return of the funnies

ailag

New member
return of the funnies

אז ככה אני רוצה לפרסם בעיתון של הסטודנטים באונ´ ת"א (בתור סטודנטית טרייה) -- קומיקס, איך לא. בעיתון שיצא שלשום יש שני קומיקסים של מישהו אחר, אבל הם תופסים המון מקום יחסית למעט תוכן / ציורים.. so wish me luck. אז כמו שכבר דנו קודם, בעיתונים כאלו (ועם השטח המוקצה לקומיקס) שמים funnies. הנה הפיילוט שהכנתי .. עכשיו רק שהעורך יחזור כבר אליי! סיבת איכות הסריקה: זה רק הפנסילינג עדיין. ויש עוד קצת התבכיינות שלי. צד ימין למטה. גרסה משופצרת תשורשר. למי שלא הבין : יש רחבה שבה לכבוד שנת הלימודים פתחו דוכנים עם מלא פרסומות . זה מגניב, אבל המוכרים התחילו להעיק. כולל זה שחצי מהם כבר זוכרים אותי (בגלל השיער?).
 

ailag

New member
הlettering

קצת מבולגן, אבל זה תמיד קורה לי. מסתדר באינקינג. כולל סימני המחיקה (דההה) שראיתי רק עכשיו שהם בולטים.
 

yonabarak

New member
סוף סוף מעלים פה קומיקס!

אפשר לדבר על הנושא שלשמו התכנסנו, ולא רק דיונים תיאורטיים בעד ונגד. אז זה סטריפ עם בדיחה חביבה, לא משהו שובר גבולות, כך שהבסיס ברור. העברת הסיפור לקומיקס: נתת פריים פתיחה גדול, הקצב מתגבר והפריימים קטנים, עד לפריים הפאנצ´ שהוא שוב גדול יותר. בעיות: סדר הפריימים קצת מבולגן, אבל אולי זה ייפתר בהמשך. אין הקפדה על כיוונים: בד"כ הדמות צריכה לפנות לכיוון הקריאה, אבל כדאי לשמור על עקביות. המציעה בפריים הראשון מתהפכת בפריים השני בלי סיבה, ואז היא יוצאת באותו כיוון כמו הגיבור בפריים השלישי, וזה מבלבל. יש קפיצה קצת מהירה לסדרת המציעים בפריימים הקטנים, כי לא רואים מאיפה הם צצים בכלל. כדי להבין, ייתכן שהיה כדאי להראות אותם קצת בפריים הקודם, או להראות לפחות עוד קופץ אחד שנדחף אחרי הראשונה, לפני שרואים רק ראשים שלהם. אפילו בפריימים הקטנים רצוי לראות לפחות כתפיים, בזווית שתראה שהם נדחפים. יש התחלה של מגוון בגישות מכירה בהבעות הפנים, אבל אפשר להקצין את זה. באופן כללי: המימיקה יכולה להיות הרבה יותר מוקצנת, והיא בד"כ כזאת בסגנון המנגה שאת משתמשת בו. זה בולט בייחוד בפריים האחרון: הפרצוף צועק, אבל הגוף נראה ישר ועצי. כדי לשכנע כדאי לשתף גם אותו באקשן. כמו כן כדאי להראות את הבעות הפנים של המוכרנים בתגובה להתפרצות שלו. זה ידגיש את הפאנצ´, שבו הם הופכים ממתקיפים למותקפים. מבחינה גרפית, מעבר לקצת לסדר את הפריימים, צריך לעשות הפרדה ברורה בין הסטריפ לפריים היחיד של קבוצת התמיכה, שלא יחשבו שהוא חלק מהסיפור. אני מבין את הצורך בצמצום השטח, אבל דווקא בסיפור הזה חשוב מרכיב הנוף: אוניברסיטה זה מקום עם נוף מאוד ברור ומוכר, ויש לו איזה תפקיד בעלילה. כדי להיכנס לאווירה צריכים לראות את השבילים, המדשאות, הבנינים. ואם זה לעיתון של אונ´ ספציפית מאוד יעזור להכניס פרט מוכר שיפעיל הזדהות מיידית חזקה אצל קהל היעד. גם ההתרחשות העלילתית דורשת להראות יותר: הדוכנים, המימיקה של המוכרנים שנדחפים וחוסמים לו את הדרך. כל זה לא עובר אם רואים רק ראשים. אנטומיה: גם בקרטונז בחור שרץ צריך להראות כמו בחור שרץ, וגם כשמציירים קרטונז אפשר להסתמך על צילומים כדי לספק תנוחה משכנעת.
 

