נדמה לי לא בטוח
שדיברנו פעם על העניין הזה ,ובאמת איך צריך ...צריך? להראות מחבל ,נדמה לי שבתוך המישפט הזה מסתתרת אירוניה כי למען האמת המחבלים כפי שאנו מכירים וגם רובנו למזלנו הטוב רק דרך העיתון או המדיה ,המחבלים המתאבדים מנסים להידמות לנו ,כלומר לנו לישראלים, אז איך אנו נראים? חייל זה קל כי הוא לובש מדים ויש כביכול שוני ואפיון וזה מעניין ככול שאנו מדברים על חייל הרי ברור שיש "מראה" חיילי וכאשר אנו מדברים על אזרח עדיין אנו שואלים איך הוא נראה? כאילו מתאבד מחבל הרי אינו יכול להיות בעל "מראה" מסוים הוא הרי מנסה להיטמע במרחב שבו הוא אמור להתפוצץ ובכך ישנה איזו אמירה יותר עמוקה של התפקיד של המתאבד אולי לא מודעת על היותו, על איזה נסיון לשנות את הסביבה,כמובן שהשינוי במיקרה הזה הוא מסוג מאד פאטלי. וקראתי עכשיו איזה מישהו שמנסה לדבר על צרפת על מה שקורה שם משהו פוליטי ,על עצם העניין שיש נהירה לצרפת של האיסלם הוא כותב מהימין ,לא חשוב בכל אופן יש שם איזו הבחנה מהפרספקטיבה שלו ,היינו ערבים נוהרים לצרפת אבל הם לא משנים את הדרך שלהם(המסורתית -הם לא נטמעים בסביבה) וישנו הויכוח עכשיו בצרפת אם להתיר לתלמידות להיכנס לכיתה עם לבוש מסורתי שאינו צרפתי כאילו איך נראה לבוש צרפתי שהוא שונה מהאחר האיסלמי,מיתמם לו הכותב הזה מדוע הערבים נשארים ערבים כשהם בצרפת מה טעם הם לא נטמעים ב"צרפתיות" שזה עניין גם כשלעצמו מהי אותה "צרפתיות",, ונדמה לי שברור שמצד אחד אי-אפשר לטעון לגבי רב תרבותיות ולהישאר הומגוני וגם לשאול איך נראה מחבל או צרפתי או ישראלי,והנה צרפת מאותגרת עכשיו עד כמה היא ליברלית ,ודרכה להראות זאת היא ההשלכה כלפי חוץ ,הרי נערה מוסלמית לא תיכנס לכיתה ברעלה(בצרפת עצמה-למה לא?) ,אבל כלפי חוץ נניח ישראל , או ארה"ב ישנה ביקורת צרפתית על חוסר מרחב לאיסלם,אולי חוסר יכולת לקבל את האחר מעניין איך אומרים את זה בצרפתית. אבל בדיוק זו הבעיה שערבי נניח או יהודי אורתודכסי אינם יכולים להיטמא בסביבה מבלי שהסביבה תחוש מאויימת-או תחוש שהם אינם שייכים לה ,אבל הסביבה הרי נידרשת במיבחן הזה להתאים לשונים ממנה. אה וכל זה בעצם על המחבל מתאבד ,מה שנוצר כתוצאה מהקונפלקט שמציג מחבל מתאבד לא רק בעצם היותו כזה ,אלא מה הוא בעצם משגר לנו...אולי זה מצחיק אבל מחבלים בלונדניים הרי מבוקשים בסביבה ויש כאלה שמתאפרים לפני .. אבל הטענה שלהם שהם באים לשנות את הסביבה ,נניח הם רוצים להישאר ערבים מסרותיים ,אבל לצורך הפגנת התוכן ה"מחבלי" הזה הם חייבים להישתנות. הם חייבים דווקא בשיא פעולת החתרנות שלהם להיטמע בסביבה להידמות לקורבן!.למרות שהכוונה שלהם היא להדבירו במובן השלילי . הכוונה למחבלים לא לערבים נו אני מתבלבל פה ,והרי זוהי בדיוק הסיבה שלפעמים אנו נבוכים לגבי המראה הזה ,שאינו מסוים ואינו קונקרטי ,זוהי מראה. כל אדם יכול להראות כמו מחבל מתאבד במיוחד אם אינו נראה ערבי ומוסלמי (אגב איך הם נראים?),אבל כל- אדם הרי בלתי אפשרי לתיאור ,כדי להביא יצוג חייבים לצמצמו למשהו שעין שהיא משוחדת וכבר "שיפוטית" תצליח להבין שמדובר במחבל... והנה אנו חוזרים למראה היהודי של...נו טוב איך נראה יהודי? ובאמת זו דילמה כי יהודי לא נראה ,כלומר יש יהודים מובהקים שהרי הם לבושים בדגל המראה היהודי שלהם ,אבל אנו הישראלים הבלתי "יהודיים" כביכול האם אנו נראים בכלל .. זהו שמתבשלת פה איזו אופרציה גדולה ,והרי איך נראה באמת לו היינו אנו רוצים להיות מחבלים נניח מתאבדים בתוך סביבה ערבית ,היינו מתחפשים לערבים ,וזה מעניין ה"קירוב" הזה שנוצר רגע לפני הפיצוץ הגדול. מובן שמדובר בקירבה אנושית ,מין אינטמיות שנוצרת בלי מודעות ברגעי ההתאחדות ..נו שיהיה. אגב זה משליך אותי לצילומים של מיכאלוב נדמה לי זה שמו ,ועל הטענה שהוא מקצין את ה"מראה" השיפוטי הזה הסטיגמטי.