spinoff על ענישת ילדים

Master Stav

New member
כן ילדים הם ילדים

וזה היפה בהם ....הענשה ללא הסבר מהותה אלימות בסיגנון דיקטטורי ולא חינוך .
 

Master Stav

New member
מסכים איתך ב100%

ילדים הם לא יצורים טיפשים ... ידע הוא כרוח גם ידע של מערכת כללים ברורה ומישנה סדורה ולגבי הזהרה זה מה שמבדיל ילדים ממבוגרים הלא כן . וכן אסור שאזהרה תהייה משהו שחוזר ל עצמו ללא תוכן מצד שני ענישה למען יראו ויראו מגונה בעיני .
 

MrCheff

New member
מסכים

לאחר האזהרה.. יבוא העונש ובכל מקרה על העונש להיות מידתי
 

MrCheff

New member
אנשים שונים. דעות שונות

לכן לא כולם רואים איתך עין בעין. וטוב שכך! אם כולנו היינו חושבים אותו דבר, היינו יכולים לסגור ת'בסטה. ממליץ לך לקרוא את 1984 של גורג' אורוול... לאן מובילה מחשבה אחידה ושלטון המוביל אוטוריטה של כוחניות וענישה חמורה המתבססת על איום והפחדה. לדעתי, לשיטתך, זו הדרך.
 

Master Stav

New member
אני לא מייצג את האידאל אלא את החלום

ואת הדוגמא שניתן להגשימו אני מסכים איתך שצריכה להיות מערכת כללים מאד ברורה אני מסכים איתך שההורים חייבים לקחת חלק פעיל ועיקרי בחיי ילדהם האחריות שלנו !!! אני מסכים שמורה שהינו מוביל וקובע מדיניות יכול גם להעניש אם כי אני טוען שלא יהיה לו צורך בכך אני לא חושב שכול מפוטרי ההיטק יכולים ומוכשרים להוראה אני חושב שחלק מהם מוכשרים הרבה יותר מהמורים המלמדים היום ...מורים בלי שום סולם ערכים שנובע מתתוך עליבות העבודה והתמורה לה אני לא מאשים איש ...אני טוען שהחברה שלנו ב3 העשורים האחרונים איבדה משהו והמשהו הזה לא יחזור עם עונשים והרתעה כםפי שמציע מר מחשבות ( בחיים לא ראיתי כול כך אנטי במקום אחד ) אני מאמין שרק חינוך , הובלה , הבנה , קבלת השונה , והעמדה של סולם הערכים כחלק מהותי מחיינו רק אז נוכל להחזיר את שאיבדנו ....רק אז נוכל להגשים את החלום באמת ... לא לא הכול אוטופי בקריית החינוך בצורן יש פה שני בתי ספר האחד דוגמא ומופת והשני ..בוא נאמר שאני אישית לא מרוצה ממה שקורה שם אני אל יכול לתקן כול הזמן את כול העולם , מזמן התבגרתי והבנתי שאני יכול להשפיע על הסביבה הקרובה אלי מחד בתיקווה שהנגיעה שלי תשפיע והם ינגעו באחרים ( תורת המעגל ) אני חרד להתנשאות המגונה שטוענת שמוטב כינור על דרבוקה אני חרד לעובדה שלפעמים הפיתרון הכי קל הוא פיתרון שהנזק שיגרום הוא הרבה יותר גדול מהנזק הקיים והוא עלול להנציח בעיה לדורות ... כן אני מנסה להוביל את הדרך שלי שהינה דרך של כבוד הערכה והקנייה של ערכים מצד שני ברור לי שאני צריך לשלב אותה יחד עם כללים ברורים ומערכת תגמול וענישה אבל אני מדגיש אני מסרב לומר הכול חרא ואומר שמי שפוחד מכך שהגבינה שלו זזה .... שלא ילמד ...המורים של היום צריכים להיות לא רק מקצועים הם צריכים להיות עם עין פקוחה והבנה מעמיקה בדברים בדיוק כמו התלמידים שלהם ...ואגב ויקפדיה זה לא רע ....זה חלק מהעולם שלנו כך גם גוגל ....כך גם כול העזרים ..אם מתייחסים אליהם ....בצורה נכונה ונונים להם את המשקל הנכון . מצטעער על האורך ...חלק הינו תשובה לדברים שנכתבו פה בימים האחרונים ... אין ספק שהנושא הינו נושא חשוב . אני מודה לך על הדיון המעניין ועל הדרך אותה אתה מנהל אותו.
 

