lsystem ב - Houdini

ygalula

New member
זה לא פלאג...

Houdini היא תוכנה שונה מאוד משאר התוכנות המרכזיות בתחום התלת מימד. היא דומה ל- shake ול- digital fusion בכך שכל דבר בה פרוצדוראלי לחלוטין (עץ של אופרטורים). lsystem היא אבן בניין בתוכנה המאפשר בניית מודלים על בסיס תבניות חוזרות - דבר המתאים במיוחד לעצים / פרחים. התמונה מורכבת, למעשה, מ - sphere מעוך, המשוכפל על פי תבנית שהגדרתי במסגרת ה - lsystem. מומלץ לכל מי שלא מכיר להתנסות עם Houdini (ניתן להוריד את גרסת ה - apprentice בחינם מהאתר של sidefx) - אחרי שמתרגלים לסביבת העבודה מבינים שמדובר בתוכנה מדהימה שנותנת למשתמש בה כוח עצום - לא פלא שמשתמשים בה בתעשייה עבור האפקטים הרציניים ביותר.
 
להשתמש ב Lsystem בשביל לעשות

כרוב ניצנים פתוח ושחור, זה נראה לי בזבוז משאבים וזמן, בכלל lsystem למידול בלי התיחסות קישורית לפרטיקלים או לשיידרים או לאנימציה נותן תוצאות שדי משעממות לטעמי. זה קצת כמו להדליק סיגריה עם להביור. פרחים וצמחים זה שימוש קטן וגם אז בד"כ זה משמש להראות את תהליך הפריחה ופחות בשביל למדל(המידול הוא ביפרודקט). lsysten נועד לכל דבר פרקטלי שקיים בעולם, מפתיתי שלג דרך שובלים של שביטים ועד לחופי סקנדינביה. ועדיין עם כל העוצמה של התוכנה הזאת, התו מחיר שלה לא שווה את זה לתעשייה הישראלית.
 

מיכאל ג

New member
ומי שרוצה לשחק עם LSYSTEM

יש את היכולת בגרסה האחרונה של בלנדר וגם בתור פלאגין למקס איפה שהוא בתוך החבילה של BKUR http://www.blur.com/Tech/zip/lsystem.zip
 

ygalula

New member
זה שאתה חושב

שמה שהצגתי משעמם זה דבר אחד (והוא לגיטימי לחלוטין).אבל אני לא מבין את סוגיית בזבוז המשאבים.1. לקח לי כ - 4 שעות לייצר את התמונה. 90 מהזמן עסקתי בתאורה וברינדור, מאחר ותוך כדי גם למדתי איך לעשות DOF ו- SSS (למרות שבסוף החלטתי לא להכניס SSS לתמונה).2. איך אפשר לייצר את התמונה ללא lsystem וללא כתיבת קוד?חלק מהמקצועיות הוא לדעת להשתמש בכלי הנכון בסיטואציה המתאימה, ו- lsystem הוא לדעתי הכלי המתאים ביותר למידול האובייקט שבתמונה.לא מדובר בתותח עצבני שטחן לי את המחשב - מדובר באבן בניין בסיסית, האינטרקציה עם המודל (שינוי פרמטרים וצפייה בתוצר) היתה בזמן אמת וכיו"ב...(ודרך אגב, על מנת לייצר את התמונה הנ"ל, בדומה ל- 99 מהתוצרים הנדרשים מתכנת תלת מימד - בטח בארץ - לא צריך את Houdini Master - שאכן עולה היום 10000$ - וניתן להסתפק ב - Houdini Escape אשר עולה כ - 2000$ (אשר לא מכילה את DOPS ו- POPS (יכולות particles ו- dynamics מורכבות)))
 
נניח שהיות ואתה בחלק הלימודי לקח לך

4 שעות ליצור את זה (זה כבר נראה לי מוגזם בשביל המודל הזה אבל ניחא אתה לומד) אני בספק גם לגבי הקביעה השניה שלך, אפשר לעשות את זה דרך array. ועולות לי עוד כמה דרכים בראש. אתה צודק שמדובר באבן בנייה בסיסית אני רק אומר תיקח את הבסיס הזה קצת הלאה תשלב סאבנטים של POPS בתוך LSYSTEM ותראה איזה יופי של דברים יוצאים. ולגבי חבילת אסקייפ של הודיני, היא לא משתלמת מהרבה סיבות אבל בעיקר כי אף אחד לא ישתמש בהודיני בשביל למדל (בתעשייה מעדיפים לייבא מודלים מלייטוייב או ממאיה לתוך הודיני) והיא לא מציגה יכולות ריגינג יוצאות דופן ככה שהאקסטרה היחיד שאתה מקבל מכל העסק הזה זה המנטרה שהוא אחלה מנוע רינדור והCHOPS. להוריד את ה DOPS וה POPS זה לסרס את העצמה של התכנה הזאת. ולימוד זה אף פעם לא בזבוז משאבים אני מסכים אתך גם על זה, פשוט לא היה ברור מההודעה שלך בהתחלה שמדובר על זה שאתה בשלב הלימודי.
 

eldarinn

New member
מעניין מאד

אגב צורות שחוזרות על עצמן נקראות פרקטלים.
 

pulse11

New member
לא מדויק

פרקטל הוא נוסחה מתמטית שמבוססת על אבן בניין בסיסית. המכפלות של עצמה והחלוקות של עצמה מניבים את עצמה. ככל שתתקרב לקו מתאר פרקטלי תגלה שכל קימור בנוי מאותן אבני בניין שמכילות את הקו עצמו. קשה להסביר במלים. אבל תצלומי מנדלברוט למיניהן בגוגל יתנו הסברים ששווים אלף מילים.
 

eldarinn

New member
סליחה אתה צודק

מתמטיקה מעולם לא היתה הצד החזק שלי
 

eldarinn

New member
והנה לינק מעניין לכל מי שמעוניין

להשתעשע עם זה קצת... http://www.thorsen.priv.no/services/mandelbrot/
 
למעלה