Pulp Fiction

SaintJohn

New member
Pulp Fiction

|גאה לפתוח הודעה עניינית ראשונה|
בתור אחד שסוגד לסרט "ספרות זולה" ומחשיב אותו ללא ספק לסרט הכי טוב שיצא לי לראות, שמחתי מאוד למצוא ספר בסטימצקי שכולל בתוכו את התסריט של הסרט באנגלית. מופיעים בו כמה קטעים שלא מופיעים בסרט, והיה לי מאוד מעניין לקבל עליו נקודת מבט (כאשר בזמנו כבר הכרתי אותו לפני ולפנים אחרי אין ספור פעמים שצפיתי בו) חדשה לחלוטין, רק מקריאת התסריט. לא תארתי לעצמי שקריאת תסריט יכולה לתת נקודת מבט כזאת שונה, ושמחתי לגלות את זה
 

pink cigarette

New member
תאר לעצמך מה

כתיבת תסריט יכולה לגרום לך.. אחרי שכתבתי כמה (וכמה, וכמה) תסריטים יצא לי לראות שוב פעם את ספרות זולה. מלבד כאב הראש, אני רק מעריכה עוד יותר את טרנטינו - ככותב. חוצמ, אני בטוחה שהיית יכול למצוא את התסריט של הסרט באינטרנט, אבל זה בלי קשר.
 

SaintJohn

New member
אני אכן מתאר לעצמי../images/Emo13.gif

הלוואי והיו לי באמת הכישרון והיכולת לכתוב תסריטים... לא ממש חיפשתי את התסריט. במקרה מצאתי אותו בחנות, אז התנפלתי עליו...
 
לפינק

ציינת שההערכה שלך כלפי טרנטינו ככותב גברה לאחר צפייה חוזרת בספרות זולה, אך מה בדבר יכולותיו כבימאי? ואגב גם Roger Avary השתתף בכתיבת התסריט.
 
ה-תסריט

יש הבדל ניכר בחוויה שתקבל מקריאת התסריט לבין החוויה שנוצרת כתוצאה מצפייה בסרט. בתסריט תמצא פירוט רב בהרבה של כל המרתחש בסצינה, דברים שאולי לא תקלוט בסרט. גם התסריט הוא המצב הגולמי ביותר של הסרט, תמצא בו את התוכן המקורי והראשוני שהתסריטאי רצה להעביר. לאחר מכן התסריט עובר תחנות רבות ועיבודים שונים. במקרים רבים קיימים פערים מהותיים בין מה שהתסריטאי רצה להעביר לבין מה שהבימאי הבין והצליח להמיר לסרט. בנוסף לכך התסריט מעביר את המידע בפורמט שונה מאשר הסרט כך שתוכל להרוויח רבות מקריאת תסריט.
 

SaintJohn

New member
אני מסכים איתך לגמרי!

הייתי בטוח שהתסריט כולל רק את שורות הטקסט של השחקנים בלבד, ולהפתעתי נוכחתי שהתסריט באמת כולל הרבה יותר. לא תיארתי לעצמי עד כמה הפרטים הללו יגרמו לי להתעניין, להסתקרן ולהנות מקריאת תסריט של סרט שאת כמעט כל המלל שלו אני זוכר בע"פ.
 

DoubleD

New member
אגב...

ניתן למצוא כמעט כל תסריט באינטרנט. ספרות זולה למשל.. (מאי 93, last draft) קריאת תסריטים מומלצת לכל מי שרוצה ללמוד על כתיבת תסריט, זה עוזר, לומדים מזה המון.
 
אני חייב לציין

שלדעתי מומלץ לקרוא תסריט רק לאחר שרואים את הסרט שנעשה עליו... אחרי הכל, הסרט הוא היצירה המוגמרת, "הטיוטה האחרונה", התוצאה הסופית של התסריט. עדיף לבוא אליו בלי ידע מוקדם על כיצד הוא נעשה, ורק לאחר מכן לבדוק, אם רוצים, מה סוד הנוסחה שלו. מקווה שהסברתי את עצמי כראוי
 
אני חולק על דבריך,

התפיסה הרווחת בנוגע לתסריט היא שגויה. התסריט הוא לא הנוסחה אלא המהות של הסרט. תחשוב על זה, בלי תסריט לא יכול בשום אופן שהוא להיווצר סרט. ואילו התסריט עומד בפני עצמו כיצירת אומנות. מתסריט אחד ניתן ליצור את אותו הסרט בווריאציות שונות מאוד אך התסריט הוא המקור, חד וחלק. אפשר לקבל הנאה רבה מקריאת התסריט וגם תפיסה חזקה בהרבה של הסרט. כמובן שלא חייבים לקרוא תסריט לפני סרט בשביל להנות יותר ולעיתים באמת זה כדאי מאוד לקרוא תסריט אחרי צפייה בסרט בשביל לקבל עומק וזוויות אחרות.
 