MrCheff

New member
כמה תהיות

אין שיעורי בית שאינם חשובים! לא ניתן לחלק שיעורי בית ולהגיד שיש מקצועות חשובים ומקצועות שאינן חשובים. לא מכיר מקרה של ילד שלא קרה לו שלא הכין שיעורים פעם-פעמיים. צריך לבדוק מדוע הוא לא הכין. אולי יש סיבה לדבר? בכיתה, המורה צריך לתת התראה לתלמיד ולהגיד במפורש, שהוא מתכוון לשוחח עם הוריו על כך. לאחר-מכן, לשוחח עם ההורים ולבדוק מה קרה. יתכן ויש סיבה לאי הכנת השיעורים. אפילו חכמינו אמרו: "אין עונשין אלא-אם-כן מזהירים". בספר החינוך כתוב: "שאלמלא האזהרה היה במשמע שיהיה רשות לקבל העונש ולעבור על המצווה, כעין מקח וממכר". כלומר, לאחר שניתנה אזהרה, מובן כי התלמיד הסכים כי כל עבירה נוספת שלו תגרור עונש. גם עבירת אלימות, צריכה בדיקה. יתכן והילד שבעינייך היכה, בסה"כ הגן על עצמו מפני אחר. אני יודע זאת מנסיון שלי שבתור נער, היה לי שיג ושיח קבוע עם נער אחר מהכיתה. יום אחד, הוא החליט שהדרך הטובה ביותר לגרום לי נזק, היא לתפוס אותי בכוח מאחור, להוריד את משקפיי ולזרוק אותם מהחלון, שניה לפני שהמורה נכנסת למבחן חשוב. המורה נכנסה וראתה אותי מכניס לו מכות, כאשר מספר חברים תופסים אותי ומנסים להרגיע אותי. אתה יודע מי קיבל עונש? --> הבחור שזרק את המשקפיים. המורה הרגיעה את העניינים. ביררה מה קרה (גילתה שבסה"כ הגנתי על עצמי) וענשה את הבחור שהתחיל את כל האירוע. ככה מחנכים! אני מאוד מקווה שאתה לא מורה. ואם כן, אנא ספר לי איפה אתה מלמד, שילדיי לא ילמדו אצלך! הייתי רוצה שילדיי יחונכו ע"י מורים שחושבים ולא ע"י מורים שמונחים ע"י אוטוריטה דיקטטורית.
 

akavishon

New member
לא צריך להגזים

ברור שלא צריך לתת עונש בצורה אוטומטית וצריך לברר מה קרה. אבל גם הילד "שרק" החזיר, צריך להענש. לא יכול להיות לאלימות תענה באלימות. אני לא חושב שאי הכנת שיעורים צריכה לגרור עונש. בסופו של דבר, תלמיד שלא מכין שיעורים, לא משנן את החומר וזה יבוא לידי ביטוי במבחנים. אני בהחלט בגישה של אפס סובלנות לאלימות. מי שנוקט באלימות חייב להענש מייד עם דגש על מייד. כאשר סיימתי קורס קצינים, הוצבתי כסגן מפקד יחידה קטנה בדרום. בשבוע הראשון שלי שם, עדין בחפיפה, הסגן הקודם העניש ארבעה חיילים ביציאה מאוחרת מהבסיס והם התחננו להקלה בעונש, אז הוא הפנה אותם אליי כדי שאני אחליט מה לעשות. עונש בהחלט הגיע להם ואני ברגע של חוסר דעת, החלטתי לוותר להם ולדחות את העונש בשבוע וזה היה הפספוס הגדול שלי. הם עברו עבירה וקיבלו עונש, אני נתתי להם פרס, בזה שנתתי להם לבחור את מועד קבלת העונש. מי שעבר עבירה - לא זכאי לבחור את העונש ומתי לקבל את העונש (ובגלל זה אני גם לא בעד השיטה של לתת לילד לבחור עונש בעצמו)
 

akavishon

New member
אני מצפה מהילד שלי, שלא יגיב באלימות לאלימות

כשהייתי נער, הלכתי עם בן דוד שלי ללונה פארק בגני התערוכה. סביב אחד המתקנים, עמדו כמה ארסים, וכל פעם שהמתקן הסתובב על ידם, הם ירקו עלינו. פעם אחת, ירקתי חזרה. כשירדתי מהמתקן, הם חיכו לי ופוצצו אותי מכות. היום, זה היה נגמר בסכין. כשמישהו חותך אותי בכביש, או עוקף בפראות - אני פשוט מתרחק. אני לא יודע מול מי אני מתמודד ואיך זה יכול להיגמר. אז גם אם אני חוטף, או הילדים שלי - אני מעדיך לספוג את העלבון ולהישאר בחתיכה אחת
 

