NFLX - איך לא עושים ביזנס

Tradenet

New member
NFLX - איך לא עושים ביזנס

שירות הוידאו הפופולארי בארה"ב נטפליקס סימול: NFLX, עשה את הלא ייאמן כאשר הרגיז את הלקוחות. בינתיים בדומה למחאת "צדק חברתי" בארץ, מנויי הסרטים של החברה מצביעים ברגליים. בשלושת ימי המסחר האחרונים המשקיעים הענישו את המניה בירידה של 30%. האם שווה קניה? המנויים של שירות הוידאו נטפליקס, סימול: NFLX איימו לברוח כעדר אם החברה תצליף בהם עם העלאת מחירים מפתיעה שהיכתה בהם בפועל בחודש האחרון. עכשיו הם מממשים את האיום שלהם. נטפליקס הודיעה ביום חמישי כי היא חותכת את צפי הלקוחות של החברה לרבעון הנוכחי ואמרה שכעת היא צופה כי עד סיום הרבעון יהיו לה 24 מיליון מנויים, ירידה מ- 25 מיליון מנויים שהחברה חזתה רק לפני מספר שבועות. זוהי גם ירידה מרמה של 25.6 מיליון מנויים שהיו לנטפליקס ב-30 ליוני, בסיום הרבעון השני. המשקיעים הענישו בשבוע שעבר את המניה ושלחו את מניות נטפליקס לירידה של 19%, אפילו שהחברה לא שינתה את הנחיות הרווח או המכירות שלה. גרף הכתובת היתה על הקיר מאז יולי, כאשר נטפליקס הרגיזה את הלקוחות שלה כאשר אמרה כי הולכת לחייב באופן נפרד על שירות ה-DVD בדואר ועל חבילת הסרטים בהזרמה באינטרנט. התוצאה היתה עליית מחירים משמעותית בחשבון שיוגש ללקוחות כאשר החבילה הזולה ביותר ל-2 השירותים קפצה מ-10$ לחודש ל-16$ לחודש. לקוחות כעוסים הציפו את אתר האינטרנט של החברה בעשרות אלפי תגובות, יחד עם מטר של ציוצים בטוויטר. לקוחות זועמים כפי שכולנו יודעים הם לא דבר טוב לעסקים, אבל אפילו מדאיג יותר הן הסיבות לעליית המחירים. נטפליקס מתקשה לבנות ולתחזק את קטלוג הוידאו בהזמנה שלה על גבי האינטרנט שהינו קטלוג עשיר, אבל זה אפילו הופך לקשה יותר כאשר הסטודיואים השונים דורשים יותר כסף עבור הכותרים ומאיימים להסיר את התכנים מהספרייה של נטפליקס לטובת המתחרים. כתוצאה מכך, הלקוחות מתלוננים על בחירה צרה וקטנה ושואלים את השאלה המתבקשת: למה אנחנו משלמים יותר על פחות? מוקדם יותר החודש רשת הכבלים Starz סיימה את המו"מ על חידוש החוזה עם נטפליקס ותמשוך את הסרטים ואת סדרות הטלוויזיה מספריית הוידאו של נטפליקס בתחילת השנה הבאה. עובדה זו מעלה את החשש על עתיד ההתקשרות של נטפליקס עם חברות תוכן ידועות כמו סוני, דיסני וטיים וורנר. עכשיו כאשר שידור הוידאו בהזרמה על גבי רשת האינטרנט הפך לכל-כך פופולארי, ספקי התוכן מעלים את המחירים על הרשיון לתכנים אלו עבור נטפליקס. אנליסט אחד צופה כי עלויות רשיון התוכן בהזרמה של נטפליקס על גבי האינטרנט יעלה מ- 180 מיליון דולר ב-2010 עד ל- 1.98 מיליארד דולר ב- 2012. עכשיו נטפליקס תצטרך להתאמץ במיוחד כדי להשיג תכנים בעלי איכות מעולה כדי להחליף את רשת Starz אותה איבדה כדי לנסות לשמור על המנויים שלה ולהצליח לפתות מנויים שעזבו. עליה לתת ערך טוב עבור הכסף של הלקוחות. המתחרים של נטפליקס הפכו להיות מטבע מיקוח מצוין עבור אולפני הסטודיו: אם נטפליקס לא תשלם את מה שהם חושבים שהתכנים שלהם שווים, הם פשוט יקחו את העסקים שלהם למקום אחר. מעבר למתחרות ישירות בנטפליקס כמו HULU או ה- Redbox של Coinstar, סימול: CSTR, שחקני טכנולוגיה כמו אמזון וגוגל מתחילות לקפוץ לתוך מגרש הוידאו בהזרמה. ספקי כבלים כמו DISH גם פוזלים לכיוון מגרש המשחקים הזה והאפשריות לתוכן ע"פ דרישה. למרות רשימת הבעיות ההולכת וצומחת, נטפליקס היתה מניית הטכנולוגיה החמה ביותר בשנים האחרונות. המניה נסקה בשיעור מדהים של 460% מאז שנת 2008. האנליסטים בברקליס עדיין שווריים על מניית נטפליקס וחוזים כי בסיס המנויים בארה"ב של החברה יתאושש ויגיע ל- 28.8 מיליון עד לסוף השנה, למרות שמדובר מתחת ל-30 מיליון כפי שחזו בתחילה. נטפליקס הוסיפה מנויים באופן קיצוני ברבעונים האחרונים, כאשר הכנסות החברה עלו בשיעורים מפחידים של 40%-50% כל שנה, מה שנותן לחברה ארנק שמן כאשר היא באה ועושה שופינג לתכנים. לכתבה המלאה בהצלחה! שלמה קופר טריידנט
 
למעלה