mff -maccbi haifa

mange1

New member
mff -maccbi haifa

ar det nagon som vet nar och var biljeter till matchen slapps ut

אם כבר מדברים על המשחק..../images/Emo60.gif

אתמול אבא היה בטלפון בערך שעה עם כל מיני שיחות חוץ משונות, ולבסוף בא ואמר לי שאני אתחיל לארוז כי מחר [שזה כבר היום
] אנחנו טסים... לשוודיה! כן!
נהיה שם רק שבוע בערך, כי זה בעיקר כדי להגיע למשחק, אבל עדין:] איזה כיף! אני מתרגשת! זה כל כך ספונטני! ועוד לא ארזתי.

Eldad S

New member
איזה יופי... תבלי!

את בוודאי כבר בדרך לשם עכשיו. (תודה על העזרה אתמול
).

Funaki

New member
Hej Mange

Jag tror inte att det blir ett stort problem att köpa biljetter på platsen, särskilt om du kommer en eller två dagar innan matchen. Men här är lite information om priserna. Jag kommer förmodligen att missa matchen - ska vara ute i norra Sverige med klassen, jag läser bilogi på Stockholms universitetet. Tråkigt som f*n. Heja Haifa

davgrun

New member
välkommen till vårt lilla forum

סליחה שאני מתקן אבל: ett forum לכן vårt ולא vår. vår מישתמשים למילים של en. våran זה שפת דיבור במקום vår ולא לכתיבה לרבים = våra דוגמה: våra bilar= מכוניות שלנו liten = קטן במילה של en litet = קטן במילה של ett små = קטנים (רבים) unregular adjektiv lilla עם ה-הידיעה דוגמאות: Den lilla bilen Det lilla forumet האם ברור?

p i n g o

New member
תודה רבה על ההסבר המפורט! ../images/Emo13.gif

אני אשתדל לזכור... !tack så mycket

איזו שפה קשה הפינית ושאר

שפות סקנדינביה.. אני בחיים לא אצליח ללמוד או לקלוט את זה
אני מקווה שאם אי פעם אסע לפינלנד החלומית שלי, האנגלית העילגת שלי תספיק לי...
קסם

Funaki

New member
Tja pingo

Jag är en vanlig israelisk kille som har flyttat till Stockholm för 3 och ett halvt år sedan. Jag har redan skrivit här några gånger, men tack ändå... Måste säga att du har blivit mycket bättre på svenska i de 2 månader jag har varit "off line". Började ni ta lektioner? Vi hörs, eller ses, eller nånting, här i forumet

p i n g o

New member
Tack för komplimanger! ../images/Emo13.gif

Jag visste inte att du märker mig här!
Jag skriver inte mycket på svenska här för min svenska är inte så bra, men jag göra mitt bästa!
Jag prata ibland med en vän (Liat, från detta forum) på Messanger och David (den svenska lärarn) rättar manniskor så kan jag lära mig från misstag. Och förstås - det fantastiskt svenska lexikonet!!
Så tack igen, vi ses!

p i n g o

New member
Tack! ../images/Emo13.gif

הייתי בטוח משום מה שיש לי המון טעויות... ואם שמת לב, הפנמתי את ההסבר שלך על det ו-detta.

למעלה