../images/Emo104.gifלComptroller מליאור<>תאמין בן אדם../images/Emo104.gif
שלום Comptroller לשאלותך לפי סדר הופעתן: - הסיפור אמיתי. האירועים אמת, אתה צודק שמוצרכת פה גם אמונה... - המונח תקשור פליאדי מתייחס בפשטות לאנשים שהידע המועבר אליהם בתקשור, מועבר על ידי אחד או יותר מבני הפליאדות. - לגבי סיפור הילדים שלמדו עברית אני מביא לך את הדברים במדוייק כעת מהכתב. הם מצוטטים בספרו של יוסף לנידו "המפתח" בעמ' 150. [אולי בכל זאת תקרא...] אני מתנצל על הציטוט הלא מדוייק מהזכרון בפעם שעברה - לא חמישה תינוקות אלא שניים, ולא סקנדינביה אבל בכל זאת ב ס' - סקוטלנד. והנה הדברים, והפעם מילה במילה: מלך סקוטלנד, ג'יימס הרביעי (1473-1513), היה נחוש בדעתו לגלות מהי השפה הראשונה שדיברו בני האדם. לשם כך ערך ניסוי נועז לחלוטין: הוא בודד שני תינוקות שעדיין לא דיברו והצמיד להם מטפלת שסיפקה להם מזון וטיפול אוהב ומסור, אבל לא דיברה אליהם אפילו מילה אחת. בדו"ח המסכם של הניסוי המדעי שלו כתב המלך, שהילדים האלה גדלו ודיברו בינהם "עברית טובה מאוד". (מתוך הספר "מבוא לשפה" מאת פרנקלין ויקטוריה וריצ'ארד רוברט.) - לגבי השכלתי האקדמית תאר ראשון בפסיכולוגיה, וסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מאוניברסיטת חיפה דווקא הצלחתי לסיים בהצלחה [כולל תעודה ממש ולחיצת יד עם הדיקן.] האנתרופולוגיה מסייעת לא מעט גם בענייני הבנת השיטות הבלשניות והמחקריות המקובלות בעולמנו. תאר שני בסוציולוגיה במגמת פסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת בר אילן, אכן לא סיימתי מעבר לשנה הראשונה והמרתקת לכשעצמה, אך ההסבה המקצועית לשדה המיסטיקה המתאים לי יותר מסוציולוגיה, מאפשרת לנו עכשיו להתכתב פה למוות להנאת הקוראים והקוראות... - אתה מתייחס אל ידע אקדמי בנושאי בלשנות כאל תורה מסיני, כאשר אין טעות גדולה מזאת. מדובר, לגבי מוצא השפה האנושית, בסך הכל בתאוריה, ואפילו לא תאוריה שיכולה להתהדר בהסתמכות על מידע מבוסס, מכיון שהידע הכתוב והמתועד הולך פחות מששת אלפים שנה אחורה. והאנשים מדברים זמן רב יותר... לך תדע... השיטה הבלשנית המקובלת למציאת מוצא השפות מנסה, בלית ברירה, מתוך חוסר של ידע אמין ומבוסס על התקופה הנדונה, להשתמש בידע קיים ובמבנה השפות האנושיות המוכרות מההווה ומהעבר, מציאת ההקשרים הלוגיים, הבלשניים, הגאוגרפיים, ואלו של נדידת העמים המשוערת לאורך התקופות (ואפילו נדידת היבשות...), וכך להגיע לשפה המקורית. ** זוהי לא שיטה לפיה היית מוכן לקנות אפילו מכונית משומשת... - בהתייחסותך לאותם ילדים שגדלו ללא דוברי שפה כל שהיא סביבם ולא למדו לכן לדבר שום שפה, המקרים הספורים מאוד אליהם אתה מתייחס בדבריך, הם של ילדים שגודלו על ידי חיות יער. מקרים אמיתיים שנתנו בין השאר השראה גם לסיפורי טרזן ונער הג'ונגל. אם תחשוב עד הסוף על המקרים הנדונים תבין שילדים אלה גדלו עם שפה, רק לא שפה אנושית, ואת שפת החיות איתם גדלו הם למדו להבין ולדבר יפה מאוד... מקרה כמו הניסוי שערך מלך סקוטלנד הוא יחודי. זה אמור להיות ניסוי מושלם, ואם אכן היה כזה וללא גורמים מתערבים, והילדים אכן לימדו עצמם עברית, ההשלכות הן מהפכניות. - לגבי המילים שהצעת כדוגמאות, ננסה: objective (מטרה, יעד, תכלית) או בזה כטיב subjective (דמיוני, אישי, סובייקטיבי) סב זה כטיב - (מסתובב זה כ[אילו] טיב) convective (שמוליך חום, ששייך או קשור לזרימת חום) כה נבוא/נביא כטיב -(חום זה טיב, חום זה אנרגיה) congestive (דחוס, צפוף, גדוש) כה נגש טיב (נגש במשמעות נוגשי פרעה למשל שעינו לחצו ודחסו את עם ישראל) *ועוד מילה קשורה ודחוסה... שלא ביקשת* conserve (שימורים, שימר) כנס רב (נס מבחינת ניסים של שימור אוכל, ו כנס מבחינת הכנס הרבה אוכל או כנס יחדיו הרבה אוכל) conjunctive (חיבורי, מחבר, [דקדוק]-מילת איחוי) כה נזניק טיב City Boy שאלת כל כך הרבה שאלות. השתדלתי לענות בנעם ובחן על כולן, בעיקר בגלל הערכתי הרבה, שהתגבשה לאחרונה, לאינטלקט ולסקרנות שלך לדעת ולהבין באמת, וכן בגלל החומרים והמידע המעניינים, שגם יכולים לעניין את הקוראים, שהשאלות שלך מוציאות ממני בכזאת קלות. אז ברשותך האדיבה - שאלה אחת - למה בעילום שם? הספיק לי כבר מיאיר טרבלסקי - ראה בתשובת מיץ פטל שלי להשתלחויות למעלה! אותך אני מעריך קצת יותר. שם מלא ותאריך לידה שלך יהיו דרך ידידותית ליצור הכרות ואמון, ומי יודע, אולי עוד אוכל להגיד לך גם דברים מעניינים על עצמך... בידידות ליאור