PAL/MINIDV?

jlavi2002

New member
PAL/MINIDV?

אפילו לא חדש בתחום. בעל מצלמה אנלוגית ששוקל שידרוגים. לפי מה שהבנתי ניתן ל"פרוק" הקלטה/צילום דיגיטלי ישירות למחשב:לערוך ולצרוב התוצאה לDVD. אם תוכנת העריכה יודעת להוסיף ההמרה לPAL האם אני עדיין חייב שהמצלמה תצלם בPAL (אוליאפשר שהמצלמה תהיה NTCA) בתודה
 

MaSTeRLou

New member
המחשב מקבל הכל

היום כל תוכנות העריכה תומכות בשני הפורמטים. כל תוכנה גם תשמח לייצא לך את הפרוייקט לאיזה פורמט שתרצה - NTSC או PAL. כך שאם יש ברשותך מצלמת NTSC ווידאו, אליו תקליט את החומר הערוך, שעובד רק בPAL, לא תהיה כל בעיה. רק זכור לייצא את כל הפרוייקט לקובץ עם הגדרות PAL.
 

matan_fla

New member
NTSC

מאוד בעייתי להעביר חומר מ NTSC ל PAL לכן מאוד כדאי לעבוד רק עם PAL מכיוון שאם תעבוד ב NTSC תצטרך גם ודאיו שמקליט את השיטה וDVD שתומך.
 

MaSTeRLou

New member
כיצד אני מעביר?

את הסרט עצמו אפשר לערוך בPAL, ולאחר מכן, מייצאים את כל הTimeline לקובץ AVI שההגדרות שלו הן של פורמט NTSC. לבסוף, מריצים את ההסרט ליציאת הRCA של כרטיס הלכידה ישירות לוידאו NTSC. כמובן שאפשר לעשות גם בדיוק ההיפך. בהמרה גודל התמונה משתנה וגם מספר הפריימים לשנייה (FPS), כי בPAL וNTSC שני הנתונים האלה מדבילים אותם אחד מהשני. זה שהגודל משתנה, זה לא מהותי, מפני שמדובר באותה פרופורציה (4:3), וזה שהFPS משתנה, גם זה לא מהותי, משום שהעין ממילא תקלוט רק 25 פריימים לשנייה. גם אם תמיר את ה25FPS של PAL ל NTSC 29.97FPS לא יהיה שום הבדל נראה לעין.
 

matty

New member
התשובה מעט חובבנית

המרה בין NTSC ל PAL היא נדע שלם, ובכל זאת אתה פישטת אותה לכמה שורות... כל הכבוד. אם השינוי ברזולוציה באמת "לא מהותי" כמו שאתה אומר (וגם השינוי בצבעים שאליו לא התייחסת) - נו, על זה עוד אפשר להתווכח. אבל מעבר מ 25FPS ל 30FPS זה שינוי של 20% במהירות של הסרט! בעיניך זהו הבדל שלא נראה לעין? ואז מה עם האודיו? גם אותו אתה מאיט? (או שלא? ואז הוא יוצא מסינק??) המרה מ PAL ל NTSC ולהפך היא לא פשוטה בכלל. מדובר בויתור על מידע, או יצירת מידע חדש שלא קיים, וישנן הרבה תיאוריות איך לעשות את זה כמו שצריך. הדרך הפשוטה ביותר למשתמש ביתי היא לקנות ממיר חיצוני כלשהו (תוך ויתור מסוים באיכות הסרט). ישנם גם מכשירי VHS שיודעים לעשות המרה כזאת. לעשות את זה במחשב זה תהליך ארוך ומסובך (רינדורים...)
 

Admini

New member
--------------->

אני לא מספיק מבין כדי לאמר אם אתה צודק או לא. אני יכול רק לאמר דבר אחד: אתה מקצוען - כל שינוי קטן יפריע לך בעין. אם אני אזיז פיקסל מפה לשם אתה ישר תבחין בזה. אני לעומת זאת, שאני לא כ"כ מקצועי לא ארגיש בזה. כנ"ל ה-30FPS. אני ניסיתי ואישית זה לא הפריע לי. לך כמקצוען אני מניח שזה יפריע. אבל לא כל אחד מקצוען כמוך ולא כל אחד ישים לב להבדל. משה.
 

roli

New member
ובכל זאת...

איך אתם מעבירים שיטות? התוצאה הכי טובה שהגעתי אליה עד היום(וזה לא יצא מי יודע כמה) היא לעשות export לשיטה השניה פלוס always deinterlace (פרימייר דרך אגב)ואז עוד export פלוס always deinterlace בפרוייקט עם השיטה השניה. מישהו מכיר דרכים שנותנות תוצאה טובה יותר?
 

matty

New member
למה פעמיים export?

את התוצאות הכי טובות קיבלתי באפטר - פשוט לוקחים קליפ NTSC, וזורקים אותו לתוך קומפוזיציה שמוגדרת PAL, מותחים את הגודל, ודואגים להדליק את FRAME BLENDING.. מרנדרים ומגישים קר עדיין צפויות קפיצות בסרט בגלל הבדלי פילדים. אפשר להשתמש בפלאגין כמו twixtor או ב retimer, שיודעים לזהות את התנועה שבסרט ולהחליק את הקפיצות האלה. ואז הרינדור ייקח שבוע. בפרמייר אני מניח שהתהליך דומה - לוקחים קליפ בשיטה אחת ושמים ב timeline שמוגדר (ב project settings) בשיטה השניה. מדליקים frame blending (אם אני זוכר, זה נמצא ב frame hold options (קליק ימני על הקליפ ב timeline) וכו'
 
למעלה