PAYPAL והפרת זכויות הצרכן!

saarshai

New member
PAYPAL והפרת זכויות הצרכן!

המקרה כדלקמן: רכשתי ב-EBAY מודולת זיכרון. בתיאור המוצר (באיזור ה"תיאור") נכתב כי המודולה היא של SAMSUNG. כאשר קיבלתי את המוצר התברר כי המודולה אינה כלל של SAMSUNG אלא של חברה גנרית אחרת. מכיוון שלא רציתי לבזבז זמן על ערעורים - ניסיתי את המודולה, ואכן היא עבדה כמצופה. לאחר 3 ימים המודולה קרסה ולא פעלה שוב מאז. סכסוך (DISPUTE) הוגש ל-PAYPAL. לאחר שיח עם המוכר שניסה שוב ושוב לשכנע אותי שהבעיה במחשב שלי, למרות שהודה כי הוא הייתה טעות בעמוד המכירה וכי הוא סיפק מודולה שאינה SAMSUNS. בסופו של דבר סוכם שאשלח את המודולה על חשבוני אל המוכר, והוא יחליף אותה. נשלח משלוח ב-EMS, וברשותי POD (הוכחת מסירה) של EMS לנמען. הנמען (המוכר) טוען כי לא קיבל את המשלוח. יתרה מזאת, הוא הסלים את הסכסוך וניתק כל קשר. PAYPAL פסקו לטובתו על אף ש: 1. המוצר היה באופן נחרץ לא כפי שתואר. מדובר במקרה של "זיוף" שם מותג ולפיכך עבירה על החוק. 2. המוצר התקלקל לאחר 3 ימים בלבד של שימוש. 3. המוצר נשלח למוכר על חשבוני, לפי סיכום עם המוכר. 4. המוכר טוען כי לא קיבל את המוצר וניתק קשר. לאחר קריאה חוזרת ונשנית של הסכם השימוש ב-PAYPAL, הרי שיש כאן הפרה בוטה של זכויותי. הגשתי ערעור ל-PAYPAL אך קיבלתי רק הודעות אוטומטיות. יתרה מכך - בהודעות הללו, במקום שבו על נציג שירות להכניס את שמי - היה רק רשום "שם הלקוח"... כלומר הם אפילו לא טרחו למלא את ההודעות האוטומטיות שלהם. כל שביקשתי הוא החזר כספי של המוצר ושל המשלוח חזרה... לא שום פיצוי. ברצוני לתבוע את זכויותי. איימתי בתביעה ואני מתכוון להגיש תביעה כנגדם לא רק על סכום העסקה והמשלוח הנוסף אלא על עוגמת נפץ, פיצוי נזיקין שנגרמו לי עקב המקרה (שעות (ואני לא מגזים) של כתיבת מיילים לשירות PAYPAL) כיצד עלי לפעול מכאן והלאה? ל-PAYPAL אין כתובת בארץ. סכום העסקה הוא כ-650 שקל ולפיכך שייך לתביעות קטנות ואין לי צורך בעורך דין, איך אינני יודע את השלבים שעלי לבצע כדי להתקדם. אודה מקרב לב לכל עזרה או עצה שתוכלו להציע לי.
 
תביעה נגד מי?

נגד paypal או נגד המוכר? האמת היא, שנראה לי שאתה צריך להשלים עם רוע מזלך, לתת למוכר פידבק שלילי, לנסות את מזלך (שוב) בערעור ב-paypal ולהמשיך הלאה... לדעתי, תביעה תוכל להגיש רק בארה"ב (Paypal או מוכר) ועלויות הגשת תביעה בארה"ב, הטרטור, כאבי הראש וכו'...יעלו לך המון...הרבה מעבר ל-650 ש"ח. ולא בטוח שתזכה...
 

saarshai

New member
נגד PAYPAL...

המוכר כבר מזמן לא צד בעסק מכיוון שהוא זה שהחמיר את הסכסוך (בבקשה מ-PAYPAL לגשרו) וניתק כל קשר איתי. התביעה בוא תבוא בכל מקרה. יש כאן הפרה ברורה ובוטה של תנאי השירות של PAYPAL כפי שהם נוסחו על ידי PAYPAL בעצמם. בנוסף, יש כאן הפרה של כל חוק צרכנות בסיסי. לקוח קיבל מוצר מזוייף ומקולקל. הלקוח סיכם עם המוכר להחזיר את המוצר תמורת חלופה (במסגרת מרכז הסכסוכים של PAYPAL, ובאחריותם). המוכר קיבל חזרה את המוצר וניתן קשר. אני אלך עם זה עד סוף העולם ואזכה. אין כאן אפילו מקום לדיון בנוגע לצד זה או אחר. יש עובדות שכל הצדדים מסכימים עליהם, יש הסכם שימוש של כל הצדדים, אשר הופר, ויש הוכחות. אני בכלל לא בטוח שצריך להגיש תביעה בארה"ב. החברה הרי עושה עסקים באופן בינלאומי עם גורמים (לקוחות וחשבונות אשראי) בארץ ולפיכך יש הגיון בהגשת תביעה מקומית. אשמח בכל זאת לפרטים אם למישהו יש מידע שעשוי לסייע לי
 

Nunatak

New member
איך שילמת?

