Ready Freddie
אני אשתדל לקצר... מצטערת שאני מפרסמת כל-כך הרבה בבת אחת, פשוט רציתי קצת להעלות את רמת הנוכחות בפורום. טוב, לפני כמה זמן היה לי ויכוח עם חברה שלי זה שנים רבות לגבי הקול של פרדי. לא פרסמתי את העניין אז, כי הייתי צריכה זמן לחשוב על זה. החברה היא חברה מכיתה ו' (אנחנו בנות 21), שבפעם הראשונה שתכננתי ללכת להופעה של אובלינס לא היה לי עם מי ללכת, והיא אמרה פתאום שגם היא אוהבת את קווין! אז ממש שמחתי והלכתי איתה מאז ל-4 הופעות (ולעוד אחת עם אחותי). לפרקים אני מנסה להשמיע לה אלבומים חדשים של קווין ושירים שעוד לא שמעה, אבל זה לא עוזר... היא תמיד חוזרת לשירים המוכרים לה ולי זה מציק. עד כאן ההקדמה. לפני כמה זמן ניסיתי להוכיח לה עד כמה הקול של פרדי היה חד פעמי. השמעתי לה את הסרטון הבא. היא התעקשה ששומעים שהקול של פרדי לא "טבעי" ושהוא "מתאמץ" להוציא את התווים הגבוהים (בעיקר לקראת סוף הקריירה), ולעומתו - מריה קארי, למשל, יכולה להוציא תווים גבוהים מגרונה בשקט-בשקט. התחלנו לריב על הנושא וממש נפגעתי (עד עומקי נשמתי). הרגשתי שפוגעים בכבוד שלי. אמרתי לה שאני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה במוזיקה, אבל הקול הזה הוא נדיר וראוי להערכה רבה. הרבה אנשים שינסו לשיר בכאלה טונים לא יהיו ביחסים ידידותיים עם מיתרי הקול שלהם אח"כ (את זה הוספתי עכשיו). אחרי זה היא הוסיפה דברים על הידע המוזיקלי שלי אין ולה יש (מעולם לא ידעתי על כך, ואנחנו חברות כבר זמן רב). מכיוון שחשוב לי לבחון את העובדות - הקשבתי לכמה שירים של הזמרת המהוללת, והיא אכן זמרת נפלאה (גם טווח האוקטבות שלה גדול יותר), אך היא נורא מונוטונית ולא מגוונת בשירים. לפרדי יש ייחוד שאין לאף אחד, שזה הקול, הכשרון על הפסנתר והאהבה שלו לכייף על הבמה. נכון, זה נשמע שאני סתם מחפשת לפרוק עצבים (זה נכון, לא אמרתי את זה לאף אחד עד כה ויש בי המון ארס על הנושא). ומעבר לזה - רציתי לשאול מס' דברים: 1. האם מבנה הפה של פרדי "סייע" להווצרות הקול (הרי ידוע שסרב לניתוח מפני שפחד משינויים שזה עלול לגרום לקול). 2. ידוע לי שפרדי מעולם לא עבר פיתוח קול. האם זה נכון? כיצד "למד" להשתמש ולשלוט בקול אם כך? 3. כיצד אתם מתייחסים לקרובים אליכם שלא מעריכים מספיק את פועלה של קווין?
אני אשתדל לקצר... מצטערת שאני מפרסמת כל-כך הרבה בבת אחת, פשוט רציתי קצת להעלות את רמת הנוכחות בפורום. טוב, לפני כמה זמן היה לי ויכוח עם חברה שלי זה שנים רבות לגבי הקול של פרדי. לא פרסמתי את העניין אז, כי הייתי צריכה זמן לחשוב על זה. החברה היא חברה מכיתה ו' (אנחנו בנות 21), שבפעם הראשונה שתכננתי ללכת להופעה של אובלינס לא היה לי עם מי ללכת, והיא אמרה פתאום שגם היא אוהבת את קווין! אז ממש שמחתי והלכתי איתה מאז ל-4 הופעות (ולעוד אחת עם אחותי). לפרקים אני מנסה להשמיע לה אלבומים חדשים של קווין ושירים שעוד לא שמעה, אבל זה לא עוזר... היא תמיד חוזרת לשירים המוכרים לה ולי זה מציק. עד כאן ההקדמה. לפני כמה זמן ניסיתי להוכיח לה עד כמה הקול של פרדי היה חד פעמי. השמעתי לה את הסרטון הבא. היא התעקשה ששומעים שהקול של פרדי לא "טבעי" ושהוא "מתאמץ" להוציא את התווים הגבוהים (בעיקר לקראת סוף הקריירה), ולעומתו - מריה קארי, למשל, יכולה להוציא תווים גבוהים מגרונה בשקט-בשקט. התחלנו לריב על הנושא וממש נפגעתי (עד עומקי נשמתי). הרגשתי שפוגעים בכבוד שלי. אמרתי לה שאני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה במוזיקה, אבל הקול הזה הוא נדיר וראוי להערכה רבה. הרבה אנשים שינסו לשיר בכאלה טונים לא יהיו ביחסים ידידותיים עם מיתרי הקול שלהם אח"כ (את זה הוספתי עכשיו). אחרי זה היא הוסיפה דברים על הידע המוזיקלי שלי אין ולה יש (מעולם לא ידעתי על כך, ואנחנו חברות כבר זמן רב). מכיוון שחשוב לי לבחון את העובדות - הקשבתי לכמה שירים של הזמרת המהוללת, והיא אכן זמרת נפלאה (גם טווח האוקטבות שלה גדול יותר), אך היא נורא מונוטונית ולא מגוונת בשירים. לפרדי יש ייחוד שאין לאף אחד, שזה הקול, הכשרון על הפסנתר והאהבה שלו לכייף על הבמה. נכון, זה נשמע שאני סתם מחפשת לפרוק עצבים (זה נכון, לא אמרתי את זה לאף אחד עד כה ויש בי המון ארס על הנושא). ומעבר לזה - רציתי לשאול מס' דברים: 1. האם מבנה הפה של פרדי "סייע" להווצרות הקול (הרי ידוע שסרב לניתוח מפני שפחד משינויים שזה עלול לגרום לקול). 2. ידוע לי שפרדי מעולם לא עבר פיתוח קול. האם זה נכון? כיצד "למד" להשתמש ולשלוט בקול אם כך? 3. כיצד אתם מתייחסים לקרובים אליכם שלא מעריכים מספיק את פועלה של קווין?