scale במקס

spacedye

New member
scale במקס

שלום, אני עובד עם הספר 3dsmax 5 fundamentals ויש שם התייחסות לגבי בעיה בscale שבמקס. נראה לי שיהייה הכי פשוט אם אצטט: 3ds max 5 is constantly evaluating the history of objects in this order: Objects are created, modifiers can be applied, SpaceWarps can be used, and objects can be transformed. Because transforms are evaluated last, problems can arise with the Scale transform because it can change the topology of objects-that is, the relationship between faces and vertices. When that happens at the top of the evaluation stack, modifies below the evaluation might have already changed topology and strange things could happen. הוא ציין שם שבהרבה מקרים העובדה הזאת לא משפיעה על המודל, בעיקר כשמשתמשים בuniform scale. המסקנה שלו מכל הסיפור שלו וגם הדרך שבה הוא מדגים בספר היא, ואני מצטט: Do not scale objects in 3dsmax 5! Always apply an Xform modifier and scale its Gizmo. That way, the scaling is evaluated at the proper point in the stack. An altarnative fix is to go to the Utilities panel and choose Reset Xform. This applies the Xform after the fact to correct scaling problems. טוב. מקווה שלא שיעממתי אף אחד יותר מידי. בכל אופן רציתי לדעת מה אתם חושבים על זה מתוך ניסיון. ניתקלתם בבעיות? גרסאות מתקדמות יותר של מקס פועלות אחרות? יום טוב
 

מיכאל ג

New member
צריך להיות מודע לזה

אין עם זה הרבה בעיות, זה פיצ'ר, לא באג. פשוט צריך להבין שטרנספורמציות הם דברים ש"מולבשים" על האובייקט בתור שלב אחרון, והמודיפיירים לא ממש מודעים לזה. ככה, למשל, אם יצרת קוביה של מטר על מטר והגדלת פי מאה, המודיפיירים והחומרים עדיין מתייחסים אליה בתור מטר על מטר. זה אומר למשל שאם תשים על הקופסא נויז כלשהו, אז אם סתם תגדיל את הקופסה ע"י הכנסת מימדים גדולים יותר, הנויז ישאר באותו גודל, אבל אם תעשה SCALE אז הנויז יגדל עם הקופסה ואם תעשה SCALE רק על ציר אחד הנויז ימתח או ימעך על הציר הזה. זה משהו שכדאי לדעת להשתמש בו לטובתך, כי זה כלי חזק. להגיד "אסור לעשות אף פעם" זה טפשי. תלוי בצורך שלך באותו רגע.
 
למעלה