קודם כל, להיות עקשן ולהגיש תביעה נגד פייפל גם במחיר הפסד כספי נוסף זה אידיוטי. 2, אם שילמת בכרטיס אשראי אתה יכול לבטל את החיוב.
 

roeeya

New member
גם לדעתי תערב את חברת האשראי שלך.

אני עבדתי פעם לצערי באחת מחברות האשראי בארץ ויש נוהל למקרה של מוצר שמגיע לא לפי התיאור שלו או מקולקל ברמה של אי שימוש בו. תפנה אליהם עם כל התיעודים והם יעזרו לך
 

saarshai

New member
ניסיון קודם:

ראשית כל - המון תודה. בעבר התקשרתי לחברת כרטיסי האשראי ונאמר לי כי הם מטפלים במקרים כאלו רק כאשר המוצר לא מגיע, לא כאשר המוצר אינו כפי שמתואר. האבסורד הוא בסמנטיקה. לפי שיטתם - הרי אני יכול למכור "מחשבים" ולשלוח לאנשים מודלים מקרטון של מחשב... והרי הפלא ופלא - המוצר הגיע. הוא רק קצת לא כפי שתואר. וגם זה נתון לויכוח. מצד שני, המוצר שהגיע הוא בפירוש לא המוצר שהזמנתי, ובנוסף לכך הוא נשלח בחזרה בהתאם להסכם שנעשה במסגרת מרכז הגישור של PAYPAL... מכיוון שכך הרי שהמוצר בסופו של דבר לא סופק לי. הוא נשלח חזרה במסגרת ההסכם שנעשה בידיעת PAYPAL. האם יש בכך כדי לטעון שאני זכאי להחזר מחברת האשראי? תודה, שוב
 
השאלה השניה, איך חברת האשאי יכולה לעקוב

אחר תוכן המשלוח. כשאתה חתמת על שימוש בכרטיס אשראי, חתמת על זה שאת משחרר את חברת האשראי שלך למיקרים כאלו. חברת האשראי כבר כיסתה את עצמה. זה גם הגיוני, איך היא תעקוב? רק אם לא קיבלת את המוצר אז יש לך קייס נגד חברת האשראי. מה דעתכם???
 

saarshai

New member
קייס מורכב

מהי בעצם האחריות של חברת האשראי על עסקה שבוצעה באמצעותה? אם אין לה אחריות אז למה בכלל להחזיר כסף אם המוצר לא התקבל? מצד שני, למה לא להחזיר כסף אם התקבל מוצר פגום או אחר ממה שתואר? נכון, אם המוצר לא היה מתקבל כלל - הרי יש לי קובלנה מול חברת האשראי. אלא שבמקרה הזה התקבל מוצר שבפירוש (יש לי את כל ההוכחות) אינו כפי שתואר, ועוד בנוסף לכך היה פגום. עוד בנוסף לכך (!) החברה אליה הועבר הכסף מחשבוני (PAYPAL) באמצעות חברת האשראי - אפשרה לי לשאת ולתת עם המוכר, ובעקבות הסכם איתו (בתוך מסגרת PAYPAL ובידיעתם) נשלח המוצר על חשבוני אל כתובת המוכר. יש לי הוכחת מסירה (POD) למוכר, אשר בכל זאת טוען כי לא קיבל את המוצר. לפיכך, התוצאה זהה (למרות התהליך המורכב) - אין ברשותי המוצר שעליו שילמתי. משמע - נגבה ממני כסף (על ידי חברת האשראי) אשר לא הניב מוצר כלשהו (המוצר נשלח חזרה בהתאם להסכם עם גובה הכסף - מוכר המוצר וחברת PAYPAL). משמע יש לי קייס. האמנם?
 

Nunatak

New member
שקלת פניה לכלבוטק?

למרות שאני חושב שבולדוזר יותר מתאים. לא... במחשבה שניה - ....................................... פספוסים.
 

tomerol

New member
בלי חפירות מיותרות

תתקשר לחברת האשראי שלך, תעשה בלאגן, תצעק, תהפוך שולחות - בסוף תקבל את כספך. אתה מבזבז יותר מדי זמן בכתיבה פה, בפורום. היית יכול לנצל את אותו זמן בלעשות מהו מועיל יותר.
 

roeeya

New member
תנסה להסביר להם שוב שהפריט לא היה במצב

שניתן להשתמש בו, ככה זה עבד אצלנו. אם היה מגיע לדוגמא מחשב שחור שהזמנת לבן אז חבל באמת, אבל אם היה מגיע מחשב בלי מעבד - כלומר שלא ניתן להשתמש בו, אז היו מתערבים. תנסה שוב, תדבר עם כמה נציגים ותגיע לאחראי, אולי עם קצת התעקשות יהיה ניתן להפעיל אותם, וכמו תמיד, תאיים בנטישה ופניה לעיתונות
 
למעלה