ailag

New member
תודה ../images/Emo13.gif

איזה כיף לקבל תגובות שהן לא סתם "יו, זה חמוד".. במיוחד כשזה משהו שציירתי כדי לנסות לשים בעיתון האוני´. שמסתבר שאף אחד לא קורא, אבל מילא. סדר הפריימים : ממש לא עקרוני עם המוכרים. יש בלבול מחוץ לזה? (ה"ברק" ביניהם היה אמור לקשר ביניהם כך שרק אחרי שעוברים עליהם מגיעים לפריימים האחרונים. זה עובד?) לא הבנתי למה הכוונה בכיוון הקריאה. תמיד לשמאל? כי הם כן מסתכלים לכיוון הטקסט (חוץ מבפריים האחרון) המוכר הראשון מופיע רק בשני הפריימים הראשונים (ובתור צל באחרון) . אז בשלישי זה מוכר אחר.. עם הראשים, הכוונה היתה להתמקד עליהם (הם תופסים את כל מה שבפריים). אבל ההצעה שלך טובה יותר ואני אוסיף את זה. בפריים האחרון הוא אמור להיות עם ידיים ישרות וכפות ידיים קפוצות (רק שמסתירים אותן). אני ארים לו את הכתפיים ונראה אם זה יעבוד (זה יעבוד לדעתך?) בקשר לקבוצת התמיכה, במקרה ציירתי את זה על אותו דף, אז סרקתי את זה ככה. זה אמור להיות מופרד. (ואם כבר דברים טכניים, אני כנראה אקטין את העיגול האחרון אם זה יתקבל, כי אחרת הקומיקס בעייתי מבחינת מקום. חבל..) נוף.. חוץ מזה שאין מקום לנוף, זה לא הצד החזק שלי. יש מעט נוף בפריים הראשון (שני שיחים מסכנים שיחוזקו באינקינג). אני אנסה, אבל תוצאות מיוחדות לא יצאו. הריצה החליטה שהיא ריצה ברגע האחרון ולכן יצאה ככה. my bad. אז תודה רבה.. בקשר למוכרים, אני אנסה להפוך את זה לתמונה אחת שמחולקת לפריימים (איך שלא מנסחים את זה) . אולי בתוך צורה גאומטרית (משושה מחולק למשולשים?) אני אנסה ליישם את מה שכתבת .. התוצאה תצורף לכאן
תודה רבה!! נ.ב. מנגה? לול.. הרבה זמן ניסיתי להעתיק וזה לא יוצא לי מספיק דומה כשאני מאלתרת . חשבתי לקרוא לסגנון שלי מנגליה. נ.נ.ב. הסטריפ הזה (לא כולל החריגה של העיגול) תופס אותו מקום שתפס קומיקס בגליון הנוכחי, שהכיל שלושה פריימים עם אותה תמונה בכ"א. הי הי .. וזה לא אמור להצחיק במיוחד, זה אמור להיות "איזה קטע, כולנו סטודנטים וזה מה שקורה לנו".
 

*GormE*

New member
הם צריכים ציירי קומיקס באוניברסיטה

שלא בהכרח לומדים בה...? אני לא הבנתי כל כך את הסדר של הפריימים, והברק לא הבהיר לי את השתלשלות העניינים כדאי לך לארגן את זה
 