MrCheff

New member
זה לא עניין של עלבון

אם לא תגיב שמישהו מכה אותך, הוא ימשיך להכות אותך. אם תגן על עצמך, תספוג פחות. אולי פשוט החוויה שלך הייתה שונה, בגלל מה שעברת בלונה-פארק. אני רק יודע שבמקרה שלי, הבן-אדם תפס אותי מאחור בכוח, תלש את משקפיי, זרק אותם מהחלון והתחיל להכניס לי מכות.. הגבתי. הבן-אדם חטף ממני כאלו מכות, שהוא התרחק ממני במשך השנה וחצי שנשארו לנו עד סוף התיכון. הוא פחד ממני! אם לא הייתי מגיב, הייתי חוטף ממנו מכות עד סוף התיכון. ואני יודע את זה מנסיון, כי בכיתה ז' הייתי מטרה להתנכלויות של כמה חבר'ה מהכיתה שהיו רודפים אחרי ומרביצים לי, כך שנאלצתי לעבור בי"ס בגללם. הכל היה בגלל שהעזתי לקבל ציון גבוה מהם במבחן. בסוף אותה שנה, החלטתי שזה לא יחזור שנית. אלימות זה לא פיתרון, אך לדעתי, אם מישהו מרביץ לך... תחזיר לו חזרה. זה ממש לא עניין של כבוד.
 

Master Stav

New member
וואו אני כול כך רחוק מלהבין את זה

אני מחנך את ילדי לעמוד על שלהם אבל לגות שיקול דעת לא להגיב באלימות על אלימות אבל בהחלט אם משיהו מכה אותם להחזיר ורצוי כל כך כואב שזה לא יחזור שנית היתי ילד כאפות עד שהתחלתי לומד קרב מגע ...לא נעשתי מרביצן אבל חלק ממרביצנים של בית הספר למדו שאיתי לא מתעסקים ולא עם החברים שלי וזה נסגר בזה .... האם מתוך הפחד שאדם יחזיר לי או יקרה משהו אני אמור לזוז כל פעם שאלימים כלפי ? בכביש שמשיהו חותך פעם אחת אני לא מתרגש כולם ממהרים והם יגיעו לבית חולים מוקשדם יותר ממני מצד שני אם אני מבחין בנהיגה פרועה אני מדווח למשטרה עם המספר של הרכב .
 

מחשבות

New member
הגישה שלך היא גישה שמאלנית קלאסית. אני בעד

להזחיר ולהחזיר חזק. זה פחות טראומטי לכל הצדדים, פחות דם בטווח הארוך ובכלל, מבהיר עניינים מהר ויפה.
 

Master Stav

New member
יש לך בעית בהנת הנקרא ?

אמרתי שאני אישית מחנך את ילדי לעמוד על שלהם ואפילו נתתי דוגמא ... יש לי חדשות בשבילך ...אני רחוק היום מאד מהשמאל אני מגדיר את עצמי כאיש מרכז תומך ציפי ליבני לצורך העניין אם אתה מתעקש על שייכות פוליטית אבל יודע מה אם זו הקללה החומורה ביותר מיש לך בלקסיקון שאני שמאלני ...ילה בסדר ....אתה מתחיל לשעשע .
 

MrCheff

New member
אז לזה הוא התכוון?

ואוו.. לפי הגישה של מחשבות, אני שמאלני... מעניין מאוד. אני חייב לציין שמאז שמחשבות נכנס אל חיינו בפורום למדתי הרבה על עצמי. למדתי שאני שמאלני. למדתי שאני חדל-אישים (בגלל שאני לא יודע מקש קיצור F12) מה עוד הוא יכול לספר עליי?
 

Master Stav

New member
עצוב לי לקרוא אותו

הוא בעיני מייצג את הדרך הקלה ... והדרך הקלה בדרך כלל מובילה רק למציאות אחת ...חוסר ביטחון + חוסר הערכה + רגשי נחיתות + מסוכנות ואלימות .
 

MrCheff

New member
זה לא הדרך הקלה

הוא פשוט מייצג דרך חינוך נוקשה מאוד שלדעתי בטווח הארוך, תחטא עם הילד.
 

hirshfe

New member
לדעתי הוא מייצג את הטרול המתוחכם

האיש שבא - וכותב דעות קיצוניות במיוחד וזאת על מנת להתסיס. לשמחתי - הוא גרם פה לדיון די מעניין
 
למעלה