הרחבה
טיול אחד כדאי לעשות לבד - למשרדי המע"מ. ושם נשאלת השאלה המרכזית - האם להיות עוסק פטור או עוסק מורשה. עוסק פטור (פדיון שנתי עד 64000 שקל) - פטור מדוחות חודשיים (מגיש דוח רק פעם בשנה), אבל לא יכול לקזז מעמ תשומות. זאת אומרת - אם העסק שלך מבוסס על מכירת שעות עבודה שלך, כדאי להיות פטור, אבל אם יש בעסק חומרים שצריך לקנות והם מהווים חלק מהמוצר הנמכר - עדיף לא להיות פטור אלא עוסק רגיל. עוסק רגיל מקזז את המע"מ ששילם מהמע"מ שהוא משלם - (על חומרים, חשבונות טלפון, ציוד משרדי, נסיעות). את הטיול למשרדי מס הכנסה את יכולה לעשות לבד, או לבקש מרואה החשבון שבחרת לעשות עבורך. לביטוח לאומי אפשר לטייל לבד (חצי יום עבודה) או להוריד טפסים מהאינטרנט או לתת לאותו רואה חשבון לעשות זאת עבורך. הנהלת חשבונות את יכולה לעשות לבד, או לתת לרואה החשבון שלך. בעסק כה קטן אין טעם להעסיק מנהל חשבונות בנוסף לרואה החשבון. אפשר להעסיק יועץ מס במקום רואה חשבון, המחירים דומים וגם רוב השירותים. עלויות משוערות - עוסק פטור כ 500-1000 שקל לשנה ראשונה. עוסק רגיל - כ 750-1500 לשנה ראשונה, (כי צריך להגיש דוח כל חודש) ואת הסכום אפשר לקזז הן מהמעמ והן מההכנסות החייבות במס. את רואה החשבון מראיינים, וצריך לחוש "כימיה". ההתקשרות היא כל פעם לשנה אחת, אחרי שנה ראשונה, אפשר להחליף אותו אם לא חשים שביעות רצון.