yonabarak

New member
הבהרות

אם את מגיעה עם הצעה לקומיקס חדש לעיתון, את לא חייבת להתאים את עצמך לפורמט קיים. את יכולה מראש להגדיר שהקומיקס שלך הוא חצי עמוד ולא שליש. אם את מחליטה על פורמט את צריכה לבנות עלילה שתתאים לו, וכרגע העלילה קצת גדולה על הפורמט. אחת התוצאות היא הבלגן בסדר הפריימים. אני ממליץ לחלק את הסטריפ לשתי שורות ברורות ונפרדות לכל אורכן, ולהחליט מראש על חצי עמוד. כך גומרים לקרוא אחת ועוברים לשנייה, ויש מספיק מקום להכל. את הפריים המחולק לשש אפשר להכניס לאחת השורות כמו שהוא, אבל להקפיד שהרווח בין הפריימים יהיה קטן משמעותית מהרווח בין השורות. וזה כלל שנכון באופן כללי. כשמשתמשים בפטנטים כאלה יוצרים חטיבות של פריימים ומוליכים את עין הצופה בסדר הרצוי כיוון הקריאה: בד"כ אם יש תנועה אופקית, כדאי שהיא תהיה עם כיוון הקריאה, כדי להזרים את הקריאה. אם מחליטים לשנות את זה, צריך שתהיה סיבה: למשל אם הגיבור מתקדם עם כיוון הקריאה, ופתאום מגיעה דמות שחוסמת את דרכו, אז דווקא רוצים שהיא תעמוד מולו ולא תצולם מאותה הזווית. רק עכשיו הבנתי כמה דברים בקומיקס שלך: אני מבין שבפריים השני אין היפוך של זוית הצילום על המוכרת, אלא היא עדיין מצולמת מלפנים, אבל מסתכלת לכיוון ההפוך כי הגיבור כבר עבר אותה. אני מבין נכון? חוץ מזה, חשבתי שהפריים "אממ תודה" הוא הפריים השלישי, ורק עכשיו אני מבין שהוא בעצם בא אחרי ששת הראשים. למה הבנתי לא נכון: הסיבה היא בניית המרווח בין הפריימים. את התכוונת שאחרי הפריים הראשון נוצרות שתי שורות, שקוראים אחת אחרי השנייה. אבל בבנייה הגראפית הפריים השני וזה שמתחתיו יוצרים יחד טור. יש שם את הקטע הקטן הזה שבו הפינה של הפריים "המגזין שלנו.. וכו" יורדת מתחת לפינה העליונה של "אממ תודה", וככה שברת את מבנה השורה ויצרת מבנה של שני טורים. תנוחה של ידיים קפוצות לא כל כך עובדת אם לא רואים אותן... אולי את יכולה להזיז קצת את המוכרים שמלפנים כך שיראו יותר מהגוף שלו. אני מבין את התנוחה שבה הוא נטוע במקום מרוב כעס. אולי כדאי להראות עוד קווי אקשן, לרמוז שהוא קופץ במקומו בעצבים או רועד. אולי אפשר להראות התפרצות קדימה שלו, עם הטייה של הגוף, והתפרצות שלו כנגד מוכר אחד ספציפי. נוף: קומיקס עם יותר פרטים הוא קומיקס יותר מעניין, וקומיקס עם יותר פרטים מהמציאות הוא קומיקס שמתחברים אליו יותר טוב. קומיקס על אונ´ תל אביב יהיה הרבה יותר מעניין לסטודנט מאשר קומיקס על סתם אוניברסיטה. אם את רוצה להשאר בסגנון הקרטוני את עדיין יכולה להכניס לפחות מוניומנט אחד מזוהה. אפילו כמה קווים ישרים שיוצרים מבנה שעליו יש שלט "בניין גילמן" יעשה את העבודה, בתור התחלה.
 

ailag

New member
תשובות

בקשר לפורמט, יש להם כבר קומיקס. הצעתי שאני אעשה קומיקס, הם פישלו ולא העבירו את זה לעורך. התפרסם גליון עם קומיקס של מישהו אחר, אני רוצה להראות שאני יכולה לנצל את השטח שהם ניצלו באחד מהסטריפים שלו טוב יותר. אני לא יודעת אם דוקא הסטריפ הזה יתפרסם. אם העורך אי פעם יחזור אליי.. ה"אממ תודה" הוא דווקא כן הפריים השלישי. נראה לי שאני אוותר עליו. רציתי שבהתחלה המוכרים לא יעיקו (הקצב יהיה איטי עם הראשון) ואז פתאום יתנפלו עליו מוכרים רבים בבת אחת. מה שאני אעשה זה להוריד את הפריים הזה ולשנות את השטח שלו ושל המוכרים שמופרדים ע"י ברק, כך שמהפריים השני יגיעו לאחרון בצורה אלכסונית. בקשר לזוית של הפריימים הראשון והשני, כן, זה היה הרעיון. אבל אם זה לא מובן מיד זה לא שווה (כי לא נראה לי שמישהו יקרא את זה כמה פעמים ויחפש פרטים ומשמעויות). פתרון פשוט לבעיית הידיים הקפוצות הוא לגרום לו לקפל את הידיים ואז יראו את האגרופים
הרגש שהוא מחצין לא ישתנה בהרבה. אבל למה אני מדברת תאורטית מדי.. אני אעשה את זה ואעלה לכאן. (אחר כך.. סופ"ש עסוק) וגילמן לא בניין יפה!
הדוכנים הם (היו! סוף סוף זה נגמר) ליד רקנאטי, כך שאני רואה אותו הולך מהשער של דיונון לרקנאטי. אין שם הרבה דברים מיוחדים.. *רעיון* הוא יכול לבוא ממקסיקו, ואז יש עוד פרטים מיוחדים ברקע. אני אעשה ואסרוק. מתישהו.
 
למעלה