AnnabeI Lee
New member
Please, ma cherie. I have told you"
" We are all victims of causality. I drank too much wine, I must take a piss. Cause and effect הנה משהו שאולי יעניין אתכם. זה לקוח ישירות משיעורי הבית שלי וכמובן שיש מצב שזה ממש ישעמם אתכם, אבל אותי זה מעסיק כבר יומיים אז אקח את הצ'אנס, ואולי אבין את זה אחרי ההסבר. ככה. כדי להבין סיבתיות בנו ניימןת רובין והולנד (אין לי מושג מה השמות הפרטיים שלהם) מודל שמסתכל על הפרטים בניסוי מסויים. הם אומרים שכדי להבין סיבתיות אנחנו צריכים להניח שמה שאנחנו מניחים שהיה הסיבה לא נמצא ואז לבחון אם עדיין היינו מקבלים את אותה התוצאה. אם כן, באופן ברור, זו לא הסיבה, אם לא, הרי שאיתרנו את הסיבה. עד כאן הכל ברור והגיוני. עכשיו יש דוגמא, אנחנו רוצים לראות אם גזע או עדה משפיעים על תוצאות של מבחנים מסוימים. אבל אנחנו לא יכולים לדמיין מצב שבו הגזע או העדה הזו לא היו קיימים כי זה מוריד לנו המון דברים שקשורים בזה ואחד מהם יכול להיות הסיבה לתוצאות שונות בין "גזעים" שונים. יש לציין שאנחנו יכולים לעשות מחקר תיאורי שפשוט בוחן את המצב הקיים, אבל לא כזה שמצביע על סיבה ותוצאה. ~שיחת טלפון שבה הייתי צריכה להסביר את זה- עכשיו אני כבר די מבינה אני חושבת, אבל לא משנה~ הנה דוגמא שיותר מטרידה את המוח. מה לגבי מידת השכלה? האם אנחנו יכולים לדמיין עולם שבו מידת ההשכלה הזו לא היתה קיימת וזה היה משפיע על משהו מסויים? (במקרה הספציפי אם הפרט המסויים ילך להצביע או לא). מידת השכלה היא רק העובדה שיש לך יותר אינפורמציה? העובדה שהיית במוסד לימודי זמן מסויים? מה שגרם לך להשאר במוסד הלימודי? רמת הציונים שלך? עכשיו אחרי שחשבתי על זה קצת אז כן, השכלה זה כמו גזע. הנה דוגמא יותר מעניינת. שאלו אתכם פעם אם הייתם רוצים להיות המין השני? ידעתם מה לענות? לפי המודל הזה לא אמורה להיות לכם תשובה, אם אנחנו חושבים על המין כסיבה לאושר הכללי שלנו.
" We are all victims of causality. I drank too much wine, I must take a piss. Cause and effect הנה משהו שאולי יעניין אתכם. זה לקוח ישירות משיעורי הבית שלי וכמובן שיש מצב שזה ממש ישעמם אתכם, אבל אותי זה מעסיק כבר יומיים אז אקח את הצ'אנס, ואולי אבין את זה אחרי ההסבר. ככה. כדי להבין סיבתיות בנו ניימןת רובין והולנד (אין לי מושג מה השמות הפרטיים שלהם) מודל שמסתכל על הפרטים בניסוי מסויים. הם אומרים שכדי להבין סיבתיות אנחנו צריכים להניח שמה שאנחנו מניחים שהיה הסיבה לא נמצא ואז לבחון אם עדיין היינו מקבלים את אותה התוצאה. אם כן, באופן ברור, זו לא הסיבה, אם לא, הרי שאיתרנו את הסיבה. עד כאן הכל ברור והגיוני. עכשיו יש דוגמא, אנחנו רוצים לראות אם גזע או עדה משפיעים על תוצאות של מבחנים מסוימים. אבל אנחנו לא יכולים לדמיין מצב שבו הגזע או העדה הזו לא היו קיימים כי זה מוריד לנו המון דברים שקשורים בזה ואחד מהם יכול להיות הסיבה לתוצאות שונות בין "גזעים" שונים. יש לציין שאנחנו יכולים לעשות מחקר תיאורי שפשוט בוחן את המצב הקיים, אבל לא כזה שמצביע על סיבה ותוצאה. ~שיחת טלפון שבה הייתי צריכה להסביר את זה- עכשיו אני כבר די מבינה אני חושבת, אבל לא משנה~ הנה דוגמא שיותר מטרידה את המוח. מה לגבי מידת השכלה? האם אנחנו יכולים לדמיין עולם שבו מידת ההשכלה הזו לא היתה קיימת וזה היה משפיע על משהו מסויים? (במקרה הספציפי אם הפרט המסויים ילך להצביע או לא). מידת השכלה היא רק העובדה שיש לך יותר אינפורמציה? העובדה שהיית במוסד לימודי זמן מסויים? מה שגרם לך להשאר במוסד הלימודי? רמת הציונים שלך? עכשיו אחרי שחשבתי על זה קצת אז כן, השכלה זה כמו גזע. הנה דוגמא יותר מעניינת. שאלו אתכם פעם אם הייתם רוצים להיות המין השני? ידעתם מה לענות? לפי המודל הזה לא אמורה להיות לכם תשובה, אם אנחנו חושבים על המין כסיבה לאושר הכללי שלנו.