טענתי אחרת?

הרי זה מה שכתבתי.. שהתסריט הוא הבסיס לסרט. אבל עם זאת, הסרט הוא התוצר המושלם. הרי אף אחד לא כותב תסריט רק בשביל לכרוך אותו בעטיפה ולמכור בחנויות - המטרה היא שייצא בסופו של דבר סרט ממנו... וכמו שכבר ציינתי, לדעתי עדיף קודם לבחון את הסרט בשלמותו ורק אחר לנתח את המרכיבים - בין אם הם משמעותיים יותר, כמו התסריט, או יותר זניחים כמו לדוגמא.. אממ.. האיפור, או אנערף
.
 
אה כן, ו..

תודה על הלינק!
זה מזכיר לי.. לא כדאי שנעשה שרשור שבו נרכז את כל הלינקים שיש לנו על תסריטאות וקולנוע (כגון אתרי תסריטים, וכו') ואז מנהלתנו היקרה תוסיף אותם לקישורים? :]
 

Drorrrrrr

New member
תמיד

יש תסריט, אבל אף פעם הסרט הוא לא התסריט, והתסריט הוא לא הסרט. תמיד מצלמים עוד שוטים, ותמיד מחסירים שוטים, בעריכה תמיד מוצאים פתרונות יצירתיים ולא פעם מורידים סצינות שלמות. בעריכה אתה בונה את הסיפור מחדש, וזה מה שיפה. סתם משהו שקשור: היום צפינו במגמה בסרט "הבוגר" וכל הקטע בסוף, של האוטובוס, אלו שוטים שלא תוכננו, השחקנים התכוננו לשחק ובנתיים המצלמה עבדה והשוטים שצולמו, ללא כוונה, נכנסו לסוף הסרט, כי הם טובים, לפי דעת הבמאי.
 

ganooov

New member
אותי דווקא עניין יותר

התסריט של Kill Bill. כמות הסצינות שהורדה ושונתה, נותנים לי הרגשה שמי שהפך את הסרט למעניין זה לא רק טרנטינו, אלא לא פחות העורכת (אם אני זוכר נכון, זאת עורכת) של הסרט. יש לטרנטינו נטיה חזקה להגזים קצת בתסריטים שלו, להוסיף עוד כפית סוכר אחת יותר מדי. זוכרים (אלא מה..) את הקטע "הדמיוני" שבו אשתו של ג'ימי (טרנטינו בהופעה בינונית ומטה, אם אתם שואלים אותי
) נכנסת לבית ורואה את השלושה מחזיקים את הגופה? (בזמן שסמואל L מדבר בטלפון) לקראת סוף הסרט היתה אמורה להיות סצינה דומה, של "דִמיוּן" מצידו של סמואל L, שבו הוא מדמיין שהוא מחסל את האני באני ופאמפקין, ואז פוקח את העיניים ומוותר. יש לי הרגשה שהסצינה הזאת אפילו צולמה, ונחתכה רק בגלל העורכים. דברים כאלו חוזרים על עצמם בתסריטים השונים שלו. הבחור קצת מופרע מדי
. וקטע חביב לסיום: ה-DVD שלי קצת דפוק, ונוטה למנוע ממני לראות את הסוף של הסרטים שאני צופה בהם. אז את הסצינות האחרונות של ג'קי בראון "ראיתי" רק בתסריט, עד אחרי כמה חודשים טובים. כשיצא לי בסוף לראות את סוף הסרט, הייתי משועשע - התסריט תאם אחת לאחת את הסרט ^_^. ----- אבל מה אני מזבל בשכל על ג'קי בראון, ממילא אנשים שוכחים אותו בצד ומחשיבים אותו סרט נחות של טרנטינו..
 

shellydeez

New member
עלה לקישורים הקישור

לא הצלחתי להגיב ישר ממנו.. בכל מקרה זה נמצא ב: אגף הקישורים--->אתרים מחו"ל-->ספרות זולה-התסריט
 

ganooov

New member
הממממממ..

ובכן, התסריט נמצא באתר מוכר וותיק, ששמו god among directors. קצת קשה לי עם בחירת האלים (או שמא אלילים?) של מנהל האתר, אבל עדיין יש באתר לא מעט אינפורמציה מעניינת. משעשע למדי, להושיב את ג'ון וו (שהשפיע מאוד על), טרנטינו (שעבד עם) רוברט רודריגז, מרטין סקורסזי וקווין סמית' באותה השורה. זה מצביע על הטעם של מנהל האתר, ולאו דווקא על האיכויות שלהם, אם כי הבחור מסביר על זה משהו ב-"Why I do this". (אגב, יש קשר לא קטן בין הסרטים של החבר'ה האלה) לכו והטביעו את עצמכם שם
.
 
למעלה