PAYPAL והפרת זכויות הצרכן!
המקרה כדלקמן: רכשתי ב-EBAY מודולת זיכרון. בתיאור המוצר (באיזור ה"תיאור") נכתב כי המודולה היא של SAMSUNG. כאשר קיבלתי את המוצר התברר כי המודולה אינה כלל של SAMSUNG אלא של חברה גנרית אחרת. מכיוון שלא רציתי לבזבז זמן על ערעורים - ניסיתי את המודולה, ואכן היא עבדה כמצופה. לאחר 3 ימים המודולה קרסה ולא פעלה שוב מאז. סכסוך (DISPUTE) הוגש ל-PAYPAL. לאחר שיח עם המוכר שניסה שוב ושוב לשכנע אותי שהבעיה במחשב שלי, למרות שהודה כי הוא הייתה טעות בעמוד המכירה וכי הוא סיפק מודולה שאינה SAMSUNS. בסופו של דבר סוכם שאשלח את המודולה על חשבוני אל המוכר, והוא יחליף אותה. נשלח משלוח ב-EMS, וברשותי POD (הוכחת מסירה) של EMS לנמען. הנמען (המוכר) טוען כי לא קיבל את המשלוח. יתרה מזאת, הוא הסלים את הסכסוך וניתק כל קשר. PAYPAL פסקו לטובתו על אף ש: 1. המוצר היה באופן נחרץ לא כפי שתואר. מדובר במקרה של "זיוף" שם מותג ולפיכך עבירה על החוק. 2. המוצר התקלקל לאחר 3 ימים בלבד של שימוש. 3. המוצר נשלח למוכר על חשבוני, לפי סיכום עם המוכר. 4. המוכר טוען כי לא קיבל את המוצר וניתק קשר. לאחר קריאה חוזרת ונשנית של הסכם השימוש ב-PAYPAL, הרי שיש כאן הפרה בוטה של זכויותי. הגשתי ערעור ל-PAYPAL אך קיבלתי רק הודעות אוטומטיות. יתרה מכך - בהודעות הללו, במקום שבו על נציג שירות להכניס את שמי - היה רק רשום "שם הלקוח"... כלומר הם אפילו לא טרחו למלא את ההודעות האוטומטיות שלהם. כל שביקשתי הוא החזר כספי של המוצר ושל המשלוח חזרה... לא שום פיצוי. ברצוני לתבוע את זכויותי. איימתי בתביעה ואני מתכוון להגיש תביעה כנגדם לא רק על סכום העסקה והמשלוח הנוסף אלא על עוגמת נפץ, פיצוי נזיקין שנגרמו לי עקב המקרה (שעות (ואני לא מגזים) של כתיבת מיילים לשירות PAYPAL) כיצד עלי לפעול מכאן והלאה? ל-PAYPAL אין כתובת בארץ. סכום העסקה הוא כ-650 שקל ולפיכך שייך לתביעות קטנות ואין לי צורך בעורך דין, איך אינני יודע את השלבים שעלי לבצע כדי להתקדם. אודה מקרב לב לכל עזרה או עצה שתוכלו להציע לי.
המקרה כדלקמן: רכשתי ב-EBAY מודולת זיכרון. בתיאור המוצר (באיזור ה"תיאור") נכתב כי המודולה היא של SAMSUNG. כאשר קיבלתי את המוצר התברר כי המודולה אינה כלל של SAMSUNG אלא של חברה גנרית אחרת. מכיוון שלא רציתי לבזבז זמן על ערעורים - ניסיתי את המודולה, ואכן היא עבדה כמצופה. לאחר 3 ימים המודולה קרסה ולא פעלה שוב מאז. סכסוך (DISPUTE) הוגש ל-PAYPAL. לאחר שיח עם המוכר שניסה שוב ושוב לשכנע אותי שהבעיה במחשב שלי, למרות שהודה כי הוא הייתה טעות בעמוד המכירה וכי הוא סיפק מודולה שאינה SAMSUNS. בסופו של דבר סוכם שאשלח את המודולה על חשבוני אל המוכר, והוא יחליף אותה. נשלח משלוח ב-EMS, וברשותי POD (הוכחת מסירה) של EMS לנמען. הנמען (המוכר) טוען כי לא קיבל את המשלוח. יתרה מזאת, הוא הסלים את הסכסוך וניתק כל קשר. PAYPAL פסקו לטובתו על אף ש: 1. המוצר היה באופן נחרץ לא כפי שתואר. מדובר במקרה של "זיוף" שם מותג ולפיכך עבירה על החוק. 2. המוצר התקלקל לאחר 3 ימים בלבד של שימוש. 3. המוצר נשלח למוכר על חשבוני, לפי סיכום עם המוכר. 4. המוכר טוען כי לא קיבל את המוצר וניתק קשר. לאחר קריאה חוזרת ונשנית של הסכם השימוש ב-PAYPAL, הרי שיש כאן הפרה בוטה של זכויותי. הגשתי ערעור ל-PAYPAL אך קיבלתי רק הודעות אוטומטיות. יתרה מכך - בהודעות הללו, במקום שבו על נציג שירות להכניס את שמי - היה רק רשום "שם הלקוח"... כלומר הם אפילו לא טרחו למלא את ההודעות האוטומטיות שלהם. כל שביקשתי הוא החזר כספי של המוצר ושל המשלוח חזרה... לא שום פיצוי. ברצוני לתבוע את זכויותי. איימתי בתביעה ואני מתכוון להגיש תביעה כנגדם לא רק על סכום העסקה והמשלוח הנוסף אלא על עוגמת נפץ, פיצוי נזיקין שנגרמו לי עקב המקרה (שעות (ואני לא מגזים) של כתיבת מיילים לשירות PAYPAL) כיצד עלי לפעול מכאן והלאה? ל-PAYPAL אין כתובת בארץ. סכום העסקה הוא כ-650 שקל ולפיכך שייך לתביעות קטנות ואין לי צורך בעורך דין, איך אינני יודע את השלבים שעלי לבצע כדי להתקדם. אודה מקרב לב לכל עזרה או עצה שתוכלו להציע לי.