך פטיפון? האם דגם SL 1200 הוא לא במקרה לתקליטנים? 2. מדוע הוא צריך הגברה מאוד חזקה? שמעת פעם NAD 350 בעוצמה מלאה? הוא מסוגל לגרום לאוזניים של כל אחד לדמם. 3. מדוע הוא צריך רמקול וקומפקט דיסק עם הרבה בס, צליל בהיר חד ומחוספס? לדעתי מילת המפתח היא איזון טונלי והתאמה בין כל רכיב ורכיב במערכת. היחסים בין המגבר לרמקול חשובים במיוחד ויש להתאימם האחד לשני. ברמקול קיימים נתוני נצילות והתנגדות במגבר חשוב לשים לב להספק ולזרם (יש עוד כמה נתונים). רמקול בעל נצילות נמוכה דורש מגבר בהספק חזק, ומאידך, רמקול שהתנגדותו נמוכה בתדרים מסויימים (מתחת ל-2 אוהם), דורש מגבר שמסוגל לספק הרבה זרם. שמעתי לאחרונה מגבר של WRMS 600 לערוץ, שהתנתק כיוון שלא הצליח לעמוד בהתנגדויות הנמוכות של הרמקול. תומר צין
 

ש.פ.ד

New member
פשוט כי זה סוג המוסיקה שהוא שומע

כן - הפטיפון הספציפי הזה מיועד לתקליטנים. התקליטנים משתמשים דווקא בו (ובמחטים של אורטפון) כי זה סוג הציוד שמשמיע את המוסיקה הזו בצורה הטובה ביותר. לא אידאלי לקונצ´רטו השני לפסנתר של רחמנינוב, אבל החבר של גוטמן לא שומע קונצ´רטואים. מוסיקת "מועדונים" היא הרבה יותר מצליל רם. מדובר בעיקר ב"שקים" של באס מאוד נמוכ - כזה שמרגישים בבטן. במועדונים טובים - וגם במערכות ביתיות שנבנות לצורך כך צריך שהבאס יהיה מהיר וחד ככל האפשר. הצעד הראשון בכוון הוא הרבה מאוד כח. ל- 350 אין מספיק. ל- 370\317 בהחלט יש.
 
פשוט מאוד תן לו להאזין אצלךלדיסקים

שלו אם ירגיש בשיפור לטובה אזיי ההשקעה מוצדקת....
 
למעלה