sasquatch long hair

s h o o s i

New member
sasquatch long hair

שלום .. יש לי מודל... שמתי לו ספליינס בשביל השיער... הפכתי אותם לפולי צ'יין ... נתתי לפולי צ'יין סרפס... העברתי לליאאוט... שמתי פיקסל פילטר של ססקואש.... המודל הוא בשני ליירים... אחד האובייקט עצמו השני עם הפוליצ'יינס... ללייר עם הפוליצ'יין שמתי בדפורמיישן ססקואש לונג הייר לפוליצ'יין עם הסרפס ההוא... אז למה אני רואה ברינדור את הפוליצ'יינס הדפוקים האלה !! אני משתגע ניסיתי כמה טוטוראילים ביניהם הזה עם האישה המכוערת והשיער האדום (אם מישהו מכיר) מישהו יכול להסביר מה אני צריך לעשות ?? תודה רבה :)
 

s h o o s i

New member
תודה, איכשהו זה הסתדר

גם בלי לעשות פוליגון של נקודה בקצה ובלי הפלאגין אווווף איזה תוצאות מכוערות זה נותן..
 

humeni

New member
im feelin generouse today

free preset,that is,took a long time to refine remove the jpg ending and load into sasquatch(adjust your surface and lights name) the thing about hair guids is that it follows the same ruls for cloth what you model is what you get,crappy flow and model gives you crappy lines and crappy hair the model is the hardest part,it needs to be tight and dense enough and flow naturally the guid lines in opengl should look like a thin staw wig you cant give a computer a"general direction"and theres no"make look good"botton learning parameters wont do either,its not the parameters,its the relationships between them,the way they react to each other its also in relation to the objects scale and pollycount(in fur)count parameters and measure parameters will be affected by those,so you may load a preset and sometimes get different results,so it should be adjusted,in case your narrowing parameters(and maybe another one or two,dont remember)should be adjusted according to the resolution you render in,hi rez can take more detail and finer hair,lower resolutions with same parameters,instead of"losing"detail will render pixelated artifacts,or will flicker in movement trying to cope with the level of detail.it doesent know how to compromise,you have to tell it to and try to have nice lighting,it give about 50 precent of the quality if not more
 

humeni

New member
והקובץ השני...גם לשנות סיומת

this is the proscessing options file unfortunately ppl just tag everything there,including stuff that shouldnt be tagged,and get no hair,or a 90 min render...or both
 

humeni

New member
and the preset youll be getting

is this one(the red one)at least those are its exact parameters notice that sasquatch doesent see transparency or relect/refractions so make sure nothing of that kind intersects it,like in this image,the eyelashes intersect the hair,so it had to be remapped using clip map and not texture
 
למעלה