כן וכן ולא ואולי
RIGGING פרושו הכנת מודל לאנימציה. (לדוגמא ראשון מכין את הבובה MODELER, שני שם את החוטים - RIGGING, ושלישי מזיז את הבובה - אנימטור) החלק העיקרי בRIGGING הוא יצרת הBONES ואפשר להגיד שגם בשביל FACIAL RIGGING אזי הכנת MORPHS נחשבים חלק מזה. צריך להבין שINVERSE KINEMATICS זה פשוט משהו שמקל על הצד של האנימציה, כלומר עם IK ובלי התוצאה יכולה להיות זהה אבל עם (הרבה) יותר זמן ומאמץ, לעומת זאת בעיה ב BONES תהיה ניכרת. (זה למה למשל בתי ספר של אנימציה מלמדים בעיקר על מודלים שהאיברים השונים מופרדים בשביל לנטרל את הצד של הBONES ולהתרכז באנימציה עצמה ולפעמים בIK שלפעמים נעשה ע"י האנימטור עצמו. ועכשיו בגלל שאני טובע בשעמום ודכאון, אני אוסיף ואגיד שמישהו שעושה RIGGING לפעמים מוצא את עצמו משנה את המודל המקורי כי הPOLYFLOW לא היה מותאם לRIGING, ולמי שלא יודע מה זה, פשוט נקח לדוגמא פנים של אדם, ואם נמתח את השפתיים לחיוך ואין טבעת של פוליגונים בצורה אחידה מסביב יראו בליטות וזה לא יראה אמיתי - מקור טוב - http://cube.phlatt.net/home/spiraloid/tutorial/modeling.html