Nurbs - הלפ

Katarzis

New member
Nurbs - הלפ

אני מנסה לחבר את שני החלקים, וזה לא ממש מתחבר כמו שאני רוצה. מישהו יכול להאיר את עיני מדוע? תודה.
 

emage24

New member
כמה דברים שכדאי לבדוק לפני Attach

קודם כל, אני מנחש שמדובר במאיה, אבל לבא מומלץ לציין מראש. א. שלשני ה-Surfaces יש אותו מספר נקודות. במידה ולא, ניתן לבצע Rebuild (תחת Edit Surfaces) ולקבוע את No. of Spans מחדש. ב. כדאי לברר את 'כיוון' ה-Surfaces. אפשר לעשות זאת ע"י Display > NURBS Comp. > Normals. במידה והכיוון לא תואם, יש לבחור את אחד ה-Surfaces ותחת תפריט Edit Surfaces לבחור ב Reverse Surface Direction. תעדכן אותנו לגבי ההתקדמות! אבל גם שאלה: למה למדל פנים ב-NURBS ?! פאץ' מודלינג היא שיטה לא יעילה במיוחד, היום מומלץ הרבה יותר לעבוד עם Sub-D (בעיקר במאיה) או בפוליגונים (עכשיו כשמחשבים סוחבים כמויות מסחריות שלהם בלי למצמץ).
 

Katarzis

New member
תודה! אני אנסה!

אני מנסה NURBS כי את השאר אני כבר יודע
.
 

Katarzis

New member
המשטחים פונים לאותו הכיוון

ובעלי אותו מספר נקודות
. עצה נוספת?
 

emage24

New member
הפעם אני מקווה שאני באמת אעזור :)

קצת קשה להבין מה קורה בתמונה שצירפת, אבל אחרי מספר הגדלות בפוטושופ, אני חושב שהבנתי את הבעיה... אומנם ה-Surfaces שלך בעלי מספר זהה של Spans, אבל הם לא באורינטציה זהה מבחינת ערכי ה-UV. מה עושים? אין בעיה. תעשה Right-Click על אחד ה-Surfaces, ובחר את ה-Isoparm שמשיק ל-Surface השני. עכשיו תעשה את אותו דבר ב-Surface השני (חשוב ללחוץ על Shift על מנת להוסיף את ה-Isoparm השני לבחירה הקיימת) ואז תבצע Attach Without Movinbg. זה אמור לעבוד...
 

emage24

New member
המממ...

יש מצב שתוכל להעלות את הקובץ של מאיה לכאן?
 

Katarzis

New member
הקפצה קטנה...../images/Emo105.gif

בוווווווווווווואייייייייייינגגגגגגג
 

emage24

New member
תשמע, אצלי זה עבד...

אבל בגדול המודל שלך די בעייתי. יהיה לך מאד קשה לחבר את כל ה-Patchs בצורה טובה, פלוס יש לך הרבה מקרית של חוסר המשכיות. כלומר Patch אחד לא זורם להבא אחריו, הוא סתם נמצא לידו. וזה יכול לגרום להרבה עיוותים ותופעות לא מוסברות.
 

Katarzis

New member
יש למישהו רעיון למה במחשב אחד זה

עובד בסדר ובאחר לא? אולי משהו בהגדרות? לגבי המודל - אני עובד לפי טוטוריאל ככה שאין לי הרבה מושג לאן אני מתקדם.
 

Newbie 91

New member
כפיר שאלה?

למה אתה ממדל פנים עם נארבס? אני מבין שאתה רוצה ללמוד את הכלי (נאברס..) אבל זה לא משהו שרלוונטי או שכדאי לעשות עם נארבס.. שיש פוליגונים שבלי שום ספק שולטים כיום בתחום האורגני.. אז אם אתה מעוניין ללמוד נארבס, למה לעשות משהו רלוונטי איתם? כמו למדל מכונית עם נארבס, גם יהיה אתגר וגם תלמד את הכלי!
 

Katarzis

New member
הממ... אז תנסה לחשוב בכיוון של

אני ממדל מכונית בצורת ראש
. והתשובה היותר לעניין - מצאתי טוטוריאל מפורט בשביל ללמוד איתו את הטכניקה, רק שהמחשב שלי לא אוהב אותה כל כך.
 

emage24

New member
תראה, זו דעתי הפרטית

אבל את התוצאות שאתה יכול להשיג עם Patch Modeling אתה יכול היום להשיג ביותר קלות ושטף עבודה עם Sub-D (בעיקר אם אתה משתמש במאיה). אפילו מידול בפוליגונים, ששנים נחשב 'נחות' או 'לא מתאים' למידול אורגני כבר מגיע היום לתוצאות נהדרות (כי אתה יכול להרשות לעצמך להגיע לכמות פוליגונים גבוהה יותר ככל כשכוח המחשוב גדל) בסה"כ, מדובר בטכניקה. אם אתה שולט בטכניקה כזו או אחרת ברמה גבוהה, אתה תצליח לעשות מה שאתה רוצה. לדעתי, Patch היא שיטה מיושנת, ודי מסורבלת. היא דורשת הרבה תכנון מראש, ומעט מרווח לטעויות. ולבצע תיקונים זה בכלל סיוט. פעם זה היה הסטנדרד, היום ה'שוס' הוא מידול ראשוני בMaya/Max/XSI/אחר, ואז הוספת פרטים דרך Normal Mapping בעזרת ZBrush..
 

masterform

New member
ואיפה אני לומד SUB D../images/Emo35.gif

הספרים של ALIAS נוגעים מעט מאד בנושא, איך אני יכול ללמוד את זה יותר לעומק
(פוליגונים אני ממש שונא, אבל אני מוכן לנסות Sub-D ) נ.ב. תודה
 

galrt

New member
SUBDIVS

במאיה זה עדיין לא שימושי. זה לא אותו SUBDIVS של RENDERMAN וזה גם לא SUDIVS של MENTAL IMAGES, זה משהו אחר וחצי תומך כרגע במיוחד עם מנטל ריי(שאגב מתי שהוא יהפוך לרנדרר הראשי של מאיה). אני הייתי ממליץ להמנע מSUBDIVS כרגע, עוד מעט כן אבל במצבם היום במאיה לא. כל הרעיון בשיטת עבודה זה מה הכי מהיר לעשות ברמה היותר טובה. אישית לא הייתי נוגע בNURBS כדי ליצור דמויות כי אין מקום לשינוים מהירים ודקויות כמו שאפשר להשיג בPOLYS מהר בהרבה יותר. שיטת העבודה היא אומנם יותר מהירה וקלה לעשות את הבסיס עם NURBS אבל שממשיכים הלאה לדקויות זה סיוט שלא נגמר ושלא נדבר עם PATCHES מגיעים לכמות אדירה של פוליגונים מבוזבזים. וכמובן חוסר היכולת ל UV MAP את המודל כמו שאתה רוצה עם NURBS. למרות שיש הרבה דברים שכן הייתי משתשמש בNURBS כדי ליצור צורות שעם POLYS יהיו סיוט, למשל חור עגול בתוך צורה עגולה, סיוט עם POLYS. חבל, עדיף להשאר עם POLYS ברב המקרים, לוקח זמן ויזע אבל זה הכלי עם הכי הרבה שליטה ויכולת כרגע.
 

masterform

New member
אבל הפוליגונים לא מקשיבים לי ../images/Emo7.gif

הפוליגונים הם בלתי ניתנים לשליטה בעליל |אייקון שלי דופק את הראש בקיר| הם כאלה מרובעים (או משולשים) ולא ממושמעים... אני לא מבין איך אתם מסתדרים איתם :-S
 

izackv

New member
יש פתרון...

שיטה קצת פחות מקובלת, אבל אני אוהב אותה. ממדלים את המשטחים הבסיסיים עם NURBS ואז מתרגמים אותם לפוליגונים. הרבה יותר קל להגיע לזרימה טובה באזורים קעורים/קמורים. ובכלל, אם לא מוחקים את העקומות שהיו הבסיס ל NURBS ולא מוחקים את ההיסטוריה מהפוליגון, אפשר לשחק עם העקומות ולהשפיע על הצורה הכללית של הפוליגונים. השיטה הזאת חוסכת הרבה מהבעיות של NURBS (שקשורות בעיקר לחיבורי משטחים/חיתוכים בין משטחים) ונהנית מהאפשרות לעבוד עם עקומות
 
למעלה